جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند.

واکسن گارداسیل

مطالعات بالینی نشان دهنده ایمن بودن هر دو واکسن و نیز تاثیر بالای آنها در محافظت از عفونت HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از اولین فعالیت جنسی می باشد.

 

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس است که از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است.

واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

داروخانه 13 آبان

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که در سن مناسب واکسن را تزریق کرده باشید دیگری نیازی به درمان زگیل تناسلی مردان نمی باشد چرا که به آن مبتلا نخواهید شد!

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه هلال احمر ۲۶۵ هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن گارداسیل 9

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند.

تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

 واکسن گارداسیل و بارداری

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

به طور کلی تزریق واکسن گارداسیل برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای زنان شیرده مشکلی ایجاد نمی کند.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند.

از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم‌های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، ممنوع است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Ali یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 198 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    میخوام بدونم داخل لثه بالایی یک ضایعه سفید زده که 3 روزه درد میکنه و روی بیضه هم یک ضایعه هست و یک لکه قهوه ای که برجسته نیست روی محدوده ختنه گاه .اینها زگیل هستن؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      ایناصلا زگیل نیست
  • تصویر کاربر ز. دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید.
    دکترزنان رفتم گفتن این ضایعات که تو عکسم مشخصه زگیل هستن اما اینی که از همه بزرگتره و زیرش خط کشیدم و ظاهرا عفونت کرده شبیه زگیله الان 4جلسه از پودوفیلین 25درصد استفاده کردم هیچکدوم هیچ تغییری نکردن میخواستم بدونم اینا واقعا زگیلن؟ به خصوص اونی که بزرگه و درد داره. ممنون.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۸ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      زگیل است ودرمان سریع ان کرایو02122642744
  • تصویر کاربر مهران یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 9706 مشاهده پرسش
    سلام من 26 سالمه و حدود یک ساله که نامزد دارم و چند بار بیشتر با هم سکس نداشتیم، الان متوجه شدیم که خانومم hpv نوع 53 و 58 پر خطر رو دارند. از جایی که رابطه واژینال داشتیم با همدیگه و هم اورال ، میخواستم ببینم الان باید چکار کنم و به چه پزشکی مراجعه کنم، احتمال سرطان آلت تناسلی یا سرطان گلو واسه من‌وجود داره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      واکسن بزنند خانم کافی است
  • تصویر کاربر روژان دوشنبه ۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر آقای دکتر
    من 37 سالمه و مجرد هستم، به دلیل شایع شدن ویروس HPV نگرانی از جهت ابتلا دارم، علائمی مبنی بر ابتلا به زگیل تناسلی ندارم، به علت اینکه سکس کامل نداشتم نتونستم آزمایش پاپ اسمیر و HPV بدم،ولی چون نگران ابتلا شدن دارم به نظرم رسید که واکسن گاردسیل بزنم، آیا به نظرتون زدن واکسن توی این سن می تونه موثر باشه؟ ممنون می شم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۴ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      تا زمانی که علامت ندارید بیخیال
  • تصویر کاربر الهام شنبه ۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر
    امكانش هست من تيپ ٣٣زگيل مثبت باشم
    همسرم تيپ ٦
    هردو ازمايش داديم دوتا جواب مختلف داريم
    من رابطه مشكوكي نداشتم تا حالا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      نه ازمایش غلط است
  • تصویر کاربر دهقان شنبه ۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من 32سالمه و جدیدا متوجه شدم شریک جنسی من مبتلا به ویروس hpv 16هست خواستم بپرسم من باید واکسن مردانه بزنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
      برای مرد واکسن نیازی نیست
  • تصویر کاربر امید شنبه ۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 207 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر امروز متوجه این دانه های به ظاهر زگیل شدم خواستم ببینم اینها زگیل تناسلی هست یا که نه واینکه من حدودا ۲۰سال پیش صورتم پر از زگیل بود که خود بخود خوب شد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ شهریور ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر مینا دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام من بعد از زایمانم همش خارش واژن دارم چند سری دارو مصرف کردم ولی باز خارش دادم. چند وقت پیش با ژیلت شیو کردم جوشای ریز زدم میخواستم ببینم این جوشا چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر زنان باید بروید
    2. تصویر کاربر مینا جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      این جوشا تبخال یا زگیل که نیستن؟
    3. تصویر کاربر مینا شنبه ۲۶ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر چندتا عکس فرستادم اومد براتون
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      بهتر است ازمایش دهید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر شادي جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    سلام وخسته نباشيد،اقاي دكتر من ٢ هفته پيش شاهد اين زگيل ها شدم و يك هفت پيش رفتم دكتر،پماد الدرا دادن استفاده ميكنم دچار خارش و سوزش شدم ولي اوكيه مشكلي ندارم خداروشكر بنظر شما كرايو كنم اين 4 تا زگيل رو يا نه؟با پماد از بين ميره؟سوال بعديم اينه كه من نامزد دارم ايشون نميدونن من اين مشكلو دارم و رابطه داشتيم،نميدونم چجوري بگم بهش و الان بيشتر از خودم نگران ايشونم ك اگ مبتلا بشن چ كنم😭😔لطفا راهنماييم كنيد عكس هم ميفرستم براتون
    با سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      اینها را بهتر است کرایو کنید سریع از بین میرود
  • تصویر کاربر Ahmad جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 1058 مشاهده پرسش
    با سلام .
    جناب دکتر ۲۷ سالمه بدون سابقه هیچ بیماری.
    همسرم از سایز التم بی دلیل شکایت داشت. منم درصدد افزایش سایز بود تو سایتهای ارولوژی خوندم راجب کشش آلت .سایز التم ۱۸ سانت بود قطر عالی داشت…
    متاسفانه بدلیل عدم اگاهی ۷ ماه هر روز نوک آلتمو با دست میگرفتم و به سمت جلو تا جایی که کش میومد میکشیدم. روزی حدودا ۲۰ بار….البته ابنکار در حالت غیرنعوظ انجام میدم.
    جناب دکتر اوایل مشکلی پیش نیمد
    اما یکماه سایز آلتم چ طول چه قطر بسیار کم شد.مثلا طولش شد ۱۱ قطرشم لاغر و باریک و نصف قبل….
    الان التم کلا به طرز چشمگیری کوچیک شده ..و از همه بدتر نعوظ ناقص و خیلی خفیفی دارم..الت به هیچ وجه راست و بلند نمیشه…
    یک متخصص ارولوژی رجوع کردم گفت باید ام آر آی کنی ام ار ای نوشت.. انجام دادم.خبری از پلاک و…نبود…
    تصویر آم آر ای هم براتون فرستادم...
    اقای دکتر بنظر شما این تمریمات کششی به بافت آلت آسیب زده یا عروق؟ تنها راهکار قطعی درمانش چیه ؟ تصویز ام ار ای هم فرستادم…خواهشا پاسخی جامع بدید بهم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      از نظر من اندازه الت شما از اول بیش از نرمال بوده ونچون تست هم نرمال ایت نیاز به درمان دیگر ندارید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر