جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان انحنا یا کجی آلات تناسلی به سمت چپ و راست

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه جوانان زیادی در کشور با شکایت از کجی آلات تناسلی مراجعه می کنند. کج شدن آلت تناسلی به بالا و پایین و یا طرف راست و چپ که در حالت نعوظ و سفت شدن آلت ایجاد می شود، انحناء آلت تناسلی اطلاق می شود.

کجی آلات تناسلی به دو صورت مادرزادی و اکتسابی می باشد. در حالت مادرزادی از همان سنین بچگی و نوجوانی و جوانی هر فرد حالت نعوظ دست می دهد آلت کج سفت می شود. ولی در حالت اکتسابی آلت تناسلی تدریجاً کج می گردد که به شرح آن ها می پردازیم.

انحناء آلت

انحناء اولیه آلت

علت این نوع انحناء که در نوجوانان و جوانان دیده می شود اغلب عدم تقارن در سیلندرها یا کورپوس کاورنوز آلت که نقش خونگیری و اتساع آن باعث سفتی آلت می گردد دیده می شود. این انحناء به چند صورت دیده می شود:
✔️ کجی آلت تناسلی به سمت بالا

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت پایین

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت راست

✔️ کجی آلت تناسلی به سمت چپ

تصمیم درمانی بسته به شدت انحناء می باشد. طبق قانون کلی اگر شدت کجی بیش از 30-20 درجه باشد که در آینده باعث اختلال در دخول و مقاربت شود باید حتماً تحت عمل اصلاح انحناء آلت تناسلی قرار گیرد. درمان دارویی و کشش و غیره برای اصلاح انحناء آلت تناسلی اولیه اصلاً مؤثر نیستند و توصیه نمی گردد.

دومین علت کج شدن و انحناء آلت تناسلی

بیماری پیرونی است که در آن به علت ناشناخته رسوب کلسیم در نسج آلت و به صورت تدریجی باعث کج شدن آلت تناسلی می گردد. بیماری پیرونی اغلب در مردان 45 تا 60 ساله و با دردناک شدن نعوظ شروع می شود و تدریجاً باعث انحناء آلت و در بعضی از مواقع باعث باریک شدن آلت تناسلی می گردد.

علت آن مشخص نیست، دیابت و ضربه هنگام سکس را از عوامل تسریع کننده آن ذکر می کنند ولی ثابت شده نیست. هیچ درمان داروئی از قبیل ویتامین E، تزریق کورتوم، اینترفرون، سلنیم و پنتوکس فیلین در درمان آنها مؤثر و قطعی نیستند.

این بیماری روند شروع و پایانی دارد که حدود 12-18 ماه طول می کشد و در طول این مدت رشد کرده و متوقف می شود. بسته به شدت کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ و مشکلاتی که این بیماری در رابطه با مقاربت دارد، تصمیم درمانی گرفته می شود. نکته مهم این است که باید تا زمان پایان روند توقف بیماری از هر گونه دستکاری اضافی اجتناب گردد. پیشنهاد میکنم ویدئو ی پایین که در رابطه با انحنای آلت مردان می باشد را ببینید

 

بهترین روش درمان انحناء آلت تناسلی

بهترین، مؤثرترین و کم عارضه ترین عمل جراحی اصلاح انحناء آلت تناسلی روش Plication می باشد. به علت حساسیت ناحیه آلت تناسلی باید از هر گوه دستکاری اضافی جهت جلوگیری از عوارض آن و اثر روی صفت شدن آلت تناسلی باید اجتناب کرد. در روش Plication یا پلیکاسیون، بدون دستکاری بیشتر در محل، فقط محل کجی آلت تناسلی به سمت راست و چپ را، با نخ ترمیم می کنیم.

برای اصلاح انحناء ابتدا باید از چهارطرف آلت خود، (از بالا، پایین، راست و چپ) عکس بگیرید و به دکتر معالج خود نشان دهید. بسته به شدت انحناء دکتر معالجتان نوع درمان شما را مشخص می کند.

پس از آزمایشات کامل با بی حسی نخاعی و با برش روی محل ختنه گاه قبلی، پوست را کنار زده و با تزریق آب به داخل آلت، نعوظ مصنوعی ایجاد می شود که دقیقاً محل انحناء را مشخص کرده و نقطه مقابل آن را با نخ نایلون بخیه زده و پس از کنترل کامل آن را گره می زنند این عمل درصد موفقیت بسیار بالا و عدم برگشت را به همراه حداقل عارضه دارا می باشد و به صورت سرپایی قابل انجام است.

# عوارض احتمالی عمل

درد و تورم که بعد از چند روز از بین می رود و گهگاهی حس آلت مختصری کم می شود که با گذر زمان بهتر می گردد. این عمل به علت دم دستکاری نسوج آلت تناسلی عوارضی بروی شدت نعوظ و کاهش آن ندارد که این مورد سوال و نگرانی خیلی از بیماران مراجعه کننده می باشد در عکسها قبل و بعد از عمل اصلاح انحنا را نگاه کنید.

# توصیه های بعد از عمل

  • 48 ساعت پانسمان فشاری آلت جهت کاهش تورم گذاشته می شود.
  • یک ماه باید نعوظ چه در خواب و بیداری نداشته باشد تا محل عمل کاملاً ترمیم گردد که برای این مورد داروهای مخصوص به شما تجویز خوهد شد.

کجی آلت

انحنای آلت

کجی آلت تناسلی

در صورت داشتن انحناء آلت جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.5/5 - (56 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کیوان یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    با سلام .
    بنده 30 سالمه. مشکلم شلی الت تناسلی درهنگام نعوظ هست و کاملا رو به پایین. دو بار عمل جراحی شدم پاشنه ی پای چپم رو مین رفت در سربازی . حدود یک سال میشه که ازدواج کردم و از این مشکل خیلی در عزابم . از تون خواهش میکنم راهنماییم کنید .
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      باید بررسی شوید با مراجعه
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 177 مشاهده پرسش
    سر آلت بنده گز گز میکنه و لرزش داره و هنگام مقاربت با همسرم مشکل نعوذ دارم ولی میل جنسی ام زیاده
    1. تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۹ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      منتظر جوابم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      از نظر من گز گز عصبی است ومهم نمیباشد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر عادل یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 660 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید انزال زود رس دارم آلتم خیلی حساسه موقع دخول زود تحریک میشه چن ثانیه هم طول نمیکشه و ارضا میشم اصلا راضی نیستم ن من ن خانمم چیکار باید بکنم راه درمانش چی هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام بیشتر منشا عصبی دارد باید تمرین تاخیر انزال انجام دهید مب سایت من کامل نوشته ام بخوانید
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 160 مشاهده پرسش
    سلام من پسری 20 ساله ام،
    در دوران نوجوانی عطش جنسی بسیار شدیدی داشتم، به طوری که با وجود استمنا ،در هفته حداقل دوبار و گاهی بیشتر جنب میشدم، اما چند وقتیه که میل جنسیم به شدت کاهش پیدا کرده و فقط ماهی یکبار جنب میشوم و ان عطش جنسی سابق را ندارم
    ایا این امر عادی هس یا من دچار بیماری خاصی شده ام؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بیشتر روحی است سعی کنید از اسمتمنادور باشید ورزش کنید بهتر میشود
  • تصویر کاربر عرفان یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 260 مشاهده پرسش
    اقای دکتر من متولد78هستم.و مادرزادی هیپوسپادیاس دارم البته خیلی کم هست..موقع ادرار کردن پخش میشه و کمی به سمت چپ مایل داره..الت تناسیم از پایین به سمت چپ انحراف داره.ظاهرش اذیتم میکنه میخوام درمان بشه..لطفا راهنمایی کنید و همه چیرو بگین...برام مشکلی ایجاد میکنه یا ن؟من چیکار کنم؟!
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      باید حضوری بیایید صحبت کنیم
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 208 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت پروفسور کرمی ، بنده در تابستان ، مطب مزاحمتان شدم ، و شما باتوجه به عکس های آلت بنده فرمودید که باید مورد عمل پلی کیشین قرار گیرم ، اما دیگر به علت فرا رسیدن سال تحصیلی و اینکه بنده در روستاهای عشایری سیرجان معلم هستم و می بایست سر کلاس حاضر شوم نتوانستم خدمتتان برسم . خلاصه ، چون در فایل های عکس، مشکل بنده گویا نبود ، تصمیم گرفتم که یک فایل ویدیو ای از این طریق برای شما ارسال کنم ، و توی این فایل آلتم را بادست به حالت صاف و کمتر از 30 درجه قرار میگیرد، و وقتی که این آلتم با دست به این شکل قرار میگیرد، پس یعنی اینکه در هنگام انجام دخول هم میتوان این را به این شکل وارد کنم ، به نظر شما با این پوزیشن میتوانم، دخول انجام دهم ؟ آقای دکتر الان دیگر فرصت عمل باتوجه به سال تحصیلی برایم فراهم نیست و نیز اینکه یک مورد خوب که همکار بنده در مدارس عشایری میباشد رو پیدا کرده ام ، به نظر شما برای ازدواج با این شرایطم اقدام کنم یا ممکن است موجب عدم دخول توسط من رخ دهد ؟ باتشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      باید بیایید ععمل کنید
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۲۶ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      سلام آقای دکتر ، توانستید فیلمی را که از طریق تلگرام خودتون فرستادم ، مشاهده کنید ؟ یعنی با توجه به اون فیلم و وضعیتش باز هم باید عمل کنم ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      باید حضوری صحبت کنیم اگر تصمیمت قطعی شد بیایید
    4. تصویر کاربر محمد شنبه ۲۷ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      آقای دکتر ، من همان طور که عرض کردم ، تابستان در تهران خدمتتان رسیدم ، فقط متاسفانه آن زمان ، فیلم همراه نداشتم ، حال میخواستم شما مرحمت بفرمایید فیلم من را که در پی وی تلگرام برای خود شما ارسال کرده ام را مشاهده کرده و نیز دوباره نظر خودتتان را در مورد مشکل بنده ، لحاظ فرمایید. آقای دکتر باتوجه به مسافت شهر محل سکونت و کار من که با شما حدود ۱۰۰۰ کیلومتر میباشد ونیز اینکه بنده معلم میباشم ، خواهشمند پوزش مرا بطلبید که نمی توانم الان حضورا خدمتتان برسم . آقای دکتر عزیز قدری ما رو هم درک کنید. اجرتون با امام رضا (ع)
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      هر موقع توانستی بیا من در خدمتم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      معیار برای عمل اشکال در سکس است اگر داری عمل میخواهد اینجا بیش از این طول ندهیم بهتر است
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید ببخشید مزاحمتون شدم .همسر من عفونت شدید ادراد و پروستات دارد الان 1 ماهه تا حالا هم قرص نیتروفوانتین و تاوانکس مصرف کرده و حتی در ادارش هم خون هست همین که قرص ها را تمام میکند دو روز لعدش دوباره مشکل در ادرار پیدا میکند و ادارش خونی میشیود ما قصد بارداری داریم همسرم در کنار این قرص ها باید چه قرص هایی بخورد تا روی حرکت و افزایش طول عمر و تعداد اسپرمش تاثیر نگذارد الن حدود 3 ماهه است ویتامین e ولی برای برطرف کردن مضرات انتی بیوتیک روی اسپرم چه داروهایی باید بخورد سانیوم هم به مدته یک هفته میخورد که باعث میشود چند بار در خواب ارضا شود از شما ممنون میشم که بگید برای تقویت اسپرمش در برابر داروهایی انتی بیوتیک چه باید بخورد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      از نظرباید نوار مثانه بگیرید۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴
  • تصویر کاربر احمد جمعه ۵ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام دکتر . من ۲۲ سالمه .پسر .دکتر جان من اولا که حدود یکساله جنب نشدم .و اینکه در سکس هیچ لذتی نمیبرم و سینه هام هم بزرگ شدن و مثل خانم ها حساس شده و با دست زدن بهشون تحریک میشم .اندازه آلت تناسلیم هم روز به روز داره کوچکتر میشه .دکتر من خودم فک میکنم از لحاظ هورمونی مشکل پیدا کردم حالا نظر شما چیه .از لحاظ هورمونی چه هورمون ها رو آزمایش بدم . اگر میشه لیست هورمون ها رو بدید ممنون میشم که بگم دکتر برام بنویسه .ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بايد چكاب هورموني لازم است
    2. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      چه هورمونایی رو چک کنم ؟ میشه اسامیشون رو بگید .پیش خودتون بیام انجام میدید؟
    3. تصویر کاربر احمد چهارشنبه ۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      دکتر من رفتم فوق غدد ایشون برام اینارو نوشتن
      TSH
      LH
      FSH
      Prolactin
      سرم تستسترون .
      کافیه اینا؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      بله
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر یاسین چهارشنبه ۱۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    سلام من 23 ساله هستم و مجرد
    2 سالی است
    بدلیل تماشای مکرر پورن و خود ارضایی
    دیگر به سختی تحریک میشوم
    و حتی با پورن هم نعوظ مثل قبل نیست
    قبلا هیچ مشکلی نداشتم و هیچ گونه بیماری قلبی عروقی و بیماری دیگری نداشتم و ندارم.
    ازمایش تستسترون نداده ام اما
    گمان نمیکنم دلیل این باشد چون نعوظ صبحگاهی دارم هر چند نسبت به قبل اندکی ضعیف تر است.

    آلت از نظر تناسلی از نظر فیزیکی مشکلی ندارد و قبلا به راحتی با عکس یا یک تصور جنسی یا دیدن یک صحنه تحریک امیز به راحتی نعوظ داشتم و برای هر مدتی میتوانستم حفظش کنم
    مشکل فعلی من به احتمال 95% بدلیل
    اینست که دیگر این چیز ها برایم عادی شده و به راحتی تحریک نمیشوم

    این را هم بگویم که تا کنون رابطه جنسی نداشته ام و نمیدانم که در رابطه طبیعی باز هم این مشکل را خواهم داشت یا خیر.

    حال سوالم اینست که چگونه باید
    به حالت قبل برگردم که بتوانم به صورت طبیعی تحریک شوم؟
    شنیده ام که روش هایی برای این کار وجود دارد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر شهراز جمعه ۱۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 187 مشاهده پرسش
    سلام،الت تناسلی من در حالت نعوظ رو به پایین هست.خواستم ببینم اگه عکس بفرستم میتونین تشخیص بدین که آیا به عمل جراحی نیاز هست یا نه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      عكسش وا با موبايل بگيريد بفرستيد ببينم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر