جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بیماری پیرونی شایعترین علت کجی آلت تناسلی مردان

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

امروزه مردان میان سال زیادی به اینجانب مراجعه می کنند که از کج شدن و انحناء آلت تناسلی خود شاکی هستند. اغلب خود بیمار اظهار می دارد که قسمتی از آلت وی سفت و مثل سنگ شده است که دقیقاً در معاینه بالینی نیز همینطور می باشد .

با توجه به نگرانی این بیماران سعی می کنم سوالات شایع در این باره را کاملاً به بیننده سایت توضیح دهم.

بیماری پیرونی چیست؟

این بیماری به صورت یک پلاک و التهاب و سفت شدگی موضعی در قسمت های مختلف آلت تناسلی و با علت ناشناخته تشکیل می شود و با رشد آن باعث کج شدگی آلت تناسلی مرد می گردد. محل تشکیل پلاک در لایه پوشاننده زیر پوستی آلت تناسلی و یا همان تونیکا آلبوژینه می باشد.

پیرونی به نوع خفیف و شدید تقسیم می شود که در 11 الی 23 درصد مردان اتفاق می افتد. پیرونی کاملاً بی خطر می باشد و به سرطان تبدیل نمی شود و خطری برای سلامتی شما ندارد و قابل انتقال از طریق مقاربت نمی باشد. در شروع بیماری اغلب دردناک می باشد ولی تدریجاً این درد از بین می رود و باعث کوتاهی و کج شدن آلت تناسلی روبه بالا و پایین و یا چپ و یا راست می گردد و اگر به موقع تشخیص و درمان نشود شاید باعث اختلال در مقاربت و افت میل جنسی و افسردگی فرد شود.

کجی آلت تناسلی

علت ایجاد پیرونی چیست؟

علل مختلفی برای ایجاد پیرونی ذکر شده است:

1- ضربه به آلت تناسلی و شکستگی آلت هنگام نزدیکی، یکی از علل های ایجاد کننده بیماری پیرونی هستند. ضربه باعث التهاب در تونیکا آلبوژنیه یا لایه پوشاننده آلت شده و به خاطر خون رسانی کمتر این ناحیه التهاب باعث سفتی و یا فیبروز در منطقه شده و لذا منجر به تشکیل منطقه سفت یا پلاک پیرونی می گردد.

2- در بسیاری از افراد ضعف سیستم ایمنی و دیابت و بالارفتن سن و مصرف سیگار نیز از علل ایجاد کننده بیماری پیرونی می باشند.

اگر مبتلا به پیرونی شدید چه کار باید بکنید؟

بهترین کار مراجعه به موقع به دکتر است. در معاینه بالینی یک پلاک به اندازه یک سکه کوچک کاملاً سفت و مثل سنگ در بدنه آلت تناسلی تأیید کننده این بیماری است. من به بیمارانم توصیه می کنم که یک عکس با موبایل در حالت نعوظ تهیه و جهت بررسی شدت کج شدگی آلت تناسلی و انتخاب استراتژی درمانی در موقع ویزیت به اینجانب نشان دهند.

روش های درمانی پیرونی کدامند؟

دو نوع روش متداول امروزه جهت درمان استفاده می شود:

1- درمان های غیر جراحی و داروئی

صادقانه باید عرض کنم هیچ یک از روش های درمان غیر جراحی از قبیل: 1- سنگ شکنی 2- تزریق کورتون 3- مصرف داروهای ضدالتهاب، قرص وراپامین، هیچ تأثیری در درمان بیماری ندارند.

2- درمان جراحی

قطعی ترین روش و مؤثرترین روش درمانی جراحی پیرونی می باشد.

روش های مختلف جراحی برای درمان پیرونی وجود دارند که عبارتند از:

1- برداشتن منطقه سفت شده

هر گونه برش در لایه پوشاننده آلت یا تونیکا آلبوژینه می تواند باعث پنچری و نشت وریدی شده و باعث از بین رفتن نعوظ و سفتی آلت تناسلی گردد و لذا در تکنیک برداشتن پلاک امکان این عارضه بسیار بالا است و من توصیه نمی کنم.

2- روش پلیکاسیون (Plication)

در این روش بدون دست زدن و بریدن منطقه سفت شده فقط با چند بخیه آلت تناسلی را از حالت کجی به حالت نرمال درمی آوریم. حسن بزرگ این عمل که درمان طلائی انحناء آلت است: هیچ خطر ناتوانی جنسی بعد از عمل ندارد. تنها عارضه این عمل کوتاه شدن کمتر از یک سانت آلت تناسلی می باشد که زیاد به چشم نمی خورد.

3- گذاشتن پروتز

در موارد بیماری پیرونی شدید و انحناء پیچیده آلت یکی از روش های درمانی می باشد.

 

 

 

 

 

و اما جمع بندی بحث فوق

1- علامت و نشانه بیماری پیرونی سفتی یک قسمت آلت به همراه کج شدگی آلت تناسلی و درد می باشد.

2- این سفت شدگی آلت یا پلاک پیرونی سرطان نیست و به سرطان تبدیل نمی شود و قابل انتقال و مسری نمی باشد.

3- درمان های داروئی و تزریقی خیلی مؤثر نیستند.

4- بهترین و مؤثرترین درمان اصلاح کجی آلت با جراحی و روش Plication می باشد.

5- در صورت داشتن بیماری پیرونی با شماره 02122642744 جهت نوبت دهی تماس حاصل فرمائید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.3/5 - (38 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر مهران سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 17 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من 25 سالمه و تازه ازدواج کردم دو هفته قبل آلت تناسلی ام درحالت راست خم شد و دردم اومد تا 10 دیقه بعد ادامه دادم و اهمیت ندادم و تا امروز هیچ علاعمبی ندارم. فقط اینکه حس میکنم موقع ی نزدیکی صدای ش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      ادانه ی سوالتون؟
  • تصویر کاربر مهدی یکشنبه ۱۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 15 مشاهده پرسش
    سلام جناب آقای دکتر .وقت بخیر.بنده حدود ۱۲سال هست ازدواج کردم دوتا بچه دارم ولی دچارانحنای آلت هستم و در موقع سفتی آلت به سمت چپ انحراف داره و برای ارتباط جنسی باید از دست کمک بگیرم وازاین موضوع ناراحت هستم.امکان و نیاز به جراحی هست یا بهتر هست این کار انجام نشه.وموضوع بعد اینکه دچار زود انزالی هم هستم آیا ارتباطی به این موضوع داره یانه؟ممنون از اینکه این فرصت رو در اختیار بنده گذاشتین.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام عکس از آلت در حالت نعوظ بفرستید
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام ،۳۲سابه هستم و بعد از ارضا شدن وقتی که خودارضایی میکنم سمت چپ آلتم درد میگیره ،و آلتم یه مقدار به سمت چپ انحراف داره مشکلی ایجاد نمیکنه ؟بیماری پیرونیه؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      پاسخ داده شده بهتون
    2. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سلام ،اقای دکتر برای من پاسخی نیومده و اولین باره این سئوال رو پرسیدم ،لطف میکنید به سئوال بنده پاسخ بدید🙏🙏
    3. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۱۲ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      در واقع دو دفعه هزینه پرداخت کردم ،دفعه اول مبلغ از حسابم کسر شد ولی سایت نوشت ناموفق بوده و هیچ کد رهگیری برایم ارسال نشد ،و مجبور شدم یکبار دیگه سوال رو بپرسم و پرداخت کنم ،شاید به همین دلیل سوال تکراری به نظر میاد ،در حالیکه من پاسخی برام ارسال نشده
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      برای اینکه حتما به جوابتون برسید
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۳ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با ذکر نام و شرح مجدد مشکلتون به واتس اپ 09394620321 پیام بدید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۱۴ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من همونم که گفتم ربات متصل به آلتم پاره شده ولی فقط یه طرفش هست هردو طرف نیست بعد اینکه حدود 1 سال هستش ولی هنوز کامل خوب نشده اصلا قراره خوب بشه؟ بعد اینکه قابل عمل کردن هست کمی بهتر شده ولی خب توی راه رفتن یکم مشکل دارم و ورزش هم نمیتونم بکنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      عکس از آلت در حالت نعوظ بدین؟ از کجا میدونید پاره شدهگ
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر،خسته نباشید
    آقای دکتر،ممکنه سرطان آلت تناسلی بعد از گذشت بیشتر از یکسال هیچ تغییری نکنه؟!
    من ۲۱ ساله هستم،یکسال و سه ماه قبل متوجه یک برجستگی در زیر پوست آلتم شدم،حالت خطی داره،مثل یه رگ اما نسبت به یه رگ سالم یکم سفت تره و قوام بیشتری داره،شکلش مثل یه رشته نودل یا ماکارونی هست،گذشته از این مثل یه رگ، با لمس حرکت میکنه،دو یا سه ماه بعد متوجه یه برجستگی دیگه مثل قبلی، زیر آلتم شدم،از وقتی متوجه شدم از لحاظ ظاهری و اندازه تغییرقابل توجهی نداشتن و بدون لمس هم قابل مشاهده نیستن.البته از ۳ یا ۴ سال قبل هم تعدادی از رگ های سطحی آلتم برجسته شدن و مثل اینکه گشاد شدن ولی شل هستن و مثل اینا قوام ندارن و البته سطحی تر هم هستن از همون ۳ یا ۴ سال قبل هم بعد از نعوظ درد دارم،حتی اگه زمان نعوظ کوتاه باشه.غیر از اینا که گفتم هیچ علامت دیگه ای ندارم.
    آقای دکتر این مشکلاتی که گفتم چقدر به احتمال سرطان مربوطه و اینکه نیاز به پیگیری بیشتر داره؟اصلا دارو یا درمان داره؟
    گذشته از این لازمه ذکر کنم که به صورت ارثی واریس و البته واریکوسل هم داریم و اکثر اوقات بعد از نعوظ توی بیضه چپم هم دچار درد میشم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      کی بهتون گفته سرطانه؟ سونوگرافی انجام دادین؟
    2. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر آقای دکتر،برای این موضوع اصلا به پزشک مراجعه نکردم،خودم نگران شدم که ممکنه این سرطان باشه،واسه همین از شما پرسیدم که ممکنه سرطان بعد از یکسال تغییر قابل توجهی نکنه؟گذشته از این حدود یکسال و سه ماه هست که من متوجه‌ش شدم اینکه قبل از اینکه من متوجه بشم چه مدت اینطوری بوده رو نمیدونم.
    3. تصویر کاربر رضا پنجشنبه ۳۰ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      خیر آقای دکتر،برای این مشکل اصلا به پزشک مراجعه نکردم،خودم یکم نگران شدم که ممکنه سرطان باشه،واسه همین از شما پرسیدم که ممکنه سرطان بعد از گذشت بیشتر از یکسال هیچ تغییر قابل توجهی نکنه؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      سونوگرافی از آلت انجام بدین به احتمال خیلی زیاد پلاکه
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ذبیح جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    زیر کلاهک آلات تناسلی ترکیده و زخم و پوست شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱ دی ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
  • تصویر کاربر آرونیا جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 73 مشاهده پرسش
    سلام.ممکنه بچه یکساله به تبخال یا زگیل تناسلی مبتلا بشه درصورتیکه پدرومادرسالم هستند؟اگه امکان داره علائمش چی میتونه باشه؟خواهرزاده من از۶ماهگیش همش بستری میشه بخاطر عفونت ریه یا مشکل کبدی یا پایین آمدن سدیم وپتاسیم وآلبومین...هیچ دکتریم تشخیص نداده بیماریش چیه.تو اینترنت خوندم تبخال تناسلی برای نوزادان ممکنه عفونت منتشره ایجاد کنه که باعث مشکلات ریوی وکبدی و...میشه؟آیا صحت داره؟من هیچوقت پوشکشو عوض نکردم فقط گاهی اوقات بغلش میکردم.ممکنه ویروسای من باعث بیماریش شده باشه؟هیچ تبخال یا زگیلی روی پوستش نیست.اولین بار با کهیر بیماریش شروع شد.خواهش میکنم راهنماییم کنین دارم دیوونه میشم.با دکترش درمیون بزارم که من این ویروسو دارم شاید بتونن تشخیص بدن چشه؟
    1. تصویر کاربر آرونیا پنجشنبه ۲ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      دکترمیشه خواهش کنم جواب بدین خیلی نگرانم
    2. تصویر کاربر آرونیا پنجشنبه ۲ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      من دیروز سوالمو گذاشتم ولی هنوز جوابی نگرفتم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 4 ماه پیش)
      دوست عزیز تبخال یا زگیل تناسلی علائم مشخصی دارند متخصص اطفال همه ی این موارد رو بررسی میکنه. نگرانی شما بی مورد است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر پناهی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    من hpv داشتم بعد یک سال جواب ازمایشم منفی شد
    میخواستم ببینم ممکنه جواب ازمایش اچ پی وی واژینالم‌منفی باشه ولی اچ پی وی دهانی داشته باشم هنوز ؟ یا سیستم ایمنی بدم جوفتشو پاک میکنه و ممکن نیست ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله ممکنه دهانی مثبت باشه
  • تصویر کاربر عسل چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 66 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    اگر تبخال دهان از نوع تبخال تناسلی نباشد ، رابطه دهانی با الت تناسلی داشته باشیم شخصی دچار تبخال تناسلی میشود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله امکان انتقال هست
  • تصویر کاربر Mohammad سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت شما
    ببخشید بنده یک نگرانی داشتم. با توجه به اینکه فرموده بودین کجی آلت تناسلی تا 30 درجه ایرادی نداشته و با توجه به اینکه تاریخ ازدواج بنده نزدیکه آیا انحراف آلت بنده نیاز به عمل جراحی دارد یا خیر ؟
    1. تصویر کاربر Mohammad دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام و عرض ادب
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و احترام عکس از آلت در حالت نعوظ بفرستید
    3. تصویر کاربر Mohammad دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام و عرض ادب جناب دکتر کرمی گرامی. وقت بخیر. خدمت شما
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      در صورت ایجاد مشکل در رابطه ی زناشویی نیاز به عمل جراحی دارد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر