جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند.

واکسن گارداسیل

مطالعات بالینی نشان دهنده ایمن بودن هر دو واکسن و نیز تاثیر بالای آنها در محافظت از عفونت HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از اولین فعالیت جنسی می باشد.

 

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس است که از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است.

واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

داروخانه 13 آبان

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که در سن مناسب واکسن را تزریق کرده باشید دیگری نیازی به درمان زگیل تناسلی مردان نمی باشد چرا که به آن مبتلا نخواهید شد!

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه هلال احمر ۲۶۵ هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن گارداسیل 9

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند.

تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

 واکسن گارداسیل و بارداری

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

به طور کلی تزریق واکسن گارداسیل برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای زنان شیرده مشکلی ایجاد نمی کند.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند.

از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم‌های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، ممنوع است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهدی دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر قبلن با کد پیگیری hTuTv224536 سوالی با موضوع اینکه سر الت تناسلیم یه چیزایی شبیه به جوش بوجود آمده که گاهی باعث خارش میشه شما عکس از من خاستید ولی نتونستم ارسال کنم میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۰ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
  • تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام من واستون عکس میفرستم چند ماهه زائده در کشاله رانم دارم که از ببین نمیره میخواستم بدونم زگیله و گاهی بیشتر هم میشه و اگر هست راه درمانش چیه تو لایو دیدم گفتین آدم سالم سیستم ایمنی سالمه چیزی نمیخواد مصرف کنه پس راحل درمانش چیه
    1. تصویر کاربر فاطمه چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      ارسال عکس آیا زیگیل تناسلی هست و راه درمانش
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      زگیل نیست
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      کپسول سفالکسین هر ۶ ساعت و پماد موپیروسین استفاده شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر mahdi جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 321 مشاهده پرسش
    ا سلام و احترام خدمت جناب آقای دکتر کرمی محترم
    و آرزوی سلامت و شادی برای شما

    بنده 29 سال سن دارم (قد 175 و وزن 82) و در سن 20 سالگی جراحی واریکوسل چپ گرید 3 انجام دادم ، که بنا بر شرایط پزشک اورولوژی که جراحی کردند گفتند قبل از تصمیم بر ازدواج آزمایش اسپرم انجام دهید، که آزمایش انجام شده اما مراجعه به پزشک نداشتم، تصویر آزمایش را برای شما ارسال میکنم. لطفا بررسی کنید که از نظر باروری شرایطمک چگونه است. تشکر
    همچنین به نظر خودم با توجه به مطالب پزشکی که مطالعه میکنم ، فکر میکنم آلت و بیضه های کوچکی دارم (آزمایش سونو هم برای شما ارسال میکنم) و با عرض معذرت از این بابت حس خجالت زیادی دارم و فکر میکنم که در رابطه زناشویی نمی توانم موفق عمل کنم و از این بابت ترس از ازدواج هم دارم. با پوزش سایز و حجم اندازه گیری شده طبق آنچه از نظر پزشکی عنوان میکنند (در سایت پزشکان متخصص اورولوژی) برای شما در کمال دقت و صداقت ارسال میکنم ؛
    آلت در حالت شل و خوابیده 6 سانت / در حالت کشیده از استخوان عانه تا سر آلت 12 سانت / قطر در حالت نعوظ 10 سانت . حجم بیضه ها نیز در سونو آمده و بیضه چپ خیلی کوچکتری دارم نسبت به طرف راست. با توجه به این شرایط آیا وضعیت نرمال است؟ از نظر روحی برام این شرایط اذیت کننده است. و آیا با دارو درمانی یا تستسترون درمانی شرایط تغییر خواهد کرد؟ پیشنهاد و راهنمایی شما چیست.
    همچنین جانب دکتر بزرگوار، بنده فکر میکنم که آلت از نوع پرده دار داشته باشم که پوست بیضه تا نصف زیر آلتم کشیده شده و حس بدی نسبت بهش دارم و از نظر ظاهری هم خوشایند نیست (تصویر میفرستم). آیا از نوع پرده دار است؟ و پیشنهاد شما چیست.

    بعد از جراحی واریکوسل گاهی درد خفیف در بیضه و کشاله ران احساس میکنم به صورت ناگهانی که شاید چند دقیقه هم طول بکشه و بعد برطرف میشه. به پزشک هم مراجعه کردم و گفتند یا ازدواج کن یا تخلیه فیزیکی داشته باش، و من در هفته یک بار از همان اوایل جوانی تخلیه (خود-ارضایی) انجام میدهم با عرض پوزش (و انزدال زودرس هم با این شرایط مبتلا هستم). خودم از این بابت اصلا راضی نیستم اما با توجه به شرایطی که خدمت شما گفتم نوعی شرم باعث عدم اقدام برای ازدواج است.
    ببخشید که سوالاتم زیاد شد. از راهنمایی و لطف شما استفاده خواهم کرد. اگر سوالی نیز بوده در خدمتم که پاسخ بدم تا پاسخ مناسب بگیرم. بسیار متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      طول الت طبیعی است. پرده دار هست ولی فعلا نیاز به عمل نیست. اندازه بیضه ها نرماله. سرعت حرکت اسپرم کمی پایین است ولی فعلا کار بیشتری نیاز نیست
    2. تصویر کاربر mahdi یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      تشکر از پاسخ و بررسی شما جناب دکتر کرمی بزرگوار

      جناب دکتر، برای جراحی پرده آلت تقریبا چقدر هزینه می شود؟ از نظر زیبایی برام اذیت کننده است و خودم با این موضوع مشکل دارم
      و اینکه، برای حرکات اسپرم پایین، آیا نیاز به دارو درمانی ست؟ یا با تغذیه مناسب حل شدنیست؟

      با مشکلاتی که خدمت شما بیان کردم حس خجالت و ترس از ازدواج دارم... لطفا راهنمایی بفرمایید (از نظر حجم و سایز... بخصوص که قطر آلت کمی دارم و بنظر نازک هست و اذیتم میکنه)

      بدرود،همیشه تندرست باشید و آرزوی توفیق
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکلی برای ازدواج نیست. برای هزینه ها با ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴ تماس گرفته شود. فعلا نیاز به دارویی نیست ، سعی کنین میوه و سبزی در رژیم تون باشه
    4. تصویر کاربر mahdi یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      خدا را شکر،به چشم جناب آقای دکتر.
      از صبوری ، اخلاق و راهنمایی شما جناب پروفسور عزیز بسیار متشکرم ، ممنونم بابت امیدواری و بررسی مشکلاتم..
      انشالله همیشه تندرست باشید و مانا بمانید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      🙏🙏🙏
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر پ یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر میخواستم بدونم این زائده ها زگیل تناسلی هستند. رابطه حفاظت نشده داشتم. البته با خانم هایی که از طریق رابطه جنسی کسب درآمد میکنند سکس نداشتم.قبل از اینکه این زائده ها رو روی آلت تناسلیم ببینم این قسمت خارش داشت.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام مشکوک است ، بهتر است از نزدیک معاینه و بررسی شود
  • تصویر کاربر شنتیا یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    درمورد اینا میخواستم بپرسم مدتیه در اومدن
    لطفاً راهنمایی کنین ممنون🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر شنتیا شنبه ۱ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ارسال کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر زائده ی خاص و مهمی نیست
    4. تصویر کاربر شنتیا یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      شکل ظاهری خوبی نداره پماد یا دارویی برای ازبین بردنش وجود نداره؟ در ضمن اون قسمت کلاهک هم زبر شده به واسطه اینها
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      پماد زینک اکساید و هیدروکورتیزون‌استفاده کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر کوروش چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    با سلام
    در عکسهایی که خدمتتون ارسال کردم میخواستم از وجود و یا عدم وجود زگیل تناسلی در بدن آگاهی پیدا بکنم.
    این عکس متعلق به یک خانم هست و کنار اندام تناسلی هست میخواستم بدونم اون برجستگی های موجود روی پوست میتونه زگیل
    تناسلی باشه ؟
    البته نمیدونم توی عکس مشخض هست یا نه ولی از وسط بعضی از برامدگی ها مو هم خارج شده
    لطفا پاسخ بدید چون خیلی استرس روشون هست.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
  • تصویر کاربر آیناز چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام دکتر چند روزه پشت سر پسره 5سالم ی دونه زده وبالای باسنش میخواستم بدونم زیگیل هستن چون خودم دارم اچ پی وی ولی تمام حوله ولباس وسایلش جدا از من هست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
    2. تصویر کاربر آیناز سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ارسال شده
    3. تصویر کاربر آیناز سه شنبه ۲۰ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      ارسال‌شده
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    با سلام و تشکر پیشاپیش
    ببخشید من هیچ اطلاعی درمورد زگیل تناسلی نداشتم و ندیده بودم،امشب رابطه جنسی داشتم طرف مقابل زگیل تناسلی داشت و یه رابطه بدون دخول داشتیم و تماس آلت با زگیل رخ داده،الان من باید چکار کنم؟میشه الان مشخص کرد که مبتلا شدم یا نه؟واکسن بزنم چطوره؟خیلی استرس دارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      در مورد زگیل وقتی فرد مبتلا بشه ممکنه بدن بتونه مقابله کنه و ویروس از بدن پاک بشه ، ممکنه در بدن بمونه و عود کنه. بهترین درمان کرایو است. تیغ زدن و لیزر باعث پخش آن می شود. در مورد واکسن ، قبل از ابتلا به زگیل ، در خانم ها موثر است بعد از ابتلا اثر ندارد. در خانم ها باید پس از ابتلا سالانه پاپ اسمیر انجام شود از جهت خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۷ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      کار خاصی نیاز نیست
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    امروز صبح دردشدیدی قسمت کشاله ران پام احساس کردم و بعد سرآلت تناسلی و گرنه آلتم باد کرده دست میزنم درد میگیره سوزش ادرار ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سونوگرافی و ازمایش ادرار انجام شود. هر ۱۲ ساعت قرص سیپروفلوکساسین ۵۰۰ مصرف کنید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین آقای دکتر ..چن وقتی متوجه چن زائده کوچک روی آلت تناسلی ام شدم آزمایش دادم میخواستم جواب آزمایش و براتون ارسال کنم و برام تفسیرش کنید ممنون وراهنماییم کنید در این مورد ک اگه کاری باید انجام دهم زودتر اقدام کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکسش را بفرستید ببینم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر