جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سوالات شایع درباره تکرر ادرار در زنان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
تکرر ادرار به معنای نیاز به دسشویی رفتن بیش تر از 8 بار در 24 ساعت می باشد. اما تکرر ادرار در زنان نشانه چیست؟ علت تکرر ادرار در زنان چه می باشد؟ از جمله دلایل شایع این بیماری می توان به عفونت ادراری، مثانه بیش فعال، سنگ مثانه، سیستیت بینابینی و … اشاره کرد. دکتر حسین کرمی در این فیلم درباره تکرر ادرار در زنان و علت های ایجاد آن که یکی از سوالات شایع زنان می باشد با شما صحبت می کنند.

تکرر ادرار یکی از سوالات شایع زنان

 

علت تکرر ادرار در زنان

 

درمان تکرر ادرار در زنان

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (46 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت شما آقای دکتر کرمی.ای اس آر و سی آر پی مادرم بسیار بالا بود ک پس از ام آر متوجه شدیم مادرم آبسه اپیدورال نخاعی دارند و پس از عمل جراحی و برداشتن آبسه هم اکنون نیز ای اس آر و سی آر پی ایشان بالا است و توان حرکتی ندارند و لگن ایشان بسیار ضعیف است و ب فیزیوتراپی می روند.
    از 27 فروردین ماه سال جاری ب ایشان سوند وصل میباشد و ما با وجود اینکه کراپ هم انجام دادیم نتیجه نگرفتیم و ایشان حس ادرار نداشتندب یک متخصص ارولوژی در شهر خود گیلان مراجعه کردیم و ایشان گفتند سوند را از ایشان جدا کرده ک ببینیم واکنشش چیست ک مادرم پس از جدا کردن سوند در آن زمان ادرار از ایشان خارج شد و درد های بسیاار بسیار شدیدی در ناحیه زیر شکم داشتند و ادرار هم ب دفعات پنج تا شش بار از ایشان با درد خارج شد و بعد دوباره ک سوند زدیم یک لیتر و نیم دیگر ادرار از ایشان خارج شد و دردش آرام گرفت وقتی ب دکتر ارولوژی مراجعه کردیم گفتند ک اقتباس ادراری ایشان دچار مشکل شده است و داروهایی نوشتند ک البته هنوز آن داروها را خریداری نکرده ایم آقای دکتر میخواهم نظر شما را هم بدانم ک مادرم باید اکنون چ کند و از شما راهنمایی میخواهم ک چرا این وضعیت برای وی رخ داده است؟بسیار از شما ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر با دارو تخلیه نکند باید سوند بزنید
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 216 مشاهده پرسش
    سلام دکتر 2 هفته ای میشه من روی التم لک های سفید پدیدار شده و اینکه من یک ماهه در خوزستان هستم و هوا گرم بوده ممنوم میشم سریع تر جواب بنده و بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      این اصلا مهم نیست

    2. تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      یعنی چیز خاصی نیست ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      بعنی الوده کنندهنیست
    4. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      خب میشه بگید چیه اصلا؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      skin tag
    6. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      میشه بگید چیه
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ تیر ۹۸( 4 سال پیش)
      الوده کننده نیست
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر زینب یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. خانمی هستم ۳۵ ساله. یک سال است ازدواج کردم. از بعد از ازدواج تا حالا ۳ بار برام اتفاق افتاده خواب دیدم دارم دستشویی میکنم بیدار شدم دیدم جامو خیس کردم. وسط خواب از خواب بیدار میشم
    . قبل از ازدواج هیچ وقت این اتفاق برام نیفتاده بود. میترسم همسرم بفهمه. کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام بهتر است نوار عصب مثانه بگیرید02122642744

  • تصویر کاربر مرتضی یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    با عرض سلام.
    جناب دکتر کرمی من بیمار شما هستم.من 4 ماه پیش در ابتدای ادرارم لخته خون و در انتهای ادرارم خون مشاهده کردم. سونوگرافی انجام دادم که همه چی نرمال بود.فقط اندازه پروستاتم حداکثر نرمال و حجمش28 بود. بعد شما آزمایش سیتولوژی ادرار و سی تی اسکن سه بعدی برام دادین.سی ای اسکن و سیتولوژیم هم نرمال بود و گفتید بهتره یه سیستوسکپی هم انجام بدم که در مطب برام انجام دادین و گفتید همه چی نرماله و فقط ورم هست. برام قرص افلوکساسین300 و ایبو بروفن تجویز کردین و گفتید اینارو مصرف کنم و 1 ماه بعد هم دوباره یه سونوگرافی انجام بدم بیام خدمتتون. من تو این یک ماه قرص هارو مصرف کردم و خونریزی و لخته خونم قطع شد.هفته گذشته سونو گرافی انجام دادم و اومدم خدمتتون و دوباره همه چی نرمال بود و حجم پروستاتم از 28 به 26 رسیده بود. اما چند روزی هست که قرص هارو قطع کردم و دوباره اول ادرارم لخته خون و انتهای ادرارم خون هست.
    میخواستم راهنماییم کنیدبا اینکه همه آزمایش ها سالم بوده چرا باقطع دارو دوباره خونریزی شروع شده؟ و اینکه احتمال داره که بعد از 4 ماه و با تمام این آزمایشات سلول های پنهان و درجای سرطانی باشه که هنوز خودشو نشون نداده باشه؟در ضمن من 35 ساله هستم و دخانیات مصرف نمیکنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      نیازمند بررسی دورهای میباشدهر 6 ماه

    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      نیازمند بررسی دورهای میباشدهر 6 ماه

    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر وحید یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    باسلام.
    من سالهابود که در منی خون میدیدم و بعد از ان هم موقع ادرار گه گاهی لخته های کوچک خون مشاهده میکردم تا اینکه چند سال پیش رفتم دکتر ارولوژی خدمت دکتر الهیاری که بیمارستان فرهنگیان تهران هم حضور دارند. که دکتر خیلی خوبی هم هستند و پس از رفت و امد های زیاد و انجام تمامی ازمایشات ممکن از سونوگرافی تا انالیز ادرار و ترانس رکتال و هر انچه نیاز بود انجام دادم و هیچ چیز خاصی مشاهده نشد و دکتر گفتن باید داخل مثانه و مجاری ادرار را ببینم و عملtul انجام دادم و سیستوسکپی شدم و دکتر گفتن هیچ چیز خاصی خداروشکر دیده نشد و یه سری رسوبات و چسبندگی هایی وجود داشت بخاطر طولانی بودن عفونت که گفتن خارج کردن با همون دستگاه و سیستوسکوپ. برای اطمینان نمونه برداری هم کردن که جواب پاتولوژی چیز خاصی نبود و فقط التهاب مزمن مثانه بود و دکتر گفتن هیچ مورد و نیاز به درمانی دیگه نیست و به صورت عادی به زندگیتون برسید.الان پس از 2 سال خداروشکر تقریبا دیگه خبری از خون در منی و اون لخته ها نیست و خیلی کم چند باری فقط پس از انزال و موقع ادرار بصورت خیلی خفیف لخته های خیلی کمی نسبت به قبل و کوچکی دیدم که محدود شونده هم بود و فقط برای چند بار اما خود مایع منی کاملا سفید مات و شیری و نرمال هستش و ادرار هم کاملا نرمال..حالا سوال من اینه که ایا عفونت مزمن مثانه با توجه به شرح حال من نیاز به درمان و دارویی داره یا باتوجه به همون عمل جراحی دکتر و اینکه گفتن رسوباتی وجود داشت که با دستگاه کشیدن، دیگه نیازی به دکتر و پیگیری خاصی نیست؟؟ من تو این دوسال کاملا عادی و بدون دغدغه زندگی میکردم تا اینکه اتفاقی تو یه مطلبی خوندم که عفونت مزمن هرجای بدن باشه ممکنه احتمال ابتلا به سرطان رو افزایش بده و همین شد که نگران شدم و خواستم از شما مشاوره بگیرم. ایا با عملی که دکتر انجام دادن و رسوباتی که برای چندین سال بوجود امده بود و خارج کردن من درمان شدم و عفونت مزمن دیگه وجود نداره در من؟ببخشید که مجبور بودم زیاد توضیح بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      از نظر مکن شما مشکل ندارید اب زیاد میل کنید ورزش ونشاط درمان شما است نه دارو

  • تصویر کاربر فاطمه دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکتر من حدود 10 سال وقتی ادار میکنم احساس باقیمانده ادراری دارم و وقتی مجدد میرم بازم ادرار ولی با حجم کم دارم بعضی اوقات اخر ادرارم قطره قطره میاد به طوریکه بلند شدن از دستشویی برام سخته و گاهی نیاز دو سه بار پشت سر هم برم دستشویی تا راحت بشم بعضی اوقاتم برای کنترل این احساس مجبورم از نوار بهداشتی یا دستمال کاعذی استفاده کنم که یه جورایی راه مجرای ادرار سفت نگه داره. وقتی هم که احساس باقیمانده رو دارم و بی اعتنایی میکنم و دستشویی نمیرم به شدت پهلو هام درد میگیره و احساس داغ شدن تو پهلوهام میکنم تو رو خدا راهنماییم کنید چند سری هم پیش دکتر رفتم آزمایش و سونوم سالم بودن. ولی خیلی خیلی اذیت میشم تو رو خدا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۳ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      بهتر است نوار مثانه بگیرید02122642744

  • تصویر کاربر حسن یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    عذر میخوام آقای دکتر..من 34سالمه مدتیه دچار تکرر ادارار هستم...در طول شب چندین بار واسه ادرار کردن بیدار میشم..وقتی اینطوری میشم پاهام سر میشه..قبلا دکتر رفتم..گفتن بزرگی خوشخیم پروستات و قرص تجویز کردن...الان دوباره داره اذیتم میکنه..اخیرا سونو گرفتم و بسیار ناچیز پروستاتم بزرگ بود...لطفا راههنماییم کنید...آیا تست نوار مثانه لازمه انجام بدم یا نه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام بهتر است بیلایید نوار بگیرید02122642744

  • تصویر کاربر امید شنبه ۴ خرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 621 مشاهده پرسش
    سلام
    من مردی 33 ساله هستم و در خارج از کشور زندگی می کنم. یک سال و نیم پیش Urethroplasty انجام دادم. حدود چهار سانت تنگی مجرا داشتم در ناحیه Bulbar. تست های سرعت دفع ادرارم خوب هست. و مجرا هم خدا رو شکر باز هست و هیچ مشکلی در دفع ادرار ندارم.

    ولی تا 5 دقیقه بعد از ادرار و استبراء قطراتی از مجرا خارج می شود. دکترم گفت که چون بافت پیوندی مثل خود بافت اولیه مجرا الاستیک نیست ممکنه در بعضی افراد ادرار مثل قبل کامل از داخل مجرا تخلیه نشه (البته گفت بعضی ها هم چنین مشکلی ندارند) و گفت که برای اطمینان milking یا همان استبراء کنم.

    ولی همان طور که گفتم همیشه حتی بعد از یک بار استبراء کردن وقتی راه می روم باز هم دو سه قطره خارج می شود که هر بار شرایط متفاوت دارد (گاهی شیری گاهی بی رنگ و گاهی زرد و ...). نکته اینجاست تا راه نروم هر چقدر صبر کنم چیزی خارج نمی شود. آیا ممکن است به خاطر این عمل حتی بعد از استبراء هم ادرار در مجرا باقی بماند؟ یا اینکه در این زمینه مثل افراد سالم حساب می شوم و باید احتمال دهم قطرات خروجی چیزی غیر از ادرار هست ؟ چون اهل نماز طهارت هستم اگر ادرار باشد همین چند قطره هم دردسر ساز هست.

    ممنون از وقتی که می گذارید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)

      سلام بعد از عمل طبیعی است شما دوبار ادرار کنید استبرا کنید دیگر مشکلی نیست

    2. تصویر کاربر امید دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام ممنون از پاسختون.
      فقط، با یک بار ادرار مثانه ام خالی می شود یعنی اولتراسوند صفر نشان میدهد. سوالم این بود که آیا بعد از استبراء ممکن هست ادرار در مثانه باشد و با راه رفتن فقط خارج شود؟ یا اینکه مثل آدم عادی هستم و بعد استبراء می توانم بی خیال شوم؟

      ممنون
    3. تصویر کاربر امید سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام آقای دکتر
      ممنون از پاسختون. اینکه می فرمایید "دوبار ادرار کنید" شدنی نیست چون مثانه کامل تخلیه میشه (اولتراسوند میزان ادرار در مثانه بعد از دفع رو صفر نشون میده). پس من بعد از همان یکبار اگر استبراء کنم منطقا در مجرا چیزی نمی ماند؟ و از این نظر مثل افراد سالم هستم؟
      ممنون.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ خرداد ۹۸( 4 سال پیش)

      سلام استبرا وعدم اهمیت به موضوع را تکرار میکنم

    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر فرزانه یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام.اقای دکتر.ما1 سال ازدواج کردیم.نزدیک سه بارعفونت اداری و تکرر و سوزش ادرارداشتم با انتی بیوتیک درمان شدم بازبعد مدتی عفونت ادراری شدم.خسته شدم.علت یابی کردیم نفهمیدیم..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)

      باید از نظر علت بررسی شوید

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    با سلام
    من ٣٢ سالمه گاهي شبها دچار شب ادراري ميشم
    من ساكن قزوينم اينجا دكتر رفتم و ازمايش هم دادم ولي همه چي سالم بود فقط واريكسل خفيف داشتم

    فقط ميخوام بدونم ايا اين شب ادراري با دارو يا عمل جراحي قابل درمان هست؟؟؟
    اگه دارو مصرف كنم بايد تا اخر عمر مصرف شه؟؟
    ممنون ميشم جواب بديد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۸( 5 سال پیش)

      باید بیایید تست نوار مثانه بکیریم 02122642744 تا علت مشخص ودرمان شود

درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

زگیل تناسلی و ازدواج چه ارتباطی با یکدیگر داند؟ایا کسی که زگیل تناسلی دارد میتواند ازدواج کند؟بله…
در این مقاله ما به بررسی ويروس اچ پی وی ۵۶ میپردازیم . همانطور که می دانید،…
در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر