اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

بیماری مثانه بیش فعال چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چنانچه به هر علتی فردی بیش از حد نرمال (شش بار در روز و 2 بار در شب) مجبور به دفع ادراری شود ممکن است به بیماری مثانه بیش فعال یا پرکار مبتلا شده باشد. تکرر بیش از حد ادرار و احساس دفع ناگهانی ادرار و بی اختیاری ادراری اورژانسی می تواند ناشی از عفونت های سیستم ادراری – تومور مثانه و یا اختلالات عصبی مثانه باشد.

مثانه بیش فعال یک بیماری آزار دهنده ای ایست که کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و محدودیت ها واسترس های ناشی از تکرر ادرار و اینکه دستشوئی همیشه در دسترس بیمار باشد چه بسا زندگی فرد را محدود کرده و مانع از بیرون آمدن از خانه و عدم مسافرت طولانی و غیره می گردد.
بیماری فوق در تمام سنین در مردان و زنان دیده می شود و اغلب در خانم ها شایع تر است.

 

علامت های مثانه بیش فعال عبارت است از

  • تکرر ادرار زیاد
  • احساس ناگهانی و شدید دفع ادرار
  • بی اختیاری اورژانسی ادرار
  • شب ادراری و بیدارشدن بیش از 2 بار در شب در افراد جوان که علامتهای فوق مزمن بوده و باعث مشکلات روانی  عاطفی و اجتماعی می شود و کیفیت زندگی شدیداً مختل می گردد.

 

علت مثانه بیش فعال چیست؟

علت تکررهای ادراری، بی اختیاری اورژانسی و احساسهای شدید دفع ادراری مزمن، می تواند ناشی از عفونتهای مزمن پروستات، ورم مزمن مثانه، ناپایداری عضله مثانه و انقباضهای خود به خودی آن، کاهش حجم مثانه، کاهش قابلیت اتساع مثانه جهت حجم گیری، به هم خوردن تعادل عصبی عضله مثانه، دریچه خروجی مثانه و حساس شدن بیش از حد گیرنده های عصبی مخاطی مثانه باشد.

هر فردی که علائم تحریک پذیری ادراری بیش از حد و دراز مدت دارد باید از نظر این بیماری بررسی گردد.

تکرر ادراری

روش تشخیصی مثانه بیش فعال چیست؟

آزمایشهای ادرار جهت ارزیابی عفونت ادراری بیمار کمک کننده می باشد در صورت عدم وجود عفونت جهت تشخیص قطعی بیماری باید نوار مثانه یا تست اورودینامیک از بیمار انجام شود. که با انجام نوار مثانه: حجم مثانه قابلیت اتساع مثانه، حس مثانه وجود پرشهای انقباض عضلات مثانه و هماهنگی دریچه خروجی مثانه همه با دقت خاص تشخیص داده شده و با توجه به محل عیب موجود درمانهای قطعی انجام می گیرد.

درمانهای موجود جهت مثانه بیش فعال کدامند؟

امروزه از رفتار درمانی و درمانهای داروئی و درمانهای جراحی جهت درمان مثانه بیش فعال استفاده می شود. که با انجام تست ارودینامیک و تشخیص علت اصلی، درمانهای فوق به بیماران پیشنهاد می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3.1/5 - (40 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 453 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر محترم
    ان شالله که همیشه تنتون سلامت باشه
    من پسری هستم 31 ساله از کرمانشاه-بعضی وقتها خودارضایی میکنم یعنی مثلا هفته ای یکی دو بار-حدودا 3 شب پیش که خود ارضایی کردم چه در حین انزال و چه در حین ادرار اصلا مشکلی نداشتم اما احساس کردم که ادرارم کامل تخلیه نشده به همین خاطر به صورت سرپا که بودم بخودم فشار آوردم خواستم باقیمانده ادرار رو خالی کنم که متاسفانه چون بی اختیار و بصورت فشار زیاد از داخل مجاری ادرارم پرتاب و خارج شد در نتیجه یه درد شدید و سوزشی رو داخل مجاری ادرارم تقریبا از وسط آلت تا نوک آلت احساس کردم البته خود آلتم که دست زدم درد نداشت فقط درد و سوزش داخل مجاری ادرار بود-ناگفته نمونه که من قبلا هم یه وسواس خاصی بعد از هربار ادرار کردن داشتم یعنی بخودم فشار میاوردم که اون باقیمانده ادرار که بصورت چند قطره بود از داخل مجاری ادرار خارج بشه که اصلا هم مشکلی باهاش نداشتم این چند سال و اصلا هم درد و سوزشی احساس نمیکردم تا اینکه 3 شب پیش این اتفاق برام افتاد-زنگ زدم دکتر فامیلمون گفت چیزی نیست ورم خفیف پروستات مشکلی نیست و نیازی به دارو نداری و خوبخود برطرف میشه اما خواستم شما نظر قطعی رو بگید که واقعا مشکل خاصی دارم یا عفونت یا نیازی به دارو دارم؟آقای دکتر الان مشکلم اینه که این 3 روز یه کوچولو داخل مجاری ادرارم یعنی از وسط آلت تا نوک آلت درد و سوزشی خاصی داره یعنی راحت میتونم ادرار کنم اما اون باقیمانده ادرار که بخوام خارج کنم یعنی بخودم فشار بیارم در حین خروج باعث درد و سوزش داخل مجاری ادرار از وسط آلت تا نوک آلت پیش میاد که بعد از چند دقیقه برطرف میشه اما دست به آلتم بزنم درد نداره فقط داخل مجاریش انگار زخم یا چیزی گیر هست ولی اصلا از لحاظ ادرار کردن مشکلی ندارم یعنی سایز ادرار و حجم ادرار هنگام خروج مشکلی ندارم و بصورت طبیعی هست-دکتر الان مشکلم اینه که قبلا اون چند قطره ادرار که بعد هربار ادرار داشتمو بخودم فشار میاوردم راحت خارج میشد اما از 3 شب پیش که خودارضایی کردم بعد از ادرارم دچار این درد و سوزش شدم که بیشتر بصورت درد تا سوزش-یا اگرم بخوام اون چند قطره رو بعد از هربار ادرار خارج نکنم وقتی که بخوام خودمو خم کنم یا چیزی بلند کنم اون چند قطره بی اختیار خارج میشه که قبلا اصلا دردی نداشتم اما از 3 شب پیش الان بعد از هربار ادرارم بخوام خودمو خم کنم یا چیزی بلند کنم حین خروج اون چند قطره ادرار دچار درد و کمی سوزش داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت میشم ولی به خود آلتم دست میزنم درد نداره و درد و سوزش داخل مجاری از وسط آلت تا تقریبا نوک آلت-البته دکتر شب بعدش هم دوباره خود ارضایی کردم گفتم ببینم هنگام انزال همون درد داخل مجاری ادرار از وسط آلت تا نوک آلت رو دارم که هنگام انزال اصلا دردی ندارم و هنگام ادرارم یکم سوزش و درد دارم که بیشتر درد تا سوزش اما اون چند قطره ادرار باقیمانده که اگه خودم بخوام با فشار خارج کنم باعث درد شدید داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت میشه و اگرم خارج نکنم حین خم شدن یا یه فعالیتی اون چند قطره بصورت بی اختیار خارج میشه و باعث درد و سوزش مجاری ادرارم میشه که قبلا اصلا اینجور مشکلی نداشتم و درد و سوزشش تا چند دقیقه بعد اون نمیمونه و کلا این 3 روز یکم درد و سوزش داخل مجاری ادرارم از وسط آلت تا نوک آلت احساس میکنم که بعد ادرار اون باقیمانده ادرار باعث این مشکلم میشه و الان از 3شب پیش بعد اون خودارضایی اینجوری شدم وگرنه قبلا اصلا مشکلی نداشتم-بنظر شما دیگه نباید خودارضایی کنم چون من هم مجردم و هم اینکه تا حالا با کسی ارتباط نداشتم و مجبورم بعضی وقتها خودارضایی کنم-آقای دکتر ببخشید که زیاد سوال پرسیدم و زیاد نوشتم چون خواستم کامل در جریان حالم باشید که راحتتر نظر بدید و ممنون میشم راهنماییم کنید که آیا مشکل خاصی دارم یا خودبخود برطرف میشه خیلی نگرانم
    منتظر جوابتون هستم
    دعا میکنم همیشه سلامت و سربلند باشید کنار خانواده محترم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سلام با ترك ان وورزش ونرمش وعدم اهميت دادن روحي درمان شما است
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 588 مشاهده پرسش
    سلام...
    بنده وقتی دست به سمت چپ معقدم میزنم.یک غده چسبیده به فکرمیکنم به لگنم وخارج معقدم بدون درد و سفت احساس میکنم...اصلا درد وهیچگونه مزاحمتی هم نداره.. ضمن اینکه خارج ازمعقده...وانگارچسبیده به دیواره لگنم.. تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      عكسش زا بفرستيد
    2. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      داخله ..معلوم نیست...چه عکسی باید بگیرم...
      باتوجه به اینکه بدن من خیلی لیپوم تولیدمیکنه.
      میتونه لیپوم باشه ؟چون بدنم پرلیپومه
    3. تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      داخله عکس نمیشه گرفت...چه عکسی بگیرم..سونو یاسی تی...بدنم هم خیلی لیپوم تولیدمیکنه..نمیتونه لیپوم باشه ایا؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      از محل ضایعه
    5. تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      سونوگرافی بگیرم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      یا دکتر گوارش برو
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 475 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید اقای دکتر من ۳۷سالمه ودر سال ۹۱ سکته قلبی کردم و عمل باز پیونده عروق کردم و داره مصرف میکنم تا اول عید امسال هیچ مشکلی نداشتم ولی از اول تعطیلات به این مشکل دچار شدم و الت تناسلیم سفت نمیشود در ضمن متهل هستم ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      عصبي وبه علا ابن روزها است درست ميشود
  • تصویر کاربر نعمت دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام بیضه ها بوی بدی میده از ورزش کردن هم نیست دارو یا پمادی نیست بزنم از این بوی بد راحت شم من فک کنم از خانومم بهم انتقال داده شده باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ازمايش و كشت دهيد
  • تصویر کاربر arminhp چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 413 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خدا قوت
    5ماه پیش زگیل تناسلی داشتم با دارو و جراحی 2 مرحله ای کرایو فریز و گرما با سوزن و بی حسی
    بعدش با پماد ترمیم شد
    الان نشونه ای از زگیل نیست جز روی کلاهکش ک شک کردم وجای زگیلی ک جراحی شده ترشح میکنه رو گفتین فلوکساسین استفاده کن... کردم
    اما باز نگرانم ک زگیل وجود داشته باشه
    همه پزشکای پوست این منطقه تعطیلن
    این خارش و سوزش و پوسته دادن و ناراحتی الت ک باعث اذیت شدنم میشه چیه؟چیکار کنم؟
    ایا فعلا میتونم رابطه داشته باشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      من الان زگيل نميلينم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      نمي بينم
    3. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      همه عکسارو نگاه کردی دکتر؟
      پس عفونت من واس چیه؟
      فلوکساسین میخورم با قرص سوزش ادرار
      با سرم و ژل شست شو هم‌میشورم
    4. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      این زگیل نیست؟
      عفونت من واس‌چیهه
      فلوکساسین‌میخورم با قرص سوزش ادرار
      با سرم‌و ژل هم شست‌شو میدم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ظاهرشان زگیل نیست
    6. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      واسه عفونت من الان‌چیکار کنم؟
      فلوکساسین میخورم شست شو هم‌میدم
      پماد‌پیشنهاد نمیکنی؟
    7. تصویر کاربر arminhp دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      واسه عفونت چیکار کنم؟
      پماد پیشنهاد نمیکنی؟
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      با شمپو بچه هر ٨ساعت بشوريد
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر سیما دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 393 مشاهده پرسش
    سلام .من نامزدم چند ماه پیش از مراجعین شما بوده اند که مشگل زگیل تناسلی داشته اند در اطراف بیضه و الت..ما ارتباط جنسی بدون دخول داشتیم.من فقط یک دونه سیاه که خیلی معلوم نیست برجستگی خاصی نداره دیدم .نمیدونم من هم مبتلا شدم یا نه .سوال بعدی من این هست میتونم با ایشون زندگی مشترک داشته باشم و روابط جنسی.از اینده ام میترسم یا جدا بشم.ایشون راههای درمان و کرایو رو انجام دادن.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      اگر واضح نداريد نگران نباشيد
  • تصویر کاربر رضا دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان..وقت بخیر .من تا به حال رابطه ای نداشتم اما روی بدنه التم یه برجستگی در حد نوک خودکار داشتم که نه درد داشت نه رنگش متفاوت بود و شکلشم استوانه ای بود .متاسفانه موقع شیو زخمی شده و چون میدونستم امکانش هست پخش بشه داعما میشورمش اگر خون بیاد و ضد عفونیش میکنم..مطبتون هستید اگر بخوام وقت بگیرم برای ویزیت .چون این اتفاق مال امروزه نمیخوام سبب همه گیر شدن زگیل بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      اين زكيل تناسلي نيست
  • تصویر کاربر اشکان چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 1196 مشاهده پرسش
    با سلام دکتر و خسته نباشید بنده دور الت ختنه گاهم یکوچولو دورنگی ایجاد شده چند وقته و کمی نگرانم کرده و قبلا از دکتر دیگر پرسیده بودم گفتم کالاندولا بزن... خواستم بدونم برای چی هست و چیزی هست ممنون میشم اگر دارویی لازم هست بگید بخرم و مصرف کنم چون نگران هستم و مورد بعدی این هست که چند روز هست بنده تند تند میرم دسشویی و ادرار هم خیلی بدون فشار و یواش میاد مثل قبل نیست این هم مورد بعدی بود و بنده ۲۱ سال سن دارم و متاسفانه خود انزالی هم زیاد میکنم گفتم بگم که اگر برای کبودی یا روند درمان گفته باشم و دیگر هم این عمل را تکرار نخواهم کرد تشکر
    1. تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      و این هم در اخر عرض کنم ادرارم یکوچولو همراه باسوزش هست خیلی کم ولی امروز حس کردم
    2. تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      و اینکه ادرارم کمی با سوزش خیلی کم همرا هست امروز حس کردم تشکر
    3. تصویر کاربر اشکان یکشنبه ۱۰ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ولی یه جوری این دورنگیه و مثل کبودی مانند خیلی نگرانم کرده دکتر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      دیدم پماد تریامسنولون ان ان جی هر ۱۲ ساعت بمالید
    5. تصویر کاربر اشکان دوشنبه ۱۱ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      ممنونم اقای دکتر چیزه خاصی نیست پس چون نگرانم ... ،..؟؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      نگران نباش
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر نهیمی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 432 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    من با اقایی رابطه داشتم یک سال که تازه گفتن بهم که 8 سال پیش زگیل زدن ،ولی برداشتن و درمان کردن،رابطه ما کامل نبوده و در حد برخورد و تماس آلتها بوده ولی محافظت نشده، من تا الان نشونه ایی ندیدم از زگیل تو خودم ،چقد امکان داره منتقل شده باشه بهم؟
    اینم بگم که ما 3 ماهه رابطه نداریم با هم ،و تازه هفته پیش گفت چون استرس زیاد داشتم یه سری زائده تو خودم حس میکنم،
    تو این یک سال من نشونه ایی ندیدم،چند درصد احتمال انتقال به من هست
    1. تصویر کاربر نهیمی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      البته اقای دکتر من اکثر سوال جواباتون‌ خوندم که شما میگین تا زگیل مشاهده نشده ینی نگرفتیم ،کار به این ندارم بعد کرونا میرم ازمایش فقط میخوام بدونم احتمال انتقال بعد ۸ سال که محافظت شده نبوده و سکس کامل نبوده چقدره ،تو یک سال شاید ۱۵ بار رابطه بوده.۸ سال پیش پزشک به ایشون گفته فقط تا ده روز با کسی رابطه نداشته باش و بعدش میتونی حتی رابطه محافظت نشده داشته باشی،وقتی یه بیماری انقد انتقالش سریعه پزشک چرا باید همچین چیزی بگه واقعا؟
    2. تصویر کاربر نهیمی شنبه ۹ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
      اکثر پاسخ هاتون رو دیدم که فرمودین تا زگیل نباشه نمیشه گفت دارین یا نه،من میخوام احتمال انتقالش رو بدونم چقدره ؟
      پزشک ۸ سال پیش به ایشون گفته فقط تا یه ماه رابطه نداشته باش بعدش میتونی حتی محافظت نشده رابطه داشته باشی،وقتی این بیاری انقدر سریع منتقل میشه پزشک چرا همچین چیزی میگه؟
      یک سری از همکاراتون گفتن فقط از طریق دخول کامل منتقل میشه ،درسته؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر شهروز چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 495 مشاهده پرسش
    باسلام وعرض تبریک سال نو،خدمت شماجناب پروفسور
    جناب دکتر عزیز بنده مدت تقریبا ده روز پیش دوعدد توده که زیرش خون جمع شده بود رو روی گردن آلتم دیدم خیلی ترسیدم ویه خورده تحریکش کردم خونش درومد و بعد یکی دوروز رفت الان مجدد ملتهب،چرب ولغزنده شده واحساس میکنم انگارمجدد قصد بیرون اومدن داره عکسش رو خدمتتون میفرستم باتوجه به این امرکه کرونا کشور روالوده کرده امکان مراجعه حضوری رو ندارم لطفا این حقیر رو ازنگرانی دربیارید.متشکرم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۳ فروردین ۹۹( 6 سال پیش)
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر فرامز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 662 مشاهده پرسش
    با سلام مردی 62 ساله هستم که مدت 1سال است که دچار ناتوانی جنسی شده ام در ضمن داروی نیتروگلیسرین مصرف می کنم ایا میتوانم از داروی سیلید نافیل در دوز های یایین استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      مصرف سیلدنافیل برای شما ممنوع است
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 692 مشاهده پرسش
    سلام ,حدود 6 ماه است که دچار بی اختیاری ادرار شده ام 7ماه به پرستاری از کودکی می پرداختم که وزن زیادی داشت البته به یبوست هم زیاد دچار میشوم.آیا دچار افتادگی مثانه شده ام ؟و لطفا بفرمایید می توانم ازدواج کنم یا با این مشکل دیگر نمی توانم ازدواج کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      حتما می توانید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 587 مشاهده پرسش
    سلام.مردی 27 ساله ام .مدت زیادیست که ادرارم کامل تخلیه نشده و خودبه خود قطرات ادرار از من دفع میشود.سونوگرافی انحام دادم که نتیجه آن این بود:حجم مثانه قبل از تخلیه 150سی سی و حجم مثانه پس از تخلیه 5 سی سی.RUG انجام دادم که تنگی مجرا نداشتم.سیتوسکوپی کردم که باز مشکل تنگی مجرا نداشتم که پزشکم برام دستور نوار مثانه نوشته.به نظر شما نیاز هست؟آیا مشکل من عصبی بودن مثانه هست؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      من موافق انجام نوار مثانه هستم اگر خواستید نوار دقیق انجام دهید با شماره02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 714 مشاهده پرسش
    سلام.آثار خود ارضایی رو توضیح بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      بزودی مطلب کامل می گذارم میخوانید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب