جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساده ترین روش درمان کجی آلت تناسلی مردان

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه کجی آلت تناسلی مردان یکی از مشکل های عمده این افراد مخصوصاً در سنین میانسالی که از نظر فعالیت جنسی فعال هستند می باشد. مردان جوان زیادی را می بینیم که دچار کجی آلت تناسلی هستند این انحناء می تواند به شکل های زیر باشد:

انحناء در آلت

علت کجی آلت تناسلی چیست؟

دو علت شایع کجی آلت تناسلی مردان عبارتند از کجی مادرزادی آلت که اغلب به همراه بیماری هیپوسپادیازیس دیده می شود ولی در بسیاری از موارد به صورت تنها دیده می شود و یا به صورت ثانویه و به علت بیماری پیرونی دیده می شود.


کجی آلت

درمان کجی آلات تناسلی

عمل به صورت سرپائی و بدون بستری در بیمارستان انجام می گردد. به وسیله بی حسی نخاعی، برش حلقوی در محل ختنه انجام می شود و سپس پوست تا پایه آلت تناسلی کنار زده می شود و سپس با ایجاد نعوظ مصنوعی که اصولاً با تزریق آب و یا فنتولامین داخل آلت ایجاد می شود، محل انحناء را دقیقاً مشخص می کنیم و سپس بدون برش جراحی تنها با استفاده از چند بخیه در طرف مقابل انحناء، آلت تناسلی را به حالت اولیه و راست در می آوریم و پس از کنترل نهائی پوست را به محل ختنه گاه می آوریم و بخیه زده می شود و عصر همان روز بیمار بدون بستری در بیمارستان مرخص می شود.

طول عمل جراحی حدود نیم ساعت است و یک پانسمان فشاری در محل عمل گذاشته می شود و به بیمار توصیه می کنم که 4 هفته رابطه جنسی نداشته باشد و جهت ترمیم بهتر محل عمل و جلوگیری از نعوظ شبانه اینجانب داروهای خواب آور و شل کننده به مدت یک ماه برای بیمارانم تجویز می کنم. این عمل در 95% موارد کاملاً موفقیت آمیز می باشد.

عمل کجی آلت تناسلی
عکس قبل از عمل
کجی آلت تنسالی با روش بخیه
عکس بعد از عمل

 

از عوارض احتمالی عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کوتاهی آلت که اغلب کمتر از یک سانت است که خیلی مهم نمی باشد.
  • عود مجدد انحناء که کمتر از 5% موارد دیده می شود که ناچیز می باشد.
  • سوزش و درد محل و تورم و کبودی که پس از چند روز خودبخود از بین خواهد رفت.

بزرگترین حسن این تکنیک این است که به خاطر عدم عدم برش روی پرده آلت تناسلی امکان از بین رفتن توان جنسی تقریباً صفر می باشد و لذا من بدون نگرانی این عمل را به صورت روتین برای بیمارانم انجام می دهم.

در زیر شما میتوانید صحبتهای دکتر کرمی در باره انحنا الت را گوش کنید.

درمان کجی آلات تناسلی بدون جراحی

درمان های غیرجراحی کجی آلت شامل تزریق ها، دارو های خوراکی و درمان های پزشکی می شود. این درمانها برای درمان بیماری پیرونی در مرحله حاد استفاده می شوند.

تزریقات: تزریق مستقیم دارو به پلاکها، تزریق داخل ضایعه ای نامیده می شود و می تواند در مرحله حاد بیماری پیرونی انجام شود. اغلب اوقات پیش از تزریق، محل آن بی حس می شود. این درمان ها را می توان در مطب پزشک انجام داد.

کلاژناز: تزریق های کلاژناز داخل ضایعه ای (Xiaflex)، در حال حاضر تنها درمان تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو برای درمان بیماری پیرونی هستند. کلاژناز، آنزیمی است که به تجزیه ماده تشکیل دهنده پلاک ها کمک می کند. شکستن پلاکها، انحنای آلت تناسلی را کاهش می دهد و عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد. این درمان برای مردانی انجام می شود که دارای انحنای آلت تناسلی بیشتر از 30 درجه هستند.

وراپامیل: وراپامیل برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود و با تزریق مستقیم به پلاک، ممکن است درد آلت تناسلی و کجی آن را کاهش دهد.

وراپامیل

اینترفرون -آلفا 2 بی: اینترفرون، پروتئینی است که از گلبول های سفید ساخته شده است. تحقیقات نشان می دهند که این دارو می تواند درد، کجی آلت تناسلی و اندازه پلاک را کاهش دهد.

دارو های خوراکی: هیچ داروی خوراکی وجود ندارد که بتواند به طور مؤثر انحنای آلت تناسلی را درمان کند. گرچه، از پتاسیم پارا آمینو بنزوات، برای درمان انقباض دوپویترن استفاده می شود و ممکن است اندازه پلاک را کاهش دهد. این دارو هیچ تأثیری روی انحنای آلت تناسلی ندارد. در صورتی که احساس درد می کنید، پزشک اورولوژیست ممکن است مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDها) را توصیه کند.

درمان های پزشکی غیر دارویی: محققان، هنوز در حال تحقیق روی اثر بخشی سایر درمان های پزشکی برای درمان بیماری پیرونی هستند. این درمان ها عبارتند از: دستگاه کشش مکانیکی و وکیوم، با هدف کشش یا خم کردن آلت تناسلی برای کاهش انحنا. موج شوک درمانی – از امواج الکتروشوک متمرکز و با شدت پایین، ممکن است برای کاهش درد استفاده شود.

 منبع: niddk

2.4/5 - (230 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 489 مشاهده پرسش
    سلام الت تناسلیم دچار کجی هستش تعدادی عکس رو براتون ایمیل کردم ولی جوابی دریافت نشد بیزحمت ایمیل رو چک کنید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      فایل ضمیمه به اینجا بفرستید
  • تصویر کاربر بهروز جمعه ۲۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 580 مشاهده پرسش
    با سلام

    من 23 ساله هستم، که در سن 9 سالگی ختنه شدم. بخیه هایی که زده شده بود از نوعی بودند که جذب نمی شدند و تا یک سال به راحتی قابل رویت بودند و من به علت خجالت و ترس به پزشک مراجعه نمی کردم. بعد از 1 سال ناپدید شدند (جذب یا شاید پنهان شدن در زیر پوست). پس از ختنه انحرافی و چرخشی در آلت من بوجود آمد که قبل از آن نبود. در حال حاضر علاوه بر انحراف مشکل در نعوظ کامل، بر گشت سریع آن به حالت اولیه وانزال زود رس دارم. بعلاوه فکر می کنم که آلت من از لحاض طول وضخامت کمتر از حد طبیعی است و بیضه ها نیز کوچکتر می باشد. با معاینه ای که خودم انجام دادم قسمت های سفت که دال بر بیماری پیرونی باشد مشاهده نکردم. با این حال تصاویری را از جهات مختلف تهیه ودر پیوست برای شما ارسال می کنم. آیا امکان دارد که انحراف مربوط به همان بخیه ها باشد؟؟ یا بیماری دیگری هست؟؟ آیا راه درمانی برای انحراف آلت من و کوچکی آن وجود دارد وهزینه ی آن چقدر است؟؟؟



    Email: b.saadat1388@gmail.com



    منتظر پاسخ شما هستم

    ممنون از لطف شما

    بهروز سعادت
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      كجي زياد است و بايد عمل كنيد
  • تصویر کاربر نیما جمعه ۲۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    در این عکس آلت چقدر انحراف دارد و بعد از عمل چند سانت کوتاه میشود؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      کمتر از 30 درجه است
  • تصویر کاربر آرین چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر ..من 16 سالمه و آلت تناسلیم کمی انحنا داره.ولی روم نمیشه برم دکتر.خواهشا بگید من مبتلا به کجی آلت تناسلی هستم یا نه...یا اگه هستم چه خطرات و عوارضی داره و اینکه آیا نیاز به درپان هست یانه..عکسشو براتون فرستادم اگه پیشه جواب رو به ایمیلم ارسال کنید...ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۶ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      باز نشد
  • تصویر کاربر حامد پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 543 مشاهده پرسش
    سلام دكت من ٣١ سالمه ٤ سال ازدواج كردم در رابطه جنسيم تو اين ٤ سال مشكلاتي داشتم چون الت تناسليم انهنا به سمت پايين داره و اطلاعي راجب اينكه مي شه درمان بشه نداشتم و تو رابطم خيلي اذيت شدم،مي خوام بدونم در صورت عمل به هيچ مشكلي نمي خورم و عوارضي نداره؟ و اينكه الت من خيلي بلند نيست كوتاه نمي شه بيش از حد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۰ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      عکس در حالت نعوظ را بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 242 مشاهده پرسش
    سلام
    من 18 سالمه و اقای دکتر من دچار کجی الت تناسلی خفیفی هستم ولی نه به این صورت که شما عکسش رو گذاشتید بلکه کجی من به طرف پایین است.
    فکر کنم دلیلش هم اینست که الت تناسلی من به صورت مداوم سفت است و فشار که شلوار زیر بهش میاورد باعث شده که به تدریج شکل بگی رد
    دکتر به نظرتون نگرانی من بی مورده ؟ یا ممکنه در اینده برام مشکل بشه؟د
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر کیوان شنبه ۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 302 مشاهده پرسش
    سلام.پسری 2۱ ساله هستم و التم منحنی به سمت پایین بود وتا به حال مقاربت نداشتم ولی احتمالآ در دخول مشکل خواهم داشت!!نیاز به عمل دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      اگر نتوانستي با عمل درست ميشود
  • تصویر کاربر علی شنبه ۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشید آلت بنده به طرف پایین انحنا دارد درموقع نزدیکی باعث پارگی واژن میشود لطفا راهنمایی بفرمائید ضمنن عرض کنم که بیضه های بنده خیلی کوچک هستش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      عكسش را بفرستيد
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۶ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 507 مشاهده پرسش
    با سلام و وقت بخیر.پسری 16 ساله هستم.یک روز به علت فشار به الت صدای 'تق' شنیدم ولی درد و یا کبودی و جمع شدن خون وجود نداشت.بعد از 2هفته که به این موضوع پی بردم،متوجه انحراف و کجی با زاویه کمتر از 30 درجه شدم و نمیدونم ایا طبیعیه و قبلا وجود داشته یا خیر.
    سوالم اینه که ایا ممکنه شکستگی به وجود نیومده باشه؟

    و اگر حالا به دکتر مراجعه کنم راه هایی برای پیشگیری از عوارض بعدی یا حتی درمان وجود داره؟

    و با توجه به سن بلوغ امکان ترمیم خود به خودی بدون به وجود امدن بافت اسفنجی هست؟
    با امتنان فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۶ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      ان موقع شکسته شده
  • تصویر کاربر محسن جمعه ۳۰ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 238 مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر بنده حدود شش ماه است که بیماری پیرونی دچار شدم ابتدا انحراف خیلی کم بود
    اما رفته رفته داره بیشتر میشه و چندتا پلاک نرم سمت چپ التم شکل گرفته .می خواستم ازتون خواهش کنم بفرمایید چه دارویی مصرف کنم شاید موثر باشه.اقای دکتر خواهش میکنم کمکم کنید من دسترسی به پزشک متخصص ندارم.و مطمئن باشید بیماری من پیرونیه چون تمام چیزایی که گفتین در مورد من صدق میکنه.و این بیماری داره پیشرفت میکنه.ممنون میشم اگه بگین چی باید مصرف کنم
    سپاسگزارم بابت وقتی که میذارین.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۰ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر