جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند.

واکسن گارداسیل

مطالعات بالینی نشان دهنده ایمن بودن هر دو واکسن و نیز تاثیر بالای آنها در محافظت از عفونت HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از اولین فعالیت جنسی می باشد.

 

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است.

واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

داروخانه 13 آبان

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید.

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه هلال احمر ۲۶۵ هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن گارداسیل 9

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند.

تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

 واکسن گارداسیل و بارداری

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

به طور کلی تزریق واکسن گارداسیل برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای زنان شیرده مشکلی ایجاد نمی کند.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند.

از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم‌های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، ممنوع است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر رضامرادي دوشنبه ۱ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    با سلام .31سال سنمه و مجردم تا حال هيچ نوع ماده مخدري حتي سيگارهم استفاده نکردم .مشکلم اينه که به هيچ وجح التم به نعوذ نميرسه مکر اينکه به کمک دست خودم بعد چند دقيقه با لمس الت باعث بشم که خون وارد التم بشه که به محض رها کردن الت به سرعت همان نعوذ نصفه نيمه از بين ميره و اينکه کلا التم حداکثر ده سانت هست .براي درمان بايد چيکار کنم .قابل درمان هست.؟و اينکه حتي با خوردن قرص هاي مثل سيلندنافيل هم تاثيري به حالم ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر سینا شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    با سلام، مدتی هست که بر روی آلتم چند لکه سیاه بدون برآمدگی بمانند خون مردگی شده ام که تقریبا روی بدنه آلت و کیسه بیضه قرار دارد و همچنین با توجه کردن زیاد بر روی آلتم متوجه دو برجستگی بسیار ریز کنار هم که بمانند خال که رنگ پوست میباشد شده ام (البته ممکن است از قبل وجود داشته و حالا که نگران شده ام مورد توجه ام قرار گرفته). از آنجایی که شاغل در جنوب کشور هستم و درگیر کار زیاد نتوانستم پیگیر باشم و خواستم از این طریق این سوال رو از شما داشته باشم در ضمن اینکه بتازگی نامزد کردم و این مورد برایم حیاتی است که خدایه نکرده بیمار نباشم و همسرم درگیر این بیماری شود. اگر راهنمایی بفرمائید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      این رگیل است بیایید کرایو
  • تصویر کاربر امین دوشنبه ۱ مرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر دکتر من زیر الت تناسلی درست زیر کلاهک کمی متمایل به چپ یه زایده کوشتی هست روش دانه های خیلی ریزی هستش که نمیدونم از کی اونجا هست به دو متخصص پوست مراجعه کردم یکی فرمود حساسیت هست یه پماد داد گفت یک ماه بزن منم استفاده کردم ولی خوب نشد دیگری هم گفت احتمالا از زمان ختنه به وجود امده در کل گفتن زگیل نیست حالا میخوام نظر شما رو بدون چون خیلی نگرانم دکتر خواهش میکنم بهم جواب بدین نمیدونم چیکار کنم ایا زگیل هست یا خیر؟ در ضمن من رابطه ای نداشتم این نسخه ی اون دکتر بود فرمودن حساسیت هستش و پماد ترکیبی دادن که اثری نداشت اقای دکتر تشخیص دقیق تر عکس زیاد گرفتم فقط خواهش میکنم بهم جواب بدین چون خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر امین جمعه ۲۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اقای دکتر این عکسم ببینین
    2. تصویر کاربر امین یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اقای دکتر لطف کنید بهم جواب بدین خیلی نگرانم متشکر
    3. تصویر کاربر امین یکشنبه ۳۱ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اقای دکتر لطف کنید بهم جواب بدین خیلی نگرانم متشکر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ مرداد ۹۷( 5 سال پیش)
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مسلم شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر
    مدت 1 ساله دچار چندین زگیل تناسلی شدم . خیلی نگرانم و نمیدونم باید چیکار کنم . اصلا خطرناک هست یا نه چجوری درمانش کنم . اصلا نمیدونم چی بلایی سرم میاد . خواهش میکنم کمکم کنید آقای دکتر . متشکرم .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 194 مشاهده پرسش
    ی سری دونه روی آلتم هست میخوام ببینم زیگیل هستن یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اينها زگيل نيستند
    2. تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      سپاس از لطفتون دکتر جان نیاز هست واکسن گارداسیل رو بزنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      تشكر
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر majid یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام دکتر
    من 2یا3 سال پیش به زگیل مبتلا شدم ,بعد از چندی درمان های خانگی با سرکه یکی از دوستانم که تایپ 16 داشت بهم گفت که برو یه ژنوتایپ بگیر .من به ازمایشگاه دکتر کیهانی رفتم و ایشون برام نمونه برداری کردن و با اسید سوزوندن باقیش رو .جواب ازمایش شکر خدا تایپ 6 لو ریسک بود و با اصلاح لایف استایلم (حذف سیگار و الکل و خوردن قرص ایمونیس و مصرف یک قاشق سرکه سیب با آب قبل از خواب ) در حال مقابله باهاشونم و کاملا خارش هایی که در بیضه داشتم قطع شده و خوشبختانه تو سایتتون دیدم خیلیا پاکش کردن .
    ولی اون دوستم اصرار داره که حالا که تایپ بی خطر داری برو واکسن رو بزن که تایپ 16 یا 18 نگیری
    به نظر شما برای منی که آدم وسواسی و حساسی هستم در این مسائل خوبه که واکسن رو بزنم ؟!ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      نیازی به واکسن نیست
  • تصویر کاربر B. چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    من سه ساله که تبخال تناسلی دارم اما هیچ درمان درستی نداشتم اولین ظهور تبخال برای من علائمی مثل تب و.. نداشت و فقط همون گز گز بود بعد یک تبخال به بزرگی نخود روی کلیتوریس اما معمولا هر ماه یه هر دو ماه یک بار نزدیک دوره ی ماهیانه یا زمانی که استرس دارم به وجود میاد اما خیلی خیلی ریز هستن میخواستم ببینم چه کنم که دیگه این اتفاق نیفتد یا کمتر بیافته
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      باید روزانه اسیکلو ویر بهورید
    2. تصویر کاربر B. یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      تا چند وقت هر روز بخورم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      در رمانهاي عود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 119 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید ، من 19 سالمه و احساس میکنم که مشکلات پوستی متعددی در ناحیه تناسلیم دارم ، چند سال هستش که به این شکله ولی به تازگی برام مهم شده و خیلی نگرانم . سر آلتم مدت زیادیه که تَرَک داره و احساس میکنم که خیلی حساس شده و جوش های ریز سفید متعددی هم پایینش هست که سوزش و دردی ندارن ولی وقتی دست بزنم مقداری سوزش احساس میکنم .
    باید چیکار کنم آقای دکتر؟ از اینکه به این شکل باشه خیلی نگرانم. لطفا راهنمایی بفرمایید
    عکس هم میفرستم واستون ببینید . تقریبا در حالت نعوظ گرفتم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اینها زگیل نیستند
    2. تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۲۴ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      ممنون اقای دکتر
      ولی اون ترک سر آلت عادیه؟وقتی یک روز حموم نمیرم میتونم چند دونه ی سیاه خیلی ریز هم بین ترک هاش ببینم.
      و آیا این جوش های سفید منتقل میشن در صورت برقراری رابطه جنسی؟
      میشه این ترک‌ سر آلت و جوش های سفید رو درمان کرد و کاملا از بین برد؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      من نظرم را عرض كردم
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    آیا اگر مردی مبتلا به نوع های خطرناک و سرطان زای این ویروس باشد چه درمانی برای او در نظر گرفته می شود و حداقل و حداکثر زمان بهبودی چقدر می باشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      اول با کرایو باید زگیل را از بین برد بقیه با زمان از بین میرود
  • تصویر کاربر Amir جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سلام . وقتتون بخیر دکتر . خسته نباشید .
    خدمتتون عرض کنم بنده تا به حال هیچ نوع رابطه ی جنسی نداشته ام . منتها چندین ماه پیش یک بار با تیغ موهای زاید ناحیه تناسلی رو اصلاح کردم . از شانس بد از چند روز بعد تا الان گه گاه زاعده هایی بر روی پوستم و در اون ناحیه ایجاد میشود ‌. معمولا تکی . و عمدتا به شکل جوش های متورم . نمیدونم چرا واقعا باید این بیماری رو گرفته باشم . دانشجو ام و تا حالا نزدیک به رابطه ی جنسی هم نشده ام . تیغی هم که استفاده کردم توسط کس دیگری استفاده نشده بود . نمیدونم شاید به خاطر گرما ، یا لباس زیری که کاملا تمیز نبوده باعث عفونت شد ولی الان ترس دارم پیش دکتر برم . حتی نمیدونم پیش چه متخصصی برم .
    عموما زاعده ها یا مانند جوش چرکی قرمز و سرسفید و گاهی هم بی رنگن .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
    2. تصویر کاربر Amir جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      بفرمایید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      این چسز مهمی نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر