جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند.

واکسن گارداسیل

مطالعات بالینی نشان دهنده ایمن بودن هر دو واکسن و نیز تاثیر بالای آنها در محافظت از عفونت HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از اولین فعالیت جنسی می باشد.

 

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس است که از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است.

واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

داروخانه 13 آبان

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که در سن مناسب واکسن را تزریق کرده باشید دیگری نیازی به درمان زگیل تناسلی مردان نمی باشد چرا که به آن مبتلا نخواهید شد!

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه هلال احمر ۲۶۵ هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن گارداسیل 9

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند.

تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

 واکسن گارداسیل و بارداری

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

به طور کلی تزریق واکسن گارداسیل برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای زنان شیرده مشکلی ایجاد نمی کند.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند.

از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم‌های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، ممنوع است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر موسوی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر اقای دکتر
    دو روزه در ناحیه تناسلی ی ضایعه ای قرمز رنگی کوچک بوجود اومده ک وقتی لمس میکنم خیلی کم درد میگیرد خیلی نگران هستم میخواستم ببینم زگیل می تونه باشه خیلی نگران آقای دکتر لطفا جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر فريبا دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    با سلام. اقاي دكتر ٢٩ سالمه و كل زندگي با يك نفر رابطه داشتم تا 6 ماه پيش كه با يك اقاي ديگه ارتباط داشتم. از قبل از اون اقا يعني ٨ ماه درگير عفونت بودم ترشحات سبز دكترها بهم انتي بيوتيك ميدادن و انواع داروها تا اينكه ديگه بدنم به انتي بيوتيك قوي شد. در اين حين ترسيدم و تست اچ پي وي دادم. كاملا منفي بود و فقط عفونت نشون داد. بعد از ٢ هفته كه سكي هم نداشتم بالاي واژنم سوزش پيدا كرد و ضايعه زد. رفتم دكتر گفت زگيل هست و كرايو كرد. يك دكتر ديگه رفتم گفت به نظر زگيل نبوده اما اشكال نداره كرايو كردي.الان ٢ هفته ميگذره اون ضايعه كوچكتر شده اما از بين نرفته و از طرفي چند ضايعه ديگر لبه بيروني واژن مثل جوش گوشتي زده خيلي نگرانم هر دكتر يك حرفي ميزنه چطور ازمايش منفي هست ٢ هفته بعد زگيل ميزنه؟ لطفا راهنماييم كنين يك دنيا ممنون در ضمن يكبار براي رفع عفونت داخل و بيرون واژن را گاز نيتروژن دادن نميدونم اسمش كربوكسي هست يا نه بعد اون بالاي واژنم سوزش پيدا كرد كه اين ضايعه ايجاد شد. از طرفي روي خط باسنم كلي دونه زد كه از اونا هم تست گرفته شد زگيل نبود و خو به خود برطرف شدن اما الان نگرانم كه اينها زگيل نباشه. ايا هر دونه اي كه ميزنه بايد تست بشه؟ اگر ازمايش ٢ هفته قبل منفي باشه ممكن هست بازهم زگيل بزنيم بدون رابطه جنسي؟ متوجه نميشم بخدا عكس هم دارم اين دونه ها سوزش و خارش ندارن اما قسمت بالا كه مرايو شد خارش داره و وقتي زياد اون قسمت باز ميشه ميسوزه انگار بريده ⏩ ⏪
    1. تصویر کاربر فريبا سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      اقاي دكتر جواب بدين لطفا
    2. تصویر کاربر فريبا سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      توي تلگرام عكس هم فرستادم نميدونم اومده يا نه خواهش ميكنم جواب بدين هر كس يكچيزي ميگه نگرانم. ممكنه اينا از عقونت شديد و طولاني مدتم بوده باشه؟
    3. تصویر کاربر فريبا چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      سلام اقاي دكتر چرا جواب نميدين من منتظرتونم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    5. تصویر کاربر فريبا یکشنبه ۴ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      اقاي دكتر اگر زگيل هستن چرا با كرايو قسمت بالا از بين نرفت ؟ چرا شكل اينها باهم فرق ميكنه؟ بالا سفت پايين شل هركدوم يك مدل. تست پاپ اسمير هم دادم سالم بودم اقاي دكتر بعد ٢ هفته از تست اينا شروع به زدن كرد! چطور اون تست منفي بوده؟ پاپ اسمير سالم بودم؟ متوجه اين تضاد نميشم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 205 مشاهده پرسش
    سلام من چند وقته متاسفانه خود ارضایی میکردم یسری جوش ریز در اومدن بعضیاشون سفت شدن شبیه زگیل ولی خیلی ریز و التم خشک شده و انگار دوره کلاهکشم ضبر شده زیره سوراخه التم برجسته و قرمز شده ولی سوزش و درد ندارم الان ۲ هفتس خود ارضایی نمیکنم ولی خوب نشده میشه کمک کنید ببینم زگیله یا پمادی چیزی معرفی کنید
    1. تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۱ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر جواب میدید ممنون
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲ اسفند ۹۸( 4 سال پیش)
      یا تبخالاست ویا زگیل بیایید ببینم02122642744
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 210 مشاهده پرسش
    عرض سلام و ادب خدمت دکتر کرمی بزرگوار
    آقای دکتر جوانی ۲۲ ساله هستم و ۳ هفته است در خودراضایی یاسکس هنگام انزال لذت نمیبرم وحس دفع منی به زور وبلافاصله پس از انزال حس ناخوشایندی دارم ولی با توجه به تجربه بیماری های قبل هیچ حس سوزشی در ادرار ندارم
    (حدود ۱ سال قبل سابقه سوزاک و احتمالا کلامیدیا داشتم ک با تزریق سفتریاکسون و ۲ قرص ازیترومایسین مشکلم حل شد)
    ایا مشکل کنونی صرفا روانی است یا پزشکی ؟
    در صورتی ک مشکل روحی روانی باشد امکان مراجعه خدمت شما هست یا باید ب روانپزشک مراجعه گردد
    و ایا امکان دارد ارتباطی میان این مشکل و مصرف ۳ عدد قرص تاخیری داپوکسین با فاصله ۱ ماه قبل باشد؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
      این مورد بیماری نیست وبیشتر احساس عصبی است اهمیت ندهید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام اقاى دكتر بنده دقيقا نميدونم از چه زمانى ولى ٣،٤ماهى هست كه در هنگام نعوظ متوجه دون دونه هاى ريزى كه تقريبا سرتاسر كلاهك التم هست شدم فقط هم در همون ناحيست و نميدونم از كى بوده قبلا هم وجود داشته يا خير و من بقيه جاهاى بدن و دستگاه تناسلى رو بررسى كردم در هيچ جاى بدنم چيزى غير از همون كلاهك التم نيست كه اون هم بيشتر در هنگام نعوظ مشخص ميشه در غير اين صورت مشخص نيست در ضمن بنده فقط با كسى رابطه دهانى داشتم كه قطع اليقين مطمئنم ايشون داراى زگيل نبودند و فقط با يكى از دوستان نزديكم كه مشكوك هستم به ايشون در يك ليوان و بشقاب غذا خورديم و از يك حوله استفاده كرديم ممنون ميشم كمكم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر مجید جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    سلام دکتر این دانه ها چه چیزی هستند؟ نه درد دارن نه سوزش نه التهاب... نگرانم کرده یکم. نیاز به اقدامی هست یا طبیعیه؟
    1. تصویر کاربر مجید شنبه ۱۴ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      عکس سوال هم ضمیمه کردم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ بهمن ۹۸( 4 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر samin جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام،ممكن است هر يك از اين ها زگيل تناسلى باشد؟اگر هم باشد چطور ميتوان درمان كرد؟
    1. تصویر کاربر samin چهارشنبه ۱۱ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      ببخشيد چرا جواب نميدين ؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ دی ۹۸( 4 سال پیش)
      اگر تماس الوده داشتید باه زگیل است ودرمان کرایو02122642744
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر Zed دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام. من ۲۱ سالمه و تقریبا دوساله که از پشت رابطه داشتم. منتهی دفعه دومی که از جلو رابطه داشتم متوجه این دونه های ریز صورتی شکل نرم در قسمت پایین دهانه واژنم شدم که نگرانم کرده نکنا زگیل تناسلی باشه. حالا عکسش رو پیوست کردم به سوالم. من سابقه بیماری های قارچی دارم و تاهمین یه ماه پیشم فلوکونازول مصرف میکردم بخاطر قارچ ناحیه خارجی واژنم. ممکنخ این دونه ها زگیل نباشن؟ اگه زگیل نیستن پس جین؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر Arvin شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    باعرض سلام و خسته نباشید
    پسری هستم ۲۸ ساله و میخواستم بپرسم که واکسن گارداسیل برای اینجانب میتونه مفید باشه یا خیر!؟
    تاحالا اثری از hpv نداشتم و میخواستم اگر بشه پیشگیری کنم
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      واکسن فقط برای دخترها زی ۲۵سال وباکره است
  • تصویر کاربر نوید شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید بنده 48سال سن دارم مدت دو سالی هستی بی میلی شدید به نزدیکی دارم هیچ دکتری هم نرفتم بارعرض پوزش دوهفته پیش متوجه شدم قسمتی از آلتم فرورفتگی داره قبلا این صورت نبود به اندازه دو سانت بعداز این که آلتم سیخ میشه اون قسمت ی حالت چاله کوچیکی شده نمیدونم به چه پزشکی مراجعه کنم هم برای بی میلی وهم برای فرو رفتگی آلتم ممنونم آقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ آذر ۹۸( 4 سال پیش)
      عکسش را بفرستید ببینم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر