اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

بیماری مثانه بیش فعال چیست؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

چنانچه به هر علتی فردی بیش از حد نرمال (شش بار در روز و 2 بار در شب) مجبور به دفع ادراری شود ممکن است به بیماری مثانه بیش فعال یا پرکار مبتلا شده باشد. تکرر بیش از حد ادرار و احساس دفع ناگهانی ادرار و بی اختیاری ادراری اورژانسی می تواند ناشی از عفونت های سیستم ادراری – تومور مثانه و یا اختلالات عصبی مثانه باشد.

مثانه بیش فعال یک بیماری آزار دهنده ای ایست که کیفیت زندگی افراد را تحت تأثیر قرار داده و محدودیت ها واسترس های ناشی از تکرر ادرار و اینکه دستشوئی همیشه در دسترس بیمار باشد چه بسا زندگی فرد را محدود کرده و مانع از بیرون آمدن از خانه و عدم مسافرت طولانی و غیره می گردد.
بیماری فوق در تمام سنین در مردان و زنان دیده می شود و اغلب در خانم ها شایع تر است.

 

علامت های مثانه بیش فعال عبارت است از

  • تکرر ادرار زیاد
  • احساس ناگهانی و شدید دفع ادرار
  • بی اختیاری اورژانسی ادرار
  • شب ادراری و بیدارشدن بیش از 2 بار در شب در افراد جوان که علامتهای فوق مزمن بوده و باعث مشکلات روانی  عاطفی و اجتماعی می شود و کیفیت زندگی شدیداً مختل می گردد.

 

علت مثانه بیش فعال چیست؟

علت تکررهای ادراری، بی اختیاری اورژانسی و احساسهای شدید دفع ادراری مزمن، می تواند ناشی از عفونتهای مزمن پروستات، ورم مزمن مثانه، ناپایداری عضله مثانه و انقباضهای خود به خودی آن، کاهش حجم مثانه، کاهش قابلیت اتساع مثانه جهت حجم گیری، به هم خوردن تعادل عصبی عضله مثانه، دریچه خروجی مثانه و حساس شدن بیش از حد گیرنده های عصبی مخاطی مثانه باشد.

هر فردی که علائم تحریک پذیری ادراری بیش از حد و دراز مدت دارد باید از نظر این بیماری بررسی گردد.

تکرر ادراری

روش تشخیصی مثانه بیش فعال چیست؟

آزمایشهای ادرار جهت ارزیابی عفونت ادراری بیمار کمک کننده می باشد در صورت عدم وجود عفونت جهت تشخیص قطعی بیماری باید نوار مثانه یا تست اورودینامیک از بیمار انجام شود. که با انجام نوار مثانه: حجم مثانه قابلیت اتساع مثانه، حس مثانه وجود پرشهای انقباض عضلات مثانه و هماهنگی دریچه خروجی مثانه همه با دقت خاص تشخیص داده شده و با توجه به محل عیب موجود درمانهای قطعی انجام می گیرد.

درمانهای موجود جهت مثانه بیش فعال کدامند؟

امروزه از رفتار درمانی و درمانهای داروئی و درمانهای جراحی جهت درمان مثانه بیش فعال استفاده می شود. که با انجام تست ارودینامیک و تشخیص علت اصلی، درمانهای فوق به بیماران پیشنهاد می گردد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی
3.1/5 - (40 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر فردین شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 197 مشاهده پرسش
    جناب آقای دکتر هنگام دفع منی سر آلت و زیر بیضه به شدت می‌سوزد اسفند ماه خدمت شما آمدم و در مطب نوار مثانه هم گرفتم تشخیص شما بر این بود که اون پمپ یا لوله کمک کننده برای خروج اسپرم مشکل دارد از اسفند ماه ۱۲ ساعتی قرص بتانکول کلراید ۱۰ و هرشب پروزاسین خوردم ولی مشکلم حل نشد و الان چکار باید بکنم
    مشکل دوم اینکه آزمایش دادم دیدم اوره خون بالا رفته لطفا راهنمایی فرمایید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      هنگام دفع ادرار مشکلی ندارید؟
    2. تصویر کاربر فردین جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      هنگام دفع اولش باید زور بزنم و تمرکز تا ادرار شروع به آمدن بکند وقتی اومد بعدش دیگه ادرار تخلیه میشه و اگر هم یه روز کم آب خورده باشم سوزش ادرار هم دارم جناب آقای دکتر الان من نگران بالا بودن اوره هستم چون سنگهای ریز کلیه هم داشتم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      آزمایش ات رو بفرستید ببینم
    4. تصویر کاربر فردین جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      جناب آقای دکتر پاسخ دوم برام قابل مشاهده نیست اما پیامک اومد که پاسخ داده شده
    5. تصویر کاربر فردین جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      این آزمایشات جدید هستند
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      اوره زیاد بالا نیست بخاطر کم آبی بوده مصرف مایعات رو بیشتر کنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 262 مشاهده پرسش
    با سلام محمد کاظمی هستم فروردین ماه نمونه برداری انجام دادیم و اسکن استخوان هم داده شد
    دارویی ها و آمپولی تجویز کردید که استفاده شده طبق دستور الان بعد از سه الی چهار ماه روی ناحیه پهلو کبودی هایی بوجود آمده تشخیصتون چیه حضوری خدمت برسیم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      جواب پاتولوژی چی بود؟ در حال حاضر چه داروهایی مصرف میکنیو
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      عکس نسخه و آخرین آزمایش هم برای برج ۳ بود فرستادم
      فروردین ماه هم آزمایش داده شد بدخیم تشخیص دادید
      از طرفی هم تا حدودی استخوان ها درگیر شدند
    3. تصویر کاربر محمد شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      .
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      ربطی به پروستات و داروهای مصرفی نداره احتمالا خودبخود برطرف خواهد شد اگر بیشتر شد به اورژانس مراجعه کنید
    5. تصویر کاربر محمد شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      جناب دکتر بعد از این ۴_۵ ماه نیازی به معاینه جدید نیست ؟ آخرین بار هم برج ۳ آزمایش دادن عکس ها رسید به دستتون؟
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      شهریور با جواب آزمایش psa تشریف بیارید مطب ببینمتون
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    سلام و ادب
    کلاهک سر التم حساسه خالی خالی آنی ارضامیشم
    6ساله ازدواج گردم دیگ خسته شدم از کاندوم و اسپری وکرم
    دکترم رفتم معاینه کردم گفته ک مشکلی نداری
    ی مدت قرص ضد افسردگی میخوردم ولی تاثیر نداش
    ممنونم میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      چه داروهایی استفاده کردین؟
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      داپوکستین
      و سراتیلین دوز 30و50
    3. تصویر کاربر محمد جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      سرترالین داپوکستین 30و50
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      روش های جدیدی مثل تزریق زیر آلت در حال بررسی هست و نتایج مطمئنی فعلا ارائه نشده باید از روش های بی حسی مکمل هم و تکنیک استاپ استارت حین رابطه استفاده کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر A جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 340 مشاهده پرسش
    سلام اینا چی هستن عکس از حال نعوظ و غیر نعوظ گرفتم و 2ساله تغیرم نداشته
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      رایطه خطرناک داشتین؟ زگیله و باید کرایو انجام بشه جهت انجام کرایو به مطب مراجعه کنید
    2. تصویر کاربر A جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      خیر اصلا رابطه نداشتم
      و قبلا هم از شما پرسیدم گفتید زیگیل نیستن
    3. تصویر کاربر A جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      اصلا رابطه نداشتم
    4. تصویر کاربر A جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      خیر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      عکس زیر بیضه زگیل نیست عکس رو آلت مشکوک به زگیله اگر هیچ رابطه ای نداشتید بهتره ابتدا تست hpv تایپینگ از ضایعات انجام بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر M یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 201 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیردکترجان خواهش میکنم بگین این چ بیماریه وچی کنم درمان شه ی دکتررفتم گفت چیزی نیست بیشترمردااینجوره ی دکتردیگ رفتم گفت لیکن پلان هستش کرم فلوسلین وکرم ا.دبزن س ماه ک اونم جواب نداد .
    دکترلبه کلاهک آلت تناسلیم شبیه جوش برجسته شده ولی توخالی فقط برجسته های دون دون چسبیده بهم ملتهب شده دوماه اینجورشده وپوست ختنگاه هم سفید دونه های ریز زیرپوستی زده پایین کلاهک .هیچ درد خارش هیچیزی ندارم .
    وزیرپوست کلاهک آلت ازجلوهم نزدیک س سالی هست حالت چرک چسبیده بهم ودون دون چسبیده بهم شده پوستش وب مرورداره روپوست بیشترپخش میشه دوتااعکسه دورشون خط کشیدم خواهش میکنم کمک کنین درمانش چیه وچیه این من متاهل هستم دوسال واین ازچند سال قبل اینجوریه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      عکس های واضح تری بفرستید
    2. تصویر کاربر M جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      فرستادم
      اون عکس هم زیرکلاهک از ناحیه جلوپوست ختنگاه هستش دو سال هست حالت جمع شدگی چروک ودون دون گوشتی چسبیده بهم شده ..وهیچ درد خارش وعلاعمی ندارع


      وعکس کلاهک آلت تناسلی هم اینجوربرجستگی های جوش مانند زده التهاب پیدا کرده
      دکترراینااچین ودرمانشون چیع
    3. تصویر کاربر M جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      اینم زیرکلاهک
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      واریاسیون پوستی نرمال هست و نیاز به هیچ اقدامی نداره
    5. تصویر کاربر M شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      دکترتوگوگل هرچی سرچ کردم نگاه کردم مشکل من مثل واریاسیون نیست
      خواهش میکنم ازت دکتربادقت ببینیت

      دوتاامشکل دارم یکی اینه سرالت تناسلی نزدیک یک ماهه لبش دونه دونه جوش مانند شده توپرگوشتی هستش ن درد ن سوزش چیزی نداره پایینش پوست بغل کلاهک ختنگاه هم دونه دونه سفید زیرپوستی زده همزمان بااین وداره بیشترمیشه .عکس سرکلاهک دورش خط کشیدم وپاینش روپوست سفید افتاده هم خط کشیدم خواهش میکنم دقیق ببینید


      ومشکل بدیم زیرپوست ختنگاه از ناحیه جلوالت هستش دکتر نزدیک دوسال میشه اینجورشد اول پوستش کل ترک های زیرپوستی سفید زد بد اینجوری برآمدگی های گوشتی پولکی مانند شده وداره بیشتریم میشه دورش خط کشیدم قشنگ دقت کنین خواهش میکنم ازت دکتر درمان این دومشکلم بگین وبگین چیه اینات
      ودکترمژمعنی زگیل نیستن تروخدا دقیق ببینین
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      باید از نزدیک معاینه شوید در حد رویت عکس همونیه که گفتم
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر صفرزاده جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر.دخترمن6سالشه یک ماه پیش باعلائم ورم چشم وپاها به دکترمراجعه کردیم ازمایش دادیم ودفع پروتئین درادرار داشت‌ودکتر تشخیصش سندرم نفروتیک بود من نشنیدم تاحالا.دوهفته بستری شدیم وقرص پردنیزولون گرفت ومرخص شدیم الان هم قرص پردنیزولون50 میخوره یک دوم صبح ویک چهارم عصر.خیلی عوارض داره این قرص میترسم دوباره عود نکنه نمیدونم کامل درمان میشه یاچی خیلی میترسم توروخدا کمکم کنین🙏🏻🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      سندرم نفروتیک نیاز به عمل جراحی نداره ولی باید دائم تحت نظر نفرولوژیست اطفال باشید خدای نکرده بیماری پیشرفت کرد باید بررسی های کامل تری انجام بشه
  • تصویر کاربر حاجیکا یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 271 مشاهده پرسش
    سلام ودرود من ۱سال هست نامزدکردم
    تا ۶ماه قبل قشنگ شق میشد وهیچ مشکلی نداشتم و اورالم انجام میدادم آبمم میومد
    فقط ۴رماه قبل یک کوچولو به التم فشار اومد انگار کج شد نعوذشو از دست دارفتم دکتر چک کرد سونوگرفت گفت یک کوچولو کش امده سین باریج تجویز کرد مصرف کردم خوب شد
    الان حداقل حدودا ۲ماه هست که هر اقدام به تحریک میکنم معاشقه داریم شق میشه ولی تا اقدام اورال یا مالش دستی میخواهیم انجام یدیم نعوظشو از دست میده تو تنهایی شق میشه قشنگ سفت میشه ولی پیش نامزدم میرم شق میشه ولی تا اقدام میکنیم سریع شل میشه و دوباره بعد ۸ساعت دوباره شق میشه نعوص صبحگاهی هم دارم
    1. تصویر کاربر حاجیکا جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      جواب بدین
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      دوست عزیز این میتونه دلیلش استرس و دغدغه های ذهنی باشه باید آرامش داشته باشید همونگونه که حین نعوظ صبحگاهی دارید اگر برطرف نشد قرص تادالافیل ۲۰ میلی گرمی دو ساعت قبل رابطه استفاده کنید
    3. تصویر کاربر حاجیکا شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      من نامزد هستم رابطه مثلا سکس ندارم
      همون نهایتش اورال هست
      من سنم۲۴سالم هستش
      یعنی واسه اینکه شق داشته باشه باید قرص بخورم همیشه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      خیر عرض کردم اگر این استرس برطرف بشه مشکل شما هم برطرف میشه
    5. تصویر کاربر حاجیکا شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      الان این قرص عوارضی نداره برام که مصرف کنم
      چه دوزی چه تایمی مصرف کنم
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      20 میلی گرمی دو ساعت قبل رابطه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر امیر شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 304 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ،من سه هفته پیش دو تا زایده کوچیک بالای آلت تناسلی داشتم که رفتم واسه آزمایش ،که دیروز جواب ازمایشم با تست مثبت و چند نوع پر خطر و کم خطر ،اومد،الان نمیدونم چکار کنم و مراحل بعدی چیه ،در حال حاضر اون دو تا زایده کوچیک هم کامل خودشون از بین رفتن و هیچ زایده ای الآن ندارم جواب آزمایش الآن باید دارو مصرف کنم ؟،واکسن،بزنم،؟ اصلأ چقد این آزمایش مطمن هست ؟ لطفاً راهنماییم کنید خیلی نگرانم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      عکس از ضایعات دارید؟ جواب آزمایش رو بفرستید
    2. تصویر کاربر امیر جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      فرستادم کامل لطفاً نگاه کنید
    3. تصویر کاربر امیر جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      همونجابی که سوال کردم هم عکس هم جواب ازمایشم رو فرستادم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      ارسال نشده به واتس اپ ۰۹۳۸۷۸۳۹۱۲۰ ارسال کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ایلیا جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 176 مشاهده پرسش
    من یه برامدگی روی پوستم میبینم حدود سه هفته هست بیشتر شبیه جوش زیر پوستیه ولی احساس میکنم ممکنه زیگیل باشه آیا هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      زگیل نیست جوش زیر پوستیه
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش) تعداد بازدید: 284 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر
    همسر من ۴۳ سال دارن و دو سال هست ازدواج کردیم.... اوایل رابطه مان فقط یکبار دچار عدم انزال شدن اما در کل تقریبا دیر انزال بودن حدود ۲۰ تا نیم ساعت ... الان یک سال هست دچار دیر انزالی حدود یک ساعت و نیم و خیلی اوقات عدم انزال هستن... در ماه فقط سه بار رابطه داریم که بی نتیجه هست... مصرف زیاد سیگار هر یک ساعت میکشن ... عصبی هستن و خودشون بدون نسخه پزشک قرص آرامبخش میخورن... مشکل قلبی و فشار ندارن اما چربی خون دارن... نعوظ صبحگاهی هر از گاهی دارن.... از دکتر و تزریق میترسن ... پیشنهاد درمانی شما چیست ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ مرداد ۴( 10 ماه پیش)
      چه داروهایی مصرف میکنند؟
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر فرامز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 660 مشاهده پرسش
    با سلام مردی 62 ساله هستم که مدت 1سال است که دچار ناتوانی جنسی شده ام در ضمن داروی نیتروگلیسرین مصرف می کنم ایا میتوانم از داروی سیلید نافیل در دوز های یایین استفاده کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۹۳( 1 دهه پیش)
      مصرف سیلدنافیل برای شما ممنوع است
  • تصویر کاربر مریم یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 690 مشاهده پرسش
    سلام ,حدود 6 ماه است که دچار بی اختیاری ادرار شده ام 7ماه به پرستاری از کودکی می پرداختم که وزن زیادی داشت البته به یبوست هم زیاد دچار میشوم.آیا دچار افتادگی مثانه شده ام ؟و لطفا بفرمایید می توانم ازدواج کنم یا با این مشکل دیگر نمی توانم ازدواج کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      حتما می توانید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 583 مشاهده پرسش
    سلام.مردی 27 ساله ام .مدت زیادیست که ادرارم کامل تخلیه نشده و خودبه خود قطرات ادرار از من دفع میشود.سونوگرافی انحام دادم که نتیجه آن این بود:حجم مثانه قبل از تخلیه 150سی سی و حجم مثانه پس از تخلیه 5 سی سی.RUG انجام دادم که تنگی مجرا نداشتم.سیتوسکوپی کردم که باز مشکل تنگی مجرا نداشتم که پزشکم برام دستور نوار مثانه نوشته.به نظر شما نیاز هست؟آیا مشکل من عصبی بودن مثانه هست؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      من موافق انجام نوار مثانه هستم اگر خواستید نوار دقیق انجام دهید با شماره02122642744 تماس بگیرید
  • تصویر کاربر رامین چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 712 مشاهده پرسش
    سلام.آثار خود ارضایی رو توضیح بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ اسفند ۹۲( 1 دهه پیش)
      بزودی مطلب کامل می گذارم میخوانید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب