جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ساده ترین روش درمان کجی آلت تناسلی مردان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه کجی آلت تناسلی مردان یکی از مشکل های عمده این افراد مخصوصاً در سنین میانسالی که از نظر فعالیت جنسی فعال هستند می باشد. مردان جوان زیادی را می بینیم که دچار کجی آلت تناسلی هستند این انحناء می تواند به شکل های زیر باشد:

انحناء در آلت

علت کجی آلت تناسلی چیست؟

دو علت شایع کجی آلت تناسلی مردان عبارتند از کجی مادرزادی آلت که اغلب به همراه بیماری هیپوسپادیازیس دیده می شود ولی در بسیاری از موارد به صورت تنها دیده می شود و یا به صورت ثانویه و به علت بیماری پیرونی دیده می شود.


کجی آلت

درمان کجی آلات تناسلی

عمل به صورت سرپائی و بدون بستری در بیمارستان انجام می گردد. به وسیله بی حسی نخاعی، برش حلقوی در محل ختنه انجام می شود و سپس پوست تا پایه آلت تناسلی کنار زده می شود و سپس با ایجاد نعوظ مصنوعی که اصولاً با تزریق آب و یا فنتولامین داخل آلت ایجاد می شود، محل انحناء را دقیقاً مشخص می کنیم و سپس بدون برش جراحی تنها با استفاده از چند بخیه در طرف مقابل انحناء، آلت تناسلی را به حالت اولیه و راست در می آوریم و پس از کنترل نهائی پوست را به محل ختنه گاه می آوریم و بخیه زده می شود و عصر همان روز بیمار بدون بستری در بیمارستان مرخص می شود.

طول عمل جراحی حدود نیم ساعت است و یک پانسمان فشاری در محل عمل گذاشته می شود و به بیمار توصیه می کنم که 4 هفته رابطه جنسی نداشته باشد و جهت ترمیم بهتر محل عمل و جلوگیری از نعوظ شبانه اینجانب داروهای خواب آور و شل کننده به مدت یک ماه برای بیمارانم تجویز می کنم. این عمل در 95% موارد کاملاً موفقیت آمیز می باشد.

عمل کجی آلت تناسلی
عکس قبل از عمل
کجی آلت تنسالی با روش بخیه
عکس بعد از عمل

 

از عوارض احتمالی عمل می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کوتاهی آلت که اغلب کمتر از یک سانت است که خیلی مهم نمی باشد.
  • عود مجدد انحناء که کمتر از 5% موارد دیده می شود که ناچیز می باشد.
  • سوزش و درد محل و تورم و کبودی که پس از چند روز خودبخود از بین خواهد رفت.

بزرگترین حسن این تکنیک این است که به خاطر عدم عدم برش روی پرده آلت تناسلی امکان از بین رفتن توان جنسی تقریباً صفر می باشد و لذا من بدون نگرانی این عمل را به صورت روتین برای بیمارانم انجام می دهم.

در زیر شما میتوانید صحبتهای دکتر کرمی در باره انحنا الت را گوش کنید.

درمان کجی آلات تناسلی بدون جراحی

درمان های غیرجراحی کجی آلت شامل تزریق ها، دارو های خوراکی و درمان های پزشکی می شود. این درمانها برای درمان بیماری پیرونی در مرحله حاد استفاده می شوند.

تزریقات: تزریق مستقیم دارو به پلاکها، تزریق داخل ضایعه ای نامیده می شود و می تواند در مرحله حاد بیماری پیرونی انجام شود. اغلب اوقات پیش از تزریق، محل آن بی حس می شود. این درمان ها را می توان در مطب پزشک انجام داد.

کلاژناز: تزریق های کلاژناز داخل ضایعه ای (Xiaflex)، در حال حاضر تنها درمان تأیید شده توسط سازمان غذا و دارو برای درمان بیماری پیرونی هستند. کلاژناز، آنزیمی است که به تجزیه ماده تشکیل دهنده پلاک ها کمک می کند. شکستن پلاکها، انحنای آلت تناسلی را کاهش می دهد و عملکرد نعوظ را بهبود می بخشد. این درمان برای مردانی انجام می شود که دارای انحنای آلت تناسلی بیشتر از 30 درجه هستند.

وراپامیل: وراپامیل برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود و با تزریق مستقیم به پلاک، ممکن است درد آلت تناسلی و کجی آن را کاهش دهد.

وراپامیل

اینترفرون -آلفا 2 بی: اینترفرون، پروتئینی است که از گلبول های سفید ساخته شده است. تحقیقات نشان می دهند که این دارو می تواند درد، کجی آلت تناسلی و اندازه پلاک را کاهش دهد.

دارو های خوراکی: هیچ داروی خوراکی وجود ندارد که بتواند به طور مؤثر انحنای آلت تناسلی را درمان کند. گرچه، از پتاسیم پارا آمینو بنزوات، برای درمان انقباض دوپویترن استفاده می شود و ممکن است اندازه پلاک را کاهش دهد. این دارو هیچ تأثیری روی انحنای آلت تناسلی ندارد. در صورتی که احساس درد می کنید، پزشک اورولوژیست ممکن است مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDها) را توصیه کند.

درمان های پزشکی غیر دارویی: محققان، هنوز در حال تحقیق روی اثر بخشی سایر درمان های پزشکی برای درمان بیماری پیرونی هستند. این درمان ها عبارتند از: دستگاه کشش مکانیکی و وکیوم، با هدف کشش یا خم کردن آلت تناسلی برای کاهش انحنا. موج شوک درمانی – از امواج الکتروشوک متمرکز و با شدت پایین، ممکن است برای کاهش درد استفاده شود.

 منبع: niddk

2.4/5 - (230 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مسعود دوشنبه ۲۱ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر میخواهیم هزینه عمل جراحی کجی آلت تناسلی رو بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      بر اسا تعرفه است
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۰ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 195 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب.الت من در حالت خوابیده بسار کوچک است ولی نعوظ خیلی زیادی دارد.مشکل من اینجاست که پس از نعوظ قسمت فوقانی الت بسیار سخت و سفت میشود و باعث کمی انحنا که نمیدانم طبیعی است یا خیر میشود.اما بیشترین انحنا مربوط به محل اتصال الت به بدن هستش که نگران کننده است.بعد از نعوظ التم رو به بالا بوده و وقتی با دست به سمت پایین فشار میدهم دردناک شده و به سختی پایین میرود.اما گاهی هم میشود که اینگونه نیست و التم از قسمت اتصال به بدن کمی انعطاف دارد و به سمت پایین میتوان فشار داد.لطفا راهنمایی کنید که سفتی و سختی بیش از اندازه در قسمت فوقانی الت من علتش چیست و چه کاری میتوان انجام داد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۰ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      بیشتر عصبی است
  • تصویر کاربر m.r دوشنبه ۲۱ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 186 مشاهده پرسش
    با سلام.
    چندوخت پیش با این بیماری توسط یکی از دوستان اشنا شدم .و الان به الت خودم هم شک کردم .میخواستم بدونم الت منم هم نیاز به عمل داره
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      کج است باید عمل کنید
  • تصویر کاربر میثم چهارشنبه ۹ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام. من عکس آلتم رو براتون فرستادم. با توجه به توضیحاتتون تو سایت ایا من نیاز به عمل دارم برای بطرف کردن کجی التم. عکس از نمای کنار گرفته شده. ببخشید با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      باز نشد
  • تصویر کاربر حقیقت پنجشنبه ۱۷ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 179 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید . التم در حال نعوظ به پایین انحراف دارد و هیچ گونه درد و احساس توده سفت روی بدنه التم ندارم و منی به راحتی خارج میشود. 30 ساله و مجرد و بدون تجربه جنسی . می خواستم بدونم در اینده مشکلی پیدا میکنم؟ در ضمن با اندازه گیری خودم انحراف در حدود 35 تا 40 درجه و طول الت 15 و قطرش حدود12-11 سانتی متر. عکس را هم ارسال کردم با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر ص.ساعدی پنجشنبه ۱۷ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکترخسته نباشید
    ببخشیدمن مادرزادی کمی التم درحالت نعوظ به طرف راست بدنم کج می شود وکمی هم تاب برمی دارد این خیلی مرا نگران کرده 30سال سن دارم از نگرانی هنوز ازدواج نکرده ام و روم نمی شه دکتر برم .
    خیلی خواهش می کنم کمکم کنید خیلی خیلی ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۷ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۱ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 178 مشاهده پرسش
    سرآلت رو به پایین و زیر آن کمبود پوست دارد مادرزادی زیر سرکمبود پوست داشت و سوراخ آلت هم غیر طبیعی کمی پایین تر است الان 47 سالم است راه درمان دارد ( اصطلاحا ختنه خدایی بودم )
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      اگر مشکل نداری نه
  • تصویر کاربر sam سه شنبه ۱ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من 16سالمه کجی الت به سمت راست دارم ایا فقط باعمل درمان میشه .به نظر شما نیازبه عمل داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      زیاد نیست
  • تصویر کاربر کیومرث سه شنبه ۱ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 979 مشاهده پرسش
    من هنگام نزدیکیی بازن سمت راست مثانه من درد میکنه به شکل سادهوقتی اسپرم تولید شده دربیضه از مجرا به طرف زیر مثانه برسه واز مجرا تناسلی خارج بشه درد میکنه و بعضی موقع دست به بیضه سمت راست میزنم هم بیضه سمت راست وهمزمان زیر مثانه هم درد میکنه مشکل چیه.و زیاد هم سکس میکنم و در حین سکس نمیزارم اسپرم خارج بشه برگشت میدم به داخل بعد از چند دقیقه انزالی اسپرم حالت ابکی از التم خارج میشه اون غلظتش را از دست میدهد اقای دکتر ایا مشکل درد بیضه من از این نباشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سو.نو کنید
  • تصویر کاربر نادر سه شنبه ۸ دی ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 171 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد گرامى. بنده دكتر افشارى متخصص قلب هستم. سوالم از جنابعالى در مورد پوست اضافه اى است كه از بيضه تا زير قسمت ميانى پنيس من كشيده شده است. آيا از نظر زيبايي امكان برداشتن اين پوست اضافه وجود دارد؟ با تشكر از پاسخ شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ دی ۹۴( 8 سال پیش)
      سلام وعرض ادب در صورت امکان با شماره 09351142080 تماس بگیرید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر