جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فیلم عمل واریکوسل به روش میکروسرجری یا میکروسکوپی واریکوسل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

شایعترین علت ناباروری مردان جوان واریکوسل می باشد. واریکوسل تنها در صورت ایجاد درد یا ناباروری نیاز به درمان دارد. خوشبختانه امروزه به لطف پیشترفت فناوری، پزشکان می توانند با عمل میکروسرجری واریکوسل (عمل میکروسکوپی واریکوسل)، این بیماری را درمان کنند.
بسیاری از بیماران درخواست می کنند تا فیلم عمل واریکوسل گرید 3 را در اختیارشان قرار دهیم. در ادامه در رابطه با عمل واریکوسل توضیح خواهیم داد.

ناباروری مردانه

 در واریکوسل دریچه های سیاهرگ ها بی کفایت شده و لذا گردش خون به بیضه ها مختل می شود و باعث می شود امر نطفه سازی دچار اختلال شده و بیضه نطفه هایی تولید می کند که تعداد اسپرم کمتر و شکل غیرطبیعی و حرکت کم آن ها باعث اختلال در ناباروری مردان جوان می گردد.

خوشبختانه با تشخیص به موقع و درمان دقیق بیش از 60 درصد موارد باعث کیفیت بهبودی اسپرم شده و به باروری مردان جوان کمک موثری می نماید. در ادامه به بررسی عمل میکروسرجری واریکوسل میپردازیم.

عمل واریکوسل به روش میکروسرجری

برای درمان واریکوسل هیچ داروی موثری وجود ندارد و لذا قطعی ترین و موثرترین درمان واریکوسل انجام عمل میکروسرجری واریکوسل و بستن رگ های خراب شده می باشد. هر چه عمل واریکوسل و بستن رگ های خراب شده با دقت بیشتری انجام شود باعث درصد موفقیت بالا و کاهش عوارض عمل که همانا هیدروسل و آب آوردن بیضه و کوچکی احتمالی آن خواهد شد.

در این راستا یکی از بهترین و دقیق ترین روش انجام جراحی واریکوسل انجام آن به روش عمل واریکوسل میکروسکوپی می باشد. در این روش با بی حسی موضعی یک برش یک سانتی متری در روی طناب بیضه مثل شکل زیر داده می شود.

جراحی میکروسرجری واریکوسل

با مشخص کردن رگ های واریسی خراب شده آنها را با استفاده از دستگاه میکروسکوپ و یا عینک مخصوص میکروسرجری با بزرگنمائی چندین برابر محل عمل، رگ های واریسی را کاملاً جدا و لخت می کنیم و شریان های بیضه را کاملاً جدا می کنیم.

رعایت این جزئیات باعث می شود که از آسیب احتمال به شریان های بیضه جلوگیری شود ولذا شانس کوچک شدن بیضه ها پس از عمل بسیار پایین بیاید و همچنین لخت کردن کامل سیاهرگ ها از آب آوردن بیضه ها بعد از عمل جلوگیری می کنند. در ادامه فیلم جراحی واریکوسل را مشاهده خواهید کرد.

فیلم جراحی واریکوسل به روش میکروسرجری

 

مراقبتهای بعد از عمل واریکوسل میکروسکوپی

  • 48 تا 72 ساعت استراحت کامل در منزل داشته باشید.
  • جهت کاهش ورم محل عمل و بیضه ها از حوله زیر بیضه ها جهت بالا نگاه داشتن آنها و کاهش تورم در 48 ساعت اولیه استفاده نمائید.
  • توصیه می گردد یک هفته اول پس از عمل از ایستادن غیر ضروری جهت کاهش تورم اجتناب نمایید.
  • 24 ساعت بعد از عمل می توانید استحمام نمایید.
  • هیچ محدودیت رژیم غذایی بعد از عمل وجود ندارد.
  • با توجه به اثر مضر شناخته شده دخانیات یا سیگار روی حرکت اسپرم، از مصرف آنها اجتناب شود.
  • از انجام ورزش های سنگینی از جمله بدن سازی و فوتبال و … به مدت حداقل یک ماه پس از عمل اجتناب نمائید.
  • از 24 ساعت بعد از عمل اقدام به باروری و فعالیت های جنسی می تواند شروع شود.
  • بهترین زمان انجام آزمایش اسپرم سه ماه بعد از عمل می باشد.
  • بخیه های محل عمل پلاستیک و جذبی بوده و نیاز به کشیدن ندارد.

در صورت داشتن واریکوسل، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.2/5 - (27 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حمزه سه شنبه ۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 184 مشاهده پرسش
    سلام ,سی و چهار سالم ,ده سال ازدواج ,بعد از دوسال ازدواج عادی باردارشد خانمم ,ولی سه ماهه سقط شد ,از اون تاریخ به بعد باردار نشدند ,دوبار ای وی اف ناموفق ,سه سال پیش اخرین دکتر اورولوژ گفتند واریکوسل ندارم ,اخرین ازمایش اسپرم من ,تعداد اسپرم ,پنج ملیون ,,تحرک بیست درصد ,,,مورفولوژی اسپرم ,,یک درصد ..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      سلام تنها راه تكرار ivf است
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب اقای دکتر
    من چند وقت پیش به دکتر مراجعه کردم و گفتن واریکوسل داری از نوع خفیف آزمایش اسپرم دادم که نتیجه ش کاملا نرمال بود اما وقتی سرپا هستم و موقع فعالیت رگ ها نسبتا باریک میشن و با دراز کشیدن کاملا از بین میرن و اندازه بیضه ها هم برابرن اما بیضه چپ قرار گرفتنش مثل بیضه سمت راست در حالت عادی نیس من ۲۱ سالمه و مجرد هستم ممنون میشم راهنمایی کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      اگر ازمايش اسپرم نرمال است عمل نميخواهد
  • تصویر کاربر سهراب شنبه ۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سلام خدمت دکتر عزیز من بیماری واریکوسل دارم یکی از بیضه هام بالا مونده پایین نیامده الان می خوام جراحیش کنم 18سال سن دارم اون بیضه سمت چپم در سنوگرافی دادم نرماله ازمایش اسپرم هم دادم گفت مشکلی نداری فقط هورمن هات پراگندست ایا تاثیر در نازای و حالت طبیعی بیزه داره ...بیضه سمت راست با ابعاد ۱۱×۲٦و سمت چپم ۲۰×٤۰ایا بیضه سمت راستم بعد از عمل بزرگ میشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۵ فروردین ۹۶( 7 سال پیش)
      نه بزرگ نميشود بايد معاينه كنم تاعرض كنم چكار بايد بكنيد
  • تصویر کاربر مجتبی جمعه ۲۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 345 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر، مدتی است که ازدواج کردیم (دوسال) در همین مدت اقدام برای بچه دار شدن کردیم و درمان های زیادی انجام دادیم پارسال برج 11 آزمایش اسپرم انجام دادم که نتیجه رضایت بخش بود ولی کلا وقتی آزمایش اسپرم انجام می دهم با استرس است. یعنی نمیتوانم به خوبی انجام دهم استرس از نظر عجله کردن در آزمایش. یعنی دوست دارم همان لحظه نمونه را سریعتر بگیرم و نتیجه را سریعتر بینم. در ضمن تیک حرکتی از قسمت انگشتان دست به صورت چرخش انگشتان هم دارم که موجب بر هم ریختن آرامشم در هنگام آزمایش می شود. این ماه اسفند ماه نزد همکار شما در بابل دکتر یوسف رضا یوسف نیا رفتیم که او برای من واریکوسل تشخیص نداد و گفت تمام آزمایشات من خوب است ولی گفت باید بار دیگر آزمایش اسپرم بدهم ولی تا الان نتوانستم. ضمنا همسرم اخرین دکتری که برای زنان رفت گفت همسرم هیچ مشکلی ندارد و من از این طرف مشکلی ندارم. همسرم هم نیز اردیبهشت سال بعد باید نزد آخرین دکترش برود و آخرین نظر را از او بپرسد. او درمانهای زیادی نظیر کلومیفن، متفورمین، رازیانه، دوفاستون، بروموکریپیتین و همین اواخر لتروزول و اوابوست و استرادیول مصرف کرده است. ولی هیچ کدام افاقه نکرده است. برای من هم جینسینگ، آرژنین، فرتایل اید، کابرلین به علت هورمون پرولاکتین بالا تجویز شد. ضمنا رعایت من هم از نظر مصرف غذاهای خانگی بسیار عالی بود و غذای فست فود مگر در موارد فورس ماژور استفاده نمی کردم. فورس ماژور یکی دوتا در سال! حالا سوال من این است: 1: آیا با وضع استرسم و عدم تشخیص واریکوسل از طرف دکتر، آیا می توان با زهم گفت بنده مشکلی ندارم و می شود آزمایش را نگرفت؟ چون دیگر نمی توانم آزمایش بدهم. 2: به نظر شما مشکل از کجاست آقای دکتر، من که آزمایش قبلیم خوب بوده و به احتمال زیاد این آزمایش هم خوب است، البته قضاوت زود است، راهی دیگر برای گرفتن نمونه اسپرم وجود دارد؟ هزینه اش و کجا؟ با دفترچه روستایی و آزاد؟ 3: اگر همسرم هم سالم بود یا مشکل جزیی داشت کدام راه را پیشنهاد می کنید؟ آیا آی یو ای جواب می دهد یا باید به سراغ آی وی اف رفت؟ یا ... ضمنا بنده قرص روانپزشکی مصرف می کنم با لووتیروکسین روزی 1 عدد به غیر از جمعه ها. که دکتر هیچگونه ایرادی بر باروری ما در این مورد نگرفت. *در آزمایش pct همسرم هیچ اسپرمی یافت نشد ولی دکتر یوسف نیا این مسئله را رد کرد و گفت این مورد با آزمایشات همخونی ندارد و همه چی خوب است* با تشکر از شما و عذر خواهی بابت طولانی شدن سوال.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۰ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام. من متاهل و دارای دوفرزند هستم و دیگر قصد بچه دار شدن هم ندارم. قسمت چپ بیضه بنده هر از گاهی درد خفیف دارد با مراجعه به پزشک و سونوگرافی مشخص شد واریکوسل دارم و واریکوسل در ناحیه راست بیشتر از چپ است ولی در راست هیچگونه دردی ندارم.لازم به ذکر است این درد خفیف جدیدا بیشتر شده است. آیا باید عمل کنم تا درمان شوم ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر علیرضا جمعه ۲۰ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 241 مشاهده پرسش
    سلام من با مراجعه به پزشک متوجه واریکسل گرد 2 در بیضه چپ شدم و چون تعداد اسپرم ها در محدوده مجاز بود دکتر برایم دارو تجویز کرد تا امکان بارداری میسر شود بعد از مصرف 2ماه خواستیم با روش aui اقدام کنیم که هر بار من با وجود انکه از اخرین نزدیکی حداقل 5 روز میگذشت نتوانستم نمونه بدهم و این مطلب برای 2بار اتفاق افتاده لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۰ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر مونا چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر برای افزایش سرعت اسپرم باید چه دارویی و چه مدت مصرف بشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر م چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 174 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر جان محمد قربانپور از آمل هستم
    بنده به سفارش دکتر خانمم قبل از اقدام به بچه دار شدن با آزمایش اسپرم در نتیجه فهمیدم دچار واریکوسل هستم
    نتیجه سونو رو براتون ارسال کردم
    پیشنهاد شما چیه ؟
    اگه نیاز به عمل هست , لطفا بفرمایید برای قبل عید میتونم نوبت عمل بگیرم ازتون و هزینش با بیمارستان چقدر میشه ؟
    و یه شماره تماس برای کسب اطلاعات تکمیلی میخواستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
  • تصویر کاربر داود سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و ادب . بعد از سه ماه رابطه باروری حاصل نشد چون خانم قبلا آزمایشات قبل از بارداری را انجام داده بود به نظر می رسید مشکل از من باشد به پزشک مراجعه کردم و بعد از تشحیص واریکسل توسط پزشک آزمایش سمن دادم که به پیوست جواب آزمایش را برای شما ارسال می کنم. آیا آزمایش بنده که 5 روز بعد از آخرین انزال داده ام امیدوارکننده هست و احتمال بارداری وجود دارد؟؟
    1. تصویر کاربر داود سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام آقای دکتر جواب سونوگرافی را هم پیوست می کنم. با تشکر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۱۴ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 998 مشاهده پرسش
    با سلام . آقای دکتر من در باشگاه بدنسازی وزنه سنگینی با اسکات زدم و در اون لحظه یک درد مانندی در بیضه و رگهای بیضم به اندازه یک ثانیه احساس کردم . حالا دو سه روز است که بعضی وقتها درد خفیف و احساس گرما در بیضه هام دارم که بیشتر در بیضه راست است . این درد تا کی ادامه پیدا میکنه و آیا نیاز هست الان به دکتر مراجعه کنم ؟؟ با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۴ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر