اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

پروستاتكتومی برداشتن پروستات به روش جراحی باز

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

بیمار روز قبل از عمل پروستاتكتومی بستری شده از شب قبل از عمل ناشتا بوده و برای وی سرم و آنتی بیوتیك تزریقی شروع شده و سه واحدخون نیز رزرو می گردد. این عمل معمولاً با بیحسی نخاعی انجام می شود وباعث ناتوانی جنسی نمی گردد.

پروستات یك غده كوچك در زیر مثانه است كه در تمام مردان وجود داشته و بعد از 50 سالگی بتدریج بزرگ می شود و با فشار بر روی مجرای ادرار منجر به اشكال در دفع ادار می گردد. در صورتكیه این عارضه شدید بوده و با دارو درمان نشود، پزشك مجبور به جراحی می گردد. پزشك پس از سونوگرافی و سیستوسكوپی اقدام به عمل جراحی باز پروستات می نماید كه این روش موثرتر از روش TURP (برش پروستات از طریق مجرا) بوده و عوارض كمتری دارد.

قبل از عمل جراحی پروستاتكتومی

قبل از عمل بیمار توسط متخصص بیهوشی مشاوره می گردد. به بیمار توصیه می شود به منظور كاهش احتمال خونریزی طی 10 روز قبل عمل، از مصرف آسپرین و سایر داروهای مسكن ضد التهاب (مانند: ایبوپروفن و ایندومتاسین) خودداری نماید.

جراحی پروستاتكتومی

بیمار روز قبل از عمل بستری شده از شب قبل از عمل ناشتا بوده و برای وی سرم و آنتی بیوتیك تزریقی شروع شده و سه واحدخون نیز رزرو می گردد. این عمل معمولاً با بیحسی نخاعی انجام می شود. در این روش با تزریق ممواد بیحس كننده بین مهره های كمر یك بی دردی كامل در حین عمل عمل ایجاد می شود. عمل جراحی با یك برش در قسمت پایین شكم انجام می شود. بعد از خارج كردن پروستات، برای كنترل خونریزی بعد از عمل معمولاً یك سوند از راه شكم بداخل مثانه قرار داده می شود.

بعد از جراحی پروستاتكتومی

بیمار معمولاً حدود 4-3 روز در بمیارستان بستری خواهد بود. در 24 ساعت اول بعد از عمل جهت كنترل خونریزی در ادرار از شستشوی مثانه با سرم استفاده می شود. بعد از بر طرف شدن خونریزی و خارج كردن لوله شكم،  بیمار می تواند با سوند مجرا مرخص شود و چند روز بعد جهت خارج كردن سوند مجرا و كشیدن بخیه ها بطور سرپایی به پشك مراجعه نماید.

در منزل

ادرار بیمار تا چند روز ممكن است قرمز رنگ باشد. برای رفع این مسئله می بایست حداقل ساعتی یك لیوان آب یا مایعات دیگر مصرف شود. بیمار تا چند روز از آنتی بیوتیك خوراكی مصرف می نماید. بعد از خارج كردن سوند بیمار تا چند روز حالت تكرر ادرار، سوزش و اضطرار در دفع ادرار دارد كه بتدریج برطرف می گردد. 8-6 هفته بعد از عمل،‌ از بلند كردن اجسام سنگین پرهیز گردد.

در صورت تب، بندآمدن ادرار یا تورم بیضه ها بیمار می بایست  با پزشك خود تماس بگیرد.

عوارض

این عمل بر روی توانایی جنسی تاثیری ندارد ولی در اكثر موارد به هنگام مقاربت از بیمار مایع منی  خارج نمی شود. این مسئله بعلت برداشته شدن پروستات و برگشت منی بداخل مثانه بوده و بعداً این مایع به همراه ادرار دفع می شود. بیماران نباید خارج نشدن منی را بعنوان ناتوانی جنسی تلقی نمایند.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
4/5 - (41 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 453 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم
    ان شالله که همیشه تنتون سلامت باشه
    من پسری هستم 31 ساله از کرمانشاه-بعضی وقتها خودارضایی میکنم یعنی مثلا هفته ای یکی دو بار-حدودا 3 شب پیش که خود ارضایی کردم چه در حین انزال و چه در حین ادرار اصلا مشکلی نداشتم اما احساس کردم که ادرارم کامل تخلیه نشده به همین خاطر به صورت سرپا که بودم بخودم فشار آوردم خواستم باقیمانده ادرار رو خالی کنم که متاسفانه چون بی اختیار و بصورت فشار زیاد از داخل مجاری ادرارم پرتاب و خارج شد در نتیجه یه درد شدید و سوزشی رو داخل مجاری ادرارم تقریبا از وسط آلت تا نوک آلت احساس کردم البته خود آلتم که دست زدم درد نداشت فقط درد و سوزش داخل مجاری ادرار بود-ناگفته نمونه که من قبلا هم یه وسواس خاصی بعد از هربار ادرار کردن داشتم یعنی بخودم فشار میاوردم که اون باقیمانده ادرار که بصورت چند قطره بود از داخل مجاری ادرار خارج بشه که اصلا هم مشکلی باهاش نداشتم این چند سال و اصلا هم درد و سوزشی احساس نمیکردم تا اینکه 3 شب پیش این اتفاق برام افتاد-زنگ زدم دکتر فامیلمون گفت چیزی نیست ورم خفیف پروستات مشکلی نیست و نیازی به دارو نداری و خوبخود برطرف میشه اما خواستم شما نظر قطعی رو بگید که واقعا مشکل خاصی دارم یا عفونت یا نیازی به دارو دارم؟آقای دکتر الان مشکلم اینه که این 3 روز یه کوچولو داخل مجاری ادرارم یعنی از وسط آلت تا نوک آلت درد و سوزشی خاصی داره یعنی راحت میتونم ادرار کنم اما اون باقیمانده ادرار که بخوام خارج کنم یعنی بخودم فشار بیارم در حین خروج باعث درد و سوزش داخل مجاری ادرار از وسط آلت تا نوک آلت پیش میاد که بعد از چند دقیقه برطرف میشه اما دست به آلتم بزنم درد نداره فقط داخل مجاریش انگار زخم یا چیزی گیر هست ولی اصلا از لحاظ ادرار کردن مشکلی ندارم یعنی سایز ادرار و حجم ادرار هنگام خروج مشکلی ندارم و بصورت طبیعی هست-دکتر الان مشکلم اینه که قبلا اون چند قطره ادرار که بعد هربار ادرار داشتمو بخودم فشار میاوردم راحت خارج میشد اما از 3 شب پیش که خودارضایی کردم بعد از ادرارم دچار این درد و سوزش شدم که بیشتر بصورت درد تا سوزش-یا اگرم بخوام اون چند قطره رو بعد از هربار ادرار خارج نکنم وقتی که بخوام خودمو خم کنم یا چیزی بلند کنم اون چند قطره بی اختیار خارج میشه که قبلا اصلا دردی نداشتم اما از 3 شب پیش الان بعد از هربار ادرارم بخوام خودمو خم کنم یا چیزی بلند کنم حین خروج اون چند قطره ادرار دچار درد و کمی سوزش داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت میشم ولی به خود آلتم دست میزنم درد نداره و درد و سوزش داخل مجاری از وسط آلت تا تقریبا نوک آلت-البته دکتر شب بعدش هم دوباره خود ارضایی کردم گفتم ببینم هنگام انزال همون درد داخل مجاری ادرار از وسط آلت تا نوک آلت رو دارم که هنگام انزال اصلا دردی ندارم و هنگام ادرارم یکم سوزش و درد دارم که بیشتر درد تا سوزش اما اون چند قطره ادرار باقیمانده که اگه خودم بخوام با فشار خارج کنم باعث درد شدید داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت میشه و اگرم خارج نکنم حین خم شدن یا یه فعالیتی اون چند قطره بصورت بی اختیار خارج میشه و باعث درد و سوزش مجاری ادرارم میشه که قبلا اصلا اینجور مشکلی نداشتم و درد و سوزشش تا چند دقیقه بعد اون نمیمونه و کلا این 3 روز یکم درد و سوزش داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت احساس میکنم که بعد ادرار اون باقیمانده ادرار باعث این مشکلم میشه و الان از 3شب پیش بعد اون خودارضایی اینجوری شدم وگرنه قبلا اصلا مشکلی نداشتم-بنظر شما دیگه نباید خودارضایی کنم چون من هم مجردم و هم اینکه تا حالا با کسی ارتباط نداشتم و مجبورم بعضی وقتها خودارضایی کنم-آقای دکتر ببخشید که زیاد سوال پرسیدم و زیاد نوشتم چون خواستم کامل در جریان حالم باشید که راحتتر نظر بدید و ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا مشکل خاصی دارم یا خودبخود برطرف میشه خیلی نگرانم
    منتظر جوابتون هستم
    دعا میکنم همیشه سلامت و سربلند باشید کنار خانواده محترم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام با ترك ان وورزش ونرمش وعدم اهميت دادن روحي درمان شما است
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 588 مشاهده پرسش
    سلام...
    بنده وقتی دست به سمت چپ معقدم میزنم.یک غده چسبیده به فکرمیکنم به لگنم وخارج معقدم بدون درد و سفت احساس میکنم...اصلا درد وهیچگونه مزاحمتی هم نداره.. ضمن اینکه خارج ازمعقده...وانگارچسبیده به دیواره لگنم.. تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      عكسش زا بفرستيد
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      داخله ..معلوم نیست...چه عکسی باید بگیرم...
      باتوجه به اینکه بدن من خیلی لیپوم تولیدمیکنه.
      میتونه لیپوم باشه ؟چون بدنم پرلیپومه
    3. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      داخله عکس نمیشه گرفت...چه عکسی بگیرم..سونو یاسی تی...بدنم هم خیلی لیپوم تولیدمیکنه..نمیتونه لیپوم باشه ایا؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      از محل ضایعه
    5. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سونوگرافی بگیرم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      یا دکتر گوارش برو
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 474 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید اقای دکتر من ۳۷سالمه ودر سال ۹۱ سکته قلبی کردم و عمل باز پیونده عروق کردم و داره مصرف میکنم تا اول عید امسال هیچ مشکلی نداشتم ولی از اول تعطیلات به این مشکل دچار شدم و الت تناسلیم سفت نمیشود در ضمن متهل هستم ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      عصبي وبه علا ابن روزها است درست ميشود
  • تصویر کاربر نعمت دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام بیضه ها بوی بدی میده از ورزش کردن هم نیست دارو یا پمادی نیست بزنم از این بوی بد راحت شم من فک کنم از خانومم بهم انتقال داده شده باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ازمايش و كشت دهيد
  • تصویر کاربر arminhp چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 412 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خدا قوت
    5ماه پیش زگیل تناسلی داشتم با دارو و جراحی 2 مرحله ای کرایو فریز و گرما با سوزن و بی حسی
    بعدش با پماد ترمیم شد
    الان نشونه ای از زگیل نیست جز روی کلاهکش ک شک کردم وجای زگیلی ک جراحی شده ترشح میکنه رو گفتین فلوکساسین استفاده کن... کردم
    اما باز نگرانم ک زگیل وجود داشته باشه
    همه پزشکای پوست این منطقه تعطیلن
    این خارش و سوزش و پوسته دادن و ناراحتی الت ک باعث اذیت شدنم میشه چیه؟چیکار کنم؟
    ایا فعلا میتونم رابطه داشته باشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      من الان زگيل نميلينم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      نمي بينم
    3. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      همه عکسارو نگاه کردی دکتر؟
      پس عفونت من واس چیه؟
      فلوکساسین میخورم با قرص سوزش ادرار
      با سرم و ژل شست شو هم‌میشورم
    4. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      این زگیل نیست؟
      عفونت من واس‌چیهه
      فلوکساسین‌میخورم با قرص سوزش ادرار
      با سرم‌و ژل هم شست‌شو میدم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ظاهرشان زگیل نیست
    6. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      واسه عفونت من الان‌چیکار کنم؟
      فلوکساسین میخورم شست شو هم‌میدم
      پماد‌پیشنهاد نمیکنی؟
    7. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      واسه عفونت چیکار کنم؟
      پماد پیشنهاد نمیکنی؟
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      با شمپو بچه هر ٨ساعت بشوريد
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر سیما دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    سلام .من نامزدم چند ماه پیش از مراجعین شما بوده اند که مشگل زگیل تناسلی داشته اند در اطراف بیضه و الت..ما ارتباط جنسی بدون دخول داشتیم.من فقط یک دونه سیاه که خیلی معلوم نیست برجستگی خاصی نداره دیدم .نمیدونم من هم مبتلا شدم یا نه .سوال بعدی من این هست میتونم با ایشون زندگی مشترک داشته باشم و روابط جنسی.از اینده ام میترسم یا جدا بشم.ایشون راههای درمان و کرایو رو انجام دادن.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      اگر واضح نداريد نگران نباشيد
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان..وقت بخیر .من تا به حال رابطه ای نداشتم اما روی بدنه التم یه برجستگی در حد نوک خودکار داشتم که نه درد داشت نه رنگش متفاوت بود و شکلشم استوانه ای بود .متاسفانه موقع شیو زخمی شده و چون میدونستم امکانش هست پخش بشه داعما میشورمش اگر خون بیاد و ضد عفونیش میکنم..مطبتون هستید اگر بخوام وقت بگیرم برای ویزیت .چون این اتفاق مال امروزه نمیخوام سبب همه گیر شدن زگیل بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      اين زكيل تناسلي نيست
  • تصویر کاربر اشکان چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1196 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر و خسته نباشید بنده دور الت ختنه گاهم یکوچولو دورنگی ایجاد شده چند وقته و کمی نگرانم کرده و قبلا از دکتر دیگر پرسیده بودم گفتم کالاندولا بزن... خواستم بدونم برای چی هست و چیزی هست ممنون میشم اگر دارویی لازم هست بگید بخرم و مصرف کنم چون نگران هستم و مورد بعدی این هست که چند روز هست بنده تند تند میرم دسشویی و ادرار هم خیلی بدون فشار و یواش میاد مثل قبل نیست این هم مورد بعدی بود و بنده ۲۱ سال سن دارم و متاسفانه خود انزالی هم زیاد میکنم گفتم بگم که اگر برای کبودی یا روند درمان گفته باشم و دیگر هم این عمل را تکرار نخواهم کرد تشکر
    1. تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      و این هم در اخر عرض کنم ادرارم یکوچولو همراه باسوزش هست خیلی کم ولی امروز حس کردم
    2. تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      و اینکه ادرارم کمی با سوزش خیلی کم همرا هست امروز حس کردم تشکر
    3. تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ولی یه جوری این دورنگیه و مثل کبودی مانند خیلی نگرانم کرده دکتر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      دیدم پماد تریامسنولون ان ان جی هر ۱۲ ساعت بمالید
    5. تصویر کاربر اشکان دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ممنونم اقای دکتر چیزه خاصی نیست پس چون نگرانم ... ،..؟؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      نگران نباش
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر نهیمی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 432 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من با اقایی رابطه داشتم یک سال که تازه گفتن بهم که 8 سال پیش زگیل زدن ،ولی برداشتن و درمان کردن،رابطه ما کامل نبوده و در حد برخورد و تماس آلتها بوده ولی محافظت نشده، من تا الان نشونه ایی ندیدم از زگیل تو خودم ،چقد امکان داره منتقل شده باشه بهم؟
    اینم بگم که ما 3 ماهه رابطه نداریم با هم ،و تازه هفته پیش گفت چون استرس زیاد داشتم یه سری زائده تو خودم حس میکنم،
    تو این یک سال من نشونه ایی ندیدم،چند درصد احتمال انتقال به من هست
    1. تصویر کاربر نهیمی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      البته اقای دکتر من اکثر سوال جواباتون‌ خوندم که شما میگین تا زگیل مشاهده نشده ینی نگرفتیم ،کار به این ندارم بعد کرونا میرم ازمایش فقط میخوام بدونم احتمال انتقال بعد ۸ سال که محافظت شده نبوده و سکس کامل نبوده چقدره ،تو یک سال شاید ۱۵ بار رابطه بوده.۸ سال پیش پزشک به ایشون گفته فقط تا ده روز با کسی رابطه نداشته باش و بعدش میتونی حتی رابطه محافظت نشده داشته باشی،وقتی یه بیماری انقد انتقالش سریعه پزشک چرا باید همچین چیزی بگه واقعا؟
    2. تصویر کاربر نهیمی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      اکثر پاسخ هاتون رو دیدم که فرمودین تا زگیل نباشه نمیشه گفت دارین یا نه،من میخوام احتمال انتقالش رو بدونم چقدره ؟
      پزشک ۸ سال پیش به ایشون گفته فقط تا یه ماه رابطه نداشته باش بعدش میتونی حتی محافظت نشده رابطه داشته باشی،وقتی این بیاری انقدر سریع منتقل میشه پزشک چرا همچین چیزی میگه؟
      یک سری از همکاراتون گفتن فقط از طریق دخول کامل منتقل میشه ،درسته؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شهروز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 495 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض تبریک سال نو،خدمت شماجناب پروفسور
    جناب دکتر عزیز بنده مدت تقریبا ده روز پیش دوعدد توده که زیرش خون جمع شده بود رو روی گردن آلتم دیدم خیلی ترسیدم ویه خورده تحریکش کردم خونش درومد و بعد یکی دوروز رفت الان مجدد ملتهب،چرب ولغزنده شده واحساس میکنم انگارمجدد قصد بیرون اومدن داره عکسش رو خدمتتون میفرستم باتوجه به این امرکه کرونا کشور روالوده کرده امکان مراجعه حضوری رو ندارم لطفا این حقیر رو ازنگرانی دربیارید.متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر فرزادخاکپور سه شنبه ۴ آذر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 600 مشاهده پرسش
    سلام من 6 ماه است سوزش ادرار دارم البته به صورت مداوم نیست و در آخر ادرار سوزش دارم آزمایش و سونو هم دادم خوب بوده همراه با سوزش ادرار در مدفوع هم ماده سفید و چرکینی دیده میشد که دکتر گفت ورم رده است با دارو رفع شد ولی هنوز سوزش ادرار دارم راهنمای کنید متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ آذر ۹۳( 1 دهه پیش)
      ازمایش بدهید
  • تصویر کاربر باقر سه شنبه ۲۷ آبان ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 550 مشاهده پرسش
    با سلام.پدرم 59 سالشه و 4 ماه قبل بیمارستان فقیهی شیراز عمل جراحی پروستات انجام داده ولی جای عمل ورم کرده و بعضی وقتا نمیتونه ادرار کنه و خیلی هم درد به نظرتون عمل ناموفق بوده؟ .ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ آبان ۹۳( 1 دهه پیش)
      به دکتر معالجتان مراجعه کنید
  • تصویر کاربر اسلام جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 574 مشاهده پرسش
    بادرود بر شما مرد خدا
    سن من 63 - تنگی مجرای پروستات - ازمایش p s a کمتر یک - اندازه پروستات 30 -40 - سونوگرافی نشان از کوچکی پروستات و رشد پروستات به دهنه مثانه - عدم تخلیه کامل -هیپوسپادیاس دارم و توسط سیستوسکپی گرفتگی مجرای قدامی دیالیته شده است -حدود 7 روز بعد از سیستوسکپی 70٪ بهتر شدهام شااید بعلت سوند دستگاه و یا برطرف شدن گرفتگی جزیی مجرای قدامی ... - دکتر کفتند بعد از 20 روز دیگر مراجعه کنم و در نهایت نوشتند عمل تروپ - شش ماه است قرص تامسولین و فیناستراید 5 میخورم ولی جواب خوبی نداده است - ایا جنابعالی با بیمه ارتش قرارداد دارید و عمل تروپ را بابیمه انجام میدهید و ازاد چقدر هزینه دارد .با تشکر از شما دکتر به تمام معنی انسان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید معاینه شوید
  • تصویر کاربر علیرضا جمعه ۳۱ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 597 مشاهده پرسش
    سلام دکتر بند چند هفته پیش یه رابطه بدون محافظت شده داشتم که بعد از دو سه هفته سوزش و درد پرینه و تکرر ادرار گرفتم به گفته دوستم به احتمال اینکه سوزاک گرفته باشم 4تا قرص آزیتومایسین 500 یکجا خوردم بعد دو سه روز کلیه هام ناراحتن یه شبهه درد دارم نمیدونم از عفونته یا از داروست سوزشم تا حدودی بهتر شده اما کلیه هام درد دارن چیکار کنم دکتر؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      کشت از مجرا و سونوگرافی از بیضه انجام بدهید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 644 مشاهده پرسش
    سلام عرض میکنم خدمت جناب دکتر کرمی

    لطفا" در خصوص سرطان پیشرفته پروستات و انتشار آن به استخوانها و کم خونی شدید توضیح بفرمایید .

    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      در سایت کاملا توضیح داده شده است بخوانید
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 553 مشاهده پرسش
    باتوجه به سوال قبلی دربیوپسی 3و4نوشته شده وهیچ علایمی هم ندارم واین در چه مرحله ای میباشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      سریعا با این شماره تماس بگیرید09351142080و یا 02122642744
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب