اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

توصیه های قبل و بعد از درمان سنگ کلیه به روش PCNL

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 آیا می دانید که با ابداع روش های TUL و PCNL امروزه  ۹۵ درصد سنگ های کلیه نیاز به روش جراحی باز ندارند و به صورت آندوسکوپی و سرپایی قابل درمان هستند.

PCNL

عمل pcnl به معنی ایجاد تونل پوستی به کلیه بدون شکاف جراحی و عبور دوربین به داخل کلیه و شکستن سنگ های بزرگ و خارج کردن آنها از کلیه می باشد. در این تکنیک به جای 20 بخیه فقط یک عدد بخیه در محل عبور دوربین استفاده می شود.

مزیت عمل PCNL  چیست؟

۱- زیبایی روش PCNL

۲- درد کمتر PCNL

۳- بستری کمتر PCNL

۴- زمان برگشت سریع به کار و فعالیته ای روزمره زندگی می باشد.

PCNL برای چه بیمارانی ایده آل درمانی می باشد؟

✅ سنگ های بالای یک سانت تا 5 سانت

✅ بیماران با سنگ بزرگ و سابقه جراحی قبلی

✅ سنگ هایی که به سنگ شکنی برون اندامی جواب نداده اند.

روش انجام PCNL

 این عمل با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. با استفاده از سیستم عکسبرداری در اطاق عمل یک عدد سوزن به داخل کلیه وارد و مسیر را بدون برش جراحی فقط گشاد کرده و با عبور دوربین سنگ ها خرد و با پنس خارج می شوند که جهت دیدن کامل فیلم عمل به آدرس آپارات مراجعه نمایید.

توصیه های قبل از عمل سنگ کلیه

۱- در صورت مصرف آسپرین و پلاویکس، ژلوفن و بروفن، دیکلوفناک و دیگر داروهای رقیق کننده خون آنها را یک هفته قبل از عمل و با اطلاع پزشک معالجتان قطع کنید.

۲- در صورتیکه شما بالای 50 سال هستید یا بیماری قلبی دارید حتماً قبل از عمل باید توسط متخصص قلب معاینه شوید.

۳-وجود هر گونه بیماری قبلی را به پزشک معالجتان اطلاع دهید.

۴- اگر مبتلا به عفونت ادراری هستید باید قبل از جراحی آن را توسط پزشکتان درمان کنید.

۵- در صورت وجود بیماری های خونریزی دهنده و حساسیت دارویی، آن را به پزشکتان اطلاع دهید.

۶- قبل از عمل از شما آزمایش کامل خون و گروه خونی انجام خواهد شد.

۷- جهت جایگزین کردن خونریزی احتمالی قبل از عمل تعداد 3 واحد خون به عنوان ذخیره در خواست خواهد شد تا فقط در صورت نیاز از آن استفاده شود.

۸- جهت اطلاع دقیق از نقش کلیه و محل سنگ، عکس سی تی اسکن یا IVP قبل از عمل توسط پزشک معالجتان درخواست خواهد شد.

۹- طول عمل جراحی بر اساس محل و اندازه سنگ از نیم تا 2 ساعت می تواند طول بکشد.

۱۰- جهت عکسبرداری از کلیه یک عدد سوند حالب ه همراه سوند فولی در حین بیهوشی گذاشته خواهد شد و فردای روز عمل خارج می شود.

نکات بعد از عمل سنگ کلیه

✅ سه ساعت بعد از عمل می توانید از نوشیدنی ها استفاده کنید.

✅ دردی متوسط پس از عمل خواهید داشت که با تزریق مسکن کاملاً کنترل خواهد شد.

✅ ادرار شما چند روز آغشته به خون خواهد بود که به علت سوراخ کردن کلیه محل عمل بوده و خودبخود از بین خواهد رفت. در صورت ادامه آن و غلیظ شدن رنگ خون ادرار باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید.

✅ این عمل با یک شب بستری در بیمارستان همراه می باشد.

✅ مثل عمل های دیگر جراحی نتیجه عمل جراحی 100 درصد نمی باشد. اغلب موارد نتیجه عمل جراحی 90 درصد موفقیت آمیز است. اگر سنگ های کوچکی در کلیه بماند و امکان خارج کردن آنها مقدور نباشد از سنگ شکنی برون اندامی جهت درمان آنها استفاده می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (58 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر فردین چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 499 مشاهده پرسش
    History: Nasal lesion clinical suspicion of wart or papillomatosis
    Gross:Received specimen consists of a piece of polypoid colored tissue measuring
    0.7×0.6×0.3cm.
    Summary of specimen:2/1
    Embedded:Totally
    Diagno: Nasal,lesion,excision: Squamous papiloma
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    2. تصویر کاربر فردین دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام آقای دکتر با تشکر از صبر و حوصله اون و جواب دهی عالی تو
      آقای دکتر اینقد سوال تو ذهنم هست که نمیشه اینجا سوال کرد با توجه به اینکه من دارای زگیل تناسلی هستم و ۸ بار کرابو کردم و تو مخاط بینی اون ظریفه رو داشتم واینکه با دوتا خانومی که در ارتباط بودم هیچ علائمی دال براینکه زگیل داشته باشن نیست فقط از طریق ازمایش Hpvدارای نوع ۶۶ هستن البته یه بار قبل ازمایش داده بود نوع ۱۸ هم داشتن ولی سری دوم فقط ۶۶ رو داشتن میخواستم به صورت کلی لطف بفرمائید که چه اقدامی لازم هست انجام بدیم و اینکه آیا میتونیم برای معاینه پیش شما بیاییم با تشکر
    3. تصویر کاربر فردین دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      آیا دارویی چیزی هست که بشه سیستم ایمنی بدن رو بالا برد یا نیازی هست که رابطه جنسی رو قطع بکنیم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    5. تصویر کاربر فردین سه شنبه ۱۰ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      آقای دکتر من ارومیه هستم چطور میتونم وقت بگیرم از طریق تلفن که تو سایت هست نتونستم اگه زحمت نیست شما همین جا یه وقت برام تعین کنید اینجا بهم اطلاع بدین میخوام با خانمم بیام خیلی به خاطر این مسائل به هم ریختن از وقتی با شما تماس گرفتم تا حدودی آرامش گرفتیم اگه وقت بدین همین امشب میتونیم بیاییم خیلی خیلی متشکرم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    7. تصویر کاربر فردین چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      تشکر میکنم آقای دکتر حتما خدمت شما می رسیم از بی نهایت متشکرم
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      تشكر
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر سلام یکشنبه ۸ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 574 مشاهده پرسش
    ضمن تشکر از شما آقای دکتر کرمی،بیمار پدرم هستند و من دختر ایشون هستم اسفند 92 با سابقه بزرگی پروستات و نارسایی کلیه (حدود 6 سال)مورد عمل جراحی باز پروستات قرار گرفتند و حجم داخل پروستات خالی شد و پوسته باقیمانده. بعد از ارسال به پاتولوژی درصد پایینی از کانسر نشان داده شد که به گفته پزشک جراح ایشان نیاز به درمان نداشت بعد از گذشت چند ماه به علت تکرر ادرار و درد به چند متخصص ارولوژی دیگر هم مراجعه کردیم و نظر آنها هم این بود که مساله مهمی نیست و باید تحت نظر نفرولوژیست باشند حدود 15سال است که تحت نظر دکتر نوبخت هستند . از زمان عمل تاکنون عفونت ادرار قطع نشده و دائم آنتی بیوتیک مصرف میکنند و با یکی دو پزشک اورولوژی به تازگی مشاوره داشتیم نظرها متفاوت است یکی میگوید باید درمان دارویی کانسر را شروع کنیم و یکی میگوید لازم نیست .من پاسخ پاتولوژی و جدید ترین سونو و آزمایش را برایتان میفرستم لطف میکنید اگر راهنمایی بفرمایید ما کدام راه را برویم آیا این داروها را تایید میفرمایید؟سپاسگزار میشویم راهنمایی لازم را بفرمایید داروهایی که در حال حاضر مصرف میکنند سوستاک روزی 2 تا،فیدل یک عدد،آلوپورینول یک عدد،کلسترول یک عدد،آملودیپین نصف صبح نصف شب،فروزماید صبح نصف،آتورواستاتین شب یک عدد،آمپول اپرکس هفته ای سه تا،B کمپلکس و B12هفته ای دو بار.نسخه پزشک ارولوژی رو هم میفرستم .تشکر از لطف شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام كاملا خواندم مشكل شما به دكتر نفرولوژي مربوط است
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر فردین دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 454 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر نتونستم از سیستم قبلی وارد بشم مبتلا به زگیل تناسلی هستم و یه به زگیل هم از داخل بینی م در اومده بود که از طیق جراحی برداشتن و نمونه رو دادم برای آزمایش جواب ازمایش رو براتون ارسال میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
  • تصویر کاربر ف دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 512 مشاهده پرسش
    سلام.من 29 سالم و همسرم 32 سال سن داریم و یک دختر تقریبا 6 ساله داریم و یک حاملگی خارج از رحم هم داشته ام و الان حدود 6 ماهی میشه که اقدام به بارداری کردیم اما باردار نشدم و همسرم گفتن در دوران سربازی معاینه داشتن و دکتر بهشون گفتن که واریکوسل خفیف دارن.اگر بخواهیم دوباره بچه دار بشیم احتیاج به عمل دارن یا با دارو برطرف میشه؟اگر نیاز به دارو دارن لطفا دارو رو معرفی کنید.ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام به نظر من الان مشكل لوله هاي شما عامل اصلي است نه شوهوتان به علت حاملگي خارج رحمي چيبندهگي داريد بررسي كنيد
    2. تصویر کاربر ف دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سونوگرافی انجام دادم و مشکلی برای بارداری ندارم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر م دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 392 مشاهده پرسش
    من مجردم و بیست و شش ساله به نظر شما دکتر عمل برای آلت من چه قدر ضروری است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام ديدم زياد كجنيست عمل نميخواهد
  • تصویر کاربر سجاد دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 555 مشاهده پرسش
    تو سونگرافی اینو نوشته تصویر یک ضایعه هایپو اکو با حدود محو به سایز 8*6.5 در قسمت فوقانی و خلف بیضه چپ رویت گردید . یک کیست به سایز 2.6 میلی متر مجاور ضایعه ذکر شده و چسبیده به آن در قسمت فوقانی بیضه چپ مشهود است لطفا راهنمایی کنید یعنی سرطان بیضه دارم سونگرافی که گفته بودی دوباره بگیر بفرست فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    2. تصویر کاربر سجاد دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      ببخشید منشیتون وقت نداد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Hamed دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 473 مشاهده پرسش
    سلام
    اقاي دكتربنده ٢٧سالمه و تا٧ماه پيش التم درحالت نعوظ٤سانت بود و بدني مانند خواجه ها داشتم كه به دكترغددمراجعه نمودم و تعدادي سوزن تستسترون زدم بصورت ماهيانه
    الان باگذشت چندماه طول التم به ١٣ونيم مي رسه و بدنم عضلاني شده و صدام كلفت ومردانه و مقدارخيلي كمي ريش دراوردم و مني هم هرچند وقت يكباراز من خارج مي شود
    ايا براي ازدواج بايد ازمايش يا كاري ديگرانجام بدهم لطفا و خواهشا جواب بدين
    درضمن ايا با قطع سوزن هاي تستسترون ميل جنسي خيلي كاهش پيدانميكنه؟؟؟
    اندازه بيضه ١.٥*٢.٥
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام شما بايد تحت نظر دكتر غدد باشيد
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 519 مشاهده پرسش
    یکی از نزدیکانم که اقا پسری هستند, قصد ازدواج با دخترخانومی را دارد که این دختر میگوید به علت انسداد ادرلری در 4 سالگی عمل کرده و الان که ٢٣ سالشه, پس از درد پهلو و مراجعه به دکتر متوجه شده یکی از کلیه های کوچک شده است. گفته که مشکل خاصی نداره و صرفا باید رژیم غذایی مناسب و ورزش و همچنین تحت نظر بودن دکتر رو داشته باشه. میخوام بدونم ایا این مساله ممکنه در زندگی مشترک ایشان, مشکل بزرگی باشه و مسایلی مثل روابط جنسی و بارداری رو با مشکل مواجه کنه؟ با توجه به اینکه میخوام بدونم ایا احتمال از دست دادن کلیه مذکور هست؟ و در این صورت ایا یه خانم با ١ کلیه میتونه زندگی عادی داشته باشه؟ تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام با توجه به اهميت قضيه حضوري مدارك را ببينم بهتر است
  • تصویر کاربر اميرحسين دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 356 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت اقاي دكتر......
    اقاي دكتر من زماني كه فوتبال بازي مي كنم حدودا ٣٠ تا ٤٠ دقيقه ك مي دوم يك دردي در پا و روي مثانه ام سمت چپ شروع مي شه به طوري كه ديگه نمي تونم بدوم و بايد يه ٢-٣ روز استراحت كنم تا خوب بشه
    من حدودا ٧ ماه پيش واريكوسل گريد ٣ چپ و ٢ راست عمل كردم مشكل چي بنظرتون لطفا كمك كنيد من باشگاه بازي مي كنم ......
    باتشكر
    1. تصویر کاربر اميرحسين شنبه ۷ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      اصلاح
      *سمت راست مثانه و روي كشاله پا
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
    3. تصویر کاربر اميرحسين شنبه ۷ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      مرسي از جوابتون
      شما ورزشي پيشنهاد نمي كنيد براي بهترشدن .......
      ايا ب نظر شما سونوگرافي يا كار ديگه اي لازم نيست؟؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۹ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام اين درد ها كششي است وجاي نگراني نيست درمان ان استراحت واب گرم مثل جاكوزي ويا گرم نگاه داشتن ان است
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر جلال جمعه ۶ اسفند ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 394 مشاهده پرسش
    با سلام ، چند ماهه كه توي لوله هاي متصل به بيضه چپم غده هاي قابل لمس به وجود اومده كه اولي از همه بزرگتر و پشت سريهاش كوچكتر هستند و هم در پايين و هم در بالاي بيضه وجود دارند كه سفت نيستند ولي اندازه شون اندازه نخود ، مي خواستم خدمت اقاي دكتر بپرسم كه چه مريضي دارم و چطور درمان كنم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ اسفند ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام جهت تشخيص دقيق ان سونو بيضه كنيد وبفرستيد
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر زینب دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 586 مشاهده پرسش
    با اهدای سلام
    پزشک عزیز چند روز پیش مادرم متوجه شدند که ادرارشون کاملا خون شده تا دو روز، بعد از آن دچار درد شدیدی شدند. در آزمایش ادرارشون خون و پروتئین مشاهده شده و پزشک رادیولوژی پس از انجام سونوگرافی گفته اند که بخشی از بافت کلیه ایشون آسیب دیده. الان خیلی نگران هستیم؟موقعیت ایشون خیلی نگران کننده هست؟تا چه اندازه ایشون برای مراجعه به پزشک متخصص نیاز اورژانسی دارند. آخه فعلا شهرستان هستیم. هفته ی آینده مزاحم شما میشیم انشاءالله.
    ممنونم
    التماس دعا
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 1 دهه پیش)
      سونوگرافی از کلیه و مثانه و ازمایش ادرار ضروری است
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب