اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

تنبلی تخمدان ها تشخیص و درمان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

یکی از علل شایع ناباروری با منشاء زنانه، کم کاری یا تنبلی تخمدان می باشد. در تنبلی تخمدان به علت کم کاری تخمدان ها، تخمک لازم و به بلوغ رسیده که باید با اسپرم مرد ترکیب و باعث بچه داری شود، تولید نمی شود. بدن زنان و تغییرات هورمونی آنها تحت یک نظام هوشمند می باشد.

به این روش که ابتدا در مغز و هیپوفیز قدامی 2 تا ماده به نام FSH وLH ترشح وارد خون و نقش مهمی در باروری و بلوغ تخمک زنانه ایجاد می کنند. به این ترتیب که ابتدا FSH تولید و تخمدان های زن را تحریک کرده و آنها را وادار به تولید تخمک و تربیت و بلوغ آنها می شود. تخمک وقتی رشد و نمو می کنند دو هورمون استروژن و پروژسترون تولید و بستر رحم را آماده کاشته شدن و بارور شدن جنین می کنند.

علائم ناباروری

12-15 روز بعد از پریود که تخمک ها در تخمدان رشد و نمو پیدا کرده اند با دستور مغز و ترشح هورمون LH دستور حرکت به تخمک به طرف  رحم جهت ایجاد لقاح با اسپرم مرد داده شده و بستر را کاملاً برای باروری موفق آماده می کند.

به علل زیر اگر این مکانیسم هوشمند از نظم خارج و یا مشکل پیدا کنند باعث تنبلی تخمدان  و ناباروری با منشاء زنانه می باشد که  به علل آن اشاره می کنم:

از کجا می توان متوجه شد که تخمدان یک زن خوب کار نمی کند؟

شایعترین علامت تنبلی تخمدان نامنظم شدن عادت ماهانه است که باید حتماً بررسی شود و اما علل تنبلی تخمدان ها:

زودانزالی زنان

تنبلی تخمدان چگونه تشخیص داده میشود؟

پزشکان بطور معمول تنبلی تخمدان را در زنانی که حداقل دو مورد از این علائم را داشته باشند، تشخیص می‌دهند:

پزشک به منظور تشخیص بهتر و دقیق تنبلی تخمدان ممکن است سوالاتی از بیمار بپرسد. بطور مثال از بیمار در مورد علائمی مانند آکنه، افزایش وزن، رشد موهای زائد سوال ‌کند. پزشک ممکن است است برای بررسی تخمدان ها و رحم، معاینه لگن انجام دهد.

همچنین ممکن است پزشک برای بررسی سطح هورمون های مردانه درخواست آزمایش خون دهد. سونوگرافی هم از روش‌های کمک‌کننده به تشخیص سندرم تخمدان پلی کیستیک یا تنبلی تخمدان است. سونوگرافی از امواج فراصوت برای بررسی فولیکول‌های غیرطبیعی و سایر مشکلات تخمدان‌ها و رحم استفاده می‌ کند. زمانیکه تنبلی تخمدان در فرد تشخیص داده شد، پزشک برای درمان آن اقدام می کند.

آیا تنبلی تخمدان درمان دارد؟

بله، درمان بر اساس تشخیص درست و از بین بردن علت آن می باشد که باید به صورت کامل بررسی و آزمایشات هورمونی و سونوگرافی انجام و بعد از شناخت علت اقدام به درمان کرد.

کاهش استرس، تنظیم اختلالات هورمونی با داروهای کنترل کننده، کاهش وزن، انجام ورزش، تنظیم عملکرد غده تیروئید و کنترل قند خون از مواردی است که جهت تنظیم و درمان تنبلی عملکرد تخمدان توصیه می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.6/5 - (14 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 485 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه. سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تمامی مواردی که گفتید جنبه روانی و استرسی دارد . با روانپزشک مطرح کنید . دوره درمانی طولانی دارد
    2. تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ سریع شما آقای دکتر.
      فقط دردهای بیضه هم مشکلی ندارن؟ با توجه به سونوهایی که گفته هیچ مشکلی نبوده.
      بله همونطور که گفتم اکثر این موارد وقت نخوابیدن و استرس و .. به سراغم میاد. حتما چک میکنم با روانپزشک. موفق باشید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      تمامی این موارد با توجه به بررسی ها انجام شده نرمال است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدامین یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکر
    میخاستم بدونم اینا زگیل هستند یانه؟
    عکس بین بیضه و مقعد میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 358 مشاهده پرسش
    سلام من مردی هستم چهل ساله دچار پروستاتیت مزمنم. احساس ماندن ادرار در آلت و گاهی به طور خفیف درد زیر بیضه تا معقد. دکترهایی که مراجعه کرده ام همگی آنتی‌بیوتیک، سلکسیب و تامسولوسین تجویز کرده اند. اخیرا سونوگرافی پروستات و ازمایش ادرار داده ام. اندازه پروستاتم به حجم ۲۸ سی سی و اکوی هتروژن هست. میزان پی اس آ ی بنده ۲.۹۸ است . دکتر در ویریت اخیر بار هم انتی بیوتیک و تامسلوسین تجویز کرده. میخواستم بدونم بعد یک سال که مزمن شده اصلا تاثیر داره انتی بیوتیک و آیا نیاز به نمونه برداری هست؟ یا نوعی بزرگی خوش خیم است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام پروستاتیت مزمن بسیار عود کننده است ۳ ماه باید داروهایی که داده اند استفاده بشه
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یه جوون 21 ساله هستم یه 4 سالی هست وارد رابطه نشدم از یک سال یک زائده ای بروی سر التم دقیقا نوک آلت پدیدار شده کنارشم یک برامدگی خاصی مثل تورم هست مثل باد کردن بعضی اوغات خیلی کم رنگ میشه کوچک در حال محو شدن ولی مثلا بعد خو ارضایی خیلی تحریک میشه نه درد داره نه خون ریزی رنگشم تغییر میکنه موق هایی که با فاصله خیلی زیاد خود ارضایی میکنم بسیار کوچک میشه خواهش میکنم اگه میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      دکتر براتون تو تلگرام فرستادم دوباره میفرستم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بفرمایید فرستادک
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      مشکل خاصی نیست جای نگرانی نداره برامدگی نوک اگر راحت ادرار میکنید مشکلی نیس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر حدودیکسال پیش متوجه یک توده در کیسه بیضه شدم که به بیضه ها نچسبیده و و در وسط دوتا بیضه قرار داشت به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم دکتر گفتن چیزی خاصی نیست.یک توده دیگر هم متصل به این توده در سایز کوچکتر هم دارم.درضمن دکتر واریگوسل سطح ۱ هم در بیضه سمت راست هم تشخیص دادن.
    ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خطرناکه مشکوک به توده سرطانی هست؟؟؟میتونه مشکل ساز باشه برم؟میشه توضیح بیشتر بدین ممنون
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است ولی به هر حال باید اکسیزیون بشه و از پوست جدا بشه
    3. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ببخشید من هی سوال میکنم چون میترسم از این قضیه واقعا خطرناک نیست؟و اینکه هم اون توده بزرگ باید برداشته شود و هم توده کوچک تر؟بعد برای باروری مشکلی پیش نمی اورد؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است مطابق سونوگرافی
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 280 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من حدود۸ ماه پیش رابطه دهانی داشتم
    تنها با ۱ نفر هم کلا ارتباط داشتم و نهایت ۳ بار
    زائده ای ک در گلو من هست زگیل هست؟
    میشه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 376 مشاهده پرسش
    ۳۰ سال سن دارم از کوچکی کجی دیده میشده در خطنه گاه ولی الان خیلی بیشتر شده
    دوتا کجی هست یکی در قسمت پایین و انتحایی و یکی هم در قسمت خطنه گاه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام ، در مورد کجی آلت در صورتی که کمتر از ۳۰ درجه باشد و در رابطه ی جنسی اختلال ایجاد نکند نیاز به جراحی نیست .
  • تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر به این آزمایش یه نگاه میندازید لطفا و نظرتونو بگید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ضایعه خاصی که دیده بشه دارید ؟
    2. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    3. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      لطفا عکس بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 285 مشاهده پرسش
    سلام بعد از مدت ۵۰ سال ترک کردم و بعد دو ماه بعد از ترک کنترل ادرارندارم اوایل نم میزدم وبی الان کنترل ادرار ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تولترودین ۱ میلی گرم هر ۱۲ ساعت بخورید سونوگرافی کلیه ها و مجاری و ازمایش ادرار و کشت ادرار انجام بشه
  • تصویر کاربر علی‌ شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 405 مشاهده پرسش
    سلام
    1)طول آلت تناسلی من‌ در حالت‌ خوابیده 5 و قطر آن‌ 10 است‌ آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    2)طول آلت من‌ در حالت‌ نعوظ 10 و قطر آن‌ 12 است آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    3)کرم زالو و روغن خراطین برای‌ افزایش‌ طول و قطر مناسب است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول الت مناسب و قادر به انجام رابطه هستید روغن و زالو تاثیری ندارد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول آلت تناسلی در نعوظ بین ۹ تا ۱۵ سانت طبیعیه و نیاز به اقدام خاصی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ناشناس چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 534 مشاهده پرسش
    با سلام.همسر بنده 3سال پيش عمل واريكوسل انجام دادند و بعد از 6ماه به دستور دكتر سينا آزمايش دادند و ايشان نتيجه آزمايش را خوب تشخيص دادند.با توجه به اينكه تا6ماه آينده قصد اقدام براي بارداري داريم;آيا همسر بنده بايد دوباره چكاب كنند و از لحاظ بيماريهاي باكتريايي چطور؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      نه اقدام خاصی نیست
  • تصویر کاربر sam سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 608 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من جراحی واریکوسیل داشتم بعد از عمل بیضه چپم که عمل شده حالت متورم داره الان 5 روز میگزره خیلی نگرانم ایا طبیعیه یا نه هیدروسل چی؟ ممنون وبا تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۶ خرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      فعلا طبیعی است نگران نباش
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 647 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید. وقتی دکتر متخصص ارولوژی بیضه مرا معاینه کرد تشخیص داد مبتلا به واریکوسل درجه 2 هستم . درد در بیضه من وقتی است که دچار تحریک شدید جنسی میشوم در این حالت رگهای بالای بیضه من ورم میکند و به لمس کردن حساس میشود و همچنین درد در زیر شکم شروع میشود و این درد چند ساعت بعد از انزال از بین می رود و بیضه به حالت اول برمیگردد. حالا می خواستم از شما بپرسم بنده واریکوسل دارم یا خیر. من وقتی که بیضه هایم ورم داشت پیش دکتر رفته بودم که ایشان این تشخیص را دادند و گفتند واریکوسل درجه 2 است. جواب آزمایش اسپرم را برای شما ارسال میکنم. لطفا مرا راهنمایی کنید. من دو ماه پیش نامزد کردم و الان دچار سردرگمی هستم و این درد 3 سال پیش بعد از یک خودارضایی که رنگ منی به صورت قرمز کمرنگ بود به وجود آمد. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بهترین وسیله تشخیصی واریکوسل معاینه است اگ مجردی عمل نمیخواهد
  • تصویر کاربر زمانى جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 4497 مشاهده پرسش
    با سلام
    ميخواستم بدونم شما در كدام بيمارستان عمل واريكوسل را انجام ميديد و هزينه عمل چقدره؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      بیمارستان نیکان
  • تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 684 مشاهده پرسش
    سلام دکتر ببخشید من هی مزاحمتون میشم فرهادی هستم چند دقیقه پیش جواب سونو گرافی مو فرستادم گفتید نیاز به عمل نیست
    دکتر کیسه بیضه وقتی که جمع هست درد خییلی خیلی کم اصلا میشه بگم درد ندارم ولی وقتی زیاد سر پا وامیسم یا کیسه بیضه باز میشه درد زیاد میشه انگار سوزن میره داخل بیضه هام دکتر با دارو این مشکل من حل میسشه باید وقت بگیرم ازتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      فعلا کاری نداشته باش
    2. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      دکتر جان من ازیت دارم میشم خیلی هیچ کاری نکنم دارو هایی کهه دکتر داده رو بخورم اگه نیاازه نوبت بگیرم فردا بیام پیشتون
    3. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      سرپا وامیسم ازیت میشم دراز میکشم راحتم
    4. تصویر کاربر مصطفی دوشنبه ۱۹ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      سرپا وامیسم ازیت میشم دراز میکشم راحتم
    5. تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۲۰ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      دکتر جان ببخشید قطر ورید رو اشتباه زدم قطر ورید1*2 mm هستش
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب