لیست پرسشها (11,111 پرسش)
ملکشاهی چهارشنبه ۲۴ خرداد ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
سلام وقت بخیر
دخترم 8 سال داره چندماهه بعد از دفع مدفوع احساس تکرر ادرار میکنه
آزمایش ادار هم دادیم عفونت ادراری نداشت فقط بعد از دفع مدفوع این حالتو داره جوری که از دفع مدفوع میترسه و امتناع میکنه چون میترسه دچار اون حالت احساس ادرار بشه در حالیکه ادرار نمی کنه یا خیلی کمه-
دکتر حسین کرمی
دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام یبوست دارد یا خیر ؟ - نمایش سایر 3 پاسخ
-
- باسلام واحترام
10سال است تکرر ادرار دارم وهر یک ساعت یکبار سرویس بهداشتی می روم، ساعت 12 شب می خوابم و ساعت 5صبح بیدار می شوم وتو این مدت برای دستشویی بیدار نمی شوم. نوار مثانه وسونوگرافی انجام دادم بعد از تخلیه حدود60تا70 سی سی ادرار داخل مثانه باقی می ماند . آزمایش عفونت ادرای نشان نداده ولی با تجویز دکتر دو سری سفیکسن 400 استفاده کردم
دارو های مصرفی بصورت پایین است.
شروع داروهای جدید از 17 خرداد 1402----- قرص کانفرون هر 12ساعت یک عدد--- ترازوسین 1 بار در روز---یوریناسین5mg(هر 24 ساعت یک عدد)
داروهای قبلی که از فروردین1402 تا 15 خرداد 1402 استفاده کردم(پروستاتان--ترازوسین--تامسولوسین--سفیکسیم400)
لطفا بزرگواری بفرمایید آزمایش بنده را بررسی بفرمایید و درصورت امکان یک طرح درمان برایم تجویز بفرمایید.
--- آیا با فیزتوراپی امکان تقویت ماهیچه های لگن و با انجام بیوفیدبک این مشکل حل می شود؟
--- آیا این مشکل تا اخر عمر با من است؟ یا قابل درمان کامل است؟ یا فقط کنترل می شود؟
لطفا راهنمایی کنید این مشکل درمان دارد؟ ایا داروهای تجویز شده درست هستند؟-
دکتر حسین کرمی
دوشنبه ۲۲ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام ممکنه تنگی مجرا مطرح باشه بهتره سیستوسکوپی کنید - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- ندول هايپر اكو به ديامتر 55 م مدر پارانشيم تحتانى كليه چپ رويت شد كه در درجه اول مطرح كننده آنژيو ميو ليپوم مى باشد سوالى ندارم
-
دکتر حسین کرمی
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۲( 3 سال پیش)
خانم هستید یا اقا ؟ چند سالتون هست ؟ خون در ادرار یا درد پهلو دارید ؟
-
- مادرم ۷۳ سال سن دارن، زیرشکم و لگنشون درد میکنه، تکرر ادرار و حالت تهوع و ضعف دارن. به پزشک مراجعه کردن، طبق آزمایش خون گفتن عفونت دارن و دو روز بستری شدن و در این مدت ۴ تا امپول سفتریاکسون از طریق سِرم بهشون تزریق شد. مرخصشون کردن و دیگه هیچ دارویی براشون تجویز نشد ولی هنوز بهبود پیدا نکردن، تشخیص شما چیه و باید چیکار کنن ؟
ممنونم-
دکتر حسین کرمی
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام ازمایش ادرار و کشت ادرار دارن ؟ - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- با سلام و احترام
بیمارم از سال ۹۹ دچار درد و ترشح و به مرور تکرر ادرار شده است سیستوسکوپی انجام شده و نتیجه نرمال بوده بزرگی پروستات گزارش شده و دبری فراوان در مثانه
کم کم دچار UTl مکرر شده که به هیچ آنتی بیوتیکی جواب نداده
سال ۱۴۰۰ مجدد سونوگرافی شده و تشخیص پروستات مزمن و سل مثانه گذاشته شده و تحت درمان کمکی داروی گیاهی( داروی پروستات کاژوا) دردها بهبود نسبی پیدا کرده و پروستات به سایز نرمال برگشته ولی متاسفانه درمان سل به تعویق افتاده (فراموشی پزشک معالج)
سال ۱۴۰۱ مجدد سونوگرافی انجام شده و کاملا بالین سل مثانه تایید شد هر چند که تمام آزمایشات BK و اسمیر منفی بود نفروستومی دو طرفه تعبیه شده و به صورت empirical درمان TB از اسفند ماه شروع شده و در حال حاضر مثانه کاملا کوچیک شده و بیمار بعد از کامل شدن درمان TB کاندید سیستوپلاستی میباشد
البته به علت عفونت محل ورود درن کشت ترشحات انجام شده و سل تایید شده داخل ترشحات
حالا سوال من اینه که بعد از سیستوپلاستی قطعا بیمار باید با سوند مثانه رو تخلیه کنه چون اینجا (مشهد) اینطور گفتن اگه راهی است تهران برای اینکه کیفیت عمل بالا بره و این اتفاق نیفته و من مریضمو بیارم تهران
ببخشید طولانی شد
خدا خیرتون بده-
دکتر حسین کرمی
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام بله در کسی که سیستوپلاستی شده لازمه در طول روز ۲ تا ۳ بار به خودش سوند بزنه برای تخلیه
-
- سلام اقای دکتر سابقه دفع چندین سنگ کلیه رو دارم این سری تو سی تی 3سنگ نشون داد با صخامت 2,3,4 ایا نیاز به سنگ شکن هست
-
دکتر حسین کرمی
سه شنبه ۱۶ خرداد ۲( 3 سال پیش)
اگر در حد میلی متر است خیر اقدامی لازم نیست
-
- سلام و عرض ادب .
جناب دکتر . بنده دوروز پیش قرص اریکتو اصتفاده کردم و از فردای اون روز دچار عدم تخلیه ادرار شدم. البته یه دوهفته ای پیشتر دچار عدم متفوع ب دلید یبوست هم بودم. .فشارزیادی رو دارم تحمل میکنم که گاهی درد ب سمت کلیه سمت راستم میزنه. ممنون میشم کمکم کنید-
دکتر حسین کرمی
سه شنبه ۱۶ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام چند سالتون هست ؟ سونوگرافی شده اید ؟ - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- با سلام اقای دکتر.بنده ۳۲ سالمه.یکبار یبوست سنگین شدم حدودا ۲۴ ساعت نه میتونستم مدفوع کنم نه ادرار.اما ادرار خیلی فشار میاورد به صورتی که داخل سرویس خودمو به سمت عقب قوس میکردم نشسته تا بتونم چند قطره خالی کنم.بعد از اینکه یبوست خوب شد ادرار هم خالی شد اما بعد از اون ادرار احساس میکنم تخلیه کامل نمیشه تکرر ادرار گرفتم شاید حدودا بعضی اوقات برا تخلیه کامل یک ساعت هم تو سرویس بشینم پاهام خاب میره.سونو انجام دادم دکترا میگن مشکلی نداری هم مثانه هم پروستات هم کلیه سالمه.واقعا دارم از این وضعیت اذیت میشم.حتی یکبار میل زدم حدودا دوهفته خوب بود اما دوباره به حالت قبل برگشت.اقا دکتر دستور میفرمایید چکار کنیم؟ با تشکر
-
دکتر حسین کرمی
سه شنبه ۱۶ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام اگر تنگی مجرا مطرح بوده یک عکس رنگی مجرا RUG انجام بشه
-
- با سلام به طور تصادفی فهمیدیم سال ۹۰ کلیه راست کوچکتر است و آزمایش پزشکی هسته ای عملکرد کلیه راست رو ۱۲ و چپ رو ۸۸ درصد مشخص کرده و سونوی داپلر در همون زمان گرفته شده که تصویر هر دو رو اپلود کردم.در زمان وقت کراتنین ۲ بوده و با چندین سال زیر نظر پزشک بودن الان کراتنین ۹ هست و آخرین سونو هم خدمتتون ارسال شده
ممنونم بگید دلیلش چی بوده و آیا آنژیوگرافی موثره اگه انجام بشه؟
راه درمان چی هست؟-
دکتر حسین کرمی
دوشنبه ۱۵ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام باید زودتر انژیو میکردید چون تقریبا کلیه راست از بین رفته و عملکردی نداره الان دیالیز میشوید ؟ کراتینین ۹ هسست ؟ - نمایش سایر 2 پاسخ
-
- سلام من مردی ۳۹ساله متاهل که از سال ۹۷ تا حالا دچار تکرر ادرار شدم دکتر نگاه به مثانه کرد گفت سیستیت بینابین داری بعد برام امی تریپلی .تامسولین .وزیکر .ویسول .اکسی بوتین و انتی بیوتیک .... تجویز کرد،فقط در زمان مصرف دارو تکرر و درد کم میشود بعد از قطع تکرر افزایش پیدا میکنه . و بعد از رابطه کمی درد دارم و تکرر بیشتر میشه، بخدا دکتر خسته شدم شب خواب ندارم ،افکار خودکشی فعال شده
-
دکتر حسین کرمی
دوشنبه ۱۵ خرداد ۲( 3 سال پیش)
سلام این شرایط در افراد استرسی بیشتر دیده میشه . داروهارو نباید کنار بزارید . وقتی به دارو جواب داده ادامه دهید
-
شما می توانید سوالات خود را در زمینه های مختلف کلیه، مجاری ادراری، زگیل تناسلی مردان و زنان و سایر بیماری های جنسی را از صفحه پرسش از دکتر بپرسید.
1-پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز نمی کنند.
2-پاسخ ها معمولا در کمتر از 48 ساعت پاسخ داده خواهند شد.
3-از پرسیدن چندین باره سوالات خودداری کنید.
4-برای پیدا کردن پاسخ سوال خود، کد رهگیری را یادداشت نمایید.
لطفا در متن سوال اطلاعات شخصی خود مثل نام و نام خانوادگی ، آدرس ، شماره تماس قرار ندهید.!!!!
چنانچه سوالی ندارید و به دنبال مقاله ای خاص هستید می توانید از باکس های زیر استفاده کنید:
مثانه
کلیه
زودانزالی
پروستات
واریکوسل
هیدروسل
زگیل تناسلی
مجرای ادراری
تلگرام دکتر حسین کرمی اورولوژیست
به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

