جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا نوشیدن الکل بر سلامت جنسی مردان موثر است؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سوال بسیاری از مردم این است که آیا الکل بر سلامت جنسی مردان تاثیر می گذارد؟ در این مقاله به این موضوع پرداخته شده است.

آیا الکل تاثیرات مخربی رو سلامت دارد؟

ما نمی توانیم اثرات الکل بر روی سلامت و عملکرد بدن شما را بزرگ جلوه دهیم. در کوتاه مدت، الکل می تواند هماهنگی و توانایی های حرکتی شما را مختل کند. این تأثیر سریع به صورت گیجی و خماری تا روز بعد از مصرف الکل ادامه دارد (ممکن است سردرد، حالت تهوع و خستگی را نیز تجربه کنید).

با این حال، پیامدهای کوتاه مدت گذرا هستند، اما مصرف الکل در دراز مدت، ممکن است، خطراتی را به دنبال داشته باشد. در ادامه به تأثیر استفاده طولانی مدت و زیاد الکل، بر بدن و تاثیر آن در تولید سطح کافی از تستوسترون و در نتیجه سلامت جنسی مردان می پردازیم. 

تاثیر تستوسترون بر نعوظ

قبل از بررسی نحوه تعامل الکل با سطح تستوسترون در بدن، ابتدا به عملکرد تستوسترون در بدن می پردازیم. 

تستوسترون هورمونی است که در مردان و زنان وجود دارد اما در مردان، غلظت بسیار بیشتری دارد. این هورمون به رشد استخوان، عضله و میل جنسی کمک می کند.

سطح بالای تستوسترون همانند اکثر هورمون ها، بر روی جسم و عاطفه فرد تاثیراتی خواهد داشت. کاهش سطح تستوسترون در مردان ممکن است باعث عوارض زیر شود:

تاثیر تستوسترون بر نعوظ

آیا الکل باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود؟

پاسخ کوتاه آن بله می باشد، استفاده از الکل سطح تستوسترون در مردان را کاهش می دهد. با مصرف الکل زیاد در درازمدت، اثار مخرب آن بر بدن نیز افزایش می یابد:

⚠️زمانی که الکل می نوشید، بدن شما اتانول موجود در الکل را متابولیزه می کند. متابولیسم اتانول، میزان NAD+ را که آنزیم مسئول تولید تستوسترون در کبد و بیضه ها می باشد را کاهش می دهد.

⚠️با ادامه مصرف زیاد الکل، ممکن است سطح هورمون جنسی زنانه استروژن، هورمون تستوسترونی که به استروژن تبدیل شده و هورمون استرس به نام کورتیزول افزایش یابند، که می توانند تستوسترون را از بین ببرند.

⚠️نوشیدن زیاد و مزمن می تواند الگوی خواب شما را مختل کند و باعث کاهش توانایی تولید تستوسترون در بدن شود.

آیا الکل باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود؟

نتیجه می گیریم، نوشیدن زیاد و مزمن الکل باعث کاهش سطح تستوسترون شده و بر سلامت جنسی مردان تأثیر می گذارد. یک یا دو نوشیدنی در روز می تواند قابل قبول باشد، اما با افزایش مصرف، ممکن است اثرات هورمونی نامطلوبی را تجربه کنید. اگر احساس می کنید الکل روی میل جنسی یا تستوسترون شما تأثیر گذاشته است، حتما به پزشک مراجعه کنید.

دکتر حسین کرمی جراح و متخصص کلیه مجاری ادراری و تناسلی

۱۱علت شایع کاهش میل جنسی مردان:
2/5 - (3 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من از شهرستان دور مزاحم تون میشم مشکل نعوظ دارم ینی از بچگی خیلی خود ارضای کردم الان ۲۷ سالمه و میخوام ازدواج کنم خیلی استرس دارم مشکل زود انزالی هم دادم الان چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید البته نعوظ صبحگاهی دارم ینی صبح که از خواب بیدار میشم اها تناسلی خیلی سفت میشه ولی موقع سکس مشکل نعوظ دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳ بهمن ۹۶( 6 سال پیش)
      با ترك ان راحت ميتوانيد ازدواج كنيد ونگران نباشيد
  • تصویر کاربر اشكان شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشيد، اقاي دكتر مشكل من اينه كه الت من پرده داره يه پرده از بيضه تا ختنه گاه من كشيده ميشه كه هنگام دخول الت من رو به بيرون ميكشه، و هنگام استفاده از كاندوم درد شديد دارم. از عمل ميترسم، درماني جز جراحي نداره ؟ عملش سخته ؟ برا درمان پيش چه دكتري بايد برم. سوال بعدي من اينه كه چربي روي التم خيلي زياده ، طوري كه وقتي التم در حالت نعوظ نيست توش دفن ميشه ، برا اين چربي بايد چيكار كنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      به نظر من عمل نكنيد
  • تصویر کاربر نیما جمعه ۲۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    با عرض خسته نباشید آقای دکتر من چند وقت یه بار مشکل نعوظ الت پیدا میکنم ،خیلی وقته دیگه نعوظ صبحگاهی ندارم بعد در حین رابطه جنسی هم آلتم به اندازه کافی سفت نیست و حتی در حین رابطه خیلی زود نعوظم رو از دست میدم چیکار باید کنم آقای دکتر،ایا نیاز به مراجعه حضوری هست؟؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر