جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علائم سرطان پروستات پیشرفته یکی از موذی ترین علائم است که چراغ خاموش عمل می کند.

سرطان پروستات بی علامت

سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد. در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می شود.

نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید.

معاینه سرطان پروستات

در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر، برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند. علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت بکند اعضای دیگر بدن را درگیر می نماید و ممکن است زمانی علامت دار گردد که کار از کار گذشته است.

شایعترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

از علامت های دیگر سرطانی شدن پروستات خون در مایع منی است که در مواقع پیشرفته با درگیری کیسه های منی باعث خونریزی در مایع منی می گردد. در موارد نادری ،سرطان پروستات با انتشار به مثانه سوراخ های حالب را گرفته و باعث نارسایی و از کار افتادن کلیه ها می گردد که همچنانکه عرض کردم این ها علامت سرطان پیشرفته پروستات می باشند و لذا در پایان جمع بندی می کنم که:

  • معمولا و متأسفانه در اغلب موارد در مراحل شروع هیچ علامت و نشانه ای ندارد.
  • همه مردان بالای 50 سال و مردانی که عمو و پدر و برادشان مبتلا به این سرطان بوده اند و بالای 40 سال هستند حتماً باید چکاپ سرطان پروستات انجام دهند.
  • در صورت مشاهده اختلالات ادراری از قبیل: کاهش پرش ادرار، عدم تخلیه و خون در مایع منی، اگر بالای 50 سال سن دارید به دکتر کلیه مراجعه فرمایید .

 جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.4/5 - (10 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر حسن سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    باسلام بنده آقایی ۶۱ ساله هستم که با علائم سوزش ادرار و کشاله ران و اقدام به انجام سونوگرافی پروستات و آزمایش خون کرده ام.جواب سونوگرافی بنده خدمت شما.ممنون میشم شرح حال بنده را بیان کنید.باتشکر ازشما.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ فروردین ۰( 3 سال پیش)
      شبی یک عدد کپسول تامسولوسین مصرف شود
  • تصویر کاربر مجرد پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر

    من چند روز پیش از شما سوالی پرسیدم که فرمودین آزمایش ادرار و سونوگرافی انجام بدم. با توجه به اینکه در سوال قبل دیگر نمی توانستم چیزی بنویسم. در ادامه علایم که الان دارم و سوال قبل و نتایج آزمایش هارو میذارم. ممنون میشم جواب بدین.

    آقای دکتر من این موارد رو از خودم دوباره میگم:
    سوزش ادرار ندارم
    فشار ادرار خوب هست
    تکرر ادرار ندارم
    فقط مقدار بعضی وقت کمی درد در ناحیه کشاله ران راست (خیلی کم چپ)احساس می کنم. معمولا موقع حرکت پوشیدن شلوار و جوراب که روی یه پا هستم و هر وقت یه کمی بهش فشار میاد.
    درد خیلی نیست و تنها جایی از بدن که با لمس احساس این درد رو تشدید میکنه قسمت بین آلت و ران راستم هست. درد در بیضه ندارم. کمی کمتر هم شده اما بازم بعد از حدود یک هفته از قطع مصرف سیپروفکت هستش. درد در قسمت زانو و پایین ران تقریبا تمام شده است.

    ممنون میشم با توجه به ازمایشات و اطلاعات که در سوال قبلی هست بفرمایید آیا مشکل خاصی هست و کلا بفرمایید مشکل چی هست. گرفتگی عضلات، التهاب پروستات

    ممنون

    سوال قبل:

    قرص سیپروفکت - پرسش 233949

    سلام

    من 29 ساله و مجرد هستم. من حدود یک ماه پیش دو بار موقع جنب شدن دردی رو در الت احساس کردم. و بعدا دیگر این درد موقع جنب شدن تکرار نشد. همچنین بعد از حمام و استفاده از صابون دچار سوزش ادرار در حد یک بار ادار کردن میشدم. برای این دو مورد به دکتر مراجعه کردم و بدون آزمایش خاصی به من قرص سیروفکت 500 برای ده روز و هر روز دو قرص تجویز کردند. بعد از مدتی قرص ها را خریداری کردم و ده روز استفاده کردم. در طول این ده روز درد در ران و پای راست، درد در عضلات دست و تیر کشیدن دست رو تجربه کردم و همچنین بعضی وقت ها درد در پشت بیضه رو هم تجربه کردم. وقتی دست میزدم به بیضه دردی نداشتم مثل اینکه درد در پشت اون ناحیه بود و همچنین زیر ناف هم درد داشتم بعضی وقت ها. در طول مصرف قرص من متوجه شدم که سوزش ادرار فقط بخاطر صابون بوده و با حذف صابون کلا حل شد. با این حال دارو ها رو تا ده روز استفاده کردم. الان که دارو ها تموم شده درد در پا به صورت کمتر رو احساس می کنم که شامل ران و زانو بیشتر در پای راست میشه. همچنین در اطراف الت رو هم بیشتر در سمت راست احساس می کنم ولی جایی مشخصی نیست که با فشار دادن اون درد بیشتر بشه. این علایم نسبت به قبلا کمتر شده اما من نگرانش هستم چون میخوام ازدواج کنم ایا مشکلی هست احساس می کنم با گفتن این موضوع به نامزدم ممکنه بخاطر یه موضوع کوچک و یر مهم ناراحتش کنم و با این حال نمیخوام کسی رو هم بدبخت کنم.

    آقای دکتر من یاد رفت خدمت شما بگم که الان حدود چهار روز از زمانی که دیگه قرص سیروفکت استفاده میکنم گذشته. علایم کمتر شد ولی هنوز کم و بیش هست.
    و قبلا هم در طول مصرف معمولا یک ساعت قبل از زمان قرص بعدی این درد در ناحیه پا و اطراف بیضه سمت راست مشهود میشد. همچنین بیضه سمت راستم هم کمی بالاتر از بیضه سمت چپ هست و جلوتر هست. ولی دردی در ناحیه بیضه ندارم.

    اگه فکر می کنیم این علایم خطرناک هست با توجه به اینکه قصد ازدواج دارم بفرمایید.
    ممنون
    میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      همه چی خوبه ، مشکلی نیست و نیاز به کار خاصی نیست
  • تصویر کاربر محمود پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 229 مشاهده پرسش
    با سلام واحترام مدت طولانی هست که بعضی مواقع دچار تکرر ادرار می شوم ، و در آخرین سونوگرافی که دادم ابعاد پروستات
    37*45*42 mm , و به حجم36 سی سی مشهود است.
    هایپر تروفی لوب مدین در پروستات رویت شد. فعلا به مدت یکماه کپسول پروترال4% شبی ی عدد و قرص فیناید 5 میخورم.
    ممنون میشم اگر نظر جنابعالی را داشته باشم.اردتمند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۹ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      پروستاتتون بزرگ شده ، اگر سنتون بالای ۴۵ هست psa چک کنین. فقط شبی یک عدد پروترال مصرف کنین
  • تصویر کاربر حسام سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 169 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من چند بار هنگام رابطه بیضه هام درد شدیدی میگیرن بعد از یک دقیقه قطع میشه و دو بار هم باعث شده نعوظ از بین بره روز بعدش هم درد کمی در بیضه و کشاله سمت راست ودرد بین بیضه ومعقد هم داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۷ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ابتدا سونوگرافی انجام شود. هم از بیضه ها و هم از پروستات
  • تصویر کاربر Paedar دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 1775 مشاهده پرسش
    سلام دکتر. کمی مشکل در مقعد داشتم و یکی از اونها خروج مایع بی رنگ مخصوصاً در زمان ارگاسم بود. اقدام به درمان کردم و همه ی مشکلات کم و خفیف شدند به جز این یکی. هنوز هنگام تحریک و ارگاسم از مقعدم مایع بی رنگی خارج می‌شود. نمی دانم از پروستات است یا ربط به همان روده دارد خیلی نگران هستم لطفاً راهنمایی کنید. سپاس ۲۴ ساله
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ربطی به پروستات ندارد ، با دکتر گوارش صحبت کنید
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    با سلام وخسته نباشیدخدمت جناب دکتر کرمی . میخواستم بدونم اگر التهاب پروستات همراه با درد نباشه آیا باز هم مصرف ملوکسیکام لازم هست؟اگر لازم هست چه دوزی باید مصرف بشه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      درمان التهاب پروستات بدین صورت است :
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر حمید شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 466 مشاهده پرسش
    سلام
    خسته نباشید
    پسری 30ساله و مجردم
    که مدتیه دچار حالت نبض در ناحیه پرینه ( شایدم پروستات باشه دقیق نمی دونم) شدم و هراز گاهی به مدت چند ثانیه تا چند دقیقه حالت نبض پیدا می کنه ؟ علتش چیه؟ علامت بیماری خاصی هست یا خیر؟
    و من متاسفانه چند ساله که مشکل خودارضایی هم دارم
    اگه راهنمایی کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکلی نیست نگران نباشید
  • تصویر کاربر محمود جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 277 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید بنده 68 سال سن دارم ، حدود 4 سال هست که درگیر پروستات هستم و قبلا تامسولوسین و ترازوسین تجویز کرده بودن که خیلی راحت بودم ولی در حال حاضر حدودا 4 ماه هست که تامسولوسین 04 روزی 2 عدد و فیناستراید 5 یک عدد مصرف میکنم و در حال حاضر دچار مشکل تکرر ادرار بدون شب ادراری و کمی سوزش هستم و در سونوگرافی که انجام دادم حدود 140 میلی لیتر از حجم ادرار( که قبل تخلیه مثانه که 500 میلی لیتر بود) پس از تخلیه خارج نشد و حجم پروستات 54cc در ابعاد 43×47×51 مشاهده شد همچنین 154 total psa در آزمایش انجام شده گزارش شده و عفونت ادراری هم نداشتم ، جراحی آندوسکوپیک برای بنده با این شرایط قابل انجام هست ؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر psa شما ۱۵۴ هست باید از پروستات نمونه برداری انجام شود
    2. تصویر کاربر محمود سه شنبه ۱۶ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      ببخشید آقای دکتر psa یک ممیز ۵۴ است ۱.۵۴ اشتباه وارد شده ، باز هم نمونه برداری لازم است ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ دی ۹۹( 3 سال پیش)
      خیر ، اگر ۱.۵۴ هست طبیعی است. تامسولوسین ادامه یابد. اگر با مصرف دارو علاین کنترل نیست پروستات باید عمل شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    سلام دکترجان سن۳۳من آزمایش کشت ادرار دادم آزمایش ادرار دادم همه خوب بودن.سنوگرافی از کلیه ها مثانه پر و خالی وپروستات دادم وجوابش دراومده طبیعی است.من تعداد اسپرمم کم است.صاحب بچه هستم.من بعداز نزدیکی یعنی وقتی که حمام کردم اومدم بیرون یه حالت تیر کشیدن خفیف طرف پرینال تا خودآلت تا نوک آن دارم،مشکل من چیه؟راه حل چه پیشنهاد میدین.البته سرعت ادرارم خوبه.ممنونم از پاسخهاتون...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      اگر همیشگی نیست ، اهمیتی نداره
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۱ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      همیشگی یعنی منظورتون عادی روزانه؟ من زمانی که نزدیکی میکنم این حالت میشم .بعدش رفع میشه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      مشکلی نیست
    4. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      از تمامی دکترهای دیگه اخلاق مداراتر هستید.خدابهت سلامتی بده.ان شاءالله که خدا سایه ات رو،روی سر بچه هات نگهداره.که بدون منت جواب بیمارا رو میدی.روسفید باشی دکترجان.
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹( 3 سال پیش)
      خواهش میکنن عزیز ، بزرگوارید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر ابوالفضل جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 305 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت جناب پرفسور کرمی‌ . بنده 30 سال دارم و متاهل هستم. مدت 20 روز هست که در طول روز با دوشیدن آلت متوجه خروج مایعی شبیه به منی میشم. 5 شب هست که تکرر ادرار دارم و شب حدودا 3 یا 4 بار بیدار میشم میرم سرویس. پیش دکتر رفتم برام سونوگرافی کلیه و پروستات نوشتن که جواب سونوگرافی به این شکل بود که اندازه پروستات 41 میلی لیتر و مثانه پر 200 میلی لیتر که بعداز یک بار تخلیه کردن 30 میلی لیتر باقی مانده و تخلیه نشده. حالا سوالم این هست که آیا بنده با توجه به اینکه 30 سال سن دارم بزرگی پروستات دارم یعنی؟؟یا عوامل دیگه ای باعث بزرگ نشون دادن پروستات میشن؟مثل عفونت مجاری ادرار یا غیره... جناب پرفسور بنده نگران هستم از شما ممنون میشم بهترین راه درمان و هر توصیه دیگه ای رو که دارید محبت کنید دستور بفرمایید. بنده وکیل دادگستری هستم در قزوین شاید عمری باقی بود و تونستیم به ذره ای از محبت شمارو جبران کنیم. قبلا از بذل عنایات شما نهایت تشکر رو دارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      علایم شما به التهاب پروستات شباهت دارد ، از داروهای افلوکساسین ۲۰۰ میلیگرم هر ۱۲ ساعت و کپسول تامسولوسین ۰.۴ میلیگرم شبی یک عدد و قرص ملوکسیکام ۷.۵ میلیگرم هر ۱۲ ساعت برای یک ماه استفاده کنین و از قهوه و نوشابه و ادویه جات و پیاز و سیر پرهیز کنین
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر