جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دکتر متخصص شب ادراری کودکان کیست؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

شب ادراری کودکان یا شب‌میزی به حالتی گفته می‌شود که در سنی که معمولاً هم سن و سالان بیمار می‌توانند خود را کنترل کنند، شخص به طور غیرارادی در هنگام خواب ادرار می‌کند.

شب ادراری در کودکان

شب ادراری به معنی خیس کردن تخت خواب میباشد. این به معنی آن است که کودک بدون این که بخواهد ادرار میکند. شب ادراری به این معنی نیست که یک مشکل سلامتی وجود دارد. شب ادراری یک مشکل رفتاری نیست. هیچ کس نمی تواند اتفاقاتی که در خواب برای او می افتد را کنترل کند. بعضی کودکان مسائل ادراری روزانه دارند که میتواند منجربه مشکلاتی در طی شب شود.

اگر از ابتدای تولد هنوز کودک در شب ادرار می‌کند به این حالت شب ادراری اولیه (PNE) می‌گویند. اگر کودک شب ادراری نداشته و بعداً دچار آن شده به آن شب ادراری ثانویه (SNE) گویند. بیشتر دختران تا سن ۶ سالگی و بیشتر پسران تا سن ۷ سالگی از این حالت خارج می‌شوند. تا سن ۱۰ سالگی نزدیک به ۹۵٪ از کودکان بهبود می‌یابند. میان ۰٬۵٪ تا ۲٬۳٪ از بزرگسالان دارای شب ادراری هستند.

در صورتی که کودکی به مدت 3 ماه و بدون استفاده از داروهای ادرارآور و بدون داشتن بیماری خاصی از قبیل دیابت و صرع حداقل سه بار در هفته بستر خود را خیس کند مبتلا به شب ادراری می باشد. شب ادراری تا 5 سالگی طبیعی است.

علل شب ادراری کودکان

در 80 درصد مواقع هیچ بیماری و عیب و نقص عضوی وجود ندارد. در 20درصد مواقع ممکن است: دیابت، عفونت ادراری، بیماری های مادرزادی کلیه، عیوب نخاع و بیماریهای سیستم اعصاب باعث شب ادراری کودکان باشند.

  • از علل بسیار مؤثر شب ادراری کودکان عوامل روحی است. تولد نوزاد جدید و کم شدن توجه پدر و مادر به بچه بزرگ، اختلاف پدر و مادر، مسافرت یا فوت والدین، تنبیه کودکان و ترس  هیجان و اضطراب شدید کودک ناشی از مشاهده مناظره فیلمها و بازیهای کامپیوتری خطرناک   می تواند  از علل شب ادراری باشد.
  • وراثت نیز می تواند یکی از دلایل شب ادراری باشد. شب ادراری اغلب در کودکانی دیده می شود که والدین آنها در کودکی مبتلا به شب ادراری بوده اند.
  • از علل دیگر شب ادراری کاهش ظرفیت مثانه و انقباضهای خودبخودی مثانه می باشد و این کودکان در روز نیز تکرر و فوریت احساس دفع ادرار دارند.

نکته لازم در مورد شب ادراری این است که شیوع این بیماری در پسرها 2 برابر دختران می باشد.

برای شب ادراری کودکان به چه دکتری مراجعه کنیم؟

برای درمان شب ادراری کودکان به متخصص ارولوژی یا متخصص ارولوژی کودکان مراجعه نمایید چرا که این پزشکان با ساختار و عملکرد مجاری تخصصی بدن، آشنایی کامل دارند.

دکتر متخصص شب ادراری کودکان چه می گوید؟

شب ادراری یک بیماری نیست. درمان معمولا کمک به کودک برای ایجاد عادت هایی است که به نیاز کنترل ادرارش اجازه دهد. در اینجا چند چیز وجود دارد که میتوانید برای کمک به او انجام دهید:

  • 2 ساعت قبل از خواب مصرف مایعات را محدود کنید.
  • مطمئن شوید کودکتان قبل از رفتن به تخت خواب به دست شویی برود.
  • از مصرف کافئین پرهیز شود.
  • هیچ وقت کودکتان را به دلیل شب ادراری تنبیه نکنید. کودک نیاز به اطمینان دارد که شب ادراری طبیعی است. این به دلیل آن است که او چیز بد یا اشتباهی انجام نداده است.
  • بعد از سن خاصی، داروهایی میتوانند تجویز شوند تا به کودک کمک کنند در طول شب کمتر ادرار کند.

درمان شب ادراری کودکان

هشدار دهنده شب ادراری چیست؟

در حدود 9 یا 10 سالگی، توصیه می شود که از هشدار دهنده شب ادراری استفاده شود. هشدار دهنده شامل یک سنسوری است که به تشک کودک چسبیده میشود. نم عامل ایجاد هشدار میشود. این هشدار دهنده یک صدای هشدار بلند یا لرزش ایجاد میکند تا کودک را بیدار کرده و او بلند شده و ادرار کند.

هشدار دهنده شب ادراری به آرامی به مغز می آموزد که به پیامی که از مثانه در طول شب می آید پاسخ دهد. در شروع، ممکن است نیاز باشد والدین هنگام صدای هشدار به کودک خود کمک کنند که بیدار شود.

درمان شب ادراری

ممکن است درمان شب ادراری کودکان سخت باشد. کودکتان را به دلیل سعیش برای خشک ماندن تشویق کنید، و تشویق فقط برای خشک ماندن در طول شب نیست. اگر کودکتان شروع به داشتن مشکل با کنترل ادرار روزانه کرد، این مشکل را با پزشکش درمیان بگذارید.

اغلب  با گذشت زمان و رعایت نکات درمانی لازم بهتر می شوند. درمانهای متداول عبارتند از:

  • آموزش مناسب آدات تخلیه کامل ادرار
  • محدودیت مصرف مایعات 3 ساعت قبل از خواب
  • از بین بردن مسائل عاطفی و روحی که باعث اضطراب و مشکلات عصبی می شوند.
  • مصرف مایعات زیاد در روز و آموزش کودک برای تأخیر انداختن زمان ادرار کردن جهت افزایش حجم مثانه
  • استفاده از تشکچه های زنگ دار که در صورت تماس با ادرار به صدا درمی آید و موجب بیداری کودک می شود.
  • در صورت عدم درمان شب ادراری با توصیه های فوق و همراه بودن آن با بی اختیاری ادراری و تکرر ادرار روزانه مسائلی از قبیل دیابت، عفونت های ادراری، مثانه های عصبی و ناپایدار، عیوب نخاع و غیره محتمل است که باید با مراجعه به پزشک ارولوژی علت اصلی بررسی و تشخیص و درمان مناسب انجام شود.

بروزرسانی شده توسط مطالب سایت nationwidechildrens

 

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

 

3.5/5 - (24 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مخاطب چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 49 مشاهده پرسش
    پسرمن ۱۷سالشه وازبچگی تاحالاشب ادراری داشت والان یکم بهترشده ۳،۴شب یبارشب ادراری داره مخصوصاکه یکم جاش سردباشه فکرکنم طبعشم سردچکارکنم بنظرتون هرکاری میکنم دکترنمیره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      آزمایش آنالیز و کشت ادراری انجام شود
  • تصویر کاربر ن چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 52 مشاهده پرسش
    سلام دختر من ۱۲سالشه از ۱ سالگی شب ادراری داره کلی دارو مصرف کرده ولی تغییری نکرده سونو و آزمایش هم خیلی انجام داده ولی چیزی مشخص نبود فقط در آزمایش کشت ادرارش دکتر میگفت یه باکتری هست که به خاطر عفونت ادراری که قبلا داشته و خوب شده این دیده میشه عکس رنگی مثانه نوشت که به خاطر سوند گذاری نبردم انجام بده اسکن هسته ای هم دو بار گرفتم مشکلی نداشته لطفا راهنمایی کنید این هم آخرین دارو که استفاده کرده و آخرین آزمایش ادرار
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      چرا نوار مثانه لنجام ندادین.
    2. تصویر کاربر ن دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      دکتر پیشنهاد ندادن تو ۴ سالگی یک بار بردم انجام بده که بچه روی دستگاه ادرار نکرد این آزمایش ادرار از نظر شما مشکلی داره ؟؟؟ازتون خواهش میکنم راهی به من نشون بدید من دیگه حتی نمیدونم کجا باید ببرمش
    3. تصویر کاربر ن دوشنبه ۸ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      دکتر پیشنهاد ندادن
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      اخربن کشت ادرار رو بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبر دوشنبه ۵ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    اگر سنگ چهار میل در uvj کودک یازده ساله گیر کرده باشد بجز تی یو ال راه درمان دیگری دارد ?
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۵ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      سلام خیر بعید است با دارو دفع کند بهترین راه tul
  • تصویر کاربر صادق پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 101 مشاهده پرسش
    عرض سلام و ادب
    بنده بدلیل رویت خون و لخته خون به دکتر ارولوژی مراجعه وابتدا ازمایش خون، سونوگرافی و، ct بدون تزریق انجام گرفت کیست (توده) در ادرنال چپ و بزرگی پروستات مشاهده شد در ادامه ازمایشهای هورمون و vmaنیز بعمل امد نتیجه به نظر پزشک معالجم مشکل ندارد و درادامه ازمایش psa نیز انجام گرفت (psaو، freepsa وfreepsa/psa بترتیبعبارتند از۱/۳۵_. ۴۵._۳۵.میباشد نتایج در پیوست تقدیم میشود لطفا اقای دکتر علت خون در اول ادرار با توجه به ازمایشهای و سی تی و سونو گرافیها چی هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام در ازمایش ادراری که فرستادید شواهدی از خون در ادرار دیده نشده است ایا قطر ادرار باریک شده و سخت ادرار میکنید ؟ تکرر ادرار ؟ شب چندبار از خواب بیدار میشوید ؟ وضعیت ازمایشات خوب است
    2. تصویر کاربر صادق سه شنبه ۲ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام
      قطر ادراراز چند سال کم شده است، ولی در ادرار کردن سختی ندارم بنده قرص والزومیکس هرروز یک قرص بخاطر کنترل فشارخون بالا مصرف میکنم قبلا شبها مصرف میکردم و بعضی شبها یکی دوبار بیدار میشدم وبا تغییرساعت مصرف به روزها دیگر شبها بیدار نمیشوم
      بنده نگرانیم از وجود دوره ای خون در ادرار میباشد از اسفند سال گذشته تا امروز سه بار هر بار دو سه روز خون در ادرار هست
      از لطف و بزرگواری جنابعالی کمال تشکر دارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سیگار میکشید ؟ ترجیحا یک نوبت سیستوسکوپی شوید احتمالا منشا خون پروستات است . تامسولوسین شبی یک عدد بلافاصله قبل خواب بخورید
    4. تصویر کاربر صادق چهارشنبه ۳ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      با عرض سلام و صبح بخیر
      متاسفانه بنده حدود بیست سال مرتب تا سال 93 سیگار میکشیدم و از سال 93 به بعد هفت هشت سال ترک کردم و مدت یکسال مجددا تا سه ماه پیش دوباره کشیدم
      یک هفته هست قرص تامسولوسین به همراه سیپروفلوکسالین500(هر 12ساعت یک عدد) و قرص گیاهی پروستاتن به تجویز پزشک معالجم مصرف میکنم
      مجددا از حوصله و لطف حضرتعالی کمال تشکر را دارم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ خرداد ۲( 10 ماه پیش)
      سلام حتما سیستوسکوپی شوید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 91 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر کرمی
    پدر من 15 ماه پیش با مشاهده خون در ادرار و انجام سونو گرافی دو توده مشاهده شد با انجام turbt تومور برداشته شد و جواب پاتولوژی نفوذ به عضله تشخیص داده شد که نوع آن رو گرید دو بدخیم تشخیص داده شد با انجام شیمی درمانی کل بدن و پرتو درمانی با 35 جلسه کار درمان به اتمام رسید و بعد از سه ماه یک عمل سیستکوپی انجام شد که جواب عمل بدون مشاهده تومور بود بعد از گذشت 6 ماه از آخرین جلسه پرتو درمانی خون به صورت لخته در ادرار مشاهده شد که با مراجعه به پزشک این روند رو طبیعی و ناشی از پرتو درمانی تشخیص دادند با گذشت دو ماه از این روند لخته مسیر ادرار رو مسدود و باعث زور زدن کردن که باعث ایجاد التهاب و متورم شدن و خونریزی از پروستات شد که با مراجعه به پزشک پیشنهاد سیستکوپی و سوزاندن محل خونریزی موی رگ ها رو کرد بعد از انجام این عمل برای مدت 2 ماه لخته همراه ادرتذ دیده میشد و با مراجعه به دکتر باز هم اظهار میکردند مثانه کاملا سالم هست و اگر ایرادی باشد از پروستات هست که باید تراشیده بشود تقریبا 3 ماه گذشته مجدد سونو گرافی انجام شد و یک توده هایپراکو بدون عرق خونی دیده شد و همچنان لخته و خونریزی از طریق ادرار ادامه داشت تا اینکه دو روز گذشته عمل سیستکوپی انجام شد و توده مثانه تراشیده شد و از پروستات هم نمونه برداری شد
    سوال من از حضرتعالی این است اگر مجدد عود کرده باشه مثانه باید کلا برداشته بشه بابت خونریزی و عود مجدد یا اینکه روش دیگری هم هست لازم به ذکر هست ایشون 68 ساله و به شدت از برداشتن مثانه حساس هست
    بصورت چشمی من نمونه برداری که از مثانه شده بود رو نگاه کردم به شکل یک کلم خیلی کوچک بود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      سلام دو بار این سوال را مطرح کرده اید و انجا کامل جواب دادم . با توجه به پاتولوژی منطقی هست که مثانه خارج بشه اما اگر خود بیمار رضایت نداره باید زیر نظر انکولوژی باشه
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      آقای زیر نظر آنکولوژی بودند کفایت میکنه؟
      به طور مثال اگر این عود کردن ۵ ماه دیگه تکرار شد چکاری باید انجام بدهیم
      زمان درمانی به صورت کامل چقدر طول میکشد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      بله زیر نظر اون ها که حتما باید باشند و سیستوسکوپی های دوره ای هم بشن . عود هم باید turt بشن مجدد . دلیل اینکه زیر نظر انکولوژی باشن از نظر متاستاز است که به هرحال ممکنه اتفاق بیفته
    4. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      ما هم زمان زیر نظر دکتر آنکولوژی و دکتر اورولوژیست هستیم
      چه مدت زمان می‌بره که کلا این قضیه عود کردن تمام بشه و اطمینان از عدم عود داشته باشیم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ فروردین ۲( 11 ماه پیش)
      از نظر من بهترین اقدام خارج سازی مثانه هست هرچند با توجه به پرتودرمانی که شده الان دیگه خیلی سخت هست اینکار. با توجه به عدم تمایل به خارج سازی و عود بالای کنسر مثانه نمیشه گفت این عود متوقف میشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر کورش سه شنبه ۲۹ آذر ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 127 مشاهده پرسش
    و بیضه و پروستات پدر من« 78 سال»دیروز با علایم درد در زیر ناف به اورژانس مراجعه کردند جواب ازمایش و سو نوگرافی را پیوست میکنم .
    بصورت تزریقی آمپول مسکن تزریق کرده اند که نمیدونم چه دارویی بوده من با ایشون نبودم مدتی پس از تزریق آروم بودند ولی مجددا درد به سراغشون آمده و تا الان ادامه دارد درد به بیضه ها و پروستات انتشار دارد،در ادرار کردن مشکلی ندارد .
    سابقه کولیت اولسراتیو دارند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سلام سونو اپلود نشده مجدد بفرستید سوند گذاشتند؟
    2. تصویر کاربر کورش سه شنبه ۲۹ آذر ۱( 1 سال پیش)
      خیر سوند نگذاشته اند،مشکلی در ادرار ندارند و آزمایش ادرار هم‌ طبیعی بود ولی الان دسترسی به آن ندارم.
      مجددا ازمایشات را بار گذاری خواهم کرد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ آذر ۱( 1 سال پیش)
      سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری بررسی مثانه با مثانه پر شوند و اگر شده کامل بفرستید . بهتر است یکباردمعاینه شوند تا دقیقا منشا درد مشخص شود .
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 148 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر.بنئه تقریبا 4سال که تکرر ادرا دارم.نوار مثانه گرفتم به درخواست نظام وظیفه .کهبذاتون فرستادم.و متاسفانه معاف از رزمم کردن فقط.و تست ادرا 24 ساعته هم گرفتم که در روز 2 لیتر ادرار دارم.اکثر مواقع که ادرا میکنم تشنه میشم.تست دیابت بی مزه گرفتم.و تستش به این صورت بود که صبح ناشتا ازم ادرا و خون گرفتن و بعد صبحونه بعد چن ساعت هم خون و ادرا گرفتن.که جوابش این بود که دیابت بی میزه ندارم.الان من دیوونه شدم که چرا اینطورم.حتی رفتم متخصص غدد هم.اما پفت چیزی نداری.الان ممنون میشم این نوار مثانه رو بررسی کنید.چون دکترای نظام وظیفه سرسری کارشون زو انجام میدن.و ممنون میشم راهنمایی کنی که چیکار کنم.در ضمن ترولین اکسی بتونین دسموپرسین حتی قرص های ارام بخش هم مصرف کردم اما خوب نشدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ آبان ۱( 1 سال پیش)
      با سلام و احترام چند سالتون هست ؟ سونوگرافی کلیه ها دارید ؟
    2. تصویر کاربر رضا یکشنبه ۲۲ آبان ۱( 1 سال پیش)
      اقای دکتر بنئه 24 سال هستم.بله سونوگرافی هم گرفتم و با ازامایشات دیگه.که الان میفرستم خدمتتون.اقای دکتر نوار مثانه نرمال هست ؟؟

      اقای دکتر بعضی از این ازمایش ها رو با دفترچه اقام گرفتم چون خودم بیمه ندارم
    3. تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      اقای دکتر خواهشا ج بدید.در ضمن اگه استرس بگیرم یا بدنم سرد بشه مثانم خیلی تحریک میشه.و مثلا هر نیم ساعت میرم دستشویی و ادرارم هم رقیق هست.من کارم کولری هست مثلا تو شرجی های اهواز از صبح تا عصر کار میکنم شاید 2 بار برم دستشویی.به خاطر تعریق هست که ادرارم کم میشه؟؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ آبان ۱( 1 سال پیش)
      باسلام و احترام با توجه به عدم باقی ماندن ادرار در مثانه توصیه به درمان دارویی میگردد بیشترین زمینه وسواس مطرح است تولترودین ۲ میلی گرم هر ۱۲ ساعت و یا وزیکر ۵ هر ۱۲ ساعت
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ندا یکشنبه ۱۵ آبان ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    سلام دختر من 5سالش ولی هنوز بیشتر شب ها جیش می‌کنه وقتی می خوات جیش بکنه تکون میخوره یعنی احساس می‌کنه ولی متاسفانه بلند نمیشه از جاش بره دستشویی به نظرتون درست میشه یا لازم ببرمش دکتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ آبان ۱( 1 سال پیش)
      سلام تا پایان ۵ سالگی صبر کنید اموزش های لازم جهت ادرار کردن را بدهید toilet training پس از ان اگر بهبود نیافت مراجعه کنید جهت بررسی بیشتر
  • تصویر کاربر ریحانه یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    باسلام دختر من 3سال و 7ماه سن دارد از دوسالگی که از پوشک گرفتن به ندرت شب ها خودشو خیس میکرد اما 3الی 4ماه بدنبال جابه جایی شهر محل سکونت و سرماخوردگی شدیدش هرشب جاشو خیس می‌کنه باتوجه به سنش باید پوشکش کنم یا به دکتر متخصص مراجعه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱( 1 سال پیش)
      باید وقتایی که میتونه خودشو کنترل کنه تشویقش کنید
  • تصویر کاربر مجتبی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    2روزه عمل جراحی مثانه شدم و الان هنگام ادرار کردن از طریق سوند خیلی سوزش دارم تا جایی که می‌خوام از حال برم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      عکس باز نمیشه مجدد بفرستید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر