جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساده ترین روش درمان کجی آلت تناسلی مردان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه کجی آلت تناسلی مردان یکی از مشکل های عمده این افراد مخصوصاً در سنین میانسالی که از نظر فعالیت جنسی فعال هستند می باشد. مردان جوان زیادی را می بینیم که دچار کجی آلت تناسلی هستند این انحناء می تواند به شکل های زیر باشد:

انحناء در آلت

علت کجی آلت تناسلی چیست؟

دو علت شایع کجی آلت تناسلی مردان عبارتند از کجی مادرزادی آلت که اغلب به همراه بیماری هیپوسپادیازیس دیده می شود ولی در بسیاری از موارد به صورت تنها دیده می شود و یا به صورت ثانویه و به علت بیماری پیرونی دیده می شود.


کجی آلت

درمان کجی آلات تناسلی

عمل به صورت سرپائی و بدون بستری در بیمارستان انجام می گردد. به وسیله بی حسی نخاعی، برش حلقوی در محل ختنه انجام می شود و سپس پوست تا پایه آلت تناسلی کنار زده می شود و سپس با ایجاد نعوظ مصنوعی که اصولاً با تزریق آب و یا فنتولامین داخل آلت ایجاد می شود، محل انحناء را دقیقاً مشخص می کنیم و سپس بدون برش جراحی تنها با استفاده از چند بخیه در طرف مقابل انحناء، آلت تناسلی را به حالت اولیه و راست در می آوریم و پس از کنترل نهائی پوست را به محل ختنه گاه می آوریم و بخیه زده می شود و عصر همان روز بیمار بدون بستری در بیمارستان مرخص می شود.

طول عمل جراحی حدود نیم ساعت است و یک پانسمان فشاری در محل عمل گذاشته می شود و به بیمار توصیه می کنم که 4 هفته رابطه جنسی نداشته باشد و جهت ترمیم بهتر محل عمل و جلوگیری از نعوظ شبانه اینجانب داروهای خواب آور و شل کننده به مدت یک ماه برای بیمارانم تجویز می کنم. این عمل در 95% موارد کاملاً موفقیت آمیز می باشد.

عمل کجی آلت تناسلی
عکس قبل از عمل
کجی آلت تنسالی با روش بخیه
عکس بعد از عمل

 

از عوارض احتمالی عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کوتاهی آلت که اغلب کمتر از یک سانت است که خیلی مهم نمی باشد.
  • عود مجدد انحناء که کمتر از 5% موارد دیده می شود که ناچیز می باشد.
  • سوزش و درد محل و تورم و کبودی که پس از چند روز خودبخود از بین خواهد رفت.

بزرگترین حسن این تکنیک این است که به خاطر عدم عدم برش روی پرده آلت تناسلی امکان از بین رفتن توان جنسی تقریباً صفر می باشد و لذا من بدون نگرانی این عمل را به صورت روتین برای بیمارانم انجام می دهم.

در زیر شما میتوانید صحبتهای دکتر کرمی در باره انحنا الت را گوش کنید.

درمان کجی آلات تناسلی بدون جراحی

درمان های غیرجراحی کجی آلت شامل تزریق ها، دارو های خوراکی و درمان های پزشکی می شود. این درمانها برای درمان بیماری پیرونی در مرحله حاد استفاده می شوند.

تزریقات: تزریق مستقیم دارو به پلاکها، تزریق داخل ضایعه ای نامیده می شود و می تواند در مرحله حاد بیماری پیرونی انجام شود. اغلب اوقات پیش از تزریق، محل آن بی حس می شود. این درمان ها را می توان در مطب پزشک انجام داد.

کلاژناز: تزریق های کلاژناز داخل ضایعه ای (Xiaflex)، در حال حاضر تنها درمان تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو برای درمان بیماری پیرونی هستند. کلاژناز، آنزیمی است که به تجزیه ماده تشکیل دهنده پلاک ها کمک می کند. شکستن پلاکها، انحنای آلت تناسلی را کاهش می دهد و عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد. این درمان برای مردانی انجام می شود که دارای انحنای آلت تناسلی بیشتر از 30 درجه هستند.

وراپامیل: وراپامیل برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود و با تزریق مستقیم به پلاک، ممکن است درد آلت تناسلی و کجی آن را کاهش دهد.

وراپامیل

اینترفرون -آلفا 2 بی: اینترفرون، پروتئینی است که از گلبول های سفید ساخته شده است. تحقیقات نشان می دهند که این دارو می تواند درد، کجی آلت تناسلی و اندازه پلاک را کاهش دهد.

دارو های خوراکی: هیچ داروی خوراکی وجود ندارد که بتواند به طور مؤثر انحنای آلت تناسلی را درمان کند. گرچه، از پتاسیم پارا آمینو بنزوات، برای درمان انقباض دوپویترن استفاده می شود و ممکن است اندازه پلاک را کاهش دهد. این دارو هیچ تأثیری روی انحنای آلت تناسلی ندارد. در صورتی که احساس درد می کنید، پزشک اورولوژیست ممکن است مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDها) را توصیه کند.

درمان های پزشکی غیر دارویی: محققان، هنوز در حال تحقیق روی اثر بخشی سایر درمان های پزشکی برای درمان بیماری پیرونی هستند. این درمان ها عبارتند از: دستگاه کشش مکانیکی و وکیوم، با هدف کشش یا خم کردن آلت تناسلی برای کاهش انحنا. موج شوک درمانی – از امواج الکتروشوک متمرکز و با شدت پایین، ممکن است برای کاهش درد استفاده شود.

 منبع: niddk

2.4/5 - (230 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سامان پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام فکر کنم ازبچگی دچار کجی نسبتا متوسط حدود 30%یا کمی بیشتر بودم والان هم دچار این بیماری قهستم چه کارکنم؟ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 247 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    حامد هستم 28 سال سن دارم متاهل .سوالی که ازتون داشتم اینه که با انجام عمل واریکوسل امکان داره که کجی الت بوجود بیاد؟ چون من قبل از متاهی زیاد به فرم التم توجهی نمی کردم وچند ماه قبل از ازدواج عمل واریکوسل انجام دادم . و در این چند ماه متاهی متوجه شدم که یه مقدار التم به سمت چپ متمایل هست میخواستم بدونم که مشکل من بصورت مادر زادی بوده یا بعداز عمل بوجود اومده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      نه عکس انحراف را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر سید یکشنبه ۸ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 1132 مشاهده پرسش
    مدتی است که حین نعوظ به دلیل نرمی ابتدای آلت وبعدطول آلت نمیتوانم رابطه خوبی برقرار کنم ضمنا آلتم به شکل نامحسوسی کج شده البته انحنای ان بسیارکم است لطفاراهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرست ببینم
  • تصویر کاربر پدرام سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید.لطفا به سوال من پاسخ دهید آقای دکتر.من انحنای آلت دارم و عکسی هم برای شما فرستادم.اگر من آلتم را عمل کنم آیا نخ های بخیه بعدا جذب میشوند یا خیر؟و بهترین روش جراحی انحنای آلت کدام روش است؟آلت بعد از عمل چه مقدار کوتاه میشود؟با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۷ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      1-2 سانت کوتاه میشود نخ بخیه باید غیر جذبی باشد
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    باسلام و تشکر.من به صورت درازکش خود ارضایی میکردم و التم از قسمت چسبیده به شکم(ریشه سمت راست)دچار شلی وسستی شده که باعث میشه در حالت نعوظ کج بشه و هم از قسمت وسط آلت دچار کجی مختصر شده.آیا خطرناکه؟آیا نیاز به جراحی داره یا با قرص و پماد درست میشه؟آقای دکتر تو رو خدا جوابم رو بدید.با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      دیدم علایمی از شکسته گی ندارد نگران نباش
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 252 مشاهده پرسش
    باسلام و تشکر.من به صورت درازکش خود ارضایی میکردم و التم از قسمت چسبیده به شکم(ریشه سمت راست)دچار شلی وسستی شده که باعث میشه در حالت نعوظ کج بشه و هم از قسمت وسط آلت دچار کجی مختصر شده.آیا خطرناکه؟آیا نیاز به جراحی داره یا با قرص و پماد درست میشه؟آقای دکتر تو رو خدا جوابم رو بدید.با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر جواد جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 293 مشاهده پرسش
    با سلام جناب دکتر کرمی
    من یه سوال داشتم اینکه بنده پسری 20 ساله هستم و آلت تناسلی 12 سانتی دارم
    مشکل من اینه که وقتی آلت تناسلی من به حالت نعوذ ( شق ) میرسه به سمت بالا هست و با شکمم زاویه 30 درجه میسازه ( مثل یه عدد موز که فرض کنیم انتهای آن به شکم چسبیده باشه ) و نمیتوان آن رو صاف کرد و خیلی خیلی هم سفت میشود! و فکر میکنم که این مشکل از ناحیه ای هست که آلت به شکم چسبیده و وقتی به زور بخوام صافش کنم در همان قسمت که چسبیده به شکم درد میگیره.
    سر آلت تناسلی من هم خیلی کوچک هست یعنی قابل مقاسه با بقه آلت ها نیست.
    دقیق یادم نیست ولی فکر میکنم از کودکی این مشکل رو داشتم. اینو هم بگم که در کودکی بیضه راست من باد کرده بوده و میخواستن عمل کنند که نکردن و مقداری از همون باد الان داخل بیضه راست من هست
    به نظرتون باید عمل کنم؟ یا با دارو ... درمان میشود؟ آیا عمل کنم باعض کوچکی آلت میشوم؟ و هزینه درمانش ( عمل ) چقدر میشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرست فشار و زور نزن میشکندنگران نباش
  • تصویر کاربر sasan جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    طبق فرمایش شما عکس رو به ادرس جی میلتون فرستادم
    خواهش میکنم کمکم کنید ایا باید آمینوبنزوات پتاسیم مصرف کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۶ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      عکس را به صورت فایل ضمیمه بفرستید
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 290 مشاهده پرسش
    باسلام آقای دکتر در خصوص انحراف آلتم پرسیدده بودم دستور داده بدید تصویر براتون بفرستم تا اعلام نظر کنید عکس رو براتون فرستادم لطفا کمکم کنید راهنمایی کنید چه کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      فایل باز نشد
  • تصویر کاربر علی جمعه ۹ خرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 276 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من علی هستم 47 ساله نزدیک 2 سال است که بیماری پیرونی رنج می برم دقیق وسط لوله ای قسمتت تناسلی اندازه قطر 2 الی 2/5 سانتی متر مشخص است هم بطرف بالا کچ شده هم میا جنسیم بشدت پایین آمده هر چه دارو مصرف کردم جواب نداده لطفآ بزرگ واری کن برای من راهنمایی کنید که راه هل چیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ خرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      عکس در حالت نعوظ را بفرستید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…
گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر