جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

آيا خودارضايي باعث ناباروري ميشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آيا خود ارضايي باعث نازایی میشود؟

ايا خود ارضايي زن باعث نازايي ميشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آيا خود ارضايي باعث عقيم شدن ميشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آيا خودارضايي باعث ناباروري مردان ميشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

آيا خود ارضايي باعث زود انزالي ميشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است.

در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ايا خود ارضايي باعث ضعيف شدن چشم و بدن ميشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ايا خودارضايي باعث واريكوسل ميشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضايي از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است.

 

 

  • تقویت اراده با تکرار اینکه من می توانم
  • اجتناب از مشاهده فیلم ها و صحنه های تحریک کننده در فیلم و یا محیط
  • دوری از تنهائی و سرگرم کردن خود به کارهای دسته جمعی
  • شروع ورزش مستمر و مداوم
  • اجتناب از پوشیدن لباسهای تنگ و تحریک کننده
  • دوری از بیکاری و پر کردن فراغت با ورزش و مطالعه
  • عدم خوابیدن به رو در طول شب و روز
  • اجتناب از مصرف محرک های غذایی
  • اجتناب از دستکاری اندام تناسلی

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضايي از نظر علمي در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

انزال زودرس

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

4/5 - (158 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر محسن جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 204 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من تازه نامزد کردم متاسفانه در حال معاشقه به انزال میرسم و همین موضوع باعث ناراحتی شده. به مرور زمان زندگیمون به مشکل میخوره ممکنه راهنمایی بفرمایید من چیکار کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      باید تمرین کنید که انزال را به تاخیر بیاندازید این روش اصلی است
  • تصویر کاربر معین جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 227 مشاهده پرسش
    سلام
    من یک سالی هست که درگیر زگیل تناسلی هستم و اخیرا آزمایش دادم و نوع ۶ و ۱۶ شناسایی شد از اونجایی که نوع ۱۶ احتمال درگیری در دهان رو ایجاد میکنه و من حس میکنم زبانم حالت نرمالی ندارد میخواستم با توجه به عکس ها نظر شمارو بدونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 206 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز اقای دکتر من رابطه جنسی دارم و دو سه سال خود ارضاییم میکنم میخوام از این راه نجات پیدا کنم تحریک خیلی میشم میخواستم کمکم کنی من از این راه نجات پیدا کنم قرصی چیزی نیست استفاده کنم که از این کار دست بکشم چون هیچی مصرف نکردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      یک تصمیم قطعی میخواهد
  • تصویر کاربر فرشاد جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 199 مشاهده پرسش
    سلام دکتر با تشکر من چندتا ضایع ریز دور ختنه گاه آلتم وجود داره و فقط دور ختنه گاه چون دوتا دکتر پوست رفتم و دوتا ارولوژی گفتم چیزی نیست دست نزن اگه شکلش ازیت میکنه لیزر کنم و بعد اینکه دوتا قرص باکتریال دادن گفتن اینا باکتری هست گفتم نظر شما رو بدونم ممنون
    1. تصویر کاربر فرشاد یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر راستی من 5 سال قبل هم اینا رو نشون داده بودم به دوتا دکتر اونا هم گفتن چیز مهمی نیست اندازش ن بزرگ کوچیک نمیشه اما 3 چهار تا دونه ریز اضافه شد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      ظاهر اینها زگیل نیست
    3. تصویر کاربر فرشاد سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      لازم نیست دست بزنم دکتر خطرناک نیست اگه زگیل نیست پس چی میتونه باشه
    4. تصویر کاربر فرشاد سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      تشکر از پاسخ شما
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      skin tag محل ختنه ایت
    6. تصویر کاربر فرشاد سه شنبه ۱۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر خطرناک که نیست؟
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۸ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر حسین یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 185 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت آقای دکتر. اینجانب حدود چهار سال قبل ازدواج نموده و حدود دوماه پیش خانم بنده بارداری پوچ داشت. سوال بنده این میباشد که آیا دارو یا قرصی جهت افزایش حجم و کیفیت اسپرم در بازار وجود دارد یا نه؟ در صورت موجود بودن نام دارو و نحوه تهیه آنرا ذکر کنید. با تشکر فراوان
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      دارو زیاد موثر نیست ۵الی ۱۰درصد
  • تصویر کاربر احمد یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر تشخيص شما نسبت به وجود اين ضايعه اندام تناسلي چيه؟ازمايشhpv دادم منفي بوده ايا براي بارداري ميشه اقدام كرد؟
    1. تصویر کاربر احمد جمعه ۱۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      dd
    2. تصویر کاربر احمد جمعه ۱۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      عكس ارسال كردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      این جوش است زگیل نیست
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر افشین جمعه ۱۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر وقتتون بخیر. من یکسال و نیم‌پیش چندتا زگیل بالای التم درامد که سریع پیش دکتر فریز کردم و خوب شد. ولی متاسفانه چند وقته مجدد چندتا زگیل درامده که فکر میکنم بدلیل استفاده از تیغ برای شیو کردنه. حالا بفرمایید که من مجدد اینارو فریز کنم؟
    این ویروس از بدنم بیرون نمیره؟
    نیاز به زدن واکسن هست؟
    و اینکه مشهد پیش کی میتونم برم اینکارو انجام بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      این زگیل واضح است ودرمانش مرایو استدر خدمتم02122642744
  • تصویر کاربر مهران دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 215 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز
    خواستم بدونم آیا امکان پاکسازی کامل زیگیل تناسلی از بدن هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      ۷۵ در صد بازمان از بین‌میرود
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقت بخیر، من چندوقتی هست که روی التم این دون ها رو میدیدم و تو سرچ تو گوگل گفتم شاید زیگیل تناسلی باشه، گفتم اگر ممکن هستش، تصاویر رو شما بررسی کنید تا در اولین فرصت از منشی هاتون وقت بگیرم، اگر امروز هم بشه که چه بهتر ممنونم ممنونم
    1. تصویر کاربر علی شنبه ۵ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      آقای دکتر فقط یه نکته ای که من اضافه کنم احتمال داره این زایده ها برای برداشتن موهای زاید با موچین باشه؟ فولیکول ها زده باشن بیرون؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      اینها زگیل هستند
    3. تصویر کاربر علی دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      دکتر زیگیل معمولی هستن یا HPV؟
      و برای درمان حتما باید انجماد کنم؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
      همان اج پی وی ودرمان ان کرایو است بیایید درست کنم02122642744
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر امیرحسینی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش) تعداد بازدید: 191 مشاهده پرسش
    سلام بزرگوار خسته نباشید
    بنده نمیدونم کجا و کی و از چه کسی مبتلا به hpvشدم اولین بار با دیدن برآمدگیایی روی پشت دستم متوجه شدم اما نمیدونستم چیه و با بی ملاحظه گی و استفاده از تیغ باعث شدم پشت گردنم هم بگیره من ابتدا موهای پشت دستم و بعد پشت گردم و در اخر با اون تیغ موهای اندام تناسلیم رو میزدم و بعد اون روی آلتم زگیل زدم پشت گردنم هم دیدم خلاصه همه جای بدنم زگیل من آلتم رو و پشت گردنم و پشت دستم رو درمان کردم و بعد اون متوجه شدم من رابطه دهانی با خانمم داشتم باعث شدم خانومم دهانش بگیره و بعدش منم خودم مبتلا ب زگیل دهان شده ام
    گاهی اونقد سرفه میکنم ک میخات سینه ام بترکه نمیدونم ایا ربط ب عفونت ویروسی داره ،با نور توی حلقم نگاه کردم متوجه این دانه های ریز روی حلقم شدم دوتا دانه بزرگتر هم روی زبان کوچکم وجود داره که حس میکنم دارن بزرگ میشن اما رشد خیلی کند دارن
    توی مجرای ادرارم احساس سوزش و گاهی خارش دارم اما هیچ خونی تا حالا ندیدم توی لباس زیرم.گاهی توی مثانه ام هم احساس تیر کشیدن میکنم تو مقعدم احساس خارش دارم گاهی هم هنگام دفع احساس درد میکنم گاهی هم تیر میکشه توی مقعدم
    سوال من اینه
    1.با توجه به عکسای ارسالی من مبتلا ب زگیل دهانی شده ام؟
    اگه مبتلا هستم باید به کدام دکتر مراجعه کنم؟
    2.برای اطمینان از وجود ضایعه در مقعد و مجرای ادرار و مثانه و دهان و حلق و مری و معده باید به چ دکتری مراجعه کنم ؟ همشون یه دکتر انجام میده یا باید واس هر کدام ب دکتری خاص رفت ؟
    3.حالا ک مبتلا شده ام چه دارویی استفاده کنم؟

    3.آیا حالا ک مبتلا هستم واکسن گارداسیل کارساز هست یا نه؟
    من 30 ساله ام
    3.من آزمایش هپاتیت و ایدز دادم و جوابم منفی بود و مشکلی نداشتم.پس چرا اینقد سیستم ایمنی بدنم ضعیف هست ک با یه سرما خوردگی از پا میوفتم و روزهای طولانی گرفتار این بیماریهای پیش پا افتاده میشم؟ برای تقویت سیستم ایمنی زینک مصرف کردم غیر زینک چ مصرف کنم.
    3.و در کل آیا من خوب میشم؟ خیلی حالم گرفته😔
    4.من برای درمان ب کدوم درمانگاه مراجعه کنم آدرس شیراز جایی هست؟
    چون ما بوشهریم و من شغلم کارگریه توانایی پرداخت هزینه های قابل توجه تهران ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ مرداد ۹۸( 4 سال پیش)
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر