جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ بزرگ تخم مرغی در مثانه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سنگ مثانه توده هایی سختی از مواد معدنی است که میتواند هنگامی که مثانه به طور کامل از ادرار خالی نباشد درون آن تشکیل شود.


علائم ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه اگر به مقدار کافی کوچک باشند ممکن است هنگام ادرار کردن دفع شوند و هیچ علائمی ایجاد نکنند. اما بیشتر افرادی که سنگ های مثانه دارند علائمی به دلیل این که سنگ، دیواره مثانه را تحریک می کند یا جریان ادرار را مسدود می سازد تجربه می کنند. علائم معمول سنگ های مثانه شامل موارد زیر هستند:

✅ درد در پایین شکم، چیزی که اغلب میتواند شدید باشد (مردان همچنین ممکن است درد در اطراف یا درون آلت تناسلی خود داشته باشند)

✅ درد یا سختی هنگام ادرار کردن

✅ تکرر ادرار (به خصوص در شب)

✅ ادرار کدر یا تیره رنگ

✅ وجود خون در ادرار

بیشتر موارد سنگ های مثانه به دلیل ارتباط با بزرگی پروستات مردان 50 سال یا بالاتر را درگیر میکند. اما هم مردان و هم زنان میتوانند دچار سنگ های مثانه شوند.

این که کودکان دچار سنگ مثانه شوند نادر است. در کودکان، سنگ های مثانه می توانند منجربه شب ادراری شود، در بعضی از کودکان پسر ممکن است باعث نعوظ مانا، یک نعوظ اغلب دردناک که میتواند چند ساعت باقی بماند شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از علائم بالا را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید، به خصوص اگر درد در پایین شکم، تکرر ادرار یا وجود خون در ادرار داشتید. این علائم ممکن است لزوما به دلیل سنگ های مثانه ایجاد نشوند، اما نیاز است که مورد بررسی قرار  بگیرند.

احتمالا ابتدا آزمایش خون و ادرار انجام شود. آزمایش خون مشخص خواهد کرد که آیا درون مثانه شما عفونت وجود دارد یا خیر. مرحله بعدی گرفتن عکس اشعه ی ایکس از مثانه شما است. تمام انواع سنگ های مثانه به وضوح روی عکس اشعه ی ایکس مشخص نخواهند شد، از این رو نتیجه ی منفی اشعه ی ایکس همیشه به معنی عدم وجود سنگ نیست.

سنگ مثانه

اسکن سونوگرافی ممکن است به جای اشعه ی ایکس استفاده شود. همچنین سنگ مثانه می تواند توسط سیستوسکوپی مشخص شود. در سیستوسکوپی لوله ای نازک و فیبری که در سر آن چراغ و دوربین وجود دارد (سیستوسکوپ) به درون مجرای ادراری وارد میشود (لوله ای که ادرار را از بدن خارج میکند) و به مثانه می رسد.

دوربین تصاویر را روی صفحه نمایش پخش میکند، چیزی که توسط یک اورولوژ مشاهده میشود (کسی که در درمان بیماری های مثانه تخصص دارد).

علت ایجاد سنگ مثانه چیست؟

سنگ های مثانه معمولا هنگامی ایجاد میشوند که شما نتوانید تمام ادرارتان را تخلیه کنید. دلیل اصلی برای مردان بزرگی غده پروستات است که جریان ادرار را مسدود میکند.

اگر ادرار برای مدتی طولانی در مثانه باقی بماند، مواد شیمایی موجود در ادرار کریستال هایی ایجاد میکنند، چیزی که سخت شده و سنگ های مثانه را تشکیل می دهند.

درمان سنگ مثانه

معمولا برای خارج کردن سنگ ها از مثانه نیاز به جراحی است. متداول ترین فرآیند cystolitholapaxy است، چیزی که در آن لوله ای نازک (سیستوسکوپ) که در نوک آن دوربین وجود دارد برای یافتن سنگ مورد استفاده قرار می گیرد. بعد از آن سیستوسکوپ از وسیله خرد کننده سنگ، لیزر یا سونوگرافی استفاده می کند تا سنگ را قبل از خارج کردن خرد کند.

وقتی ممکن باشد، مهم است که علت زمینه ای ایجاد سنگ مثانه درمان شود تا از ایجاد سنگ های مثانه جدید در آینده پیشگیری شود.

پیشگیری از سنگ مثانه

اگر شما سنگ مثانه داشته اید، ممکن است دوباره به آن دچار شوید. چیزهایی هستند که میتوانید برای پیشگیری از ایجاد دوباره آن ها انجام دهید.

برای جلوگیری از سنگ مثانه میتوان کار های زیر را  انجام دهید.

1- برای کاهش غلظت ادرارتان مایعات مصرفی خود را به روزی 2 تا 3 لیتر افزایش دهید.

2- مثانه خود را منظم و بدون تاخیر تخلیه کنید

3- 10 تا 20 ثانیه بعد از تلاش اولتان دوباره سعی کنید ادرار کنید (اگر در مرحله اول نمی توانید ادرار خود را به صورت کامل تخلیه کنید)؛ این کار ادرار کردن دوگانه نامیده میشود و به تخلیه موثرتر مثانه کمک میکند

4- از ایجاد یبوست پیشگیری کنید (ممکن است لاگزاتیو تجویز شود)

بیماری های مثانه

1- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک مشکلی است که در آن اعصابی که مثانه را کنترل میکنند آسیب می بینند. این آسیب از تخلیه ی کامل مثانه جلوگیری میکند. این موضوع میتواند به دلیل آسیب به اعصاب نخاعی یا مشکلی که به سیستم عصبی آسیب رسانده است مانند بیماری اعصاب حرکتی یا اسپینا بیفیدا ایجاد شود.

بیشتر افرادی که مثانه نوروژنیک دارند نیاز به لوله ای به اسم کاتتر دارند که وارد مثانه شان شده و ادرار را تخلیه میکند. این فرآیند به اسم کاتترگذاری ادراری شناخته میشود.

گرچه کاتتر به صورت علمی موثر است، اغلب مقدار کمی ادرار درون مثانه باقی می ماند، چیزی که میتواند منجربه تشکیل سنگ های مثانه شود.

2- افتادگی مثانه

افتادگی مثانه مشکلی است که زنان را درگیر میکند، و زمانی ایجاد میشود که دیواره مثانه تضعیف شده و روی واژن بیافتد. این موضوع میتواند جریان خروجی ادرار از مثانه را مسدود کند.

افتادگی مثانه میتواند هنگام دوره های افزایش تنش مانند هنگام زایمان یا بلند کردن اجسام سنگین، یا هنگام زور زدن در موقع یبوست، ایجاد شود.

3- دیورتیکول مثانه

دیورتیکول مثانه کیسه هایی هستند که در دیواره مثانه ایجاد میشوند. اگر دیورتیکول های مثانه خیلی بزرگ شوند، میتوانند تخلیه کامل مثانه توسط فرد را مشکل کنند. دیورتیکول های مثانه میتوانند از بدو تولد یا به عنوان عارضه ای از عفونت یا بزرگی پروستات ایجاد شوند.

جراحی های مثانه

جراحی تقویت مثانه

جراحی تقویت مثانه چیزی است که در آن قسمتی از روده برداشته شده و به مثانه چسبانده میشوند تا آن را بزرگ تر کند. این کار ممکن است راهی موثر برای درمان نوعی از بی اختیاری ادرار به اسم بی اختیاری فوری باشد. اما این کار میتوانید گاهی عاملی برای ایجاد سنگ های مثانه باشد.

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای

Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای متداول ترین روشی است که برای درمان بزرگسالانی که سنگ مثانه دارند استفاده میشود. جراح لوله ای کوچک و محکم که در انتهایش دوربین دارد (سیستوسکوپ) را به درون مجرای ادراری شما وارد کرده و آن را به مثانه شما می رساند. دوربین به یافتن مکان سنگ های مثانه کمک میکند.

لیزر سنگ مثانه

یک دستگاه خرد کننده، لیزر یا امواج فراصوت که از طریق سیستوسکوپ منتقل میشوند میتوانند استفاده شوند تا سنگ به قطعات کوچک تر شکسته شود، قطعاتی که میتوانند از طریق مایعات از مثانه شما دفع شوند. این درمان تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام میشود، از این رو شما طی این درمان دردی احساس نخواهید کرد.

خطر ایجاد عفونت در طی این فرآیند وجود دارد، پس ممکن است به شما آنتی بیوتیک برای احتیاط داده شود. همچنین خطر کوچکی برای آسیب به مثانه وجود دارد.

سوپروبیک پوستی

این روش معمولا در کودکان برای پیشگیری از آسیب به مجرای ادراری استفاده میشود. همچنین این روش در بزرگسالانی که سنگ بزرگی دارند استفاده میشود. به جای وارد کردن لوله ای به مجرای ادراری، جراح برش کوچکی روی پوست در زیر شکم ایجاد میکند. بعد از آن برش دیگری روی مثانه ایجاد میشود و سنگ میتواند خارج شود. این روش با استفاده از بیهوشی عمومی انجام میشود.

جراحی باز

جراحی باز اغلب در مردانی که پروستات خیلی بزرگی دارند یا اگر سنگ خیلی بزرگ باشد، استفاده میشود. این روش شبیه به درمان قبلی است، فقط جراح برش بزرگ تری روی شکم و مثانه ایجاد میکند. این روش ممکن است با دیگر انواع جراحی ترکیب شود، مانند برداشت قسمتی یا تمام پروستات یا دیورتیکول مثانه.

عیب جراحی باز این است که باعث درد بیشتری بعد از جراحی شده و مدت بهبودی بیشتری نسبت به بقیه انواع جراحی ها دارد. اما درصورتی که سنگ مثانه بزرگ باشد این روش نیاز است. شما نیاز به استفاده از کاتتر تا یک یا دو روز بعد از این درمان دارید.

عوارض و مراقبت های بعد از جراحی سنگ مثانه چیست؟

متداول ترین عارضه جانبی جراحی های سنگ مثانع عفونت مثانه یا مجرای ادراری، که به اسم عفونت دستگاه ادراری شناخته میشود است. این عارضه در 1 نفر از هر 10 نفری که جراحی مثانه دارند ایجاد شده و معمولا میتواند توسط آنتی بیوتیک ها درمان شود. بعد از انجام Cystolitholapaxy از طریق مجرای ادرای یا Percutaneous suprapubic cystolitholapaxy، معمولا نیاز است که برای چند روز جهت بهبودی در بیمارستان بستری بمانید.

اگر جراحی باز داشته باشید، ممکن است چندین روز در بیمارستان بمانید تا به اندازه کافی خوب شوید و به خانه بازگردید. بعد از جراحی، از شما خواسته میشود که با عکس اشعه ایکس یا سی تی اسکن پیگیری شوید که مشاده کنند آیا تمام قطعات سنگ مثانه از مثانه خارج شده اند یا خیر.

درمان مشکلات زمینه ای

وقتی سنگ مثانه خارج شود، نیاز است که مشکل زمینه ای درمان شود تا از تشکیل سنگ های مثانه جدید پیشگیری شود.

1- بزرگی پروستات

بزرگ بودن پروستات میتواند با استفاده از داروهایی که به کاهش اندازه ی پروستات کمک میکنند درمان شود. این کار فشار روی مثانه را از بین می برد، و ادرار کردن را برای شما آسان تر میکند. اگر دارو ها عمل نکنند، جراحی نیاز است تا قسمتی یا تمام پروستات خارج شود.

2- مثانه نوروژنیک

مثانه نوروژنیک عدم توانایی در کنترل مثانه به دلیل آسیب عصبی است. اگر شما به سنگ مثانه دچار شدید و این مشکل را داشتید، نشانه ای از آن است که شما نیاز دارید تا راه تخلیه ادرارتان را تغییر دهید.

ممکن است نیاز داشته باشید که آموزش بیشتری برای قرار دادن کاتتر داشته داشته باشید یا ممکن است نیاز باشد نوع کاتترتان را تغییر دهید و از داروها استفاده کنید تا به کنترل مثانه تان کمک کنند.

3- افتادگی مثانه

بعضی از افرادی که به افتادگی مثانه مبتلا هستند میتوانند با دستگاهی به اسم پساری (pessary) درمان شوند. بسیاری طراحی شده است تا درون واژن قرار بگیرد و مثانه را در محل مناسبش نگه دارد. موارد جدی تر افتادگی مثانه ممکن است نیازمند جراحی برای تقویت و حمایت از دیواره مثانه داشته باشند.

4- دیورتیکول مثانه

اگر شما دیورتیکول مثانه دارید، ممکن است برای حذف آن ها نیاز به جراحی داشته باشید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3/5 - (15 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر صمد شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 152 مشاهده پرسش
    با سلام و ادب خدمت دکتر کرمی جناب دکتر بنده بنده مبتلی به فتق هرنی در سمت راست و پارگی آن 24میلی متر است (البته به سمت بیضه ها پیشرفت نکرده). سوالی که دارم این فتق نیاز به جراحی دارد؟ و اینکه این جراحی را اورولوژ باید انجام دهد و یا جراحی عمومی؟ و در صورت ارتباط به شما، شما این جراحی را برای بنده انجام میدهید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بله٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ نمونه فيلم من در اينستاگرامdrkarami موجود است ببينيد
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام در تاریخ 23 فروردین عمل باز پروستات انجام دادم خوش خیم بوده ولی بعد از عمل جراحی، مثانه پر می شود و به زور چکه چکه سرریز می شود ولی مثانه همچنان پر میماند مگر با سوند تخلیه شود ، چه کنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بايد از نظر تنگي ايجاد شده سيستوسكوپي كنيد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      9-شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام سلسله مباحث پزشکی اینجانب را دنبال کنید.
      🆔 https://www.instagram.com/drkarami/
      🆔 http://t.me/irdarman
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر شروین جمعه ۵ خرداد ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر
    خسته نباشید و خدا قوت

    به طور خلاصه میگم خدمتتون، تقریبا 3 یا 4 هفته اس که این مشکل رو دارم.متاسفانه من از لحاظ رعایت بهداشت ضعیفم و تبلی میکنم. من در طول 10 روز 3 بار رابطه داشتم و از سر تنبلی و خستگی کاری ( که تا دیر وقت کار میکنم ) نرفتم حموم و به تمیزکاری با آب و صابون اکتفا کردم که البته یه بارم اصن تمیز نکردم و چند روز بعد رابطه هم تکرار شد. اما بعد رابطه سوم ام، شب رفتم حمام و فردا صبح با خارش ناحیه تناسلی و قسمت زیرینش از خواب بیدار شدم. به فکرمم نمیرسید که چیزی بشه. تا اینکه رفتم سرویس یهو دیدم اون قسمتی که خارش داره، حالت سوختگی یا چیزی شبیه تبخال داره که انگاری از خشکی پوست اینجوری شده و اون قسمت هم خشک بود. پماد کلیتریمازول استفاده کردم. 2 3 روز اول همه چی رو براه بود اما بعدش دیدم قسمت های نیمه به پایین و سمت چپ آلتم قرمز شده و لکه بزرگ و کوچیک عین جای سوختگی داره. و پوستش هم شده بود عین سوختگی.
    به پیشنهاد دوستانم ار پماد کالاندولا استفاده کردم. همه چی اوکی بود اما بعد 1 هفته از موبر پودر استفاده کردم 2 ساعت بعد نظافتم همون قسمت کناری و سمت چپ که جاهای سوختگی داشت 7 8 تا جوش قرمز زیر جلدی دیدم ، ترسیدم و 1 سری دیگه از کالاندولا استفاده کردم تا 1 هفته قبل که از نظر من کلا بر طرف شد . پریروز دوباره قرمز شد اون قسمت البته خفیف، و 1 جوش ریز سر سفید ریز کنارشون البته با دقت میشه دید. دیروز رابطه داشتم. مدت رابطه زیاد بود. بعد 1 ساعت اون قسمت بیشتر قرمز شد.
    دیشب رفتم حمام و منتظر شدم تا صبح. الان قسمت جوش مانند قرمز وجود داره و با قسمتی اندازه لپه یه چیزی حالت تاول سوختگی. البته دقیقا مثه این علایم نیس و با عرض معذرت عکسی میفرستم و قسمت رو نشون میدم که ببینید و بهم بفرمایین که چیکار کنم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      فعلا درمان نميخواهد
    2. تصویر کاربر شروین یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      یعنی جای هیچ نگرانی توی ادامه زندگیم و رابطم نیستش؟


      و همین طور میخواستم واکسن گارداسیل استفاده کنم.سنم 28 ساله هست. به نظرتون مصلحته که واکسن بزنم یا نه؟

      ممنون بابت وقتتون. خدا خیرتون بده
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      9-شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام سلسله مباحث پزشکی اینجانب را دنبال کنید.
      🆔 https://www.instagram.com/drkarami/
      🆔 http://t.me/irdarman
    5. تصویر کاربر شروین چهارشنبه ۳ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      بسیار ممنون جناب دکتر. انشالله همیشه سلامت و موفق باشید همراه با خانواده. ممنون.از نگرانی در اومدم. خدا خیرتون بده . بازم ممنون
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ خرداد ۹۶( 6 سال پیش)
      تشكر
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر Lkhf سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 855 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ممنون از پاسخ قبلیتون،
    اکنون خواستم بپرسم آیا تستی برای اثبات کم حسی یک سمت آلت تناسلی نسبت به طرف دیگر وجود دارد که از این قضیه اطمینان حاصل کنم؟ با این که پذیرش این قضیه برام شبیه نابودی روحیم هست ولی اگر باشد چاره ای نیست فقط میخواهم مطمئن شوم ؟
    چون طرف کم حس آلتم ظاهرا بی حس کامل نیست و در آن احساسی شبیه به عضوی دارم که انگار تازه از بی حسی خارج شده.
    و سوال دیگر اینکه اگر بخواهم ازدواج کنم آیا این قضیه جزو مسایلی است که باید در شرایط قبل از عقد گفته شود و نمیتوان از گفتنش چشم پوشی کرد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      پي گيري نكن نتيجه ندارد
  • تصویر کاربر شهرام شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر حدود 1 ماهه که روی قسمت سر الت تناسلی بنده یه حالت قرمزی داره و یه قسمت از اون تو رفتگی و گودی شده . اوایل این قسمت سوزش داشت ولی الان سوزشی نداره فقط زمانی که به شلوارم برخورد میکنه درد میگیره .
    از قرص و آمپول ضد حساسیت و پمادهای هیدروکورتیزون پماد ویتامین آ وترياميسولون ان ان و كرم ثمين 10 درصد از هر کدوم 2 روزی استفاده کردم ولی تاثیر خاصی نداشتن
    ممنون میشم کمک کنید چون شهر ما دکترهای زیادی نداره و من همه رو رفتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      مهم نيست
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 790 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشد.از اول واستون بگم اما تورو خدا همه رو بخونید چیزایی هست ک اخر متن خیلی مهمه تورو ب هرچی ک میپرستید رک و پوسکنده خیلی واضح جوابمو بدید.لطفا.خواهشا.التماستون میکنم.پسری هستم مجرد فوق لیسانس کشاورزی 27 یا 28 سال سنمه از روزی ک لذت سکس و متوجه شدم خود ارضایی داشتم دوس دخترم زیاد داشتم اما طوری نبوده ک همیشه بخام سکس داشته باشم چن ماه ی بار ی هروقت پیش اومده شاید بارها تا شش ماهم رابطه نداشتم اما خود ارضایی و همیشه داشتم خیلی داشتم تو چن سال اخیرهم دیگه خیلی زیاد شده بود خود ارضاییم شاید هرروز شاید روزی دوبارهم.با کوچکترین تصویر یا چیز تحریک کننده ایی تحریک میشم مثلا اگه تو خیابون خانومی رو ببینم ک اندام خوب یا تحریک کننده ایی داره زودی تحریک میشم و آلتم ی جوری تکون میخوره و ب قول معروف جو گیر میشه از لحاظ حس شهوت هیچ مشکلی نداشتمو شهوت خیلی بالایی داشتمو دارم اما چون زود انزال هستم و هر چن وقت ی بار با دوس دخترام سکس میکنم البته بیشتر سکس سطحی(لاپایی)واسه اینکه زود ارضا نشم چن سالی هست ک از اسپری لیدوکایین استفاده میکنم و چون این اسپری باعث بی حسی و عدم نعوظ کامل میشه واسه همین قبل از سکس همزمان با اسپری قرص سیلدنافیل مصرف میکنم ک اسپری باعث نشه ک نعوظم شل باشه.در صورتی ک اگه اسپری استفاده نمیکردم و بدون سیلدنافیل هیچ مشکل نعوظی نداشتم و نعوظ کاملی داشتم اما اینکارارو واسه زود انزالیم میکردم.حالا بگذریم دکتر الان چند وقتی هستش حدود چن ماهیی میشه ک احساس میکنم نعوظ کاملی ندارم یعنی حدود 70 یا 80 درصد نعوظ دارم،طوریم نیست ک نتونم دخول انجام بدم با سیلدنافیل ک مشکل حل میشه اما موقع خود ارضایی ک چیزی مصرف نمیکنم انگار ب صدر صد نمیرسه نعوظم.یک دو ماه پیش هم پیش فوق تخصص مجاری و ادار و کلیه هم رفتم و ازمایش هورمونی هم انجام دادم و هیچ مشکلی از اولحاظ نداشتمو گفتم ک تستسرون بدنت نرمال و خوبه و گفت ک روانشناختی هستش اما من نمیدونم چرا باید ی دفه پیش بیاد البته اینو ی دفه متوجه نشدم ک نعوظم شل هستش طی چندین ماه ک بهش فک میکردمو ب عقب ک فکر میکردم متوجه شدم ک نعوظم شل هستش نعوظ صبگاهیم دارم اما شل هستش یعنی نعوظم ب 70 یا 80 درصد میرسه.اینم بگم ک وسواس فکری خیلی شدیدم دارم و طوری ک متخص بهم گفت خود بیمار انگاری یا هیپوکندریا ک همون خود بیمار انگاری هست داری و باید بری پیش روانشناس و رواندرمانی بشی اینکارو هم انجام دادمو وسواسمم کمتر کردم خود ارضایمم حدود دوماه کم کردم و حس کردم بعد ک دیگه طاقت نیاوردم بعد دوماه و بیست روز ک خود ارضایی کردم حس کردم ک نعوظم بهتر شده بعد چون خوشحال شدم دوباره کم کم خود ارضاییو شرو کردم الان دو س ماهیی میشه ک کلا خود ارضاییمو از ترس کمتر کردم مثلا چن روز ی بار اما باز نعوظم سفت سفت نیست یعنی مثل قبلنا نیست مثل قبل از اینکه این مشکلات واسم میش بیاد نیست حس میکنم آلتم قدرت و سفتی قبلنارو نداره.چیکار کنم اقای دکتر ایا ب خاطر خود ارضایی خیلی زیاده و اگه هست پس چرا همه جا میگن ک خود ارضایی هیچ ربطی ب نعوظ نداره و اگه داره چ مدت باید ترکش کنم و اگه ترکش کنم چطوری کنم یعنی فقط ارضا نشم یا اینکه تحریکم نشم و چیزیو نگاه نکنم یا اینکه بخاطر مصرف لیدوکایین و سیلدنافیلی ک هر وقت سکس داشتمو مصرف کردم و چون تو خود ارضایی از سیلدنافیل مصرف نمیکنم دیگه خوب نعوظ ندارم همه رو جواب بدین لطفا شرایط زندگیمم اینجوریه ک فوق لیسانس گرفتمو تک پسرم هستمو همش ته خونه میشنمو تنهام هستمو قلیونم خیلی زیاد میکشم و از تنهاییمم حوصلم سر رفته واقعا.لطفا همه چیو واسم بگین لطفا شرایط زندگیم جوری ک مث خوره افتاده ب حونم این مشکلم هر وقت میخام خود ارضایی کنم تو فکر اینم ک ببینم خوب سفت میشه یا نه یا وقتی دوس دخترم میخاد بیادو سکس داشته باشیم استرسشو دارم ک خوب سفت میکنم یا ن...حتی ی جوری میگم کاشکی اول مشکلم حل شه بعد بیاد.لطفا همه رو واسم بکین شفاف و واضح قبلانم واستون نوشته بودم ک گفته بودین تعدا دفعات خود ارضایی رو تحریکم کمتر شه ب تدریج بهبود پیدا میکنید لطفا واضح بگید چ مدت مثلا و اگه قرار باشه ترک کنم خود ارضاییمو منظور این هستش ک تحریکم نشم و کاری نکنم ک نعوظ میدا کنه یا چی.....واضح بگید لطفا.شرمنده اگه خیلی خیلی طولانی شد واسه اینکه کرمانشاه هستم و نمیتونم خدمت برسم واسه همین همه چیو از سیر تا پیاز گفتم.ممنون میشم واضح توضیح بدین.موفق و مویید باشید.در طوری بودم ک اگه تو خیابون خانوم یا چیز تحریک کننده ایی میدیدم زودی ب فکر این بودم ک برسم خونه رو خود ارضایی کنم در این حد ک شهوتم بالاس و الان از نظر شهوت مشکلی ندارم.موقع فیلم سکس هم زود تحریک میشم اما چن ماهی هست ک خوب نعوظ نمیکنه همونطور ک گفتم.موفق باشی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام خلاصه عرض ميكنم١-خود ارضايي را ترك كنيد٢-تغذيه واستراحت و ورزش ٣- از صحنه هاي سكسي اجتناب نماييد حتما بهتر خواهيد شد
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 418 مشاهده پرسش
    سلام
    در مدت 4 ماه 3 بار دفع سنگ داشتم که آخری 5 میلیمتر بود بعد از چند هفته گاهی درد تیر کشنده در قسمت میزراه و سمت مقعد داشتم تا اینکه یک روز انقباض شدید در مقعدم باعث درد شدیدی شد. بارها برای درمان دکتر رفتم نتیجه نگرفتم، آیا ممکنه گیر کردن سنگ یا التهاب در میزراه باعث انقباض و درد مقعد بشه؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      با سونوگرافي مشخص ميشود
  • تصویر کاربر محمود شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    با سلام.بنده در سوال قبلی درد بیضه را از شما پرسیدم و شما گفتید سونو و آزمایش بدید. بنده آزمایشات رو آماده کردم و در پیوست ارسال میکنم. فقط چیزی که هست بنده رفتم دکتر و گفت چیزی نیست ولی داردهای لووفلوکساسین500 -تامسولوسین .4- cap saw palmeto دادن. کمی بهتره ولی هنوز درد بیضه دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام از مظر من مهم نيست
  • تصویر کاربر منصورعلي یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر پدر من عمل پروستات انجام داده وبعدازعمل بي اختياري داره ديروز بعدازاسكن وپاتولوژي دكتر گفته سرطان خوش خيم داره خواستم ببينم بهترين روش براي معاينه ايشون چيه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام وقت بگيريد٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
  • تصویر کاربر وحید جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    پدر اینجانب متولد 1308 از یکسال پیش دچار خونریزی در ادرار شده اند و همکنون بواسطه لخته شدن خون در مجرا ناگزیر به داشتن سوند شده اند نتایج سی تی اسکن و پاتالوژی ایشان بشرح زیر می باشد سیستم وقت دهی آنلاین سایت شما تاریخ 23 خرداد را تخصیص داده است لطفا با توجه به اورژآنسی بودن موضوع با ویزیت و معاینع زودتر موافقت فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام احتمال زياد تومور مثانه دارند به بيمارستان نزديكتان مراجعه نماييد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر