جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فیلم عمل واریکوسل به روش میکروسرجری یا میکروسکوپی واریکوسل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

شایعترین علت ناباروری مردان جوان واریکوسل می باشد. واریکوسل تنها در صورت ایجاد درد یا ناباروری نیاز به درمان دارد. خوشبختانه امروزه به لطف پیشترفت فناوری، پزشکان می توانند با عمل میکروسرجری واریکوسل (عمل میکروسکوپی واریکوسل)، این بیماری را درمان کنند.
بسیاری از بیماران درخواست می کنند تا فیلم عمل واریکوسل گرید 3 را در اختیارشان قرار دهیم. در ادامه در رابطه با عمل واریکوسل توضیح خواهیم داد.

ناباروری مردانه

 در واریکوسل دریچه های سیاهرگ ها بی کفایت شده و لذا گردش خون به بیضه ها مختل می شود و باعث می شود امر نطفه سازی دچار اختلال شده و بیضه نطفه هایی تولید می کند که تعداد اسپرم کمتر و شکل غیرطبیعی و حرکت کم آن ها باعث اختلال در ناباروری مردان جوان می گردد.

خوشبختانه با تشخیص به موقع و درمان دقیق بیش از 60 درصد موارد باعث کیفیت بهبودی اسپرم شده و به باروری مردان جوان کمک موثری می نماید. در ادامه به بررسی عمل میکروسرجری واریکوسل میپردازیم.

عمل واریکوسل به روش میکروسرجری

برای درمان واریکوسل هیچ داروی موثری وجود ندارد و لذا قطعی ترین و موثرترین درمان واریکوسل انجام عمل میکروسرجری واریکوسل و بستن رگ های خراب شده می باشد. هر چه عمل واریکوسل و بستن رگ های خراب شده با دقت بیشتری انجام شود باعث درصد موفقیت بالا و کاهش عوارض عمل که همانا هیدروسل و آب آوردن بیضه و کوچکی احتمالی آن خواهد شد.

در این راستا یکی از بهترین و دقیق ترین روش انجام جراحی واریکوسل انجام آن به روش عمل واریکوسل میکروسکوپی می باشد. در این روش با بی حسی موضعی یک برش یک سانتی متری در روی طناب بیضه مثل شکل زیر داده می شود.

جراحی میکروسرجری واریکوسل

با مشخص کردن رگ های واریسی خراب شده آنها را با استفاده از دستگاه میکروسکوپ و یا عینک مخصوص میکروسرجری با بزرگنمائی چندین برابر محل عمل، رگ های واریسی را کاملاً جدا و لخت می کنیم و شریان های بیضه را کاملاً جدا می کنیم.

رعایت این جزئیات باعث می شود که از آسیب احتمال به شریان های بیضه جلوگیری شود ولذا شانس کوچک شدن بیضه ها پس از عمل بسیار پایین بیاید و همچنین لخت کردن کامل سیاهرگ ها از آب آوردن بیضه ها بعد از عمل جلوگیری می کنند. در ادامه فیلم جراحی واریکوسل را مشاهده خواهید کرد.

فیلم جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری

 

مراقبتهای بعد از عمل واریکوسل میکروسکوپی

  • 48 تا 72 ساعت استراحت کامل در منزل داشته باشید.
  • جهت کاهش ورم محل عمل و بیضه ها از حوله زیر بیضه ها جهت بالا نگاه داشتن آنها و کاهش تورم در 48 ساعت اولیه استفاده نمائید.
  • توصیه می گردد یک هفته اول پس از عمل از ایستادن غیر ضروری جهت کاهش تورم اجتناب نمایید.
  • 24 ساعت بعد از عمل می توانید استحمام نمایید.
  • هیچ محدودیت رژیم غذایی بعد از عمل وجود ندارد.
  • با توجه به اثر مضر شناخته شده دخانیات یا سیگار روی حرکت اسپرم، از مصرف آنها اجتناب شود.
  • از انجام ورزش های سنگینی از جمله بدن سازی و فوتبال و … به مدت حداقل یک ماه پس از عمل اجتناب نمائید.
  • از 24 ساعت بعد از عمل اقدام به باروری و فعالیت های جنسی می تواند شروع شود.
  • بهترین زمان انجام آزمایش اسپرم سه ماه بعد از عمل می باشد.
  • بخیه های محل عمل پلاستیک و جذبی بوده و نیاز به کشیدن ندارد.

در صورت داشتن واریکوسل، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.2/5 - (26 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سینا جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام من 27 سالمه چهار سال پیش دکتر التهاب پروستات تشخیص داد و افلوکساسین300 چهل روز مصرف کردم بعدش ده روز کوتریموکسازول بعدش یه ماه نیتروفورانتویین.تا ااینکه دو ماه پیش سوزش ادار داشتم و خودسر به مدت یک ماه افلوکساسین 300 مصرف کردم.و حالا اقدام به بارداری کردم و قبلش آرمایش اسپرم دادم و تحرکش ضعیف بود بعد دکتر پنتوکسی فیلین400 و قرص ای وی ژل نوشت.مصرف کردم تا یه ماه ولی دیگه آزمایش ندادم.واریکوسل هم ندارم.اینم بگم که در کل آدم استرسی هستم.خواستم ببینم آیا این بخاطر مصرف قرص هست؟ و سوال بعد اینه که با قطع مصرف قرص آیا کم تحرکی از بین میره یا خیر.اگر ممکنه به هر دوسوالم پاسخی شفاف بدیدممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ آذر ۹۹( 3 سال پیش)
      جهت بررسی اسپرم ازمایش اسپرم تکرار شود
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 255 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر،بنده سال 94واریکوسل درجه 3 داشتم ولی به خاطر اینکه در سن نوجوانی بوده و بی تجربه بودم به دکتر مراجعه کردم که دکتر فقط یک جراح عمومی بود واصلا نمیدانستم که باید به ارولوژیست باید مراجعه میکردم منرا عمل کرد ولی بعد از عمل تا به الان درد زیادتر و حتی رگها گشاتدتر شدند.
    آخرین سونوگرافی کالرداپلر:بیضه راست به ابعاد 36*20م.م وبیضه چپ به ابعاد 37*18م.م با اکوی پارانشیمتال هموژن در ساک اسکروتوم رویت گردید.در پوزیشن supine:دیامتر یزرگترین ورید در سمت چپ 2.9م.م میباشد.در پوزیشنupright:دیامتر بزرگترین ورید در سمت چپ 5م.م میباشد.در بررسی کالر داپلر ریفلاکس وریدی با مانور والسالوا در ورید های مذکور مشاهده شد.Grade:IV
    آخرین آزمایش اسپرم:
    A rapid progressive 16.4
    B slow progressive 28.2
    C none progressive 3.3
    D Immotile 52.1
    دکتر بااین وضع دوباره عمل کنم ،میشه ازدواج کنم بعد عمل بشم چون خیلی از عمل ترسیدم که دوباره عمل کنم وضع بدتر بشه .واقعا من اصلا عمل نمیکردم میتونم بگم هیچ مشکلی پیدا نمیکردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس ازمایش اسپرم را بفرستید
  • تصویر کاربر Amir دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من و همسرم ۵ سال هست ازدواج کردیم و پارسال متوجه شدیم همسرم واریکوسل گرید ۳ دارن اما آزمایش اسپرم دادن نوشته ۱۵ میلیون به بالا بود البته این آزمایش برای پارسال هست و هیچ گونه علائم و دردی هیچ وقت نداشته و نداره الان ۴ ماه اقدام کردیم برای بارداری اما موفق نشدیم
    یک ماه ونیم هست که ویتامین های ایی و زینک پلاس و ب ۱۲و د۳ میخورن برای تقدیت اسپرم و سلنیوم هم بهش گفتن که بخوره اما هنوز مصرف نکرده
    میشه بگین بدون عمل میشه ما باردار بشیم؟عکس آزمایشش رو هم میفرستم براتون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۴ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ، اولا یک سال باید فرصت بدین برای بارداری ، و به طور منظم رابطه داشته باشین
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 2718 مشاهده پرسش
    سلام آقا دکتر
    وقت بخیر خسته نباشید.
    بنده 6 مرداد عمل جراحی واریکوسل انجام دادم و 10 روز بعد بخیه کشیده شد،امروز یعنی 31 مرداد متوجه شدم قسمتی از جای بخیه شده(تقریبا سه چهار میلی متر)روی پوست پاره شده و خونریزی کرده بهمراه مقداری عفونت و با گذشت چند ساعت هنوز کمی ترشح و خون ریزی داره.
    من باید چکار کنم اقای دکتر؟
    ایا رگ های مسدود شده دچار آسیب شدن؟چون در سمت چپ شکمم احساس درد هم دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      پست دكتر معالجتنا برويد اگر من بودم بياييد ببينم
  • تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 221 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر خسته نباشید من دو سال هست که واریکوسل دارم که آزمایش این دو سال براتون میفرستم من فکر میکنم در این آزمایش دوم که امسال انجام دادم دچار کم تحرکی اسپرم شدم میخواستم بدونم نظر شما چیه البته مقداری نمونه با ادرار که از قبل در مجاری مانده بود ترکیب شده بود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ شهریور ۹۹( 3 سال پیش)
      نیاز به اقدام بیشتری ندارید . آزمایش اسپرم شما خوبه
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 421 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من به مدت ۷ سال خودارضایی می کردم و وقتی به خدمت رفتم توی دوره ی آموزشی به مدت یک ماه ترک کرده بودم که در این مدت توی خواب جنب نشدم و بعد از خدمت به واریکوسل خفیف بیضه سمت چپ مبتلا شدم الان هم توی ترک هستم . باید چیکار کنم ؟ درمان جنب نشدن و واریکوسل چی هست ؟ لطفا راهنماییم کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، ورزش و عدم استمنا
  • تصویر کاربر سمیراشیردل چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید همسرم واریکوسل گرید 1 دارند و آزمایش اسپرمشون گفت که ی مقدار تحرک اسپرم ها کمه و در حالی که دو سقط داشتیم و بنده هیچ مریضی خاصی ندارم و تمامی ازمایشاتم خوب بود آیا این مشکل همسرم دلیل بارداری پوچ و سقط میشه و اینکه کی اقدام کنیم برای بارداری مجدد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام ویتامین E و پودر androferti روزانه استفاده کنن
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    وقتتون بخیر
    من 30 سالمه و نزدیک به دو ساله ازدواج کردم. مشکل من اینه که کلا در بیداری منی ازم خارج نمیشه. اون شب هایی که با همسرم بازی می کنم و یا نزدیکی می کنم، معمولا فردا صبحش تو خواب ازم منی خارج میشه. یعنی به نظرم اصلا مشکل خارج شدن منی رو ندارم چون توی هفته ممکنه سه بار منی تو خواب ازم خارج بشه ولی توی بیداری اصلا برام اتفاق نمی افته.
    هنگام نزدیکی هم هیچ وقت به طور کامل ارضا نمیشم و این خیلی من رو اذیت میکنه هم برای رابطه زناشویی و هم برای بچه دار شدن. من همسرم خیلی دوست دارم.
    آقای دکتر خیلی دعاتون می کنم اگه مشکلم رو حل کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۵ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام آیا قبلا خودارضایی میکردید؟
    2. تصویر کاربر رامین پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، متاسفانه در دوران کودکی بله
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      استرس رو کم کنید ورزش کنید اگر برطرف نشد به متخصص اعصاب و روان مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مجتبی شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 282 مشاهده پرسش
    با سلام 24ساله مجرد
    هفت ساله واریکوسله دوطرفه داشتم خفیف گرید یک و دو سال 97عمل واریکوسل کردم به امید بهبودی ولی خب نشدم با شرح حال بیشتر معلوم شد که پروستاتیت مزمن لگنی هم دارم درد قبل عمل جراحی واریکوسل یبار آزمایش سمن دادم پزشک گفت نرماله الان بعد دوسال از عمل آزمایش کشت و آنالیز سمن دادم جهت بررسی باروری و عفونت پروستات که کشت منفی بود ولی آنالیز که پزشک نگاه کرد گفت عمل کردی گفتم آره گفتم از کجا فهمیدی گفت سرعت و تحرک اسپرم کمه الان درد پروستاتیت که من بخاطر اون دربه‌در این پزشک اون پزشک شدم یادم رفته ولی میترسم نابارورم شم فکرش درگیرم کرده آقای دکتر شما رو ت رو خدا به چند تا سوالم جواب بدین
    1) مگه نباید با عمل واریکوسل اسپرم بهتر شه من که قبل عمل، آزمایش سمن نرمال بود فقط بخاطر درد عمل کردم که نگو اصلا درد بیضه نبوده بلکه درد پروستات بوده والان بعد دو سال عمل آزمایش سمن میگه فقط ایرادش تحرک کمه ؟ لازم به ذکر است من در این مدت دارو های زیادی همچون کوتریموکسازول و قرص اعصاب خوردم لیکن فقط موقع خوردن قرص اعصاب بهتر است آیا خوردن همچین دارو هایی دلیل کم تحرکی اسپرم میتواند باشد یا نه؟
    2)من موقع تحریک وبعد انزال دو سه ساله گرمی درد وسوزش مبهم ( نه اینکه در ادرار یا موقع انزال اذیت کنه) و گرمی ناحیه لگنی وزیر شکمی تا آلت دارم وسوزش مبهم وازار دهنده لگنی تا دوسه روز بعد انزال ادامه داره ،که قبلا در زمان نوجوانی تا بیست و یک سالگی نرمال بودم سه چهار ساله اینطوریم آیا دلیل همین پروستاتیت است یا چیزی دیگریست
    3)آزمایش سمن رو می‌فرستم فقط بگین که من میتونم ازدواج کنم یانه واحتمال باروری هست ؟
    4)دو بار اخری که خودارضایی کردم یکیش برای همین نمونه اصلا جهش نداشتم علت چی میتونی باشه میدونم تمام بدبختیا از خود ارضایی ولی در مورد این نگین چون دیگه ترک میکنم
    سوزش مبهم لگنی دارم کشت ادرارم منفی بوده
    قبلا دو سه بار به شما پیام دادم درمورد پروستاتیت وشما فرمودین بیخیال دارو ورزش و آب گرم آب گرم اثر ندارع لیکن ورزش و تحرک خوبم می‌کنه لطفاً به این چند تا سوال جدا گانه بهشون پاسخ بدین بویژه تحرک اسپرم و عدم جهش ولذت انزال، التهاب پروستات و اینکه آیا باعث بی تحرکی اسپرم عمل واریکوسل است که انجام دادم یا ن چون قبل عمل سمن نرمال بود یا دارو باعث شده و درمورد حس درد و سوزش مبهم ناحیه زیر شکم موقع برانگیختگی وبعد انزال این برام خیلی مهمه بگین از چیه لطفاً ازمایشم تفسیر کنید بگین ازدواج کنم یا نه پروستاتیت مزمن و بیخیال میشم
    واینکه الان پزشک معالجم اسنترا تجویز کرد برام برای یه ماه از قرص اعصاب متنفرم ولی خوبم می‌کنه کلا اینکه افسرده ام همین فکر پروستاتیت والانم بیشتر کم تحرکی اسپرم وعدم جهش ولذت موقع انزال به دادم برسین ازمایشم ببینید
    درضمن سرویس کامل شکمی ولگنی سونو نرمال بوده حتی ت بیضه ها هم واریس نیست؟

    ولی شما بیخیال نرمال بودن اینا باشید تحلیلتون چیه ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، آزمایشات همگی در یک مرکز اون هم مرکز ناباروری باید انجام شود که قابل قضاوت باشه
    2. تصویر کاربر مجتبی چهارشنبه ۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خب این آزمایش سمن چجوریه ؟
    3. تصویر کاربر مجتبی چهارشنبه ۴ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام خب این آزمایشی که فرستادم چجوریه سمن؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ تیر ۹۹( 3 سال پیش)
      عکس باز نمیشه،مجدد بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر حقگو پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    در ادامه سوال قبل اگه عمل کنم کدوم عمل بهینس با توجه به میزان نقاهت و درد و هزینه؟ و اینکه فعلا برای کاهش درد چه کاری مناسبه انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ خرداد ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام، با عمل در ۵۰ درصد موارد درد برطرف میشه، وممکنه بازم درد داشته باشید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر