جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای درمان زود انزالی چی خوب است

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مردان زیادی با بحث زود انزالی دست و پنجه نرم می کنند؛ پس برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟ ما در این مقاله درباره ی 10 ماده ی غذایی که سبب دیر انزالی می شود صحبت می کنیم.

انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس یک نوع اختلال جنسی است که در آن پیش از دخول یا اندکی پس از آن، انزال رخ می دهد. این امر لذت جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی عاطفی در فرد شود، همچنین رابطه را تحت شعاع قرار می دهد.

اختلال جنسی انزال زودرس می تواند به شدت عزت نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد. گرچه، این مشکل بسیار شایع می باشد، اغلب اوقات با اصلاحات تغذیه ای مناسب درمان می شود یا قابل کنترل است. نتیجه این کار بستگی به علت زمینه ای این مشکل دارد. برای دیر انزالی چی خوب است؟ در ادامه تعدادی از ترکیباتی که باعث دیر انزالی می شوند آورده شده است.

راه های درمان زود انزالی

1- شکلات تلخ

شکلات نوعی حس هیجان همراه با عشق در فرد ایجاد می کند، و جای تعجبی ندارد که سالانه، فروش شکلات در بعضی از روز های مهم سر به فلک می کشد. شکلات، علاوه بر این که کام شما را شیرین می کند، دلایل دیگری برای اینکه یک کادوی کامل برای شخص مورد نظر شما باشد، دارد.

شکلات یک ماده ی محرک غریزه جنسی طبیعی می باشد و احتمالا اثربخش ترین (و خوشمزه ترین) ماده تقویت کننده رابطه ی جنسی است. شکلات همچنین حاوی آرژنین می باشد که برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد. شکلات تلخ دارای اثر مثبتی بر سطوح سروتونین و دوپامین در بدن می باشد و نیز اضطراب، استرس و ناامیدی جنسی را کاهش می دهد.

2- مارچوبه مناسب برای بهبود زود انزالی

بسیاری از داروهای گیاهی آیورودیک برای درمان اختلالات جنسی هم در مردان هم در زنان، حاوی مارچوبه هستند. مواد فیتوشیمیایی و گلیکوزیدهای موجود در مارچوبه، سلامت بارروی را بهبود می باشد، چرا که این مواد مشکلات مربوط به احتباس و التهاب ادرار را تسکین می بخشد. آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان داد که عصاره مارچوبه دارای خاصیت تقویت کننده غریزه جنسی می باشد.

4 قاشق چای خوری ریشه مارچوبه پودر شده را در یک لیوان شیر ولرم بریزید و این نوشیدنی را روزانه میل کنید تا به عنوان یک ماده موثر بر دیر انزالی از به جلوگیری از انزال زودرس شما کمک کند. مارچوبه را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میل جنسی و عشقبازی را بهبود بخشد. برنج به همراه مارچوبه لیمویی یا مارچوبه پیچیده شده در ژامبون، می تواند یک غذای ایده آل برای یک شام رمانتیک در خانه باشد.

استفاده از مارچوبه برای تقویت دیر انزالی

3- موز

بهتر است برای دستیایی به دیر انزالی یک کاسه از تکه های موز سرد شده به همراه عسل و گردو خرد شده بخورید. موز حاوی آنزیم بروملین می باشد که سطح میل جنسی مرد را افزایش می دهد و از انزال زودرس جلوگیری می کند. 

موزها سرشار از ویتامین B6 می باشند – این ویتامین نقش مهمی در عملکرد درست هورمون تستوسترون مردانه ایفا می کند. موز را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید تا سطح تستوسترون را افزایش و احتمال انزال زودرس را کاهش دهید.

4- عدس و دیر انزالی

یک باور رایج وجود دارد که فولات و فولیک اسید نقش مهمی در سلامت باروری زن دارند، اما این مواد غذایی برای سلامت مرد نیز مهم می باشند. چندین پژوهش دریافته اند که ارتباطی قوی میان فولیک اسید و اختلال جنسی، به ویژه انزال زودرس وجود دارد.

عدس یا لوبیا، منبعی عالی از فولات می باشد، به طوریکه فقط یک کاسه عدس ، 90 درصد از نیاز روزانه را فراهم می کند. این ماده غذایی همچنین منبع خوبی از پروتئین می باشد که برای تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح فولیک اسید سروم شما پایین باشد، شما می توانید عدس را در سالاد و یا خورشت خود جای دهید، چرا که این مواد می تواندد باعث دیر انزالی شوند.

استفاده از عدس برای تقویت دیر انزالی

5- تخم مرغ

تخم مرغ، اغلب به عنوان یک غذای عالی شناخته شده است، چرا که حاوی انواع گوناگونی از مواد غذایی می باشد. آنها یک منبع عالی از پروتئین می باشند که این همان دلیلی است که تخم مرغ را به غذایی ایده آل برای سلامت بارروی مرد تبدیل می کند. دیگر دلیلی که تخم مرغ ها باید برای درمان انزال زودرس ، در یک رژیم غذایی قرار بگیرند، این است که آنها حاوی ویتامین B1 یا تیامین هستند.

تحقیقات بسیار نشان داده اند، که کمبود تیامین باعث خستگی و کاهش اعتماد به نفس می شود – هر دو اینها مربوط به انزال زودرس می باشند. شما می توانید غذاهای سرشار از تیامین را در برنامه ی غذایی خود جای دهید، چرا که این ماده غذایی به افزایش روحیه و کمک به دیر انزالی در طول نزدیکی جنسی کمک می کند. پرتقال، جو دوسر و غلات، منبع خوبی از تیامین هستند، بنابراین می توانید آنها را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

6- هویج

بهترین ویتامین برای زود انزالی کدام است؟ هویچ، حاوی ویتامین های زیادی شامل ویتامین  A ویتامین  E، ویتامین  K،بیوتین (ویتامین  B7) و نیاسین (ویتامین  B3) می باشد. برخی از این ویتامین می توانند از سلامت جنسی هم مردان و هم زنان پشتیبانی کنند.

هویج، گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین مصرف هویج می تواند به پیشگیری از انزال زودرس کمک کند، چرا که جریان خون کافی را برای عضلات آلت تناسلی مرد فراهم می کند.

هویج موثر برای بهبود دیر انزالی

7- کرفس

اکثر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل فیزیولوژیکی می باشند. استرس و اضطراب، عصب های خاصی را که مسئول انزال هستند، تحریک می کنند. به این دلیل بیش از حد کار کردن عصب ها، احتمال انزال سریعتر مرد بیشتر است.

تحقیق در مورد اثر ویتامین ها بر روی حالات روحی نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین  B6 (پیریدوکسین) مربوط به کاهش سطح استرس می باشد. کرفس، منبع خوبی از هر دو این ویتامین ها می باشد و بنابراین باید در برنامه غذایی منظم شما گنجانده شود. کرفس سبز روشن  ترد را انتخاب کنید، چرا که این نوع کرفس دارای ارزش مواد غذایی بالاتری می باشد.

8- ماهی

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تُن و ساردین از بهترین منابع ویتامین D می باشند. نقش ویتامین D در سلامت باروری مرد ناشناخته است، اما چندین آزمایش نشان داده اند که کمبود ویتامین D، اثر زیادی بر تولید ، کیفیت و کمیت اسپرم دارد.

ماهی سالمون با املت پنیر یک غذای سالم ولی خوشمزه برای اطمینان از تأمین نیاز بدن به ویتامین D می باشد، چرا که هر سه ماده غذایی منبع خوبی از این ویتامین می باشند.

اثر ماهی بر روی دیر انزالی

9- قارچ

قارچ، مخصوصاً قارچ های شیتا که سرشار از چندین ماده غذایی می باشند که به سلامت بارروی مرد کمک می کنند. آنها منبع خوبی از کولین می باشند که اثر مثبتی بر دیر انزالی می گذارد. تست های حیوانی نشان داده است که جذب کافی زینک، سطوح تستوسترون و پرولاکتین و نیز هماهنگی و قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

10- آووکادو

انزال زودرس مربوط به بیماری قلبی و سلامتی قلبی می باشد، چرا که منشأ پاتوفیزیولوژیک مشترکی دارند. یک بازبینی سیستماتیک نشان می دهد که مردانی با سطوح منیزم پایین، بیشتر در معرض آسیب انزال زودرس هستند، گرچه هنوز ارتباط بین این دو مشخص نیست.

آووکادو، منبع بسیار خوبی از منیزیم می باشد؛ از اینرو آنها باید در رژیم غذایی برای جلوگیری از انزال زودرس گنجانده شوند. شما می توانید یک کاسه آواکادوی خرد شده را با تزیین بلوبری و هندوانه و تکه های بادام بخورید، چرا که تمام این مواد غذایی سرشار از منیزیم می باشند.

کمبود چه ویتامینی باعث زود انزالی میشود؟

کمبود ویتامین ب ۱۲ معمولاً در مردان جوان مبتلا به گاستریت مزمن (التهاب بافت داخلی معده) مشاهده می شود. ویتامین ب ۱۲ یکی از موارد مؤثر در سنتز سروتونین بوده که نقش کلیدی در فیزیولوژی انزال دارد. مردان مبتلا به کمبود ویتامین ب ۱۲ در معرض خطر مشکلات جنسی -مخصوصاً زود انزالی- قرار دارند.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

4.3/5 - (500 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر وحدتی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 139 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    1- آیا آزمایش اسپرم بصورت خودارضایی انجام می شود؟
    پزشک برایم آزمایش اسپرم (بصورت خودارضایی) نوشته است ولی در آزمایشگاه موفق به انجام این کار نشدم. آزمایشگاه مجهز به اتاق برای حضور خانم نیز ندارد.
    2- آیا روش دیگری وجود دارد ؟ (مثلا شخصی که مراحل انجام آزمایش را حضورا راهنمایی نماید)؟
    3- همچنین کسی که نتوانسته خودارضایی کند ولی برای نزدیکی مشکلی نداشته باشد، ناتوان جنسی محسوب می شود؟ در صورت پاسخ مثبت به سوال چه راهی برای درمان وجود دارد؟
    با تشکر از اینکه وقت می گذارید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      جواب در مطالب سايت من است بخوانيد
  • تصویر کاربر کریمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش) تعداد بازدید: 196 مشاهده پرسش
    با سلام من37 سالمه،متاهل.حدود 6سال پیش جراحی باز واریکوسل انجام دادم ولی تاکنون بچه دار نشده و نیز بیضه چپم درد دارد و به نظر میر سد مجدد واریس عود کرده است آیا مجدد جراحی لازم است.تعداد اسپرم در آزمایش 5 میلیون. با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      بايد أيوب اف كنيد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۵( 7 سال پیش)
      اي وي اف صحيح است
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر علی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 366 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما،آقای دکتر من 9ماهه برای بارداری اقدام کردم ولی همسرم باردار نشده .آزمایش اسپرم دادم که تعداد و میزان اسپرم های غیر متحرکم از حالت طبیعی کمتر بود،الان میخواستم بدونم با دارو این مشکلم حل میشود و چقدر زمان میبره که به حالت طبیعی برگردد؟با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ اردیبهشت ۹۵( 8 سال پیش)
      باید معاینه کنم
  • تصویر کاربر مهدی سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر خسته نباشید سوال من این هست که می خوام عمل واریکوسل به روش لاپارسکوبی انجام دهم ایا باید در بیمارستان بستری شوم و چه موقع می توانم فعالیت کاری انجام دهم و در اخر کل هزینه عمل به این روش چقدر می باشد با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ۹۵( 8 سال پیش)
      09351142080
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 222 مشاهده پرسش
    آقای دکتر سلام و خسته نباشید دوسوال دارم خدمتتون
    1 -آزمایش اسپرم دادم بهم گفتن اصلا مشکلی برای بچه دار شدن نداری آیا لازم است عمل کنم؟
    2 - اگر عمل کنم این رگ های سیاه کلفت کاملا از بین میروند؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۹ فروردین ۹۵( 8 سال پیش)
      جواب كلا نه
  • تصویر کاربر نادر پنجشنبه ۱۲ فروردین ۹۵( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    مردی هستم باد۴۴ سال سن...خانمم ۳۳ سال سن دارد.ده ساله ازدواج کردبیم...دو سال پیش اقدام به بچه دار شدن کردیم که بدلیل عدم نتیجه به پژشک مزاجعه کردیم.دو بار هم در مرکز ناباروری گاندی میکرواینجکشن ناموفق آنجام دادیم...هر دو بار جنین تشکیل شد یک بار نگرفت بار دوم سقط شد....پزشک اینجانب دکتر جباری و دکتر امیر جنتی...هر دو گفتند واریکوسل داری.ولی هرگز پیشنهاد جراحی واریکوسل ندادند..دلیلشو نمییذنم.خانمم کاملا سالم است...آزمایشاتی که برام نوشتن وو در مراکز معتببر اجام دادم.


    آزمایش هورمون...کاملا طبیعی

    آزمایش ڙنتیک.کاریوتایپ..کاملا سالم

    آزمایش اسپرموگرام..افتضاح..بین یک میلیون تا ۵ میلیون اسپرم بی کیفیت

    به نظر شما چیکآر کنم لطفا کمکم کنید........
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ فروردین ۹۵( 8 سال پیش)
      ای وی اف کنید
  • تصویر کاربر مریم دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 212 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر همسر من واریکوسل گرید 3عمل کردن الان حدود 4ماه میگذره دیروز آز دادن ولی بنظر حجمش خیلی کم بود میخواستم ببینم حجم چقد تاثیرگذاره درنتیجه آز،خیلی استرس دارم لطفا حواب بدین ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴( 8 سال پیش)
      حرکت مهم است
  • تصویر کاربر امیر یکشنبه ۱۵ آذر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 209 مشاهده پرسش
    با سلام بنده مردی 33 ساله هستم اخیرا مشکل نعوظ پیدا کردم و در بیشتر مواقع هم کیسه بیضه و آلت بیش از حد شل میشود که قبلا اصلا اینگونه نبوده و البته لازم به ذکر میباشد بیشتر مواقع در خواب نعوظ دارم البته نه نعوظ صبحگاهی با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۵ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      مهم نیست
  • تصویر کاربر ی یکشنبه ۸ آذر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 246 مشاهده پرسش
    سلام دکتر حجم منیم خیلی کم طبق آزمایشاتی که گرفتم نیم میلی هست به نظر شما همین مقدار منی برای بارداری کافی هست؟ چطور آب منی رو زیاد کنم درضمن واریکسل هم دارم از نوع درجه ۲ ؟
    داخل یکی از آزمایشاتم سرعت اسپرمم چهل ودو درصد بود و آزمایش بعدیم پنج درصد ب نظر شما دلیلش چیه؟ ممنون از راهنمایتون ببخشید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۸ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      راهی ندارد
  • تصویر کاربر رضا جمعه ۶ آذر ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 202 مشاهده پرسش
    چراراست نمیشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۶ آذر ۹۴( 8 سال پیش)
      باید بررسی شود
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

در این مقاله سعی داریم غذاهای مناسب و مواد غذایی که برای پایین آوردن اوره و کراتین…
گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر