جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

11علت شایع کاهش میل جنسی مردان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه مردان جوانی مراجعه می کنند که از کاهش ناگهانی میل جنسی شاکی هستند و سوال می پرسند که علت از بین رفتن حس مردانگی ما چیست و این موضوع، باعث نگرانی آنها می شود. در پایان این مقاله به بیماری اختلال نعوظ به عنوان یکی از مهمترین دلایل بی میلی پرداخته می شود.

انواع کاهش میل جنسی

کاهش میل جنسی به عنوان یکی از اختلالات جنسی شایع می باشد که به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شوند:

# نوع اولیه

در این نوع به علت اختلالات آناتومی و عملکردی و فیزیولوژیکی مثل اختلال در تشکیل غدد جنسی و یا نارسایی اولیه غدد جنسی ایجاد می شود. از مشخصات این نوع بی میلی جنسی این است که یک فرد بعد از بلوغ اصلاً میل و تمایل جنسی ندارد.

این مشکل به صورت شایع در کسانی که غده هیپوتالاموس و یا هیپوفیز آنها در ترشح هورمونی محرک جنسی کم کار هستند و لذا باعث می شود که هورمون تستوسترون این افراد شدیداً کاهش پیدا کند. این نوع خیلی نادر ولی در افراد جوان در مواقعی ما مشاهده می کنیم.

# نوع ثانویه میل جنسی

در این نوع یک فرد میان سال که کاملاً از نظر جنسی فعال بوده به صورت ناگهانی از کاهش میل جنسی شکایت می کنند.

علل کاهش میل جنسی

علل کاهش میل جنسی

علل مختلفی در کاهش میل جنسی دخیل هستند که یکی از مهمترین های آن بیماری های جسمی از جمله اختلال نعوظ است که به این مورد در پایان به طور مفصل پرداخته می شود. به ترتیب این دلایل عبارتند از:

1- تشویش ذهنی

نیروی ذهنی موتور محرک مسایل جنسی می باشد. هر گونه مشغولیت، درگیری های ذهنی و یا بیماری های روحی و روانی از قبیل افسردگی، استرس و اضطراب که باعث تشویش ذهن میشوند شدیداً میل جنسی را کاهش می دهد.

2- داروها

بیمارانی که مبتلا به فشار خون و افسردگی هستند و از داروهای ضدافسردگی و ضد فشارخون استفاده می کنند اغلب دچار اختلال در نعوظ و کاهش شدید میل جنسی می شوند.

3- بیماری های جسمی

ابتلا به بیماری های بدخیم دیابت، فشارخون، بیماری ام اس بیماری های تصلب شرائین و درگیری عروق از عواملی هستند که هم قدرت نعوظ و هم میل جنسی را کاهش می دهد.

4- عدم هماهنگی زوجین

امروزه مردان زیادی را می بینیم که مبتلا به انزال زودرس هستند که این قضیه باعث ناراحتی همسرشان می شود و این افراد به علت از دست دادن اعتماد به نفس و ترس از قرار گرفتن در این شرایط ناراحت کننده به صورت روحی و روانی دچار کاهش میل جنسی می شوند.

5- اتفاقات ناخوشایند و حاد زندگی

افرادی که به صورت ناگهانی در معرض اتفاقات ناخوشایند و ناراحت کننده زندگی از قبیل طلاق، از دست دادن عزیزان، ورشکستگی مادی و غیره می شوند مبتلا به کاهش میل جنسی ناگهانی می شوند.

6- مصرف الکل و اعتیاد به مواد مخدر

با توجه به باور غلط بعضی از مردان جهت درمان انزال زودرس از تریاک و غیره استفاده می کنند که این وابستگی در نهایت باعث تحلیل رفتن میل جنسی مردان می گردد.

7- مصرف الکل

در دراز مدت باعث اختلال در نعوظ و افت میل جنسی می شود.

8- افت میل جنسی بعد از زایمان

خانم ها بعد از زایمان به علت تغییر در ترشحات هورمونی و شیردهی به درجاتی دچار افت میل جنسی خواهند شد که بسته به افراد درجه آن فرق می کند.

9-کمبود ثانویه در هورمون های جنسی و یا یائسگی مردانه

کاهش میل جنسی در زوجین

هر فرد جوانی که از کاهش میل جنسی، اخیراً مراجعه می کند ما بیمار را از نظر سلامت هورمون های جنسی بررسی می کنیم که عبارتند از:

10- بررسی هورمون های جنسی

  • اندازه تستوسترون خون

تستوسترون قوی ترین هورمون مردانه است که در توان جنسی و میل جنسی مردان جوان مؤثر می باشد. هر گونه کاهش در تستوسترون خون باعث افت میل جنسی خواهد شد.

  •  بالارفتن پرولاکتین خون

بالارفتن پرولاکتین خون به علت ترشح بیش از حد آن از مغز به علت تومور می تواند خود را با کاهش میل جنسی و بزرگی پستان های مرد جوان و میانسال نشان دهد. که باید درمان شود.

  • گرایش همجنس گرایانه

به عنوان اختلال جنسی یا منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی به جنس مخالف می گردد. که باید توسط روانکاو بررسی شود

10- سرکوب کننده های میل جنسی با منشاء طرف مقابل

به عنوان مثال بوی نامطبوع، عدم ظاهر فیزیکی آراسته، ساختار فیزیکی از قبیل چاقی بیش از حد و یا لاغری مفرط و … که باعث سرکوب اشتیاق جنسی طرف مقابل می شود.

11- اختلاف و تنش جدی با شریک جنسی

با منشاء روحی و روانی باعث افت میل جنسی خواهد شد.

درمان روانی ناتوانی جنسی

اختلالات نعوظ یکی از بیماری های آزاردهنده ی مردان

شایع ترین علت های اختلال نعوظ بیماری هایی هستند که عروق خونی و جریان خون آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهند. این بیماری ها شامل سخت شدن شریان ها (آترو اسکلروزیس یا تصلب شرایین)، چاقی، مصرف سیگار، فشار خون بالا و کلسترول بالا می شوند. سخت شدن شریان ها با دیابت در ارتباط است. بنابراین، اختلال نعوظ می تواند نشانه ای از بیماری قلبی یا دیگر مشکلات جدی سلامتی باشد.

چگونه پزشکان علت اختلال نعوظ را تشخیص می دهند؟

در صورتی که فرد بیش از 2 ماه به اختلال نعوظ مبتلا باشد، باید جهت تشخیص علت آن به پزشک مراجعه کند. پزشک جهت تشخیص علت اختلال نعوظ، در ارتباط با زمان شروع مشکل نعوظ و میل جنسی فرد، بیماری یا آسیب هایی که قادر به ایجاد اختلال نعوظ بوده و هر تغییر جسمی یا عاطفی اخیر از او سوال می پرسد تا تاریخچه کاملی بدست آورد.

همچنین، فرد نیاز دارد تا دارو های مصرفی او توسط پزشک بازبینی شوند. ارزیابی پزشک اغلب شامل معاینه فیزیکی نیز می شود. پزشک می تواند بسته به نتایج، آزمایش های خون جهت ارزیابی هورمون ها، قند خون ناشتا و کلسترول را درخواست دهد. همچنین، می تواند انجام آزمایش هایی را برای ارزیابی کبد و کلیه تجویز کند. به ندرت، برخی مردان به انجام آزمایش های تست عملکرد عصب، عروق خونی و جریان خون نیازمند می شوند.

اختلال نعوظ چگونه درمان می شود؟

درمان اختلال نعوظ به علت و شدت وضعیت فرد بستگی دارد. گزینه های درمانی می توانند شامل موارد زیر شوند:

دارو های خوراکی

سه نوع داروی موثر به نام های سیلدنافیل، واردنافیل و تالافادیل با افزایش جریان خون آلت تناسلی در حین تحریک جنسی موثر واقع می شوند.

درمان های آلت تناسلی

در این مورد، با هدف افزایش جریان خون دارو هایی به آلت تزریق شده یا به میزراه وارد می شوند تا جریان خون را افزایش دهند. در صورتی که دارو های خوراکی جوابگو نباشند، این دارو ها ممکن است موثر باشند.

درمان جایگزینی تستوسترون

تستوسترون می تواند به وسیله تزریق، برچسب پوستی، ژل یا قرص هایی که بین گونه و لثه قرار می گیرند (buccal) به بدن رسانده شود. در صورتی که عامل اختلال نعوظ یک مشکل عاطفی یا رابطه ای باشد، پزشک پیشنهاد می کند که فرد و شریک جنسی او به یک درمانگر روابط جنسی مراجعه کنند. مکمل های غذایی درمان های اثبات نشده ای برای اختلال نعوظ بوده و برخی از آن ها شامل عناصر و موادی خطرناک هستند.

تمامی گزینه های درمانی خطرات مربوط به خود را دارند. ممکن است برای یافتن بهترین روش نیاز به امتحان چندین روش باشد. پزشک تا یافتن بهترین گزینه درمانی با بیمار کار خواهد کرد. در صورتی که علت اختلال نعوظ عدم تعادل هورمونی باشد، پزشک بیمار را به یک متخصص غدد ارجاع می دهد.

درمان کاهش میل جنسی

اگر مبتلا به کاهش میل جنسی هستیم چه کار باید کرد؟ درمان براساس علت ایجاد کنننده می باشد.

و اما توصیه های کلی اینجانب:

  • درمان بیماری های زمینه ای: اگر بیماری جسمی و روحی باعث ایجاد مشکل هستند باید درمان شوند. مثل دیابت، فشارخون و مشکلات هورمونی
  • حرکت به طرف ارامش ذهن و اعصاب نیروی ذهنی قدرتمندترین قمست نیروی جنسی است پس حرکت به طرف آرامش ذهن، کاهش و کنترل استرس و کاهش تنش و درگیری، کاهش عصبانیت، حرکت به طرف نشاط روحی، خواب متناسب، غذای خوب، ورزش و نرمش مداوم جزء موارد ضروری هستند که جهت حفظ میل جنسی باید آنها را داشته باشید.
  • مشاوره با کارشناسان مسایل زناشویی
  • یادگیری مهارت های برقراری ارتباط موثر با جنس مخالف
  • رسیدگی به بهداشت فردی و معطر بودن و آراستگی ظاهر برای طرف مقابل و ایجاد تنوع و جذابیت هر چه بیشتر برای طرف مقابل از مواردی هستند که باید جهت درمان و حفظ میل جنسی رعایت کنیم.

در پایان با آرزوی سلامتی و شاد کامی شما عزیزان در صورت داشتن مشکلات جنسی از قبیل انزال زودرس اختلال در نعوظ و افت میل جنسی جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.

دوستدار شما دکتر حسین کرمی

دکتر کرمی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری 

4.1/5 - (261 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آرمان چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
    من یه جوان ۲۸ ساله هستم حدود سه سال مداوم مخدرهایی مثل سیگار و ماریجوانا و کوکایین مصرف کردم اما الان حدود ۳ ماهه کلا قطع کردم و قبلا التهاب پروستات داشتم اما تو سونوگرافی که از جلو داده بودم نرمال ذکر شده آقای دکتر من تو ۹ تا رابطه اخیرم منی ازم خارج نشده حتی وقتی آلت نعوظ کرده هیچ منی خارج نشده یا مواقعی آلت حین نعوظ در رابژه سریع شل میشه و دیگه نعوظ پیدا نمیکنه
    حدود دو سال به دلیل ترس از پروستات آب داغ میگرفتم رو آلت و پشت سمت مقعد ترسیدم شاید این آب داغ ها رو بیضه تاثیر منفی گذاشته یا التهاب پرسوتات هست که نمیزاره منی از من خارج بشه و انزال و نعوظ رخ بده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۹ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ازمایش اسپرم و ازمایش ادرار بعد از انزال انجام شود
  • تصویر کاربر Ali دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 180 مشاهده پرسش
    سلام دکتر جان ببخشید من 26 سالمە یه فرزند 5 سالە ی دختر دارم آلان بە مدت یک سال بشدت میل جنسی ام کم شده و اصلا ندارم میشه کمکم کنید زندگیم داره ازهم میپاشه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ خرداد ۰( 2 سال پیش)
      ابتدا ازمایشات کامل انجام شه ، اگر طبیعی باشن مشکل روحیه نه جسمی
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 265 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.من ۳۶ ساله هستم متاهلم و با همسرم به علت مشکلات که در زنگی داشتیم تقریبا ماهی یه بار رابطه داشتیم الان هنگام سکس هیچ حسی ندارم آلتم سفت میشه و مشکلی نداره اما انگار هیچ کاری نمیکنم
    و هیچ حسی ندارم و به همین علت اصلا نزدیک به ارضا شدن هم نمیرسم
    البته سایز آلتم هم کوچیکه و طول اون ۱۱ و قطرش هم کمه
    البته قبلا حس داشتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      مشکلتون جسپی نیست روحیه ، با روانپزشک مشورت کنید
  • تصویر کاربر احسان شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 234 مشاهده پرسش
    سلام اقایه دکتر من 28سالمه متاهلم قبلا میل جنسی بالایی داشتم ولی در حین رابطه بعضی وقتا مشکل شل شدن الت رو داشتم الان یه وقته نزدیک 2ماهه که کلا میل جنسیم از بین رفته و مشکل عدم نعوذ پیدا کردم استرسو اضطرابم زیاده وهمینم باعث شده که کلا شرایط روحیه خوبی ندارم عصبیم لطفا راهنماییم بکنین دارو و درمانی داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      اگر دارویی مصرف نمیکنین ، به دلیل استرس و اضطرلبه ، با روانپزشک مشورت کنید اگر نتیجه نگرفتین قرص تادالافیل ۱۰ نیم ساعت قبل رابطه
    2. تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      یعنی اقایه دکتر من باید همیشه برایه هر دفعه رابطه قرص بخورم درمان نداره که بدون قرص خوب بشم
    3. تصویر کاربر احسان پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      همیشه باید این قرصو مصرف کنم یعنی
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      با روانپزشک مشورت کنید کمکتون میکنه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مسلم چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 220 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    اواخر اسفند ۹۹، از طرف پزشکی قانونی در مورد مشکلات جنسی به شما مراجعه کردم و شما بدون هر گونه آزمایشی و صرفا به استناد به اظهاارات همسرم، کاهش میل جنسی و زودانزالی را برای پزشکی قانونی گواهی نمودید و و وقتی از شما خواستم که آزمایش بنویسید فرمودید با انجام آزمایش بدتر میشود.
    و پزشکی قانونی عینا همین دو مورد را برای دادگاه تمکین نوشته و گفته که باعث مشکلات در زندگی مشترک میشود.
    حال سوال من اینجاست چگونه با انجام آزمایش بدتر میشده و آیا از این بدتر هم امکانش هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۰( 2 سال پیش)
      در مورد مسایل قانونی اینجا نمیشود بحث کرد
  • تصویر کاربر جواد سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    سلام
    خدا قوت
    آقای دکتر من یه مرد ۳۴ ساله هستم... ۴ ساله ازدواج کردم...مدت تقریبا یکسال هست دچار کاهش میل جنسی شدم...
    خانم مشکل تنبلی تخمدان داره و دکترش گفته باید بعداز تزریق آمپول هاش هر شب مقاربت داشته باشیم ولی من هر ۴ ۵ شب یکبار میل جنسی دارم...
    آزمایش اسپرم هم دادم... منی کم... حرکت اسپرم ضعیف و تعدادش هم کم هست ولی شکلشون خوبه...
    راهنمایی شما برای رفع مشکلمون چیه؟
    ممنون از لطفتون...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۱ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      مکمل های تقویت جنسی برای افزایش میل جنسی
  • تصویر کاربر امیرعلی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 473 مشاهده پرسش
    دکتر سلام. بنده 29 سالمه و قبلا مردی خیلی هات بودم اما یک سالی است که از بی حسی سر آلت تناسلی خویش و همچنین بیضه ها و همچنین عدم نعوظ رنج میبرم. حتی با مصرف قرص های قبل از رابطه به نعوظ کامل نمیرسم. با لمس کلاهک آلت تناسلی خویش حتی احساس درد خفیف میکنم. در ناحیه بیضه چپ احساسی از درد خفیف دارم که دائمی شده است.چندتا تصویر از آزمایشات مختلفم براتون فرستادم لطفا ملاحظه فرمایید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۰( 2 سال پیش)
      مشکل نعوظ جسمی نیست ، روحیه . درد خفیف برای واریکوسله ، مسکن مصرف شود
  • تصویر کاربر فرشید جمعه ۱۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید دکتر ببخشید من یک جوان 18 ساله هستم و آلت تناسلیم در هنگام رابطه زیاد سفت نمیشه ولی در ابتدا سفت میشه و وقتی به خودم فشار نیارم از اون حالت خیلی سفت در میاد و همچنین دکتر در موقع خوابیدن آلت تناسلی بر روی شکمم میفته و در هنگام ایستادن هم خیلی متمایل به بالا هست، با این سفتی آلت نمیتونم رابطه انجام بدم چون دخول پیدا نمیکنه، آیا قرص سیلدنافیل تاثیری دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۵ اسفند ۹۹( 3 سال پیش)
      قرص تادالافیل ۱۰ نیم ساعت قبل رابطه کمک کننده هست. با روانپزشک هم مشورت کنید
  • تصویر کاربر مظفر شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    باسلام خواستم بپرسم حدود۲ماه هست بطورناگهانی هیچ میلی به تمایلات جنسی ندارم
    مردهستم ۵۲سال سن وزن ۷۵ قد۱۷۰ دارای بیماری دیابت نوع ۲ مصرف روزانه داروی دیابت
    (صبح هادیابزیت ۳۰ وزیپمت_ظهرهامتفورمین وشب هم زیپمت)حدود۵سال هست که دارومصرف میکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      قند و چربی و تیرویید چک شود ، هر کدام کنترل نباشد میتونه این حالت رو ایجاد کنه. ولی اکثرا به دلیل مشکلات روحی و روانیه
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من ۳۱ سالمه و متاهل هستم نزدیک به دو ساله که میل جنسیم کاهش پیدا کرده و میزان اسپرمم کم شده اکثر روزا هم بیضه سمت چپم یه مقدار درد میگیره آزمایشم کامل گرفتم براتون میفرستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش کامل داده شود ، عکسی که فرستادید فقط fsh , Lh هست. سونوگرافی هم انجام شود
    2. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      بله الان میفرستم براتون.فقط نمیدونم چه سونویی باید انجام بدم؟!
    3. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      چون همه تصاویر با هم نمیاد تک تک براتون ارسال میکنم
    4. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۴ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      چون همه تصاویر با هم نمیاد تک تک براتون ارسال میکنم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹( 3 سال پیش)
      برای درد بیضه سونوگرافی شوید. مکمل لیبیدوکس برای تقویت میل جنسی
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر