جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فریز کردن زگیل تناسلی یا کرایوتراپی به همراه ۳ فیلم

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

فریز کردن زگیل تناسلی یا کرایوتراپی روشی است که برای درمان زگیل های تناسلی به کار می رود. در روش کرایو به کمک سرد کردن، از انتشار زگیل تناسلی جلوگیری می شود.

زگیل تناسلی  زائدهای صورتی یا قرمز رنگی هستند که در اطراف الت جنسی پدیدار می شوند. زگیل تناسلی ممکن است در اطراف مقعد، ناحیه ی شرمگاهی، درون واژن و یا حتی دهان ظاهر شود. زگیل های تناسلی اغلب به صورت خوشه های 3-4 تایی وجود دارند. آنها ممکن است به سرعت رشد کرده و منتشر شوند. زگیل های تناسلی معمولا بدون درد هستند، اما بعضی اوقات ممکن است سبب ایجاد درد خفیف، خارش و خون ریزی شوند.

متأسفانه پس از آلودگی به زگیل تناسلی، درمان قطعی برای آن وجود ندارد ولی به خاطر خطر بالای آلوده کنندگی آن و گسترش زگیل به دیگر نقاط بدن و یا شریک جنسی، حتما می بایست آن را درمان کرد.

اما چگونه؟ 🤔

درمان زگیل تناسلی بستگی به نوع آنها، محل و اندازه ی زگیل ها دارد. اگر زگیل ها به اندازه ای کوچک باشند که با چشم دیده نشوند و رنگ آن ها همرنگ پوست باشد، آنها نیازی به درمان ندارند، زیرا با گذشت زمان از بین میروند.

اگر زگیل ها بزرگتر باشند یا سبب برجستگی و خارش شوند، چه یک خوشه باشد یا حتی به صورت تک زگیل باشد، شما میتوانید آنها را با کارهای موضعی، تخریب آن ها یا جراحی از بین ببرید.

روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی مردان و زنان پیشنهاد می شود که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

از جمله اینکه:

جراحی زگیل تناسلی

در روش جراحی زگیل تناسلی به خاطر متعدد بودن ویروس و امکان عود مجدد آن در جاهای دیگر حین جراحی، و نیز به خاطر بدشکل کردن ناحیه تناسلی توصیه نمی شود.

برخی نیز استفاده از دارو را پیشنهاد می دهند. محلول هایی مانند: پروفیلین و اسید سالیسیلیک از جمله درمان های دارویی محسوب می شوند. اما باید توجه داشت که این نوع درمانها طولانی مدت هستند و نتیجه بهبودی نیز مشخص نیست!

پودوفیلین و پودوفیلوکس چیست؟

پودوفیلین یک رزین گیاهی است که بافت زگیل تناسلی را از بین می برد. این محلول باید توسط پزشک اعمال شود. پودوفیلوکس حاوی همان ترکیب فعال است؛ اما می تواند به صورت ایمن در خانه توسط فرد اعمال شود.

درمان زگیل با پودوفیلین

احتمال دارد اولین دفعه اعمال پودوفیلوکس را پزشک انجام دهد و سپس اقداماتی احتیاطی را جهت جلوگیری از تحریک پوست اطراف زگیل به بیمار توصیه کند. هیچ گاه نباید پودوفیلوکس را به صورت داخلی اعمال کرد. علاوه بر آن، این دارو نباید در دوران بارداری استفاده شود. عوارض جانبی این دارو می توانند شامل تحریک خفیف پوستی، زخم یا درد شوند.

کرایو چیست؟

برخی پزشکان ارولوژی لیزر زگیل تناسلی را به روش فریز کردن زگیل ترجیح می دهند. اما از نظر بنده از هزینه های بالای لیزر که بگذریم، امکان انتشار ویروس از طریق دود ناشی از لیزر در ناحیه تناسلی و انتقال آن به پزشک و دیگر افراد وجود دارد.

پس چه باید کرد؟

.

.

امروزه کرایو زگیل تناسلی به عنوان یک روش بسیار مؤثر، کم هزینه و با اثر درمانی بسیار بالا جهت درمان زگیل تناسلی در زنان و مردان توصیه می شود. در این روش اغلب در یک جلسه با استفاده از پروب کرایو و با استفاده از تکنیک سرمادرمانی و ایجاد انجماد توسط گاز نیتروژن، زگیل را درمان می کنیم. تاول خفیف و درد مختصر محل در شروع درمان وجود دارد که به تدریج از بین می رود.

در فیلم زیر عمل کرایو زگیل تناسلی در آقایی جوان را مشاهده می کنید. ایشان تا مدت ها فکر می کردند که گوشت اضافه بر روی ناحیه تناسلی خود دارند!

فریز زگیل تناسلی چیست؟

در گذشته از مواد سردکننده برای کریوتراپی یا فریز زگیل تناسلی استفاده می شد. مواد سردکننده ای مانند مخلوط یخ و نمک با دمای 20- ، یخ خشک با دمای 80- و نیتروژن مایع با دمای 196- ، که نیتروژن مایع معمولا برای درمان زگیل تناسلی آقایان استفاده میشد.

در کریوتراپی زگیل های تناسلی با فریز شدن توسط مواد سردکننده که معمولا نیتروژن مایع است، از بین میروند. اگر زگیل ها بزرگ باشند، معمولا توسط یک تیغ کوچک از بین میروند، و نیتروژن مایع توسط یک سواپ کتان روی آن قرار داده میشود، یا میتواند در نواحی اطراف زگیل اسپری شود تا بافت آن فریز شود. این فرآیند میتواند کمی دردناک باشد.

بر اساس اندازه و سختی زگیل، درمان ممکن است 1 تا 4 جلسه طول بکشد. بین هر جلسه درمان، 1 تا 3 هفته زمان لازم است، که این کار با نظر پزشک انجام میشود. تقریبا 85% ناحیه بعد از 3 بار درمان پاک میشود. در طی هر بار درمان، زگیل ها فریز شده و سپس ذوب میشوند تا بهترین نتایج رقم بخورند.

در کرایوتراپی چه اتفاقی می افتد؟

✅ انتقال گرما

کریوتراپی شامل از بین بردن زگیل ها به وسیله ی فریز کردن است، اما در واقع منتقل شدن گرما برای آسیب دیدن زگیل ها لازم است. نیتروژن مایعی که توسط پزشکان استفاده میشود، دمای پایینی حدود 196- دارد. این به این معناست که هر چیزی در معرض این نیتروژن مایع قرار بگیرد باعث جوشیدن آن میشود.

در مرحله ی اول نیتروژن مایع را در تماس با زگیل قرار میدهند، گرمای بدن فرد به مایع منتقل میشود. این موضوع باعث جوشیدن سریع نیتروژن میشود. با فرستادن ممتد سرمای فریز کننده به بافت زگیل، جریان ممتدی به بافت زگیل منتقل میشود.

✅ مرگ سلولی

در این فرآیند سلول های زگیل بعد از تماس با نیتروژن مایع که دمای به شدت پایینی دارد، فریز میشوند. نیتروژن مایع تا عمق زگیل نفوذ میکند، تا تمام بافت زگیل فریز شود. آسیب اصلی در طی منجمد شدن اتفاق می افتد.

تمام سلول ها، زمانی که فریز میشوند، وجود نیتروژن مایع باعث شکل گیری فرم کریستال میشود، در نهایت یکی از صدمات بزرگ به دیواره ی سلول ها وارد میشود. این آسیب در اثر خنک شدن بدتر هم میشوند. مرگ سلولی در طی فریز شدن و خنک شدن اتفاق می افتد.

✅ التهاب

یکی از پاسخ های طبیعی به مرگ سلولی التهاب میباشد. این فرآیند به تکمیل مرگ کامل بافت زگیل کمک میکند. به دلیل این التهاب، سلول های زگیل میمیرند و بافت آنها ریزش میکند و قسمت های ویروسی از بین میروند.

آیا فریز زگیل محدودیت دارد؟

این نوع درمان معمولا برای درمان زگیل های کوچک استفاده میشود، به خصوص زگیل های کوچک نزدیک به اندام جنسی خانم ها و نزدیک به ریشه ی آلت تناسلی آقایان. این روش برای استفاده در طی بارداری، هیچ محدودیتی ندارد.

کریوتراپی برای افراد دیابتی و کسانی که کریوگلوبولینمیا دارند، باید با احتیاط استفاده شود. برای زگیل های واژنی کریوپروب توصیه نمیشود. کریوتراپی برای پوست های خشک و مرطوب مناسب تر و موثرتر است.

در روش فریز کردن زگیل امکان آلودگی ناشی از دود لیزر که ذکر شد، وجود ندارد و اینجانب به عنوان روش ارجح آن را جهت درمان زگیل های تناسلی در مطب استفاده می کنم که با نتایج بسیار عالی همراه می باشد.

مدت زمان بهبودی زگیل تناسلی از 1 تا 3 هفته عموماً طول می کشد. پس به بیماران عزیز توصیه می کنم که تا قبل از درمان کامل زگیل تناسلی، از هر گونه رابطه جنسی پرهیز کنند.

اگر هنوز به زگیل تناسلی مبتلا نشده اید، نگران نباشید می توانید بدن خود را در برابر این ویروس واکسینه کنید. اما بهترین سن تزریق واکسن چند سالگی است؟ آیا در هر سنی فایده دارد؟

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بعد از درمان زگیل تناسلی

بنابر تعداد و محل زگیل های از بین رفته، دوره ی بهبودی بین 1 تا 3 هفته مختلف است. معمولا زگیل ها بعد از 2 هفته بدون جای زخم قابل مشاهده یا جای زخم خیلی کوچک التیام می یابند. موارد زیر ممکن است بعد از درمان اتفاق بیافتند:

ویروس hpv و زگیل ناحیه تناسلی

✔ تب

✔ خونریزی در محل از بین بردن زگیل ها

✔ تنش عصبی، که مانند رگه های قرمز در طی بهبودی بروز می یابند. این ممکن است بعد از چند بار فریز کردن و خنک شدن اتفاق  بیافتد.

✔ به وجود آمدن تاول، که ممکن است با ترشح مایع همراه شود. این مایع باید به سرعت پاک شود تا از منتشر شدن ویروس جلوگیری شود.

✔ ترشحات زرد که بوی بدی دارند. این ممکن است حاصل از عفونت باشد و باید سریعا به پزشک اطلاع داده شود.

✔ درد در ناحیه تحت تاثیر

❗ توصیه میشود در طی درمان از رابطه ی جنسی اجتناب کنید تا احیای ناحیه زیادی طول نکشد و شما دردی را متحمل نشوید.

نکاتی دیگر در مورد فریز کردن زگیل تناسلی که خانم ها باید بدانند:

☑ ترشحات آبکی واژن ممکن است 1 تا 3 هفته بعد از درمان وجود داشته باشند.

☑ ممکن است درد و خونریزی ادامه دار تجربه شود.

☑ باید به جای تامپون برای 2 تا 3 هفته از نوار بهداشتی استفاده شود.

☑ تا بهبود کامل ناحیه ی درمان شده باید از رابطه ی جنسی اجتناب شود.

☑ ممکن است در صورتی که درمان کاملا موثر نبوده باشد، زگیل های راجعه به وجود بیایند.

این درمان برای زگیل های نواحی زیر مناسب است:

✔ واژن

✔ لبه های واژن

✔ آلت تناسلی

✔ کیسه ی بیضه

✔ مقعد

توجه توجه:

2 تا 4 هفته بعد از درمان، زگیل های کوچک از بین میروند. این درمان به ندرت باعث ایجاد زخم میشود. این درمان عفونت HPV را از بین نمی برد. استفاده از درمان های دیگر در کنار کریوتراپی میتواند باعث جلوگیری از ایجاد جای زخم شود. معمولا بعد از درمان تا ماه ها یا سال ها ممکن است زگیل های تناسلی به وجود بیاید و برگشت کنند.

آیا فریز کردن زگیل تناسلی خطرناک است؟

همانند دیگر درمان ها، این درمان نیز باخطرات و عوارضی ممکن است همراه باشد، از جمله:

✔ به جا ماندن جای زخم، بعد از درمان

✔ آسیب عصبی

✔ عفونت

✔ تاول زخمی

✔ سیاه شدن

✔ تکه تکه شدن ناحیه درمان شده

✔ تورم

✔ درد

✔ ترشحات از ناحیه

✔ احساس گرما یا احساس درد در صورت لمس محل درمان شده، که وابسته با ناحیه ی درمان شده و تعداد دفعات چرخه ی فریز و خنک شدن است.

توصیه دکتر کرمی

✅ لمس کردن یا خارش زگیل ها میتواند باعث انتشار آنها به دیگر نواحی بدن شود.

✅ در هنگامی که برای زگیل های تناسلی درمان میشوید، باید از رابطه ی جنسی اجتناب کنید.

✅ برای جلوگیری از انتشار ویروس HPV خانم ها باید به طور منظم پاپ اسمیر دهند.

✅ به شریک جنسی خود بگویید که تحت درمان زگیل تناسلی هستید و از او بخواهید تا درمان کامل شما صبر کند.

✅ واکسن HPV در طی سنین 9 تا 26 سال استفاده میشود. این باعث جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی میشود. در مورد استفاده از واکسن از معالج خود بپرسید.

دکتر حسین کرمی پروفسور اورولوژی در تهران، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (91 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    با سلام
    دکتر من در طول 3 سال چند شریک جنسی داشتم البته زیاد نبودند .چند وقت پیش متوجه شدم رو بیضم یک سری حالت جوش قرمز بزرگ مثل پشه نیش میزنه داشتم که بعد یه مدت کلا رفع شد البته دکتر غدد رفته بودم ایشون گفتند این چیز خاصی نیست و یک عکس العمل درون بدنه..بعد یک مدت روی آلتم یک جوش پیدا شد که قرمز رنگ بود که اون هم بعد یک مدت رفت تا اینکه این دفعه متوجه یک زایده ای شدم مثل یک تیکه گوشت ریز اضافه زیر کلاهک آلتم شک کردم زگیل باشه رفتم دکتر پوست گفتش شاید زگیل باشه بیا و لیزر کن من نرفتم و گفتم بار دیگه از چند دکتر دیگه مشورت بگیرم ببینم آیا زگیل هست یا مساله ای دیگه ای هست.یه چیز دیگه شبیه یه بر جسب پوستی هم روی بیضم هست خیلی ریز مثل گوشت اضافه .عکس رو فرستادم ضمیمه کردم.روی کلاهک آلت و لبه اش هم یه سری جوش های ریزه دلیلش چیه؟..خیلی ترس دارم لطفا کمک کنید و راهنمایی ممنون
    راستی دکتر واکسن نداره..؟ من از بعضی از مقالات انگلیسی خوندم گفتند طی دو سال خیلی از این ویروس ها از بدن حذف و دفع میشه و سیستم ایمنی برش غلبه میکنه
    1. تصویر کاربر محسن یکشنبه ۲۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر پاسخ نمیدید خیلی نگرانم
    2. تصویر کاربر محسن سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر 3 روز از سوالم گذشت پاسخ نمیدید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    4. تصویر کاربر محسن چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      با سلام مجدد ممنون از پاسختون جناب دکتر کرمی
      اگر زگیل نباشه چه چیزی میتونه باشه؟
      من از کاندوم استفاده میکردم و بدون کاندوم هرگز رابطه نداشتم
      روابطم هم با افرادی بود که سالم بودند
      آزمایشگاهی رو میتونید معرفی کنید تو تهران یا شهرستان؟
      سوال بعدیم اینه من تهران بیام همه روزه میشه بدون نوبت مراجعه کرد و چه بیمه هایی رو قبول میکنید؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر نويد شنبه ۱۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام. چند وقتي است كه روي آلت تناسلي من يك لك تيره به وجود امده. نه درد دارد نه سوزش نه خارش. چه مشكلي به وجود آمده ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر پوست بروید
    2. تصویر کاربر نويد یکشنبه ۱۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      چه مشكلي است ؟ خطرناكه ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مسعود چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    باسلام
    میخاستم ببینم با انجام کرایوتراپی مجددا زیگلها میشه برگردن؟
    لطفا حدود هزینه بگید فقط حدودش
    مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر تبسم سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر.خانمی متاهل و 30ساله هستم.بعد از دوره پریود و استفاده از ژیلت خارش وحشتناکی گرفتم.خیلی بد میخاروندم.خیلی هم درد ناک شده بودآلت تناسلی.بعد از دو روز شروع گرد به دونه ریختن.روی مبهل بعدولبهای کوچیک و بعد هم درون واژن.دونه ها بقدری دردناکن که حتی نمیتونم روشون آب بریزم.و کم کم دادن شروع میکنن به سفید شدن.کامل دارن سفید میشن نه اینکه نوکشون.اصلادنوک ندارن.با توجه به اینکه اول خارش بوده بعد دونه زده میتونه زگیل باشه؟و اینکه زگیلا دردناکن و خارش و سوزش دارن..ز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مريم یکشنبه ۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام دكتر دوتا سوال دارم. 1:ايا ويروس زگيل تناسلي ميتونه از دست مادر كه ممكنه با الت تناسليش برخورد كرده باشه به الت تناسلي نوزاد به هنگام حمام يا تعويض پوشك كه تماس مستقيم دست مادر با الت نوزاد هست به نوزاد منتقل بشه؟؟؟. ٢: اگر پاي نوزاد با الت تناسلي مادر برخورد كنه ازينراه ممكنه نوزاد الوده شه؟؟. ممنون ميشم پاسخ دو سوالم رو كامل بدين با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      نه از اين واه منتقل نميشود
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 6174 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید
    من 20 سالم هستش از حدود 15 سالگی دور کلاهک آلتم و همچنین زیر آن حالت دانه های ریز سفید زده شده است مانند عکس زیر که برای شما میفرستم نه دردی و نه سوزش و خارش دارم می خواستم بدونم اینها چیه و درمانش چیست ؟؟؟
    خیلی متشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    2. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۲ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام آقای دکتر در ضمن باید بگم که حدود 4سال است که تعداد این دانه های ریز سفید تغییر نکرده است
      با تشکر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      مهم نيستند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۷ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 388 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر ,خسته نباشید و امیدوارم حالتون خوب باشه.
    جناب دکتر این خال ها در اطراف مقعد قرار دارند به فاصله 7 تا 15 سانتیمتری مقعد . این ها زگیل هستند ؟ یا خال های معمولی ؟
    و این برجستگی های ریز (عکس تکی جداگانه) این ها طبیعی هستند ؟
    ممنون میشم جواب بدید.خیلی خیلی استرس دارم جناب دکتر
    1. تصویر کاربر عباس چهارشنبه ۲۹ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلامی دوباره خدمت شما جناب دکتر.
      من در سوالم یک نکته رو اضافه میکنم .
      اگه لطف کنید به این سوال هم جواب بدید ممنون میشم.
      من 14-16 ماه پیش 3 برجستگی مثل پاپول, سفید رنگ و کوچک روی سر آلت و میانه الت و زیر شکم داشتم ,
      پیش یک دکتری رفتم ایشون پدوفیلین دادن. (اندازه این زگیل ها 1-3 میلیمتر بود )
      بعد از 1 ماه دوباره پیششون رفتم و با وجود اینکه هنوز یک مقدار خیلی خیلی کم برجستگی مانده بود گفتند دیگه درمان لازم نیست و خوب شده.3 ماه بعد باز رفتم و گفتند درمان نیازی نیست.
      ولی هنوز اون مقدار که بشون نشون داده بودم در بار آخر ویزیت هستند.
      عکس جای اون هارو براتون میفرستم .
      پسر هستم.24 ساله هستم. و ورزش میکنم منظم .و رژیم غذایی سالمی دارم و مشروبات الکلی و سیگار نمیکشم اصلا.ولی با این حال بعد از گذشت 16 ماه این 3 جای زگیل خوب نشدند.
      ________
      جناب دکتر تو سوال قبل از بابت اون 3 خال تیره ,نگران بودم که زگیل باشند ,
      امکان داره زگیل نباشند ؟
      چون من لمسشون که کردم تقریبا میشه گفت صاف بودند
      و فقط یکیشون خیلی خیلی کم برجسته بود ( مثل خال دستم )و سطحشون هم زبر نبود.
      و من نمیدونم از بچگی بودند و یا تازه ایجاد شده , چون خیلی تمام بدنم خال داره از صورت تا کف پا .
      و من هچی رابطه ای با همجنس نداشتم که داخل کشاله باسنم بخواد زگیل بزنه.
      خیلی خیلی خیلی ممنون میشم جواب هر 2 سوال رو بدید. عکس جای زگیل رو تو این پست اضافه میکنم.
      ممنون برای وقتی که برای جواب می گذارید.
      خدا از بزرگی کمتون نکنه.
    2. تصویر کاربر عباس جمعه ۳۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام آقای دکتر. از استرس زیادی که دارم ,باز قبل از اینکه شما جواب بدید. یک عکس دیگه.
      از خال شماره 3 ( اولین عکس ارسالی از 3 خال تیره رو باسن ؛ خال شماره 3 , ستون اول از چپ ) براتون گرفتم .
      که اگه عکس های خال شماره 3 خیلی واضح نیست. این بهتره .
      ممنون میشم اگه لطف کنید. همه متن هاو عکس ها رو بخونید و ببینید.
      ممنونم جناب دکتر.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      زگيل نيست
    4. تصویر کاربر عباس شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام جناب دکتر.ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم .خدا خیرتون بده. خیلی استرسم کمتر شد.
      جناب دکتر هر 4 تا عکس رو دیدید ؟
      هر 3 خال سیاه روی باسن ,تو عکس اول, پس زگیل نسیتند ؟
      اون دون دون های بر آمده ریز, تو عکس دوم ,که مو ازشون بیرون اومده , اون ها هم زگیل نیستند ؟
      جناب دکتر تو عکس سوم , جای زگیل ها , اون ها ,باز نیاز به درمان داره ؟ یا نیازی نیست ؟ (در حد نوک سوزن یا نوک مداد هستند باقیمانده زگیل ها).
      خیلی خیلی ممنونم
    5. تصویر کاربر عباس دوشنبه ۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام جناب دکتر.ماه محرم رو به شما تسلیت عرض میکنم .
      جناب دکترلطف کردید پاسخ دادید,گفتید زگیل نیست , یک سوالی برام پیش اومده,
      جناب دکتر هر 4 تا عکسی که ارسال کردم رو دیدید ؟
      تو عکس اول. هر 3 خال سیاه روی باسن , پس زگیل نیستند ؟
      تو عکس دوم .اون دون دون های بر آمده ریز, ,که مو ازشون بیرون اومده , اون ها هم زگیل نیستند ؟
      __
      جناب دکتر تو عکس سوم , جای زگیل های روی الت , اون ها ,باز نیاز به درمان داره ؟ یا نیازی نیست ؟ (در حد نوک سوزن یا نوک مداد هستند چیزی که مانده).
      خیلی خیلی ممنون میشم لطف کنید جواب بدید باز.
      ممنونم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    7. تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام جناب دکتر. صبح بخیر. خیلی که نه. فقط خواستم بدونم گفتید زگیل نیستند ، تمام عکس هارو دیده بودید یا نه ، فقط همین جناب دکتر. اخه من خیلی با تهران فاصله دارم.
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      ديدم
    9. تصویر کاربر عباس پنجشنبه ۶ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      مرسی جناب دکتر. خیلی خیلی خیلی ممنونم. لطف کردید. از نگرانی در اومدم. خیالم راحت شد. مرسی.
    10. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      تشكر
    11. نمایش سایر 9 پاسخ
  • تصویر کاربر سید سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر من آزمایش HPV PCR و HIV PCR دادم و این نتیجه هست که براتون ارسال میکنم
    میخام بدونم از نتیجه آزمایش تا چه میزان بیماری خطرناک هست هم برای خودم و برای همسرم و چه مدت زمان لازم هست تا این ویروس در بدن DEACTIVE بشه ایا الان همسر من هم به ویروس آلوده شد از طریق تماس جنسی که با هم بیش از دوبار داشتیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد بيائيد ببينم
  • تصویر کاربر ناصر سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 236 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر
    معرفی یک قرص جهت تاخیری طولانی مدت رابطه جنسی میخواستم معرفی کنید.باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      مراجعه به دكتر بايد بكنيد تجويز قرص اينطوري غير قانوني است
  • تصویر کاربر حسن چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با سلام.چندوقتى هست متوجه وجود چند برجستگى كوچك بالاى الت تناسلى خودم شدم كه ظاهراً زگيل تناسلى هست ووقتى در اينترنت درموردش تحقيق كردم كه درمانى نداره ازنظر روحى و روانى بسياربهم ريختم تااينكه سايت شماروديدم دكتر جان توروخدا كمكم كنيد من بايدچكاركنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      اينهزگيلند بايد بيائيد كرايو كنم فيلم من وا ببينيد ٠٢١٢٢٦٤٢٧٥٤ تماس
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر