عمل پروستات چقدر طول میکشد؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چه نوع جراحی باز یا بسته؟ علی رغم پیشرفت در تکنولوژی در جهان هنوز عمل پروستات بسته به روش تراش یا TURP و عمل پروستات باز دو عمل طلائی برای جراحی پروستات می باشند.

پروستات غده ای است که به اندازه گردو کوچک قسمت خروجی گردن مثانه را احاطه کرده و با گذر زمان بزرگ می شود و با حالت فشار در گلوگاه مثانه باعث کاهش قدرت پرش ادرار، تکرر ادرار ، سوزش، عدم تخلیه خوب ادرار، شب بلند شدن های بیش از حد برای دستشویی در نهایت احتباس ادراری می شود.

عمل بسته یا TURP

که در آن بدون شکاف جراحی و از مجرای ادراری، پروستات برداشته می شود و بهترین عمل برای پروستات های زیر 60 گرم می باشند.

 ویدیو عمل بسته پروستات

عمل پروستات چقدر طول میکشد؟

عمل پروستات بسته به عوامل زیادی از جمله اندازه غده پروستات، چاقی بیمار، جراحی های قبلی او در ناحیه شکم و یا وجود بافت اسکار، بین 2 تا 4 ساعت طول می کشد.

توصیه های قبل از عمل پروستات

  • جهت اطمینان از تحمل عمل جراحی باید دکتر متخصص قلب و بیهوشی قبل از عمل شما را ویزیت نماید.
  • داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین، بروفن، ژلوفن، دپیریدامل، پلاویکس و غیره باید یک هفته تا 10 روز قبل از عمل با نظر پزشک معالجتان قطع گردد.
  • در صورت ابتلا و زمینه بیماری و مصرف داروهای خاص و سابقه عمل های جراحی قبلی حتماً آنها را به دکتر مشاورتان اطلاع دهید.
  • صبح روز عمل ناشتا و در ساعت 9-10 صبح در بیمارستان حضور داشته باشید.
  • بلافاصله پس از پذیرش آزمایشات و عکسبرداری لازم قبل از عمل و مشاوره های بیهوشی و قلب در بیمارستان توسط متخصصین انجام خواهد شد تا با آرامش و اطمینان بیشتر برای اطاق عمل آماده شوید.
  • جهت حفظ سلامتی شما و جایگزین کردن خونریزی احتمال حین عمل 2-3 واحد برای شما خون ذخیره در بیمارستان آماده می شود تا فقط در صورت نیاز استفاده گردد.
  • توصیه می شود در صورت عمل باز موهای زائد بالای مثانه را چند روز قبل از عمل با مواد موبر حذف نمایید.
  • به علت بی حسی نخاعی شما کوچکترین احساس درد و ناراحتی حین عمل نخواهید داشت.
  • عمل پروستات چقدر طول میکشد؟ طول عمل جراحی پروستات شما حدود نیم الی یک ساعت است.

عمل پروستات چند روز بستری دارد؟

معمولا پس از عمل بسته پروستات، فرد قبل از رفتن به خانه نیاز دارد 1 تا 3 روز را در بیمارستان سپری کند.

مراقبت های بعد از عمل turp 

در بیمارستان، تا زمانی که بیمار از بیهوشی بهبود یافته و قادر به خوردن و نوشیدن شود، به او از طریق ورید (درون رگی) مایعات داده می شود.


بیمار هیچ گونه درد شدیدی نخواهد داشت؛ با این حال ممکن است در اثر کاتتری که در میزراه او قرار داده می شود دچار مقداری ناراحتی و اسپاسم مثانه شود. دلیل قرار دادن کاتتر در میزراه این است که این مجرا متورم و دردناک خواهد شد. میزراه لوله ای است که ادرار را به بیرون از بدن می راند. هنگامی که کاتتر برداشته شده و فرد قادر باشد به صورت معمول ادرار کند، از بیمارستان مرخص می شود. قبل از رفتن به خانه، توصیه هایی در ارتباط با بهبودی بیمار به او داده می شود. قرار ملاقاتی در چند هفته بعد جهت بررسی پیشرفت بیمار برای او ترتیب داده می شود.


در طول روز پس از عمل، امکان دارد جهت پاکسازی مثانه و تخلیه کردن هر گونه لخته خونی یا دیگر مواد زائد، آب از طریق این کاتتر به درون مثانه فرستاده شود. این مورد اغلب دردناک نیست با این حال می تواند احساسی نامطلوب از پر بودن را در مثانه ایجاد کند.


پس از 24 تا 48 ساعت، جهت بررسی توانایی بیمار در ادرار کردن و مرخص شدن به خانه این کاتتر برداشته می شود.


احساس ناراحتی و عدم کنترل به مدت چند روز پس از برداشته شدن کاتتر عادی است.


در صورتی که فرد پس از گذشت این مدت قادر به ادرار کردن نباشد، ممکن است نیاز باشد تا کاتتر به صورت موقت دوباره جایگذاری شود. فرد می تواند به همراه کاتتر به خانه رود. قرار ملاقاتی در چند روز تا چند هفته آینده جهت برداشتن کاتتر برای بیمار ترتیب داده خواهد شد.


احساس خستگی و بی حالی به مدت 1 یا 2 هفته پس از انجام این عمل شایع است. اغلب مردان پس از این مدت سلامتی خود را باز می یابند. با این حال، باید حداکثر تا 2 ماه پس از عمل بر خود آسان گرفت.


برای چند هفته اول، بیمار نباید هر گونه جسم سنگین را حرکت داده و یا بلند کند. همچنین، باید از انجام ورزش های شدید نیز اجتناب شود. در صورت امکان، باید از دوستان و اعضای خانواده در انجام کار های خانه کمک خواست.


در هنگامی که فرد احساس توانایی می کند می تواند ورزش هایی مانند پیاده روی را انجام دهد. این ورزش ها به حفظ گردش خون و کاهش خطر ایجاد لخته های خونی در پا کمک می کنند.


نوشیدن مقادیر زیادی آب در حین دوره بهبودی می تواند به کاهش خطر ابتلا به عفونت های مجاری ادراری و همچنین پاکسازی هر گونه خون موجود در ادرار کمک کند. فرد توصیه هایی را در ارتباط با انجام ورزش های قاعده لگن دریافت خواهد کرد. این ورزش ها به بهبود کنترل مثانه کمک می کنند. هر گونه دردی معمولا می تواند به وسیله دارو های مسکن بدون نسخه مانند پاراستامول یا ایبوپروفن درمان شود.


بهبودی کامل از عمل برش پروستات از طریق میزراه معمولا بین 3 تا 6 هفته به طول می انجامد. جراح یا پزشک فرد به او توصیه هایی را در ارتباط با زمان مناسب برای از سر گیری فعالیت های معمول ارائه می دهند.

تشخیص بزرگی پروستات

بازگشت به کار بعد از عمل turp

زمان بازگشت به سر کار عمدتا به شغل فرد بستگی دارد. برای مثال، فردی که در یک دفتر کار می کند نسبت به فردی که کار های جسمانی سنگین انجام می دهد سریع تر می تواند بر سر کار خود بازگردد. در اغلب موارد، به فرد توصیه می شود که به مدت 3 تا 4 هفته از رفتن بر سر کار خودداری کنند.

رانندگی

جراح یا پزشک زمان مناسب برای از سر گیری رانندگی را برای فرد توضیح خواهد داد. این زمان معمولا هنگامی خواهد بود که فرد بتواند توقفی ناگهانی و سریع را تحمل کند.

برخی افراد جهت رسیدن به این سطح به 1 هفته و برخی دیگر به 1 ماه یا بیشتر نیاز دارند.

ارتباط جنسی

در حدود 3 تا 4 هفته زمان لازم است تا فرد بتواند برای برقراری ارتباط جنسی احساس راحتی کند.

وجود خون در ادرار

وجود گاه به گاه خون در ادرار پس از انجام عمل برش پروستات از طریق میزراه عادی است. در حدود 1 یا 2 هفته پس از عمل، از آن جایی که زخم موجود بر روی پروستات شروع به از بین رفتن می کند امکان دارد حجم خون موجود در ادرار افزایش یابد.

نوشیدن مقادیر زیاد مایعات به تخلیه هر گونه خون یا لخته خونی کوچک در مثانه کمک می کند. در صورتی که خون موجود در ادرار به مدت بیش از 48 ساعت ادامه یابد، فرد باید با بیمارستان تماس گیرد.

عمل باز

 اگر اندازه پروستات شما بالای 70 گرم باشد، همزمان سنگ مثانه دارید، پروستات به داخل مثانه رشد کرده باشد، بهترین و موثرترین درمان فعلی، عمل باز می باشد.

توصیه های بعد از عمل پروستات

  • در پایان عمل پروستات چه روش باز و یا بسته به مدت 48 تا 72 ساعت سوند فولی در داخل مثانه شما گذاشته می شود تا لخته ها و ترشحات محل عمل کاملاً تخلیه شود.
  • رنگ سوند فولی خونی بعد از عمل طبیعی است و لذا جهت رقیق شدن آن از شستشو سوند به مدت 24 تا 48 ساعت استفاده می شود و لذا اصلا ً نگران  نباشید.
  • صبح فردا باید مصرف مایعات را شروع کنید و با کمک باید راه بروید تا از خطر لخته شدن خون در اندامتان و همچنین یبوست بعد از عمل جلوگیری شود.
  • 48 ساعت بعد از عمل با صلاحدید پزشک معالج سوند شما خارج خواهد شد و اگر تخلیه مثانه انجام شد، شما آماده ترخیص از بیمارستان می شوید. خون در ادرار، سوزش ادرار، عدم روان آمدن ادرار و قطره قطره آمدن ادرار بعد از خارج کردن سوند طبیعی است.
  • علت نیامدن ادرار بعد از عمل پروستات چیست؟ گهگاهی به علت عوارض بیهوشی یا گیرکردن لخته یا قطعه کوچک پروستات در مجرا بعد از خارج کردن سوند ممکن است دچار احتباس ادرار شوید که بلافاصله باید پرسنل را مطلع سازید تا موقتاً دوباره سوند گذاشته تا مشکل شما حل شود.
  • نمونه پروستات خارج شده حین عمل جهت نسج شناسی به آزمایشگاه فرستاده می شود و لذا توصیه می شود یک هفته بعد از عمل با در دست داشتن نتیجه پاتولوژی به پزشکتان مراجعه فرمائید.
  • جهت جلوگیری از خونریزی از انجام کارهای سنگین و مقاربت جنسی یک ماه بعد از عمل اجتناب نمایید.
  • بخیه ها جذبی است و نیاز به کشیدن ندارند.
  • بلافاصله بعد از ترخیص از بیمارستان می توانید استحمام کنید.
  • توصیه می شود جهت شفاف شدن رنگ ادرار بعد از عمل ترجیحاً از مواد نوشیدنی و مایعات زیاد استفاده شود.
درمان بزرگی غده پروستات

در حین بهبودی در صورت بروز موارد زیر، باید با بیمارستان یا پزشک خود تماس گرفت:

⚠ دمای بدنی (تب) 38 درجه سانتی گراد یا بالاتر

⚠ درد شدید در هنگام ادرار کردن

⚠ عدم توانایی ادرار

⚠ درد مداوم یا وجود مقدار خونی در ادرار که بدتر می شود.

این علائم می توانند نشانه مشکلی باشند که نیاز به درمان دارد. از جمله این مشکل ها می توان به خونریزی داخلی یا ابتلا به یک عفونت مجاری ادراری اشاره کرد.

عمل جراحی خوش خیم پروستات چه به روش باز یا بسته بر روی توان و میل جنسی شما اثر منفی ندارد و بعد از عمل مایع منی به داخل مثانه ریخته و با ادرار دفع خواهد شد.

درمان دارویی بزرگی پروستات

هنوز در دنیا داروی کوچک کننده پروستات کشف نشده است. همه داروها حالت شل کنندگی موقت دارند و زمانی موثرند که شما هر شب دارو را مصرف نمائید و با قطع دارو  بلافاصله  علائم بر می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.9/5 - (54 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر payam جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 2274 مشاهده پرسش
    سلام من حدود یک سال هست که دچار مشکلات در دفع ادرار شدم. اولش با کلیه درد شروع شد و بعد با گیر ادراری های متعدد ادامه پیدا کرد و تا چند وقت هر وقت آزمایش ادرار می دادم خون داخل ادرارم بود در طول این یکسال پیش حدود 10 تا متخصص رفتم وانواع آزمایش های ادرار و سایتولوژی و سونوگرافی از تمام کلیه و مثانه و پروستات وبیضه ها و ... انجام دادم ونتیجش خوب بود و انواع داروهای رواتکسین، هیدورکلروتیازید، پروستاتان، پرازوسین، آزیترومایسین، داکسی سایکلین، تاوانکس، باکلوفن و ... را مصرف کردم تا اینکه در نهایت مجبور شدم عمل سیستوسکوپی رو انجام بدم. دکتر بعد از دیدن سیستوسکوپی من گفت که التهاب پروستات شدید داری و داروهای ، تاوانکس، باکلوفن و تامسولوسین رو برام نوشت و گفت بعد از یک ماه مجدد مراجعه کن...بعد از مراجعه مجدد سه قرص امنیک و تاوانکس و فلوکستین رو بهم داد که بامصرف اونا اونقدر داغون شدم که تا حدود سه هفته با کمک آب گرم و بهتر بگم نزدیک به جوش ادرار می کردم. تااینکه با مراجعه به پزشک دیگر قرص فیناستراید(صبح 1 عدد) و تامسولوسین(شب 1 عدد) رو بهم داد و در حال حاضر دارم این دو تا قرص رو مصرف میکنم(فیناستراید حدود 3 ماه متوالی و تامسولوسین حدود 8 ماه متوالی) ولی دیگر هم بهبودی کامل حاصل نشده وضعیتم جوری که اگه حالم خوب باشه شاید ادرارم به صورت روان و عادی دفع بشه ولی تکرر دارم و مجبورم هر 1 ساعت یا 45 دقیقه یکبار به دستشویی بروم و اگر حالم بد باشه برای ادرا کردم مشکل دارم و باید کلی زور بزنم و از آب گرم استفاده کنم و ادرار به صورت جهشی دفع می شه و علاوه بر اون تکرر هم دارم در حالی که مصرف مایعات من در روز کمتر از 4 لیوان آب است و الآن حدود 2 ماهه که همه ی غذاها و خوراکی ها و میوه های طبع سرد را هم نمی خورم( به جز برنج و پنیر.)...خواهشا راهنمای بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      از نظر من شما سالميد ٢-بيخيال شويد از هيچ دكتر نتيجه نميگيريد
  • تصویر کاربر شهرام چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 313 مشاهده پرسش
    دارای پروستات به وزن 60 گرم که درون آن یه توده کوچک وجود داره آیا با دارو بهبودی حاصل میشه یا باید عمل جراحی انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام PSA چند است?
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      9-شما می توانید از طریق صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام سلسله مباحث پزشکی اینجانب را دنبال کنید.
      🆔 https://www.instagram.com/drkarami/
      🆔 http://t.me/irdarman
    3. تصویر کاربر شهرام شنبه ۱۳ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام دکتر
      PSA 5.4. عکس جواب آزمایش رو برای شما ارسال کردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      خوب است پيگيري ٦ ماه بعد
    5. تصویر کاربر شهرام سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون از شما
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      تشكر
    7. تصویر کاربر شهرام سه شنبه ۱۶ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      آقای دکتر نیازی به عمل جراحی نیست یعنی با دارو رفع میشه،متخصص کلیه و مجاری ادرار اینجا واسم داروی مدالوسین ۰٫۴، و افلوکساسین ۳۰۰ میلی گرمی واسم تجویز کرد که تشخیص پزشک عفونت بود ،که با اولین مصرف دارو حالم خراب شد و فشارم که همیشه بالای ۱۷ بود به ۹ رسید و بیمارستان بستری شدم بدلیل افت شدید فشار خون،حالا نمیدونم چکار کنم داروها رو مصرف کنم یا شما داروی دیگه ای به من پیشنهاد میدید،لطفا من را راهنمایی کنید
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۷ خرداد ۹۶( 7 سال پیش)
      دارو را مصرف كنيد بهتر است
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر سیاوش شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 200 مشاهده پرسش
    من قبل عید بخاطر درد کمر و پهلوها پیش دکتر رفتم که آزمایش خون سونوگرافی و ادرار انجام دادم.در آزمایش ادرار قسمت blood نوشته بود trace و در سونوگرافی اندازه پروستات رو زده بود 27 cm³ ولی نوشته بود با پترن طبیعی آزمایش خونم هم نورمال. این آزمایش هارو غیر از ادرار دوباره تکرار کردم بخاطر اینکه طحالم بزرگ شده بود به اندازه 13cm پروستاتم ۲۵ cm³با پترن نرمال و آزمایش خون دوباره نرمال. سوال من از شما آقای دکتر اینکه من کمی درد در ناحیه عضلات باسن ، کف لگن و بعضی اوقات پشت ران پا البته درد کمی هست. به نظر شما من مشکوک به سرطان پروستات هستم؟ در ضمن من ۲۷ سال دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام این جواب آزمایش پدرمه میخواستم نتیجشو بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام بايد بياييد ببينم
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    با عرض سلام پدرم که 63 سال سن دارن ازمایش psa انجام دادن (پونزده فروردین 96 ). مقدار اون 4.9 بود. نتیجه سونوکرافی هم طبیعی بود تنها اندازه پروستات سی و دو میلی لیتر است. پس از مصرف انتی بیاوتیک مجددا تست psa انجام دادن (پنج اردیبهشت 96) که اینبار با کمی افزایش به 5.1 رسیده است. تجویز جنابعالی چیست؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      هنوز زياد بالا نيست هر ٣ ماه پيگيري كنيد
  • تصویر کاربر پریا سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 17510 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. من 29 ساله و همسرم 30 سال دارن. تقریبا 6 سال باهم ازدواج کردیم و 2 سال هست که متوجه شدم ایشون از ماساژ پروستات بسیار لذت میبرن. تاقبل از این ایشون معذب بودن که همچین چیزی رو مطرح کنن. اما از وقتی هم مطرح کردن، ارگاسم پروستات رو به ارضای آلت ترجیح میدن بطوری که من فکر میکنم علاقه ای ندارن به بدن من و فقط بخاطر من کاری رو انجام میدن. بهمین خاطر به شدت اثرمنفی در روحیه من داشته و خیلی اوقات نه تحریک میشم نه ارضا درحالیکه قبلا کاملا عادی و سالم بودم. رابطه عاطفی و علاقه ی ما زیاد و رضایت بخشه اما حتی با تحقیق و آگاه کردن خودم بازهم مشکلم حل نشده. لطفا راهنمایی بفرمایین باتشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ اردیبهشت ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام اين روش درستي نيست وبايد با روانكاو صحبت كنيد ارگاسم طبيعي با سكس است واين يك نوع خود ارضايي است
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 341 مشاهده پرسش
    با سلام و خدا قوت پدر اینجانب حدود 76 سالشون هست، از چند سال پیش مشکل تکرر ادرار رو داشتند اما خب به هر حال ادرارشون تخلیه میشد، چند روز پیش به طور ناگهانی دچار احتباس ادراری شدند با سوند مجبور شدیم ادرارشون رو تخلیه کنیم در سونوگرافی که امروز انجام داد هیچ مورد غیر طبیعی در کلیه و مثانه نبود(منظور لیتیاز یا هیدرونفروز یا توده هتروژن وجود نداشت ) فقط حجم پروستات 99 سی‌سی گزارش شده. راستش به دلایلی الان تا یکی دو ماه شرایط عمل رو نداریم خواستم بدونم میشه با دادن قرص فیناستراید و پرازوسین برای یکی دو ماه عمل رو به تاخیر انداخت؟ یا شما میتونید قرصی رو پیشنهاد بدید که فعلا تا دو ماه بشه عمل رو به تاخیر انداخت؟ آزمایش پی اس آی هم فعلا نداده. مرسی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام قطعي تربن روش جراحي باز پروستات نيست
  • تصویر کاربر کامران دوشنبه ۲۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    با سلام آقای دکترکرمی آیا پروستات خوش خیم با آزمایش PSA اندازه 6 برنعوظ آلت تناسلی تاثیر گذار است ؟ضمنا برای درمان چه اقداماتی را بایستی با هماهنگی پزشک انجام داد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      نه ارتباطي ندارد اگر باز بالا باشد نمونه برداري بايد بكنيد
  • تصویر کاربر محمدرضا پنجشنبه ۱۷ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 232 مشاهده پرسش
    با سلام سونوگرافی انجام شده را جهت بررسی خدمتتان ارسال میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام از نظر من خوب است
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۲۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    درود به شما دکتر عزیزم ایشالا همیشه سلامت باشین
    پدر من 57 سال سن داره و حدود 1سال پیش ازمایش داده و دکتر بهش گفته که باید سریعا عمل بشی و اینکارو از ترس انجام نداده بوده و به منم نگفه بوده که سرطان داره که من ناراحت نشم و من یجوری بالاخره تازه فهمیدم حالا هرکاری میکنم نمیاد بریم ازمایش بدیم دلیلش این بوده که تو مطب دکتر اشخاص معمولی چند جایی بهش گفتن که عمل نکنی که از بین میری حتی راننده تاکسی هم که باهاش هم صحبت بوده بهش همینو گفته که عمل کنی میمیری و الان ملکه ذهنش شده و میخواستم از شما سوال کنم این فراد چه منظوری داشتن و ایا واقعیت داره یا شایعه هست خیلی ممنون از زحمات شما و در ضمن من هرطوری شده جواب ازمایش و میگیرم و برای شما سند میکنم هر دستوری بفرمایین انجام بدم روزتون خوش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر