جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوالات شایع درباره تکرر ادرار در زنان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
تکرر ادرار به معنای نیاز به دسشویی رفتن بیش تر از 8 بار در 24 ساعت می باشد. اما تکرر ادرار در زنان نشانه چیست؟ علت تکرر ادرار در زنان چه می باشد؟ از جمله دلایل شایع این بیماری می توان به عفونت ادراری، مثانه بیش فعال، سنگ مثانه، سیستیت بینابینی و … اشاره کرد. دکتر حسین کرمی در این فیلم درباره تکرر ادرار در زنان و علت های ایجاد آن که یکی از سوالات شایع زنان می باشد با شما صحبت می کنند.

تکرر ادرار یکی از سوالات شایع زنان

 

علت تکرر ادرار در زنان

 

درمان تکرر ادرار در زنان

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (44 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر rasoul یکشنبه ۱۱ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    باسلام. پدرمن آقای 60 ساله، بدلیل BPH عمل باز پروستات داشتن بعدازعمل دچاربی ختیاری ادرار شدن. پزشکشون گفتن دریچه مثانش گشاد شده. میخواستم بدونم درمانی داره؟ باتشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد بياييد بررسي كنم
  • تصویر کاربر مجید جمعه ۹ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام 23 سالمه مشکلم اینه که بعد از دستشویی با خم شدن یا نشستن و یا بلند کردن چیزی چند قطره ادارار ازم خارج میشه ممنونم میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      بيشتر احساس است تلقين نكنيد
  • تصویر کاربر عرفان دوشنبه ۵ مهر ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 147 مشاهده پرسش
    سلام دکترخدا قوت. مطالب سایتوخوندم. به دکترم مراجعه کردم. ولی خواهش میکنم جواب این سوالمو بدین. ازین قرصایی که معرفی میکنم کدومشون هم نعوظ وهم تاخیرمیده. البته فقط برای نزدیکی نه درمان طولانی چون 27 سالمه. یوهمبین. آفرودیت. واکادول. مچکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ مهر ۹۵( 7 سال پیش)
      همه مفيدند
  • تصویر کاربر عرفان یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام دکترخسته نباشید. خواهرم بی اختیاری ادرارداره هرساعت یکبارادرارمیکنه. بعد زیرشکمش وکمرش به نسبت درد داره البته دردش ریاد نیست. بعد پاهاشم بی حس هست. میدونم باید آزمایش بده ولی میخوام نظرشمارو بدونم مچکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      نوار مثانه ٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ مطلب سايت من را بخوانيد
  • تصویر کاربر حسین چهارشنبه ۲۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    باسلام
    من تقریبا یک ماه پیش دچار بی اختیاری ادرار شده بودم که دکتر گفت علتش اینه که عفونت کردی و به همین دلیل برام دو تا قرص تجویز کرد.بیماریم چند روزی مقداری برطرف شد ولی وهنوز که هنوزه به طور کامل خوب نشدم.
    ممنون میشم اگه کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد نوار مثانه بگيريد
  • تصویر کاربر amir یکشنبه ۱۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر:
    من حدودا چهار ماه قبل دچار تحبس اداری بسیار کم و چکه امدن ادار بعدا از دفع ادرار و نیز باریک شدن ادرا شده بودم و بعد از مراجعه به دکتر برایم داروی Xatral xl 10mg داده شده و به مدت یک ماه استفاده کردم تا دارو تمام شد و بعدا از ان مدت دوماه کاملا مشکلات اداری من از بین رفته بود ولی بعد از دوماه که حدود یک هفته میشه دوباره مشکلات اداری بیدا کردم که اینبار تحبس ادراری بسیار شدیدی دارم و ادارم نازک است ونیز اداری قطره ای هم هستم. درضمن بیضه سمت راستم از بیضه سمت چب بزرگ تر شده و هنگامی که بیضه هامو کمی محکمتر چک میکنم دردی در زیر شکم احساس میکنم !‌باید بگم من از مدت یک سال میشه که یبوست شدیدی هم دارم و در او مدت دو ماه که مشکلات اداری نداشتم مشکل یبوست هم اصلا نداشتم ولی حالا هر دو مشکل باهم شروع شده ! ایا من مشکل برستات دارم یا سرطان بروستات میشه راهنمایی کنید چون تا دو هفته دیگه امکان رفتن به دکتر برایم فراهم نیست و درضمن از تحبس اداری بسیار رنج میبرم مخصوصا صبح که از خواب بلند میشم. با وجود اینکه شب اب و نوشیدنی زیاد مصرف میکنم نه در شب و نه در صبح ادار نمیکنم فقط قسمت زیر شکم بسیار درد دارم.
    ممنون از لطفتون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۴ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد با مدارك بياييد ببينم
  • تصویر کاربر احمدی شنبه ۱۳ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 472 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر سه ماه پیش پدرم عمل بسته تومور مثانه بعمل اوردند چند روز بعد از عمل درد در ناحیه مقعد شروع شد که قبل از عمل این درد نبوده باز هفته قبل بعد از سونوگرافی مجددا عمل بسته تومور مثانه انجام گرفت باز هم این درد در ناحیه مقعد شروع شده چه باید کرد البته جراح عمومی ناحیه مقعد را معاینه کرده چیز خاص مشاهده نکرده و شیاف هموروئید جزئی تجویز کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      ارتباطي به درد مقعد ندارد
  • تصویر کاربر رحمت پنجشنبه ۱۱ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    با سلام حضور محترم آقای دکتر و تشکر و سپاس فراوان از راهنمایی ارزنده تان
    بنده دکتر دامپزشک هستم و ابوی بنده 81 ساله با سابقه BPH و که داروی فناستراید بمدت چندین سال مصرف می نمودند ولی اخیرا دچار احتباس ادرار هیدرونفروز و هیدرو یورتر در هردو کلیه شده که نتیجه آن تشکیل 11 سنگ مثانه و عمل پروستاتکتومی TURو خروج آنها و بیوپسی مثانه شد که نتیجه پاتولوژی low grade with intact muscle گزارش شد ولی در بررسی سیتو گرافی مثانه و CT Scan تومور مثانه تشخیص و در بیوپسی پروستات حجم آن 90 سی سی بدون وجود نئوپلازی گزارش شد پیشنهاد شما با این تاریخچه چیست ؟آیا درمان دارویی یا رادیوتراپی برای مثانه می تواند موثر باشد؟ و یا رادیکال سیستوپروستاتکتومی تنها راهکار می باشد؟ لطفا راهنماییم نمایید. باتشکر روضه چایی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۱ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد مريض را ببينم
  • تصویر کاربر شاهین چهارشنبه ۱۰ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 1160 مشاهده پرسش
    با سلام من مرد مجرد 35 ساله هستم. 14 سال پیش به دلیل تکرر ادرار به متخصص و جراح کلیه در شیراز مراجعه کردم و پس از انجام آزمایشهای خون، ادرار و سیستوسکوپی ایشان به من اعلام کردند هیچ مورد خاصی وجود ندارد. از آن زمان به بعد با این مساله کنار آمدم و زندگی عادی خود را دنبال می گردم. به گونه ای که خدمت سربازی انجام دادم، شاغل بودم و مسافرتهای طولانی زمینی و هوایی میرفتم. البته در تمام این مدت مشکل قطره قطره آمدن ادرار داشتم. تا اینکه اخیرا با مشاهده ی مطلبی در وب که یکی از همکاران شما نوشته بود و پیگیری آن شروع به انجام تمرینات کگل کردم ولی متاسفانه با گذشت 2 هفته از انجام تمرینات نه تنها مشکل برطرف نشد بلکه احساس میکنم مساله تکرر ادرار من تشدید شد. با توجه به اینکه اکنون در پرسه ی ازدواج قرار گرفته ام و از طرفی نگرانم که این موضوع بعدها در روابط من و همسرم تاثیرگذار باشد و باعث ایجا اختلال در روابط جنسی من شود، لطفا من را راهمایی بفرمایید آیا میتوانم درمان قطعی برای این مشکل پیدا کنم یا خیر؟ و در صورت مثبت بودن راه درمان چیست؟ پاسخ شما کمک فراوانی برای رفع نگرانی و درگیری ذهنی من خواهد کرد. با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد ٦ ماه طول بكشد
    2. تصویر کاربر شاهین یکشنبه ۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      ممنون از پاسخ سریع شما. منظور شما این است که این تکرر ادرار ناشی از تحریک مثانه به دلیل تمرینات کگل است؟ و من باید بدون توجه به این موضوع تمرینات را جهت برطرف شدن کامل مشکل قطره قطره چکیدن ادرار ادامه دهم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد مقاومت در برابر احساس ادرار داشته باشيد
    4. تصویر کاربر شاهین دوشنبه ۸ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      خیلی ممنون و سپاسگزار از وقت و انرژی که برای پاسخگویی بیماران می گذارید. ارزش کار شما ستودنی است. در پناه صاحب شفا، سرتان سلامت، دستتان پرقدرت و راهتان پر رهرو باد. به امید اینکه کار ارزشمند شما الگوی دیگر پزشکان جوان وطنم باشد. پاسخ دادن به 14049 سوال که عمدتا شامل مواردی است که افراد بعضا به دلیل الگوهای فرهنگی و اجتماعی از پرسیدن حضوری آنها به دلیل شرم و حج و حیای شرقی معذورند، فوق العاده قابل تحسین است. برقرار باشید تا همیشه.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      تشكر عزيزم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر شريعتي یکشنبه ۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 192 مشاهده پرسش
    درود بر شما
    آقايي هستم 43 ساله تا 10 سالگي شب ادراري داشتم. مدتي است كه زمان دستشويي رفتنم كاهش پيدا كرده بطوريكه به زير 2 ساعت در روز رسيده و چند شب كنترل ادرار را نداشتم و در خواب شب ادراري داشتم. سونوگرافي انجام دادم حجم مثانه حدود 220 سي سي مي باشد لطفا راهنمايي فرماييد آيا نياز به نوار مثانه مي باشد يا خير همچنيني چكار بايد بكنم تا از اين شب ادراري خلاص شوم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ شهریور ۹۵( 7 سال پیش)
      نوار تشخيص قطعي است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر