جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان انحنا یا کجی آلات تناسلی به سمت چپ و راست

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه جوانان زیادی در کشور با شکایت از کجی آلات تناسلی مراجعه می کنند. کج شدن آلت تناسلی به بالا و پایین و یا طرف راست و چپ که در حالت نعوظ و سفت شدن آلت ایجاد می شود، انحناء آلت تناسلی اطلاق می شود.

کجی آلات تناسلی به دو صورت مادرزادی و اکتسابی می باشد. در حالت مادرزادی از همان سنین بچگی و نوجوانی و جوانی هر فرد حالت نعوظ دست می دهد آلت کج سفت می شود. ولی در حالت اکتسابی آلت تناسلی تدریجاً کج می گردد که به شرح آن ها می پردازیم.

انحناء آلت

انحناء اولیه آلت

علت این نوع انحناء که در نوجوانان و جوانان دیده می شود اغلب عدم تقارن در سیلندرها یا کورپوس کاورنوز آلت که نقش خونگیری و اتساع آن باعث سفتی آلت می گردد دیده می شود. این انحناء به چند صورت دیده می شود:
✔️ کجی آلت تناسلی به سمت بالا

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت پایین

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت راست

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت چپ

تصمیم درمانی بسته به شدت انحناء می باشد. طبق قانون کلی اگر شدت کجی بیش از 30-20 درجه باشد که در آینده باعث اختلال در دخول و مقاربت شود باید حتماً تحت عمل اصلاح انحناء آلت تناسلی قرار گیرد. درمان دارویی و کشش و غیره برای اصلاح انحناء آلت تناسلی اولیه اصلاً مؤثر نیستند و توصیه نمی گردد.

دومین علت کج شدن و انحناء آلت تناسلی

بیماری پیرونی است که در آن به علت ناشناخته رسوب کلسیم در نسج آلت و به صورت تدریجی باعث کج شدن آلت تناسلی می گردد. بیماری پیرونی اغلب در مردان 45 تا 60 ساله و با دردناک شدن نعوظ شروع می شود و تدریجاً باعث انحناء آلت و در بعضی از مواقع باعث باریک شدن آلت تناسلی می گردد.

علت آن مشخص نیست، دیابت و ضربه هنگام سکس را از عوامل تسریع کننده آن ذکر می کنند ولی ثابت شده نیست. هیچ درمان داروئی از قبیل ویتامین E، تزریق کورتوم، اینترفرون، سلنیم و پنتوکس فیلین در درمان آنها مؤثر و قطعی نیستند.

این بیماری روند شروع و پایانی دارد که حدود 12-18 ماه طول می کشد و در طول این مدت رشد کرده و متوقف می شود. بسته به شدت کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ و مشکلاتی که این بیماری در رابطه با مقاربت دارد، تصمیم درمانی گرفته می شود. نکته مهم این است که باید تا زمان پایان روند توقف بیماری از هر گونه دستکاری اضافی اجتناب گردد. پیشنهاد میکنم ویدئو ی پایین که در رابطه با انحنای آلت مردان می باشد را ببینید

 

بهترین روش درمان انحناء آلت تناسلی

بهترین، مؤثرترین و کم عارضه ترین عمل جراحی اصلاح انحناء آلت تناسلی روش Plication می باشد. به علت حساسیت ناحیه آلت تناسلی باید از هر گوه دستکاری اضافی جهت جلوگیری از عوارض آن و اثر روی صفت شدن آلت تناسلی باید اجتناب کرد. در روش Plication یا پلیکاسیون، بدون دستکاری بیشتر در محل، فقط محل کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ را، با نخ ترمیم می کنیم.

برای اصلاح انحناء ابتدا باید از چهارطرف آلت خود، (از بالا، پایین، راست و چپ) عکس بگیرید و به دکتر معالج خود نشان دهید. بسته به شدت انحناء دکتر معالجتان نوع درمان شما را مشخص می کند.

پس از آزمایشات کامل با بی حسی نخاعی و با برش روی محل ختنه گاه قبلی، پوست را کنار زده و با تزریق آب به داخل آلت، نعوظ مصنوعی ایجاد می شود که دقیقاً محل انحناء را مشخص کرده و نقطه مقابل آن را با نخ نایلون بخیه زده و پس از کنترل کامل آن را گره می زنند این عمل درصد موفقیت بسیار بالا و عدم برگشت را به همراه حداقل عارضه دارا می باشد و به صورت سرپایی قابل انجام است.

# عوارض احتمالی عمل

درد و تورم که بعد از چند روز از بین می رود و گهگاهی حس آلت مختصری کم می شود که با گذر زمان بهتر می گردد. این عمل به علت دم دستکاری نسوج آلت تناسلی عوارضی بروی شدت نعوظ و کاهش آن ندارد که این مورد سوال و نگرانی خیلی از بیماران مراجعه کننده می باشد در عکسها قبل و بعد از عمل اصلاح انحنا را نگاه کنید.

# توصیه های بعد از عمل

  • 48 ساعت پانسمان فشاری آلت جهت کاهش تورم گذاشته می شود.
  • یک ماه باید نعوظ چه در خواب و بیداری نداشته باشد تا محل عمل کاملاً ترمیم گردد که برای این مورد داروهای مخصوص به شما تجویز خوهد شد.

کجی آلت

انحنای آلت

کجی آلت تناسلی

در صورت داشتن انحناء آلت جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (55 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر hamid جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام
    ممنون از سایت خوبتون
    پسری هستم 30 ساله (بدون تجربه سکس) و در آستانه ازدواج.
    خواستم بدونم این میزان کجی آلت تناسلی من در سکس ایجاد مشکل خواهد کرد یا ممکن هست باعث نارضایتی همسرم شود؟
    پیشنهاد شما چی هست؟ درمان کنم؟ جراحی یا ...
    1. تصویر کاربر hamid جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
      ???????
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ اسفند ۹۵( 7 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر جمشید جمعه ۲۹ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 788 مشاهده پرسش
    سلام . یک شورت جدید تهیه کردم که انعطاف زیادی دارد و کمی تنگ است. در حالتی که آلت خابیده است محدودیت فضا ندارد ولی وقتی آلت به حالت نعوظ میرسد علیرغم حالت کشسانی شورت بازهم موجب محدودیت فضا برای آلت شده و آلتم به سمت پایین منحنی میشه و نمیتواند حالت راست و مستقیم بگیرد و احساس خوبی ندارم . آیا پوشیدن این شورت در شبها که نعوظ ناخواسته شبانه اتفاق میفتد خطرناک نیست و موجب انحراف و کجی آلت نمیشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۹ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      نه اصلا مشكلي ايجاد نميكند
  • تصویر کاربر علي چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 244 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشيد دكتر من بيست سالمه با آلت حدود ١٧سانت و يكم آلتم كجه ب سمت چپ و ازموقعي ك يادمه اينجوري بوده هيچ دردي هم موقع راست شدن و مشكل ديگ نداره تاحالا رابطه نداشتم ك بدونم كجي آلتم مشكل ايجاد ميكنه يا نه . جديدن ك راجب بيماري پيروني وجراحي و اينا شنيدم خيلي نگرانم خيلي راجبش نگرانم و نميدونم اين همون بيماريه پيرونيه يا نه خيلي ممنون لطفن خواهشن راهنماييم كنيد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلامم ديدم زاويه كم است عمل نمي. خواهد٢-فيلم عمل من را ببينيد در يوتيوب را ببينيد
  • تصویر کاربر حميد چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    رفع خميدگي الت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام ديدم زياد كج است بايد عمل كنيد ٢-فيلم عمل من در يوتيوب را ببينيد٣-٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤ تماس وقت ويزيت
  • تصویر کاربر عثمان سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 188 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید الت تناسلی من به مقدار خیلی کمی کج است گفتم ببینم چه جور بفهمم که احتیاج به عمل دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام عكسش را در حالت نعوظ با موبايل بگيريد وهمينجا بفرستيد ببينم ٢-فيلم عمل من. ر يوتيوب را ببينيد
  • تصویر کاربر یونس سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 380 مشاهده پرسش
    سلام. دکتر من ۲۰ سال سن دارم. ۷ ۸ ماه است که درد در آلتم دارم بعد از سونوگرافی تشخیص دادن‌بنده پیرونی دارم.خدمت خودتون اومدم گفتید مشکلی ندارید(۴ ۵ ماه پیش) ۳تا سوال دارم لطفا پاسخ بدید.(در ضمن بنده کجی آلت مادر زادی رو به پایین داشتم قبلا)
    ۱: وسط آلتم وقتی نعوظ کامل ندارم‌گاهی به شکل ساعت شنی در میاد ولی موقع نعوظ تقریبا کامل بر طرف‌میشه این مشکلی داره خطر ناکه یا خیر؟(عکسش را فرستادم)
    ۲:نعوظ کاملم بعد از این ۷ ۸ ماه تقریبا مثل اولش است مثل همان کجی مادر زادی ولی وقتی کمی نعوظ از بین برود آلتم رو به پایین کج‌ میشه خیلی این مشکله خاصیه؟ باید عمل کرد؟(عکس نعوظ کامل و نیمه کامل فرستادم)
    ۳: من جسم سخت مثل نخود لمس نمیکنم بیشتر چنتا جسم سخت مانند رگ با فاصله از هم دور تا دور آلتم‌لمس میکنم ولی هیچ دکتری موقع معاینه نگفت پلاک لمس شده. آیا پلاک این شکلیه؟(قسمت تیره آلتم یک نمونه از این سفتی است )
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      اگر دخول داريد دستكاري نكنيد بهتر است
    2. تصویر کاربر یونس دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      آقای دکتر جواب سوال اولم برام مهمه لطفا بگید خطری داره یا خیر؟
      بنده هنوز مجرد هستم .نظرتون اینه بهش دست نزنم؟ لطفا پاسخ واضح بدید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      انها را نميتوان با جراحي خارج كرد
    4. تصویر کاربر یونس دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      راه حل شما چیه دکتر؟ بنده فقط میخوام سلامت جنسیم آسیب نبینه یعنی نعوظم دچار مشکل نشه . وگرنه خمیدگی رو با جراحی میشه اصلاح کرد
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      بهترين كار اين است دست نزنيد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر احمد شنبه ۲۳ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    سلام علیکم .اقای دکتر من 48 سال سن دارم اخیرا ار کمره الت تناسلی تورمی توده مانند از طرفین از چپ وراست میبینم که باعث کوتاهی الت هم شده است ضمنا درموقع نعوذ کمی احساس درد دارم .ضمنا رنگ اسپرم من هم به زردی گرایش پیداکرده .جهت اطلاع حدود 10 سال پیش وازکتومی کرده ام ضمنا در جوانی با فشار به الت صداتی تقی از ان به کرات میشنیدم که البته این موضوع مربوط به بیش از سی وچند سال قبل بوده است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۳ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام احتمالا پيروني گرفته ايد مطالب سايت من در اين مورد را بخوانيد٢-فعلا درمان نميخواهد
  • تصویر کاربر رضا یکشنبه ۱۰ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 213 مشاهده پرسش
    سلام دکتر، خسته نباشید. به دلیل فاصله زیادی که تا تهران دارم خواستم تصویر آلتم رو برای شما ارسال کنم و ببینم به عمل جراحی نیاز داره یا نه؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۰ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام نياز به عمل نيست
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر .بنده متاسفانه دچار کجی ه آلت هستم .از شهرستان مزاحم شما میشم وگرنه حضورا خدمت میرسیدم. مطالب این بحث رو هم مطالعه کردم ولی به جواب سوالم نرسیدم! اگه ممکنه راجب هزینه عمل کجیه آلت حدودا نرخ رو بفرمایید ممنون میشم .یا یه راهی معرفی کنید که بتونم مطلع بشم از شرایط و قیمتش ! سپاسگذارم و منتظر پاسخ حضرت عالی .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ بهمن ۹۵( 7 سال پیش)
      سلام عكسش را بفرستيد ببينم
  • تصویر کاربر امير سه شنبه ۲۸ دی ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    با سلام و تشكر از سايت خوبتان. مدتهاست كه آلتم به سمت چپ انحراف داره و نه ضربه خورده و نه موضوع ديگه به احتمال زياد مادرزادي ميباشد. مجرد هستم و 35 ساله و در رابطه هايي كه داشتم به مشكلي برنخوردم. ميخواستم خواهش كنم عكس فوق را از ديدگاه پزشكي بررسي و آيا براي اصلاح آن روشهاي غير جراحي نيز ميتوان استفاده كرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۸ دی ۹۵( 7 سال پیش)
      بهتر است عمل كنيد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر