اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

علائم سرطان پروستات پیشرفته

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

علائم سرطان پروستات پیشرفته یکی از موذی ترین علائم است که چراغ خاموش عمل می کند.

سرطان پروستات بی علامت

سرطان پروستات به علت اینکه در 70 درصد مواقع از قسمت محیطی پروستات شروع می شود اغلب هیچ علامت و نشانه ای ندارد. در بعضی از موارد بزرگی خوش خیم و سرطان پروستات، همزمان در بیمار ایجاد می شوند که چنین بیمارانی خوش شانس هستند زیرا به علت اختلالات تخلیه ادرار بررسی می شوند و سرطان پروستات آنها در مراحل زودتر تشخیص داده می شود.

نتیجه اینکه ما نباید منتظر ایجاد علائم و نشانه های سرطان پروستات باشیم و در صورتی که شما بالای 50 سال هستید، سابقه خانوادگی سرطان پروستات در پدر و عمو و برادرتان را دارید حتماً جهت چکاپ از نظر سرطان پروستات به دکتر متخصص مجاری ادراری مراجعه نمایید.

معاینه سرطان پروستات

در حالت کلی به تمام مردان بالای 50 سال که چه علائم مشکل ادراری داشته باشند و یا نداشته باشند و تمام مردان بالای 40 سال که پدر، برادر و عموی مبتلا به سرطان پروستات دارند باید از نظر سرطان پروستات، بررسی شوند. علاوه بر علائم ادراری، سرطان پروستات در مواقعی که پیشرفت بکند اعضای دیگر بدن را درگیر می نماید و ممکن است زمانی علامت دار گردد که کار از کار گذشته است.

شایعترین محل انتشار سرطان پروستات استخوان ها و مخصوصاً استخوان های کمر و ستون فقرات هستند که با درد منتشر استخوان، رنگ پریده گی، شکستگی خودبخود استخوان و یا فشار به اعصاب کمری و فلج شدن و از کار افتادن پاها علائمی است که در بررسی ممکن است تشخیص سرطان پروستات منتشره داده اند.

علائم سرطان پروستات پیشرفته

از علامت های دیگر سرطانی شدن پروستات خون در مایع منی است که در مواقع پیشرفته با درگیری کیسه های منی باعث خونریزی در مایع منی می گردد. در موارد نادری ،سرطان پروستات با انتشار به مثانه سوراخ های حالب را گرفته و باعث نارسایی و از کار افتادن کلیه ها می گردد که همچنانکه عرض کردم این ها علامت سرطان پیشرفته پروستات می باشند و لذا در پایان جمع بندی می کنم که:

  • معمولا و متأسفانه در اغلب موارد در مراحل شروع هیچ علامت و نشانه ای ندارد.
  • همه مردان بالای 50 سال و مردانی که عمو و پدر و برادشان مبتلا به این سرطان بوده اند و بالای 40 سال هستند حتماً باید چکاپ سرطان پروستات انجام دهند.
  • در صورت مشاهده اختلالات ادراری از قبیل: کاهش پرش ادرار، عدم تخلیه و خون در مایع منی، اگر بالای 50 سال سن دارید به دکتر کلیه مراجعه فرمایید .

 جهت اخذ نوبت می توانید با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

2.8/5 - (57 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 407 مشاهده پرسش
    با عرض سلام طبق آزمایشات انجام شده بعد از نزدیکی مایع با ادرار خارج میشود راه حلی برای درمان وجود دارد یا نه که اون دریچه بسته شود یا از طریق وتزریق سلول بنیادی این کار انجام شود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد نوار مثانه بگيريد
  • تصویر کاربر حامد یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 426 مشاهده پرسش
    آیا روشی برای بلند تر شدن آلت هست؟
    یا بهترین روش برای بلند تر شدن آلت چیست؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین
    باتشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      منظورتان مشخص نيست
  • تصویر کاربر mosafer یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشید
    جناب اقای دکتر من ذهنیتی نسبت به مقدار انحراف برای بروز مشکل رو ندارم .. ممنون میشم با توجه به عکس بفرمایید الزاما باید عمل بشود یا خیر ..
    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      بله بايد عمل كنيد
  • تصویر کاربر سام یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 372 مشاهده پرسش
    باعرض سلام...جناب دکتر کرمی استاد تمام دانشگاه شهید پزشکی!!بنده دانشجوی پزشکی دانشگاه تهرانم....مطالب سایتتونو به دقت مطالعه کردم...واقعا ضعف بسیار بزرگ جامعه ی پزشکی ما کمبود و یا نبود پزشک به تمام معنا متخصص هست...مطالب ارائه شده در سایت جنابعالی بسیار مبتدی و د سطح بسیار پایینی از محتوای علمی و پزشکی هست....چرا که در بسیار از مباحث مطرح شده چون اختلال نعوظ و زود انزالی تقریبا هیچ درمان درستی ارائه نشده و روشهای درمانی خیلی نامفهوم مثل تجویز سیدنافل یا دستگاه اکستندر که هر دو در تبلیغات ماهواره ای مدم عام میشناسند و عوارض شدیدی دارد و مطالبی توخالی و زیرآکس و کپی و مشابه از سایتهای دیگر هست...بنده قصد تعرض ندارم...بعنوان یک منتقد ازتون خواهش میکنم فکری بحال این مطالب بی نهایت مبتدی و کم عمق سایتتون بکنید...بعنوان یک پزشک از سایتها و کلینیکهای درمانی اروپا و یا کانادا بازدید کنید و ببینید میزان تفاوت رو در کیفیتت و کمیت کار....در 90 درصد مطالبتون فقط از دارو درمانی برای درمان استفاده کرید...خودتون میدونید که بخش عمده ای از درمان روان درمانی و ...است....در هر صورت از یک اسناد تمام دانشگاه شهید بهشتی انتظار میره مطالب و مقالات معتبر تر ، هماهنگ با متدهای پیشرفته روز دنیا و درمانهای تخصصی تر ارائه به مردم بی گناه ما بشه...خیلی از مردم ما در مسائل حنسی دچار مشکلات شدیدی هستن....واقعا کم کاربردی و یا فقر علم و روش درمان پزشکهای علی الظاهر متخصص مملکت ما در پرداختن به این مسئله بیشترین تاثیر رو در نابودی زندگیها گذاشته...خواهشا فکری بحال این سایتتون بکنید که ملال اور و رنج اوره.....
    1. تصویر کاربر سام یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      خب مشخص که \\اسخی برای این انتقاد بحق و بجا نیست.........
      آن که چشم را بر برون انداخته....او کجا فهم درون را ساخته
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      پروفسور گرامي اين سايت براي مردم عادي است نه شما دانشمند گرامي مطالب با زبان ساده وبراي عوام است نه نخبه هاي مثل شما روان درماني مال روانكاوها است نه بنده و ضمنا مواردي چون انزال زودوس افرايش ساير الت و......هنوز درمان قطعي ندارد مگر اينكه شما دانشمند محترم بلد هستيد ميفرماييد همه فيلمها ومطالب به روز وعلمي است واين نظر شخصي غير علمي توام با حسا دت وتنگ نظري ميباشد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر بهناز یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 550 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخير اقاي دكتر، پدر من عمل پروستات داشتن(تومور در پروستات بوده )كه كامل در اوردن..تا زماني كه درن داشتن مشكلي نداشته اما زماني كه برداشتن از بخيه ها به صورت خيلي زياد آب خارج ميشود كه دكترشون ميگن ادراره..توضيح دكتر اينه بخاطر اينكه اتصال لوله ها به مثانه كمي باز شده الان حدود ١٦ روزه كه اين حالت هستن..ممنون ميشم اگر كمكم كنيد در اين مورد كه طبيعي هست اين حالت يا نه
    پيشاپيش ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد از دكتر خودتان بپرسيد
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 518 مشاهده پرسش
    خیلی خلاصه مشکلاتم را بیان می کنم خواهشا خواهشا راهنماییم کنید...
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما جناب آقای دکتر و تشکر بابت وب سایت خوبتون و همچنین وقتی که در اختیار ما می گذارید...بنده مردی 26 ساله هستم که حدود 9 ماهه که گرفتار مشکلات کلیه و دفع ادرار هستم از درد خفیف کلیه که هر از گاهی اتفاق می افتاد شروع شد تا اینکه بعد از مدتی دچار گیر ادرار می شدم و تا اینکه اواخر مرداد ماه امسال بعد از گیر ادرار شدید، از آن به بعد دچار تکرر ادرار، زور زدن برای دفع ادرار، قطره ای شروع شدن ادرار، احساس خالی نشدن مثانه به طور کامل و ... شدم تا الآن پیش 7 تا متخصص و فوق تخصص رفتم و انواع آزمایشات ادرار و کشت و سیتولوژی و غیره دادم و انواع داروهای: Roatexin,هیدروکلروتیازید, داکسی سایکلین, آزیترومایسین, پرازوسین، پروستاتان، کوتریماکسازول و ... رو مصرف کردم تا ااینکه یکی از متخصصین بهم گفت باید سیستوسکوپی انجام بدم...این عمل رو انجام دادم و نتیجشو براتون ضمیمه می کنم...من روز یکشنبه هفته قبل این عمل رو انجام دادم و از روز دوشنبه داروهای دکتر که به ترتیب:
    Tavanex(صبح ها)Baclofen(ظهر بعد ناهار)Tamsolusine(شبها موقع خواب)بود رو مصرف کردم ...روز سه شنبه و چهارشنبه حالم نسبتا خوب بود تا اینکه از روز پنج شنبه دوباره مشکلاتم شروع شد تا جایی که مجبور شدم به دلیل دسترسی نداشتن به دکتری که عملم کرده بود(به دلیل دوری مسافت)پیش متخصص دیگه ای رفتم و ایشون گفتن قرص Finoprost رو صبح ها مصرف کنم...از روز یکشنبه دارم این قرص رو هم علاوه بر قرص های خودم می خورم ولی باز هم تغییر محسوسی در حالم نداشته...راستش دیگه دارم کلافه می شم ...از اواخر مراداد که مشکلم جدی تر شد همش از ترس دفع نشدن ادرارم خیلی کم آب و مایعات دیگه می خورم...الآن که روزانه فقط به خوردن 4 لیوان آب با قرصام بسنده می کنم می ترسم به خاطر این مشکلم که زیاد آب نمی خورم دچار مشکلات کلیه بشم و ...
    آیا خوردن یا نخوردن آب و مایعات دیگه می تونه مشکل من رو بدتر کنه منظورم اینه که آیا پروستاتیت ربطی به آب خوردن یا نخوردن داره؟
    گاهی اوقات موقع ادرار کردن ذره های سیاهرنگی داخل ادرارم وجد داره که نمی دونم چیه...
    خواهشا راهنمایی بفرمایید...آخه من هنوز یک سال نیست که رفتم سر کار و می ترسم این دستشویی رفتن های زیادی کار دستم بده و موقعیت شغلی به خطر بیفته تو این اوضاع کاری...
    خواهشا درباره پرهیز غذایی و همچنین ورزش هایی که می تونن مفید باشن هم راهنمایی بفرمایید...ممنون از این همه حوصله ای که به خرج می دین...اجرتون با مادر سادات حضرت زهرا(س)
    (خواهشا محرمانه بماند و در وب سایتتان قرار ندهید......باز هم ممنون)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      اب زياد بخوريد ورزش خوب است ادامه بده
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 436 مشاهده پرسش
    سلام
    طی آزمایش سونوگرافی، من واریکوسل گرید2 دارم. آیا فقط کسانی که گرید3 دارند نابارور هستند یا ارتباطی ندارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      با ازمايش اسپرم مشخص ميشود
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 378 مشاهده پرسش
    سلام دکتر شما بنده رو ۹ روز پیش در بیمارستان شهدای تجریش عمل کردید، خداروشکر تا الان مشکل خاصی نداشتم فقط قرص های سیپروفلوکساسین رو که استفاده میکردم به دلیل بروز عوارض دیگه ادامه ندادم البته هشت روز کامل مصرف کردم...
    از دیشب کمی درد در رگهای بیضه چپم احساس میکنم میخواستم بدونم بخاطر اینه که قرص ها رو قطع کردم یا اینجور درد ها تا چند وقت عادی هست؟
    اگر بخاطر قطع کردن قرص هاست الان چه کنم ادامه بدم یا نیازی نیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      درست ميشود
  • تصویر کاربر عرفان یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 479 مشاهده پرسش
    با سلام.اینجانب ۲۴ ساله با اندازه حجم پروستات ۳۰cc.که در موقع ادرار دچار تکرر در ادرار و همچنین ضعیفی فشار ادرار دچار شده ام.آیا بیماری با دارو قابل حل می باشد و جای نگرانی نیست؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد بررسي سيستوسكوپي شويد
  • تصویر کاربر امير یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 408 مشاهده پرسش
    سلام ٣٨ سال سن دارم التم هم دو سوراخ دارد هم به سمت پايين انحنا دارد هنگام نعوذ خميده است مشكلي در ارضا ندارم ولي كجي را ميخواهم رفع كنم چون برام در سكس مشكل بوجود اورده خواستم ببينم به چه صورت اين مشكل رفع ميگردد و هزينه ان حدودي چه قدر مي شود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۲ دی ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد بياييد ببينم٠٢١٢٢٦٤٢٧٤٤
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر ادوارد جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 1120 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    آزمایش دادم و نتیجه این بود که psa 13.1 و freepsa 2.4 هست ، دکتر رفتم داروی پروترال دادند که روزی 1 عدد بعد از صبحانه مصرف کنم . اما در این یک هفته ای که مصرف می کنم دل پیچه ، شکم درد و برخی موارد معده درد دارم . مشکل از چیست ؟ تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      باید نمونه برداری کنید
  • تصویر کاربر شاهوردی شنبه ۱۸ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 680 مشاهده پرسش
    دکتر سلام.پدرمن 56ساله هستندودرتاریخ24.1.93 که اولین ازمایش پروستات رودادن .psaایشون11.4 بودوبامصرف یکسری انتی بیوتیک ازمایش بعدی psaایشون که تکرارشد درتاریخ27.02.93 اندازه ی psaاشون به 7.3رسید.که برای ایشون بیوپسی تجویز شد که دربیمارستان هاشمی نزاد تهران انجام شد وقبل از بیوبسی یکبار دیگه ازمایش psaتکرار شد که اندازش بازهم تغییر کردوبه8.9 رسید.وگفتن که 10روز دیگه نتیجه ی ازمایش رو بگیریم .میشه لطفا درموردشون یه خورده توضیح بدین واینکه اگر بدخیم باشه باید چیکار کرد؟//
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      نتیجه را به من بفرمایید
  • تصویر کاربر مجید یکشنبه ۲۲ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 603 مشاهده پرسش
    با سلام
    ضمن تشکر از حوصله شما
    من 42 سال سن دارم. وزن پروستات من حدود 40 گرم است و هیچ مشکلی مانند دفع ادرار، سوزش و .. هم ندارم و علایم دفع ادرار نیز کاملا طبیعی است. فقط این اعداد در سونو گرافی مشخص شده است. دکتر معالج می گوید با توجه به سن شما پروستات دارای سایز بالایی است و باید بالیزر سایز اضافه را بخار کنم . ولی بنده مقداری به این موضوع در کل مشکوکم. دو سونوگرافی متفاوت در 3 ماه اخیر را نیز پیوست کردم.
    کمک و راهنمایی بفرمایید.
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۲ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      اصلا و ابدا نیاز به درمان ندارید هنوز جوانید مشکل پیدا میکنید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب