جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند.

واکسن گارداسیل

مطالعات بالینی نشان دهنده ایمن بودن هر دو واکسن و نیز تاثیر بالای آنها در محافظت از عفونت HPV نوع ۱۶ و ۱۸ می باشد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از اولین فعالیت جنسی می باشد.

 

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است.

واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

داروخانه 13 آبان

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید.

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه هلال احمر ۲۶۵ هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

واکسن گارداسیل 9

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند.

تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

 واکسن گارداسیل و بارداری

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

به طور کلی تزریق واکسن گارداسیل برای زنان باردار توصیه نمی شود ولی برای زنان شیرده مشکلی ایجاد نمی کند.

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند.

از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

تزریق برای افراد با آلرژی به مخمر، خانم‌های باردار، کودکان زیر ۹ سال و کسانی که ضعف سیستم ایمنی دارند، ممنوع است.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر نویسنده سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب ، زدنِ واکسن گارداسیل در سن سی و یک سالگی برای آقایی که میخواد پیش گیری کنه تاثیری داره؟ حداکثر تا چند سالگی این واکسن اثربخشه و علت وجود این محدودیت سنی برای چیه ؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      در اقایون خیلی توصیه نمیشه ، برای خانم ها مفیده
  • تصویر کاربر مژگان سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر من دائم دچار عفونت میشم شما فرمودین تا وقتی دختران رابطه نداشتند میتونن این واکسن hpv رو دریافت کنن یعنی من الان که رابطه داشتم و ۲۹ ساله هستم نمیتونم این واکسن رو بزنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      میتونین بزنین ولی تاثیر بهترش قبل از شروع روابط جنسی هست
  • تصویر کاربر علي یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    عكس ها توي سوال قبل اپلود نشد
    اينجا فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      کپسول سفالکسین هر ۶ ساعت . اگر بعد یک هفته بهتر نشد مراجعه کنیید
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بعد از رابطه ۲ تا دونه مانند سرسفید زیر سر آلتم دراومدن الان ۷ ماهه که هستن رو تنه آلتم هم انگار دونه های سفی داخل هستن ،سوزش ادرار دارم غده لنفی کشالم ۷ ماهه متورمه پاهام داغ میشن ۷ ماهه انواع و اقسام آزمایش hiv هم دادمولی منفیه ولی این علایم ولم نمیکنن
    مشکل گوارشی زبون سفید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      عکس را دیدم مشکلی ندارد
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۶ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید خدمت اقای دکتر کرمی /من قبلا هم سوالم را مطرح کرده بودم /دیابت تیپ 1 داشته و تحت درمان با انسولین /چند وقتی هست که انزالم دردناک بوده ولی هیچ کدام از علایم التهاب پروستات شامل سوزش ادرار یا تکرر ادرار یا ادرار قطره قطره را ندارم و میل جنسی ام در حد نرمال هست فقط هنگام انزال درد دارم به گونه ای که به پشت هم انتشار می کند /شما قرص سیپروفلوکساسین 500 میلی گرم هر 12 ساعت تجویز کردین که از دیروز شروع به استفاده کردم/آیا نیاز به استفاده از آنتی بیوتیک برای من هست چون در آزمایش ادرار هم که برای چکاپ قند دکتر غدد تجویز کردن عفونت نیست/با توجه به شرایط کرونایی نمی خواهم حضوری به مطب مراجعه کنم و در تبریز هستم و این موضوع کمی مرا نگران کرده است/آیا انزال دردناک می تواند علت دیگری غیر از التهاب پروستات داشته باشد چون هیچ کدام از علایم التهاب پروستات رو ندارم /در ضمن طول مصرف آنتی بیوتیک چقدر هست /با تشکر از زحمات آقای دکتر /32 ساله هستم از تبریز
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      یک هفته مصرف کنید اگر بهتر نشد سونوگرافی و ازمایش مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر سهیل یکشنبه ۱۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر با آرزوی سلامتی و شادی
    مورد اول : میخواستم بدونم با توجه به عکس های بنده بنده زگیل تناسلی دارم، کدوم نوعش hpv6,11....؟
    مورد دوم : اگر ندارم که هیچ واکسن گارداسلو مصرف میکنم اما اگر دارم بازم استفاده از واکسن مفید هست یا خیر کدوم نوعش گارداسیل ٩ ... ؟
    مورد سوم : چه دارویی یا روش درمانیو خانگی ای رو مصرف کنم برای بهبود و یا اصلا مراجعه کنم به پزشک ؟

    سابقه بیماری : بنده بخاطر طولانی بودن سابقه ورزشی آبی داشتن دچار اگزمای و حساسیت پوستی شدم و هستم و همینطور هم یکبار دچار قارچ پوستی شدم در ناحیه انتهایی دور پوست رانم نزدیک به الت تناسلیم که با مراجعه به دکتر خوب شدم و حل شد ولی اگزمای پوستیم به طور کل حل نشده و فقط با اتمام مصرف دارو بشدت کم و کنترل شده و با مراجعه به پزشک های پوست دیگه هم گفتن باید خودم مراقب پوستی داشته باشم و به مواد حساسیت زا دست نزنم ضمنا همیشه هم در رابطه هام از پروتشکن استفاده میکنم .
    با تشکر از شما 🙏🏼
    1. تصویر کاربر سهیل یکشنبه ۱۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      عکس های بنده
    2. تصویر کاربر سهیل یکشنبه ۱۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      ضمنا قابل ذکر هست که نه درد خارش و یا علائم خاصی دارن ولی قبلا تعدادشون کم درحد ٣،۴ تا و فقط همون قهوه ای های خیلی تیره خال گونه بودن مدت هاست که این هارو دارم شاید بیشتر از چندین سال (١٠-١۵) در زمان بلوغ داشتم و بخاطر حساسیت در رابطه داشتن و پروتکشن زیاد در این سال ها همیشه فکر میکردم غدد پیازه مو و خال هستن اما الان چند ماهیه بیشتر شدن حدس میزنم بخاطر شیو کردن با تیغ و کنده شدن چند تاشون بخاطر اون بود که زیاد شدن برای همین حساس شدم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      اینها به نظر زگیل است و باید کرایو شود ، بیایید کرایو کنم، نوعش رو اینجوری نمیشه گفت. برای اگزما پماد تریامسینولون هر ۸ ساعت
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر خادمی یکشنبه ۱۵ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 269 مشاهده پرسش
    یک مدتی هست روی پوست ختنه‌گاهم یک سری دونه ریز با فاصله به وجود اومده. نگرانم کرده بود یه کم. به نظرم شبیه عکس‌های زگیل نبود و یه حالت زیر پوستی‌طور داشت. ممون میشم اگر راهنماییم کنید. دقیقا هم فقط روی پوست ختنه‌گاه هستن این دونه‌ها
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر خادمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      عکس جدید پیوست شد. ممنون از شما جناب دکتر
    3. تصویر کاربر خادمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      عکس از یک ناحیه دیگر نیز پیوست شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      زگیل نیست نگران نباشید
    5. تصویر کاربر خادمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      خیلی ممنونم آقای دکتر از پاسختون و وقتی که گذاشتید. ببخشید میتونم بپرسم علتش چی هست و چجوری خوب میشه؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      پماد تریامسینولون بمالید ، اگر برطرف نشد با متخصص پوست مشورت کنید چیز مهمی نیست
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر مهسا شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 233 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید،
    ببخشید چند روزیه متوجه شدم همسرم 3تا زائده شبیه خال قهوه ای زیر آلت تناسلیش هست ،
    این زگیل تناسلیه ؟
    و برای درمان باید چیکار کنیم؟
    اگه زگیل باشه الان منم مبتلا هستم؟ واسه درمان زگیل تناسلی باید چیکار کنیم؟
    البته من علائمی ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر مهسا جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      چشم،عکس رو مجدد میفرستم
    3. تصویر کاربر مهسا جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      سلام خدمتتون عکس رو مجدد فرستادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      مشکوک به زگیل است ، بهتر است بیاید و از نزدیک معاینه کنم. شما هم سالانه پاپ اسمیر انجام دهید
    5. تصویر کاربر مهسا جمعه ۱۳ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      دکتر ممنون از لطفتون،فقط چون شهرستان هستیم واسمون مقدور نیست ،لطفا راهنمایی میفرمائین؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      محلول پدوفیلین روی اون بمالید . نیم ساعت بمونه. قبلش دورش را پماد زینک بمالید که پوست سالم اسیب نبیند
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر ستاره چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر ببخشید این ضایعه ی زگیل مانند در کنار مقعدم زگیل تناسلی هستش؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکوک به زگیل است ، بین زگیل و اسکین تگ مشکوکم ، مراجعه کنید ، در صورت نیاز کرایو میکنم
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام
    سی سالمه
    از ابتدای بلوغ آلتم صد در صد سفت نمیشد و نعوظ صبحگاهی تجربه نکردم ی تحرکات خیلی اندکی اونم شاید چند ماه یکبار حس کنم
    اما در اثر تحریک همیشه نعوظ شصت درصدی رو تجربه کردم
    بررسی آزمایشگاهی انجام شد هیچ گونه ایرادی وجود نداشت تنها کمبود تستسترون که با تزریق آمپول hcg وhmg تستسترون نرمال شد اما تفییری در نعوظ حاصل نشد و همچنین قرصهای سیلدنافیل و تادالافیل در بالاترین دوز پاسخگو نبودن
    و قرص های تقویتی نیز موثر نبود
    سونوگرافی داپلر کالر انجام شد و نتیجه نرمال بود
    سابقه خود ارضایی شدید دارم
    لطفاً بنده رو راهنمایی کنید خدا خیرتون بده
    قادر به نزدیکی نیستم و نعوظ ناقص هست
    با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      Fsh و Lh چک شود
    2. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      با سلام و احترام مجدد
      مقدار FSH 1.7 و مقدار LH 1.3 بود که پس از تزریق چند ماه آمپول HCG و Hmg مقدار FSh به 5 رسید وLH تغییری نکرد
      همچنین تستسترون نیز افزایش یافت
      نعوظ همچنان ناقص هست
    3. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      مقدارFSh1.7 و مقدارLH 1.3 بود که پس از تزریق چند دوره HCG وHmg مقدارFSH به 5 رسید وLH تغییری نکرد
      همچنان نعوظ ناقص دارم
      لطفاً راهنمایی کنید
    4. تصویر کاربر امیر چهارشنبه ۲۷ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      سونو داپلر گرفتم و نتیجه نرمال بود آیا بازهم نشت وریدی مطرح است?
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      به نظر مشکل شما سایکولوژیک هم هست ، با روانپزشک هم مشورت کنید کمکتون میکنه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

درخواست نوبت

برای درخواست نوبت معاینه و یا درمان زگیل تناسلی با کرایو می توانید روی دکمه زیر کلیک کنید.

پرسش از دکتر