اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس
  • تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    ببخشید من توی 5سالگی عمل سیستوپلاسمی یعنی ی قسمتی از رودم رو پیوند زدن به مثانم چون حس ادرار نداشتم همون موانع عصبی و آلان28سالم هس از اون موقع تا الان خودم سوند میزدم کاتتیر میزنم الان 20ساله دارم این کارو انجام میدم همیشه پیگیر هسم و دنبال راه درمان هسم خواستم ببینم درمانی برای این بیماری هس روش و درمان جدید آیا علم این بیماری پیشرفت نکرده نه فقط ایران تو کل دنیا اگر روشی هس که من بتونم درمان بشم لطفا راهنمایی و کمکم کنید چون واقعا خیلی دارم عذاب میکشم28سال هس دارم زجر میکشم الان سرچ کردم دیدم روش های دیگه ای هم برای درمان داره و اصلا نمی‌دونم کدوم دکتر هس که تخصص این کارو دره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سلام راه اصلی درمان همان CIC هست که انجام میدهید . روش درمان خاصی نداره اون عمل سیستوپلاستی هم که انجام شده
    2. تصویر کاربر زهرا یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش)
      ببخشید من سرچ کردم روش های جدیدی که وجود داره پس اونا چی مثل الکترود گذاشتن مثل تزریق ژل برش اسفنکتر یا ساکنان خیلی چیزا دیدم نوشته بود یعنی من همیشه تا آخر عمرم باید کاتتیر بزنم ؟و این که کاتتیر همیشگی مشکل ایجاد نمیکنه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 2 سال پیش)
      بله روش هایی مثل اکترود گذاشتن وجود داره اما بسیار گران است اینکارو جراح مغز و اعصاب انجام میده . کاتتر زدن مشکلی ایجاد نمیکنه
    4. تصویر کاربر زهرا دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 2 سال پیش)
      ببخشید یعنی الکترود گذاشتن میشه مشکلم حل میشه مشکل هزینه ندارم اصلا یعنی اگر این کارو انجام بدم دیگه نیاز به کاتتر نیس؟به غیر از الکترود دیگه چه روشی هس؟خیلی چیزا دیدم نوشته بود اما نمی‌دونم صحت داشت یا نه بعد تو ایران تخصص کدوم دکتر هس کی انجام میده ؟اخه کاتتر. گذاشتن خیلی سختی های خودشو داره چون من تحصیل میکنم و سر کار میرم خیلی برام انجام این کار مشکل ساز شده برای کسی خوبه که مدام داخل منزل باشه.و این که تا چند سال قبل اصلا مشکلی نداشتم خیلی خوب بود الان مثانم اون حجم‌ از ادرار که قبلا تحمل می‌کرد رو نمیکنه یعنی تعداد دفعات کاتتر زدنم بیشتر شده اگر اون موقع جایی میرفتم سرویس بهداشتی مناسب نبود مجبور بودم مثلا تا ۶۰۰سی سی نگه دارم الان نه ۴۰۰شده بیشتر هم میشه اما بهم خیلی فشار میاد و کاتتر زدن چون همیشه ی مقدار از ادرار ته مثانه میمونه خالی نمیشه کامل باعث عفونت میشه یعنی من همیشه دارم انتی بیوتیک بیشتر موقع ها میخورم و این که الان تشکیل سنگ داده سنگا هم خیلی بزرگ هسن ی بارم دکترم با دستگاه دراورد اما کامل تخلیه نشد مجبور هس عمل باز کنه فردا نوبت عملم هس دکترم زیاد موافق باز کردن این مثانه پیوندی نبود اما مجبوره سنگا خیلی زیاد اذیت میکنه منم که ادرار نمیتونم کنم که سنگا بیوفته خیلی دردسر ساز شده اگر خود آدم ادرار کنه طبیعی از مثانه تخلیه بشه بدون کاتتیر خوب کامل تخلیه میشه خلاصه خیلی من دارم زجر میکشم و همیشه دنبال راه درمانم الان برای درسم دارم از ایران میرم خیلی استرس دارم واسه این بیماریم چون همش میگم تو اروپا چی کار کنم اگر مشکل ساز شد اگر برام دردسر شد هیچ پزشکی هم اونجا نمیشناسم یعنی همین مساله خیلی نگرانم کرده که حتی منصرف از تحصیل بشم.بعد ی سوال من همیشه تا آخر عمر بخوام کاتتیر بزنم سنم که بره بالا یا مثلا چند سال دیگه رو‌کلیه ها اثر نمیزاره کلیه ها کم کار نمیشن یا مشکلی پیش نمیاد برام ؟چون خودم حس میکنم هرچی سنم بیشتر میشه بیشتر دارم اذیت میشم‌ و این که من چه مراقبت هایی خوبه چه کارایی خوبه که انجام بدم که جلوگیری بشه پیشرفت نکنه چه کاری خوبه چی بهم خیلی کمک میکنه که همیشه کاتتیر بزنم و مثانه و کلیه ها سالم باشن آیا دارو خاصی کار خاصی برای تقویت یا ایمنی یا هرچیزی که بتونه کمکم کنه چون ایشالا فردا که سنگا رو دراورن میخوام رعایت کنم دیگه تشکیل نشه ی مثانه سالم و تمیز که زیاد عفونت نکنه.ببخشید واقعا معدزت خیلی زیاد شد حرفام ایشالا که هرچی از خدا میخواین همون بشه و موفقیتتون روز افزون باشه خیلی مرسی تشکر واقعت من این مساله خیلی آزارم میده تو زندگی
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۲ تیر ۲( 2 سال پیش)
      با پزشک خودتون مشورت کنید . براتون سونوگرافی انجام بشه وضعیت کلیه ها مشخص بشه . الان درمان رایج و جلوگیری از اسیب به کلیه انجام cic هست که هرچه تعداد دفعاتش بیشتر بشه باعث اسیب کم تر به کلیه میشه . درمان های دیگه در ایران انجام نمیشه به غیر از الکترود گذاری که اون هم توسط جراح مغز و اعصاب انجام میشه قبلش باید نوار مثانه بدید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر حامد یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 593 مشاهده پرسش
    درود بر شما
    کلیه های من سنگ سازه ولی معمولا در سایز پایین دفع میشه
    ولی یک سنگ ۱۲ میل در حدود ۶ سال در کلیه مونده و گاهی بخاطر تکون خوردن درد شدیدی میگیره
    اکثر پزشکان میگن سنگ زیر ۲۰ میل رو جراحی نمی کنن ولی گاهی اوقات درد شدیدی میگیره
    ۳ سال پیش سنگ شکن کردم ولی تغییری نکرد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سلام اول اینکه حتما سی تی اسکن شکم و لگن بدون کنتراست کنید که سایز دقیقی از سنگ بده و اگر به سنگ شکن برون اندامی مقاوم باشه باید عمل pcnl کنید
  • تصویر کاربر حمید یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 309 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر

    بنده 34 سالم هست . در بیضه ها درد خفیف داشتم یه 3 هفته ای

    به توصیه جناب عالی سونوگرافی کردم از بیضه و کلیه و پروستات . همه چیز طبیعی بود فقط چند تا خرده سنگ 3 میلی متری در کلیه بود

    کشت ادرار هم جوابش منفی بود منتهی کمی خون تو ادرار بود ( هموفیلی هستم )

    البته کلیه بنده سنگ ساز آیا ممکنه درد بیضه هام به خاطر سنگ های ریز کلیه باشه ؟؟؟



    ممنون جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سلام خیر مگر سنگ وارد حالب بشه و درد پهلو هم میده
    2. تصویر کاربر حمید شنبه ۱۰ تیر ۲( 2 سال پیش)
      خیلی ممنون . پس جناب دکتر مشکل چیه که بیضه های بنده درد خفیف داره

      سونوگرافی تمام اجزا طبیعی بوده و کشت ادرار هم منفی بوده . فقط چند تا ریزه سنگ داشتم

      اگر مشکل خاصی نیست دوره این درد چند وقته است ؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۱ تیر ۲( 2 سال پیش)
      در افراد جوان گاهی اوقات این دردهای خفیف بخاطر احتقان است و گاهی اوقات عصبی است اهمیتی ندارند
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۴ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 502 مشاهده پرسش
    با سلام ببخشید آقای دکتر سنگ 6.3 میلیمتری بعد از اولین سونو در حالب میانی بود و بعد از سونو دوم در یک سوم حالب میانی بعد از عروق ایلیاک حرکت کرده است

    آیا به خوردن قرص امنیک ادامه بدم دفع میشه؟

    من اختلال اظطرابی دارم به طوری که سیتالوپرام مصرف میکنم با دیدن اتاق عمل و اینا حمله اظطرابی بهم وارد میشه و پاینک

    اگر نیز به عمل باشه چطور باید انجام بشه که آرام باشم؟
    فیلم شمارو دیدم بدتر اظطرابم بیشتر شده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۳ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سلام از کی درد دارید ؟ سی تی اسکن شکم و لگن بدون کنتراست کنید . نوع عملش TUL است
    2. تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۳ تیر ۲( 2 سال پیش)
      من دردی ندارم اصلا
      گاهی خیلی خفیف موقعی حرکت می‌کنه که اونم درد زیادی نیست
    3. تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۳ تیر ۲( 2 سال پیش)
      دو ماهه در حال درمان هستم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۴ تیر ۲( 2 سال پیش)
      حتما سی تی اسکن شکم و لگن بدون کنتراست انجام بشه بفرستید گزارش را ببینم
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۰ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 384 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت آقای دکتر عزیز، بنده 40 سالمه، حدود 1 سالی میشه که مشکل دفع ادرار داشتم، توی این مدت آزمایش خون و ادرار و سونو گرافی و سیستوسکوپی انجام دادم، آخرین سونوگرافی ام اندازه پروستات 27 سی سی بود و در سیستوکپی، 2 مشکل بررسی شد، اولی تنگی مجاری ادراری بود که برطرف شد، دومین مشکلم اینه که گردن مثانه من های شده اصطلاحا، دکتر جراحم گفته که توی سیستوکوپی بعدی واست میتراشیم و مشکلی برای مردانگیت نمیزاریم پیش بیاد چون تو جوانی و در ضمن فعلا مجرد، اما یه دکتر دیگه به من گفتند اصلا برای جوانان این عمل ممنوع هستش چون دیگه منی خارج نمیشه، جسارتا نظر و راهکارتونو میخواستم بپرسم، در ضمن بنده حدود 6 ماه هستش که تامسولوسین مصرف میکنم اما به سختی تخلیه میشه مثانم، ممنون میشم که پاسخ بفرمایین همینطور آخرین سونوی مثانه من 60سی سی باقی مانده بود
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش)
      در سن شما عمل تراشیدن را توصیه نمیکنم . احتمال عود تنگی مجرا مطرح است که باید مجدد بررسی شود
    2. تصویر کاربر مهدی جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش)
      جسارتا پیشنهادتون برای high بودن گردن مثانه غیر از تراشیدن در سیستوسکوپی چیست؟
    3. تصویر کاربر مهدی جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش)
      میبخشین پیرو فرمایشتون در خصوص احتمال عود مجدد تنگی مجرا، خدمتتون عارضم این مشکل دفع ادرار رو از اولین روزهای بعد از سیستوسکوپی که تنگی رفع شد رو همچنان بعد حدود یکسال، به همان شدت و اندازه دارم و تغیری نکرده
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۰ تیر ۲( 2 سال پیش)
      فعلا اقدامی نمیشه کرد راهش همون تراشیدن که برای سن شما مناسب نیست
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ص.ح جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 469 مشاهده پرسش
    حدود ۲ سال هست که به تکرر ادرار دچار شدم درمجموع شبانه روز ۱۰ تا ۱۲ بار دستشویی میرم و شب ها ۲ تا ۳ بار برای دستشویی از خواب بیدار میشم
    آزمایشات و سونوگرافی مشکلی نداشتن . مجرد هستم و بیماری قند هم ندارم. به دلیل مشکلات گوارشی نمیتونم داروهای تکرر رو استفاده کنم . علت این مشکل چیه ؟ ممکنه منشا روحی داشته باشه؟ برای تشخیص به vcug نیاز هست؟ شما چه نوع درمان یا دارویی رو تجویز میکنید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش)
      باید دید در سونو باقی مانده ادرار چقدر است . مثانه احتمالا عصبی هست و بله استرس میتونه دخیل باشه در این مسئله. از وزیکر ۱۰ روزی یک عدد استفاده کنید
  • تصویر کاربر محم جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 429 مشاهده پرسش
    سلام سنگ به طول 8،9م م در کلیه راست وبرجَتسه در کف مثانه وکورتیکال ساده به طول15 م م مشاهده شد،، لطف کنید راهنمایی کنید سپاسگذارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۹ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سلام چند سالتون هست؟ عکس این سونوگرافی را بفرستید
  • تصویر کاربر صفر پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    یک سال پیش بود رفتم به عمل جراحی پروستات اما جواب نداد به این خاطر که دکتر قرص های تکرر ادرار را نسخه چاپ می کرد وقتی که داروهای تکرر ادرار را میل میکردم عفونت کل بدنم را فرا می گیرد الان عفونت دارم اما کمتر شده است راه حل است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      چند سالتون هست ؟ چه عملی کردید ؟ باز یا بسته ؟ خوش خیم بود یا بدخیم ؟ الان فقط تکرر ادرار دارید ؟
    2. تصویر کاربر صفر پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      من حدود 88سال دارم تحت عمل پروستات قرار گرفتم پروستات خوش خیم بوده است شما گفتین عمل باز یا بسته اونو نمیدونم الان به بی اختیار ی ادرار دچار شدم قرص های سیپرو فلوکساسین وکوتریکسول و اکسی بوتینین وسیپرو تدو وزیکر اما قرص اکسی بوتینین را مصرف نمیکنم چون جلو ادرار را می‌گیرد اون موقع عفونت کل بدنم را فرا می گیرد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      احتمال تنگی در مجرا مطرح است باید سیستوسکوپی کنید
    4. تصویر کاربر صفر پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سیستوسکوپی چگونه انجام پذیر است
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      با دوربین داخل مجرا و مثانه رویت بشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 373 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید. اقای دکتر من پسری ۲۰ساله هستم که از ۱۷سالگی دچار تکرار ادراری شدم .وقتی چای یا قهو واب میخورم چندبرابر میشه. وکامل تخلیه نمیشه و پشت مثانه درد میگرد. سونگرافی رفتم گفتم پروتستانست عادی هسته و مشکلی نداره و وقتی که قبلا خود ارضایی میکردم اب منی به صورت ژله وبا ادرار قاطی میومد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سلام باقی مانده ادرار در سونوگرافی چقدر بود ؟
    2. تصویر کاربر Ali پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      یادم نیست تولترودین مصرف کنم میتونه کمک کنه
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۸ تیر ۲( 2 سال پیش)
      شما اطلاعات رو تکمیل به من بده بگم چکار کنی . ازمایشادرار و کشت ادرارداری ؟ باقی مانده ادرار پس از تخلیه مهم است . اگر باقی مانده بالایی داشته باشی تولترودین مصرف کنی کلیه ها از بین میرن
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر khaleghi چهارشنبه ۷ تیر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 318 مشاهده پرسش
    وقت بخیر.اقا هستم ۳۲ ساله.. تقریبا یک ماه قبل بود که به علت درد پهلوی راست به پزشک مراجعه کردم.بعد از انجام سی تی اسکن که عکس ش رو پیوست فرستادم تشخیص سنگ کلیه داده شده.و دکتر به من گفت دو تا عمل سنگ شکنی داری یک بار با روش tul ‌و دومی هم برای خارج کردن یک لوله..من برای اطمینان به یک پزشک دیگه مراجه کردم ایشون گفتن نیاز به عمل نیست تا سه هفته دو تا قرص یکی پروترال اپاس چهاردهم و یکی هم قرص هیدروکلروتیازید مصرف کنم..الان بعد از یک ماه من بعضی روزها درد شدید دارم و گاهی هم خون ریزی ادرار..ممنون میشم من رو راهنمایی کنید که ایا عمل رو انجام بدم یا نه...
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 2 سال پیش)
      سی تی اسکن قدیمی است احتمالا سنگ جابجا شده ولی دفع نشده . اون سنگ ۶ میلی کالیس تحتانی اقدامی نمیخواد اما سنگ پروگزیمال حالب باید سنگ شکنی بشه بیشتر از این زمانی که مونده اگر بمونه به کبیه اسیب میزنه
    2. تصویر کاربر khaleghi چهارشنبه ۷ تیر ۲( 2 سال پیش)
      ممنون..برای سه شنبه هفته بعد نوبت عمل tul‌درام تا اون موقعه اسیبی به کلیه وارد نمیشه؟ چون درد پهلو دارم..بعد اینکه شما برای سنگ شکنی عمل tul رو توصیه میکنید؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۷ تیر ۲( 2 سال پیش)
      بله tul انجام بشه زمان هم مشکلی نداره
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

شما می توانید سوالات خود را در زمینه های مختلف کلیه، مجاری ادراری، زگیل تناسلی مردان و زنان و سایر بیماری های جنسی را از صفحه پرسش از دکتر  بپرسید. 

1-پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده و شما را از مراجعه به پزشک بی نیاز نمی کنند.
2-پاسخ ها معمولا در کمتر از 48 ساعت پاسخ داده خواهند شد.
3-از پرسیدن چندین باره سوالات خودداری کنید.
4-برای پیدا کردن پاسخ سوال خود، کد رهگیری را یادداشت نمایید.

 

لطفا در متن سوال اطلاعات شخصی خود مثل نام و نام خانوادگی ، آدرس ، شماره تماس قرار ندهید.!!!!

چنانچه سوالی ندارید و به دنبال مقاله ای خاص هستید می توانید از باکس های زیر استفاده کنید:

مثانه

کلیه

زودانزالی

پروستات

واریکوسل

هیدروسل

زگیل تناسلی

مجرای ادراری


تلگرام دکتر حسین کرمی اورولوژیست

 به راحتی از طریق تلگرام سوالات خود را از دکتر بپرسید و در سریعترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید.

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب