جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

آيا خودارضايي باعث ناباروري ميشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است.

در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضايي از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است.

 

 

  • تقویت اراده با تکرار اینکه من می توانم
  • اجتناب از مشاهده فیلم ها و صحنه های تحریک کننده در فیلم و یا محیط
  • دوری از تنهائی و سرگرم کردن خود به کارهای دسته جمعی
  • شروع ورزش مستمر و مداوم
  • اجتناب از پوشیدن لباسهای تنگ و تحریک کننده
  • دوری از بیکاری و پر کردن فراغت با ورزش و مطالعه
  • عدم خوابیدن به رو در طول شب و روز
  • اجتناب از مصرف محرک های غذایی
  • اجتناب از دستکاری اندام تناسلی

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

انزال زودرس

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4/5 - (158 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 235 مشاهده پرسش
    من دچار تبخال تناسلی هستم ...
    اگر با همسرم ک تبخال لب دارد امیزش داشته باشم ممکن است تبخال تناسلی بگیرد یا من لبم تبخال بزند؟ من دچار تبخال تناسلی هستم ...
    اگر با همسرم ک تبخال لب دارد امیزش داشته باشم ممکن است تبخال تناسلی بگیرد یا من لبم تبخال بزند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۶ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      فقط موقع تاول زدن باعث اتقال میشود
  • تصویر کاربر قادراعظمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    باسلام چندسال هست چند خال سیاه روی آلت مشاهده میکنم بعضی رفته وتعدادی مانده..علت آن چیست؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      اینها صد در صد زگیلند باید کرایو شود فیلم من در سایتم راببینید ۰۲۱۲۲۶۴۲۷۴۴تماس مراجعه خارج از نوبت
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 203 مشاهده پرسش
    با سلام. 6روز قبل از طریق ربات تلگرام سوالی را برایتان فرستادم همراه با چند عکس ضمیمه. لطفا در صورت امکان پاسخم را در تلگرام بدهید. اگر لازم میدانید مجدد از طریق وب سایت سوال را بپرسم.
    با تشکر از شما آقای دکتر کرمی.
    1. تصویر کاربر احمد دوشنبه ۲۲ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
      آقای دکتر سلام. من کماکان منتظرم :(
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نیلوفر پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 181 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید نامزد من یه خال های گوشتی روی آلتش زده که دکتر آزمایش تشخیص داده براش من چند وقتیه حس میکنم دچار مشکلات دهان و گلو هستم و نگرانم که نکنه اون زگیل تناسلی بوده و گلو و دهان من رو هم مریض کرده
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مهران سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید بنده پسری ۲۱ساله هستم .من مشکل زود انزالی دارم وهرگونه قرصی هم استفاده کردم حتی ترامادول ولی نهایت زیر ۱دقیقه ارضا میشم که بیشتر از ناباروری میترسم و اینم بگم که من بعد از دستشویی دفتن بی اختیار چند قطره ادرار دفع میکنم لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر مهران جمعه ۷ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      و اینم اضافه کنم که الت من کج هست میتونه به اینم ربطی داشته باشه ؟میترسم نابارور باشم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر شهاب شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید بنده 27سالمه روی بیضه من یه تعدادی جوش زده که بعضی موقع ها یکی دوتاش بزرگ میشه و چرک ازش میزنه بیرون تعدادش زیاد شده و منو خیلی نگران کرده ولی بیشترش دیگه سفت شده مثل غده شده
    بعد سمت مقعدم یه دوتا جوش یا غده زده که ازش مایعات ترشح میکنه و خارش شدییدی داره ولی سمت التم چیزی ندیدم ولی داره نزدیک میشه بهش من میخوام ازدواج کنم هنوز با همسرم رابطی برقرار نکردم و از این میترسم اون بنده خدا مبتلا بشه ترو خدا رهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر مریم شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 226 مشاهده پرسش
    :-D:
    سلام دکتر خسته نباشید خواهش میکنم کمکم کنید,حدود یکسال پیش زایده اویزونی نزدیک کشاله ران و لب بزرگم ایجاد شد بعد از دو ماه خود به خود افتاد,حدود دو هفته پیش اولین رابطه ی دهانیمو با نامزدم از التش داستم چند روز بعدش زبانم با چای سوخت و شکلی شبیه زگیل پیدا کرد ,از دیدنش به شدت وحشت کردم,عکسشو براتون میفرستم ایا زگیلن?روی الت نامزدم سه زایده گوشتی روی ختنه گاه بود بشون گفتن چی هستن گفتن بخاطر ختنه بد زیاد بخیه زدن و زایده گوشتین ک سالها دارمشون,ممکنه زگیل باشن ?حدود سه روز پیشم اولین رابطه جنسی با نامزدم داشتم از فرداش در کشاله رانم و لب کوچیک الت تناسلیم زوایدیو دیدم ک ننیدونم قبلا بودن یا نه بشدت میترسم زگیل گرفته باشم,از ترس از کار و زندگیم افتادم,دکتر خواهشا نگاه به عکسا کنید ایا زگیل اگه زگیلن چیکار کنم?عکس زبانمم براتون میفرستم,خواهش میکنم کمکم کنید افسردگی گرفتم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۹۶( 6 سال پیش)
      بهتر است از اينها ازمايش دهيد
  • تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    Zahra.mzfri:
    سلام.خسته نباشید روی بیضه های شوهرم چندتا ضایعه به وجود اومده خیلی کوچیکن مث جوش های زیر پوستی امروز یه اورولوژیست تشخیص زگیل دادن یه مدت قبل اون هم تو ناحیه مقعد کمی احساس درد و تورم داشتن دکتر یه پماد نوشتن گفتن دوهفته استفاده کن اگه خوب نشد لیزر کن
    حالا از شما چند تا سوال داشتم:
    1.خود من بخاطر زخم دهانه رحم چهارشنبه گذشته فریز انجام دادم و معاینه شدم اگه من مبتلا بودم دکتر متوجه میشد؟
    2.اگر من مبتلا نباشم علت به وجود اومدن این مشکل برای همسرم چیه؟یعنی فقط رابطه جنسی؟
    3.روی انگشت دست راستش از دیروز دوتا زگیل زده اینم بخاطر هموناس؟
    4.راه درمانی پیشنهادی شما چیه؟
    نکته؛من آزمایش پاپ اسمیر دادم و منتظر جوابشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 332 مشاهده پرسش
    با سلام.بنده متاسفانه حدود ده سال بود که خودارضایی انجام میدادم و الان بیست چهار سالمه.اولاش کمتر بود ولی این اخریا حتی به هفته ای دو سه بارم میرسید.ولی الان خدا رو شکر نزدیک یک ماهه که به طور کامل گذاشتمش کنار و نامزد کردم.ولی متاسفانه الان میبینم دچار زود انزالی بسیار شدید شدم به شکلی که وقتی با نامزدم حرف میزنم یا حتی چت میکنم با اینکه اصلا هم حرفی از مسائل جنسی نمیزنیم التم سفت میشه و حتی کمی مایع شبیه منی هم بیرون میاد که البته بی رنگه ولی کمی چسبناکه.فکر میکنم که از عوارض ترک خودارضایی باشه فقط میخواستم بپرسم ایا این مشکل در صورت ترک دائمی حل میشود و اگر میشود چقدر طول میکشه که کاملا خوب بشه؟یا اگه راهی وجود داره برای اینکه زودتر از شرش خلاص بشم ممنون میشم کامل توضیح بدید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      نه تلقين نكنيد خوب ميشود
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۱۶ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      خب اگه میشه بگین حدودا چقد طول میکشه تا کاملا عوارضش از بین بره چون میخوام برنامه ریزی کنم
      لطف میکنین
      ممنون از پاسختون
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      خود ارضائي را ترك كنيد وبسپاريد به زمان
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر.من جوانی شانزده ساله هستم من کمتر از 30 ثانیه ارضاء میشوم من باید چه جوری درمان بشوم؟؟
    1. تصویر کاربر مهدی شنبه ۱۱ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      پس چرا جواب من داده نشد؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۵ شهریور ۹۶( 6 سال پیش)
      هنوز در اين سن نبايد به زود انزالي فكر كني فقط خود ارضائي نكن با زمان بهتر ميشود
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر