اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

تنبلی تخمدان ها تشخیص و درمان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

یکی از علل شایع ناباروری با منشاء زنانه، کم کاری یا تنبلی تخمدان می باشد. در تنبلی تخمدان به علت کم کاری تخمدان ها، تخمک لازم و به بلوغ رسیده که باید با اسپرم مرد ترکیب و باعث بچه داری شود، تولید نمی شود. بدن زنان و تغییرات هورمونی آنها تحت یک نظام هوشمند می باشد.

به این روش که ابتدا در مغز و هیپوفیز قدامی 2 تا ماده به نام FSH وLH ترشح وارد خون و نقش مهمی در باروری و بلوغ تخمک زنانه ایجاد می کنند. به این ترتیب که ابتدا FSH تولید و تخمدان های زن را تحریک کرده و آنها را وادار به تولید تخمک و تربیت و بلوغ آنها می شود. تخمک وقتی رشد و نمو می کنند دو هورمون استروژن و پروژسترون تولید و بستر رحم را آماده کاشته شدن و بارور شدن جنین می کنند.

علائم ناباروری

12-15 روز بعد از پریود که تخمک ها در تخمدان رشد و نمو پیدا کرده اند با دستور مغز و ترشح هورمون LH دستور حرکت به تخمک به طرف  رحم جهت ایجاد لقاح با اسپرم مرد داده شده و بستر را کاملاً برای باروری موفق آماده می کند.

به علل زیر اگر این مکانیسم هوشمند از نظم خارج و یا مشکل پیدا کنند باعث تنبلی تخمدان  و ناباروری با منشاء زنانه می باشد که  به علل آن اشاره می کنم:

از کجا می توان متوجه شد که تخمدان یک زن خوب کار نمی کند؟

شایعترین علامت تنبلی تخمدان نامنظم شدن عادت ماهانه است که باید حتماً بررسی شود و اما علل تنبلی تخمدان ها:

زودانزالی زنان

تنبلی تخمدان چگونه تشخیص داده میشود؟

پزشکان بطور معمول تنبلی تخمدان را در زنانی که حداقل دو مورد از این علائم را داشته باشند، تشخیص می‌دهند:

پزشک به منظور تشخیص بهتر و دقیق تنبلی تخمدان ممکن است سوالاتی از بیمار بپرسد. بطور مثال از بیمار در مورد علائمی مانند آکنه، افزایش وزن، رشد موهای زائد سوال ‌کند. پزشک ممکن است است برای بررسی تخمدان ها و رحم، معاینه لگن انجام دهد.

همچنین ممکن است پزشک برای بررسی سطح هورمون های مردانه درخواست آزمایش خون دهد. سونوگرافی هم از روش‌های کمک‌کننده به تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان است. سونوگرافی از امواج فراصوت برای بررسی فولیکول‌های غیرطبیعی و سایر مشکلات تخمدان‌ها و رحم استفاده می‌ کند. زمانیکه تنبلی تخمدان در فرد تشخیص داده شد، پزشک برای درمان آن اقدام می کند.

آیا تنبلی تخمدان درمان دارد؟

بله، درمان بر اساس تشخیص درست و از بین بردن علت آن می باشد که باید به صورت کامل بررسی و آزمایشات هورمونی و سونوگرافی انجام و بعد از شناخت علت اقدام به درمان کرد.

کاهش استرس، تنظیم اختلالات هورمونی با داروهای کنترل کننده، کاهش وزن، انجام ورزش، تنظیم عملکرد غده تیروئید و کنترل قند خون از مواردی است که جهت تنظیم و درمان تنبلی عملکرد تخمدان توصیه می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.6/5 - (14 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر حبیبی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 377 مشاهده پرسش
    باسلام وتبریک عید نوروز.پدر بنده که خیلی پیر هستند وبیش از صد سال دارند چند سال قبل )۲۰ سال قبل تقریبا با دستگاه پروستاتشان را تراشیدند.دوباره دوماه قبل پروستاتش بزرگ شد ومجبور شدند سوند فولی وصل کنند.چند روز قبل یکنفر پرستار آوردیم درخانه سوند را تعویض کند ولی متاسفانه باعث خونریزی شدید شد وبه بیمارستان بردیم آنجا هم بزور سوند را داخل کردند ولی ادرار نیامد وسرم شستشو را هم وارد مثانه کردند دفع نشد بعداز ۲ روز دیدیم کبسه سوند خالیست ولی بیضه واطراق آلت پراز آب شده ونزدیک یک ونیم لیتر آب درآنجا جمع شده.آیا امکان دارد ادرار به کیسه بیضه برود؟آیا جا گذاری غلط سوند وزخمی کردن مجاری باعث این مشکل شده است؟الان بستری هستند واز سیستوکت استفاده کرده واز شکمشان سوراخ کرده ووصل شده.باتشکر وامتنان خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      بله امکان آسیب مجرا هست دستکاری بیشتر نکنید همین سیستوستومی بماند
  • تصویر کاربر حسین جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    سلام ۵۱ سال سن دارن چند ماهی هست آلت من بسمت راست کج شده چند جلسه تزریق وراپامیل توسط پزشک متخصص انجام شد ولی تاثیر چندانی نداشت اخیرا تو نعوظ هم مشکل پیدا کردم و آلتم زود شل میشه لطفا راهنمایی کنید چکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      با سلام و احترام عکس از آلت در حالت نعوظ بفرستید
    2. تصویر کاربر حسین جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      با سلام مجدد
      ۴ تا عکس گرفتم فقط یک مطلب اینکه حدود یک ماه پیش رفتم دکتر ارولوژی ایشون پیشنهاد دادن با تزریق سلولهای بنیادی احتمال رفع مشکل هست و اینکه عمل جراحی رو بخاطر بافت آلت و مشکلات بعدی توصیه نکردند ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    3. تصویر کاربر حسین جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      سلام مجدد
      این چند تا عکس رو کرفتم فقط اینکه یکماه پیش به پزشک اورولوژی مراجعه کردم ایشون عمل جراحی رو توصیه نکردند و گفتند میشه با تزریق سلولهای بنیادی مشکل رو برطرف کرد ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    4. تصویر کاربر حسین جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      با سلام مجدد
      یه مطلب اینکه یکماه پیش به پزشک اورولوژی مراجعه کردم ایشون عمل جراحی رو توصیه نکرده و درمان از طریق سلولهای بنیادی رو پیشنهاد دادن
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      بله ابتدا روش های جدیدی که هست و توسط همکار محترم توصیه شده رو انجام بدین اگر جواب نگرفتین با توجه به میزان کجی آلت باید عمل جراحی انجام بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام آیا الت من کج هست و نیاز ب جراحی دارد یا مشکلی ندارد؟ درباره کجی آلت لطفا زود پاسخ بدید اعتماد ب نفس رو کلی ازم گرفتمه

    18 سالمه رابطه هم نداشتمه دردی هم ندارم
    این دانه های سفید بی ضرر هستند؟
    اندازه آلت 12نیم هست مشگلی ندارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      فرستادم خدممتون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      نیاز به عمل ندارد دانه های سفید یافته های نرمال آلت میباشند
    4. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      اندازه آلت نرماله؟۱۲ ۱۲نیم سانته
    5. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      آقای دکتر آندازه آلت نرماله؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      بله
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر جمشید جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 363 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر
    یک سوال داشتم من چند سالی هست که متوجه شدم پاپول مرواریدی برای التم ب وجود اومده اما ازونجایی ک تحقیق کردم ظاهرا مشکلی ندارن
    اما جدیدا یک چیز دیگه متوجه شدم روی کلاهک التم دونه های ریزی شباهت به پاپول مروارید ایجاد شده که موقع رابطه یک خورده ازیتم میکنن و مصل التهاب و سوزناک میشن میسوزن چند روز پیش هم براتون عکس ارسال کردم اما ظاهرا داخل اون عکس ها واضع نبودن الان یک عکس جدید فرستادم ببینید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
    2. تصویر کاربر جمشید پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      نمیشه یک راهنمایی چیزی بگین درمورد اینها
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      پاپول های مرواریدی یافته های نرمال آلت هستند اگه علامت دار بشن و خود بیمار درخواست بده میشه لیزر کرد ولی ضروری نیست
    4. تصویر کاربر جمشید جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      داخل این عکسی که فرستادم چیزی غیر نرمال مشاهده نکردین مشکلی ایرادی داخل این عکس نیست چون پاپول مروارید و اون اطراف حلقه ای کلاهک هستش اما از من روی خود کلاهک هم پاپول مروارید ریز مشاهده هستش و هستن اون دور حلقه ای کلاهک هستن اما بزرگن اما روی خود کلاهک تا نوک کلاهک ریز ریز هستن ازین پاپول ها داخل عکس هم اگه ببینید کم کم مشاهده میشن اما این ریز ریز ها موقعی که به لباس برخورد میکنن یا جای دیگه ای برخورد میکنن ازیت میشن و درد میگیرن اما اون بزرگ ها ک دور حقله کلاهک هستن اونها درد ندارن و ازیت نمیشن
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      باید معاینه شوید دوست عزیز همون اول هم بهتون گفتم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ع جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 310 مشاهده پرسش
    با سلام آیا عفونت پروستات میتونه قرمزی و سوزش مجرا بده؟آقای دکتر آزمایش pcr چیزی نشون نداد، کشت ترشحات کم و شفاف فقط ویریدانس و استافیلوکوک نشون داده تعداد ۱۰۰۰۰ عدد که بعصی میگن فلور عادیه بعضی میگن نه نباید در مردان باشه، سوزش کف لگن دارم، میانی ادرار چیزی نشون نداده، قطرات اول ادرار بعد ماساژ پروستات باسیل و کوکسی منفی نشون داده که رشد نکرده شاید بخاطر مقدار کم توی پروستات، قرمزی مجرا و ترشح کم دارم، انواع داروها رو هم مصرف کردم، تاوانکس تا حدی موثر بود یکماه خوردم، افلو یکماه خوردم علائم کم شد باز برگشت، نظرتون چیه آقای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      آزمایشان و مدارکتون رو ارسال کنید
    2. تصویر کاربر ع پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      البته کوتریموکسازول یک هفته که خوردم هم پروستات بهتر شد هم قرمزی کمی کمتر شد، یه دکتر عفونی هم اصرار بر خوردن موکسی فلاکساسین داشت که گیرم نیومد آقای دکتر ویریدانس میتونه توی مردها باشه؟چه کشت ترشحات و چه ادرار اینو نشون داده و نوشته کوکسی گرم مثبت توی ادرار. آیا آلودگی پوستی هست؟کولونی ۱۰۰۰۰تا
      یه مطلب دیگه هم هست، اولش کهstdگرفتم دونه های قرمز ریزی که زیر پوستی بود روی سر آلت زد ولی کم کم رفت اما جاش بصورت دونه های پوستی ریز هم رنگ پوست مونو که سخت قابل تشخیصه، این چی بوده آقای دکتر علامت بیماری خاصی هست؟ لطفا آزمایشات منتشر نشه ممنون
    3. تصویر کاربر ع پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      ارسال شد
    4. تصویر کاربر ع پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      آقای دکتر نتوستم ارسال کنم فایل رو
      قطرات اول ادرار :
      کوکسی گرم مثبت بوده مشخص نکرده wbc2
      قطرات اول ادرار بعد از ماساژ پروستات :
      که دقیق هم نبود Wbc2-3 گرم منفی کوکسی و باسیل
      کشت ترشحات :
      Wbc2-3 و یکبار ۱-۲ که ویریدانس و استافیلوکوک نشون داده آیا آلودگی پوستی هست یا میتونه عامل میکروب باشه؟
      اینم خدمتتون بگم ماههاس اینو دارم
      یکبار تاوانکس و یکبار افلوکساسین یکماه خوردم اثر کامل نداشت و برگشت
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      الان که این دارو هار مصرف کردین همچنان ترشح دارید از مجرا؟
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سمیه جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 362 مشاهده پرسش
    من یه سال هست که مشکل دفع ادرار دارم مهرماه لیزر مجاری ادرار شدم تنگی مجاری ادرار داشتم دکتر گفت تنبلی مثانه داری آذر ماه نوار مثانه گرفتم گفت که عضلات کف لگنت ضعیف هستند از دی ماه تا الان هم دردهای شدید عضلانی دارم حالا این ضعف عضلات لگن و دردهای عضلانی بخاطر مثانم هست؟ودرمان این مثانه وضعف عضلات و دردهای عضلانی چیست؟سابقه بیماری دیگری ندارم دکتر که نوار مثانه ازم گرفت قرص باکلوفن بهم داد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر سمیه پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      دو فایل را ارسال کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      باکلوفن رو تا ۶ ماه ادامه بدین
    4. تصویر کاربر سمیه پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      ضعف عضلات لگن و دردهای عضلانیم هم باهمین باکلوفن خوب میشن و همین طور مثانم؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      علایم ادراریتون بهتر میشن باید مجددا بررسی بشین ورزش های کف لگن رو انجام بدین
    6. تصویر کاربر سمیه جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      اگر آزمایشی وسونوی وچیزی لازم هست بنویسید انجام میدم وجواب را براتون میفرستم لازم بود دارو بنویسید
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۰ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      فعلا لازم نیست
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر کیارش پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت بخیر میخواستم داخل سایت سوال کنم مشکل ارسال عکس داشتم
    بنده سه ماه پیش رابطه داشتم اما الان مدتیه استمناع هست
    زیر کلاهک الت 3 تا دانه سفید به وجود امده البته احساس میکنم مسطح هست مخصوصا سر صبح ها سفید هستند و وقتی اب بهشون میخوره رنگشون تقریبا رنگ پوست میشه اما یک سفید شیدی مانند خیلی کم رنگ دارن بعضی وقتا بدون سوزش و خارش هستند ، به نظر شما میتونن زگیل باشند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر کیارش پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      بفرمایید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      خیر زگیل نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر جابر پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 286 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من ۴۷سالمه تقریبا هشت ما پیش تصادف کردم و دچار شکستگی لگن شدم ومثانه ام پاره شد که بدون عمل جراحی لگن ومثانه ترمیم شدن و تا الان طرف راست بیضه والت وباسنم بی حس است آلتم اصلا سفت نمیشه ودر حالت شلی ارضاع میشم البته دیسک کمر هم داشتم و مهره ۵ کمرم هم سر خوردگی پیدا کرده ممنون میشم راهنمایی کنید مهره ۴و۵ پارگی دیسک داشتم ولی هیچ مشکلی در رابطه جنسی نداشتم سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      اصلا نعوظ ندارید؟
    2. تصویر کاربر جابر پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      سلام
      نعوظ کامل ندارم مثل قبل سفت نمیشه
      آقای دکتر ماشین از رو التم رد شده و یکم رو به پایینه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      باید سونوگرافی آلت با تزریق پاپاورین انجام بشه
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر ابوالفضل پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 377 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ممنون بابت سایت خوبتون .
    من مدتی است بعد فوتبال بیضیه سمت چپم درد می کرد رفتم دکتر سونو گرافی نوشت که در سونوگرافی نوشته بود در سمت چپ هیدورسل خفیف رویت شده است دکتر دارو نوشته ولی باز بعد بازی به مدت دو الی سه روز درد دارم باز خوب میشم جواب سونوگرافی رو براتون فرستادم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      اطراف بیضه کمی آب جمع شده فعلا نیاز به اقدامی نداره نگران نباشید
    2. تصویر کاربر ابوالفضل پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      دکتر دارویی برای بهبودی مشکلم هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      خیر با دارو نمیشه
    4. تصویر کاربر ابوالفضل پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      دکتر شرمنده سوال آخر آیا من میتونم به ورزش کردنم ادامه بدم مشکلی برام پیش نمیاد
      ممنون بابت پاسخ گویتون
    5. تصویر کاربر ابوالفضل پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      و اینکه دکتر جراحی کنم بهتر یا خودش درمان میشه
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      بله ورزش رو ادامه بدین
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      در طولانی مدت نیاز به عمل خواهد داشت
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 377 مشاهده پرسش
    سلام بنده قبلا چراحی شدم دو نوبت در کمر در نوزادی مینی منلگوسل و در ۱۶ سالگی هم در رابط با همون جراحی بوده و بعد از جراحی دوم کنترل ادرارم و از دست دادم و در دفع ادرار هم ناتوان هستم و با سون یا زور زدن باید ادرار کنم و مشکل اصلی کنترلش هست که نمیتونم خودمو کنترل کنم الان ۲۴ سالمه و حدود ۱ سالی هست که کم کم در کنترل مدفوع هم دارم دچار مشکل میشم میخواستم ببینم راهی برای درمان کنترل ادرارم هست؟ لطفا کمک کنید بزرگ ترین مشکل زندگیم شده واقعا میخوام درمان بشه دیگ
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ فروردین ۳( 2 سال پیش)
      عارضه ی مشکل زمینه ای شماست باید نوار مثانه انجام بشه به مطب مراجعه کنید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ناشناس چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 534 مشاهده پرسش
    با سلام.همسر بنده 3سال پيش عمل واريكوسل انجام دادند و بعد از 6ماه به دستور دكتر سينا آزمايش دادند و ايشان نتيجه آزمايش را خوب تشخيص دادند.با توجه به اينكه تا6ماه آينده قصد اقدام براي بارداري داريم;آيا همسر بنده بايد دوباره چكاب كنند و از لحاظ بيماريهاي باكتريايي چطور؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه اقدام خاصی نیست
  • تصویر کاربر sam سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 609 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من جراحی واریکوسیل داشتم بعد از عمل بیضه چپم که عمل شده حالت متورم داره الان 5 روز میگزره خیلی نگرانم ایا طبیعیه یا نه هیدروسل چی؟ ممنون وبا تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      فعلا طبیعی است نگران نباش
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 648 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید. وقتی دکتر متخصص ارولوژی بیضه مرا معاینه کرد تشخیص داد مبتلا به واریکوسل درجه 2 هستم . درد در بیضه من وقتی است که دچار تحریک شدید جنسی میشوم در این حالت رگهای بالای بیضه من ورم میکند و به لمس کردن حساس میشود و همچنین درد در زیر شکم شروع میشود و این درد چند ساعت بعد از انزال از بین می رود و بیضه به حالت اول برمیگردد. حالا می خواستم از شما بپرسم بنده واریکوسل دارم یا خیر. من وقتی که بیضه هایم ورم داشت پیش دکتر رفته بودم که ایشان این تشخیص را دادند و گفتند واریکوسل درجه 2 است. جواب آزمایش اسپرم را برای شما ارسال میکنم. لطفا مرا راهنمایی کنید. من دو ماه پیش نامزد کردم و الان دچار سردرگمی هستم و این درد 3 سال پیش بعد از یک خودارضایی که رنگ منی به صورت قرمز کمرنگ بود به وجود آمد. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بهترین وسیله تشخیصی واریکوسل معاینه است اگ مجردی عمل نمیخواهد
  • تصویر کاربر زمانى جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 4498 مشاهده پرسش
    با سلام
    ميخواستم بدونم شما در كدام بيمارستان عمل واريكوسل را انجام ميديد و هزينه عمل چقدره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بیمارستان نیکان
  • تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 685 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ببخشید من هی مزاحمتون میشم فرهادی هستم چند دقیقه پیش جواب سونو گرافی مو فرستادم گفتید نیاز به عمل نیست
    دکتر کیسه بیضه وقتی که جمع هست درد خییلی خیلی کم اصلا میشه بگم درد ندارم ولی وقتی زیاد سر پا وامیسم یا کیسه بیضه باز میشه درد زیاد میشه انگار سوزن میره داخل بیضه هام دکتر با دارو این مشکل من حل میسشه باید وقت بگیرم ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      فعلا کاری نداشته باش
    2. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      دکتر جان من ازیت دارم میشم خیلی هیچ کاری نکنم دارو هایی کهه دکتر داده رو بخورم اگه نیاازه نوبت بگیرم فردا بیام پیشتون
    3. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      سرپا وامیسم ازیت میشم دراز میکشم راحتم
    4. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      سرپا وامیسم ازیت میشم دراز میکشم راحتم
    5. تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      دکتر جان ببخشید قطر ورید رو اشتباه زدم قطر ورید1*2 mm هستش
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب