جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای درمان زود انزالی چی خوب است

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

مردان زیادی با بحث زود انزالی دست و پنجه نرم می کنند؛ پس برای درمان زود انزالی چی بخوریم؟ ما در این مقاله درباره ی 10 ماده ی غذایی که سبب دیر انزالی می شود صحبت می کنیم.

انزال زودرس چیست؟ انزال زودرس یک نوع اختلال جنسی است که در آن پیش از دخول یا اندکی پس از آن، انزال رخ می دهد. این امر لذت جنسی را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند موجب پریشانی عاطفی در فرد شود، همچنین رابطه را تحت شعاع قرار می دهد.

اختلال جنسی انزال زودرس می تواند به شدت عزت نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد. گرچه، این مشکل بسیار شایع می باشد، اغلب اوقات با اصلاحات تغذیه ای مناسب درمان می شود یا قابل کنترل است. نتیجه این کار بستگی به علت زمینه ای این مشکل دارد. برای دیر انزالی چی خوب است؟ در ادامه تعدادی از ترکیباتی که باعث دیر انزالی می شوند آورده شده است.

راه های درمان زود انزالی

1- شکلات تلخ

شکلات نوعی حس هیجان همراه با عشق در فرد ایجاد می کند، و جای تعجبی ندارد که سالانه، فروش شکلات در بعضی از روز های مهم سر به فلک می کشد. شکلات، علاوه بر این که کام شما را شیرین می کند، دلایل دیگری برای اینکه یک کادوی کامل برای شخص مورد نظر شما باشد، دارد.

شکلات یک ماده ی محرک غریزه جنسی طبیعی می باشد و احتمالا اثربخش ترین (و خوشمزه ترین) ماده تقویت کننده رابطه ی جنسی است. شکلات همچنین حاوی آرژنین می باشد که برانگیختگی جنسی را افزایش می دهد. شکلات تلخ دارای اثر مثبتی بر سطوح سروتونین و دوپامین در بدن می باشد و نیز اضطراب، استرس و ناامیدی جنسی را کاهش می دهد.

2- مارچوبه مناسب برای بهبود زود انزالی

بسیاری از داروهای گیاهی آیورودیک برای درمان اختلالات جنسی هم در مردان هم در زنان، حاوی مارچوبه هستند. مواد فیتوشیمیایی و گلیکوزیدهای موجود در مارچوبه، سلامت بارروی را بهبود می باشد، چرا که این مواد مشکلات مربوط به احتباس و التهاب ادرار را تسکین می بخشد. آزمایشات صورت گرفته روی موش ها نشان داد که عصاره مارچوبه دارای خاصیت تقویت کننده غریزه جنسی می باشد.

4 قاشق چای خوری ریشه مارچوبه پودر شده را در یک لیوان شیر ولرم بریزید و این نوشیدنی را روزانه میل کنید تا به عنوان یک ماده موثر بر دیر انزالی از به جلوگیری از انزال زودرس شما کمک کند. مارچوبه را در برنامه غذایی خود بگنجانید تا میل جنسی و عشقبازی را بهبود بخشد. برنج به همراه مارچوبه لیمویی یا مارچوبه پیچیده شده در ژامبون، می تواند یک غذای ایده آل برای یک شام رمانتیک در خانه باشد.

استفاده از مارچوبه برای تقویت دیر انزالی

3- موز

بهتر است برای دستیایی به دیر انزالی یک کاسه از تکه های موز سرد شده به همراه عسل و گردو خرد شده بخورید. موز حاوی آنزیم بروملین می باشد که سطح میل جنسی مرد را افزایش می دهد و از انزال زودرس جلوگیری می کند. 

موزها سرشار از ویتامین B6 می باشند – این ویتامین نقش مهمی در عملکرد درست هورمون تستوسترون مردانه ایفا می کند. موز را در برنامه غذایی روزانه خود جای دهید تا سطح تستوسترون را افزایش و احتمال انزال زودرس را کاهش دهید.

4- عدس و دیر انزالی

یک باور رایج وجود دارد که فولات و فولیک اسید نقش مهمی در سلامت باروری زن دارند، اما این مواد غذایی برای سلامت مرد نیز مهم می باشند. چندین پژوهش دریافته اند که ارتباطی قوی میان فولیک اسید و اختلال جنسی، به ویژه انزال زودرس وجود دارد.

عدس یا لوبیا، منبعی عالی از فولات می باشد، به طوریکه فقط یک کاسه عدس ، 90 درصد از نیاز روزانه را فراهم می کند. این ماده غذایی همچنین منبع خوبی از پروتئین می باشد که برای تعداد اسپرم سالم ضروری است. اگر سطح فولیک اسید سروم شما پایین باشد، شما می توانید عدس را در سالاد و یا خورشت خود جای دهید، چرا که این مواد می تواندد باعث دیر انزالی شوند.

استفاده از عدس برای تقویت دیر انزالی

5- تخم مرغ

تخم مرغ، اغلب به عنوان یک غذای عالی شناخته شده است، چرا که حاوی انواع گوناگونی از مواد غذایی می باشد. آنها یک منبع عالی از پروتئین می باشند که این همان دلیلی است که تخم مرغ را به غذایی ایده آل برای سلامت بارروی مرد تبدیل می کند. دیگر دلیلی که تخم مرغ ها باید برای درمان انزال زودرس ، در یک رژیم غذایی قرار بگیرند، این است که آنها حاوی ویتامین B1 یا تیامین هستند.

تحقیقات بسیار نشان داده اند، که کمبود تیامین باعث خستگی و کاهش اعتماد به نفس می شود – هر دو اینها مربوط به انزال زودرس می باشند. شما می توانید غذاهای سرشار از تیامین را در برنامه ی غذایی خود جای دهید، چرا که این ماده غذایی به افزایش روحیه و کمک به دیر انزالی در طول نزدیکی جنسی کمک می کند. پرتقال، جو دوسر و غلات، منبع خوبی از تیامین هستند، بنابراین می توانید آنها را در صبحانه روزانه خود بگنجانید.

6- هویج

بهترین ویتامین برای زود انزالی کدام است؟ هویچ، حاوی ویتامین های زیادی شامل ویتامین  A ویتامین  E، ویتامین  K،بیوتین (ویتامین  B7) و نیاسین (ویتامین  B3) می باشد. برخی از این ویتامین می توانند از سلامت جنسی هم مردان و هم زنان پشتیبانی کنند.

هویج، گردش خون را بهبود می بخشد و جریان خون را افزایش می دهد، بنابراین مصرف هویج می تواند به پیشگیری از انزال زودرس کمک کند، چرا که جریان خون کافی را برای عضلات آلت تناسلی مرد فراهم می کند.

هویج موثر برای بهبود دیر انزالی

7- کرفس

اکثر موارد انزال زودرس ناشی از مسائل فیزیولوژیکی می باشند. استرس و اضطراب، عصب های خاصی را که مسئول انزال هستند، تحریک می کنند. به این دلیل بیش از حد کار کردن عصب ها، احتمال انزال سریعتر مرد بیشتر است.

تحقیق در مورد اثر ویتامین ها بر روی حالات روحی نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین B2 (ریبوفلاوین) و ویتامین  B6 (پیریدوکسین) مربوط به کاهش سطح استرس می باشد. کرفس، منبع خوبی از هر دو این ویتامین ها می باشد و بنابراین باید در برنامه غذایی منظم شما گنجانده شود. کرفس سبز روشن  ترد را انتخاب کنید، چرا که این نوع کرفس دارای ارزش مواد غذایی بالاتری می باشد.

8- ماهی

ماهی هایی مانند سالمون، ماهی تُن و ساردین از بهترین منابع ویتامین D می باشند. نقش ویتامین D در سلامت باروری مرد ناشناخته است، اما چندین آزمایش نشان داده اند که کمبود ویتامین D، اثر زیادی بر تولید ، کیفیت و کمیت اسپرم دارد.

ماهی سالمون با املت پنیر یک غذای سالم ولی خوشمزه برای اطمینان از تأمین نیاز بدن به ویتامین D می باشد، چرا که هر سه ماده غذایی منبع خوبی از این ویتامین می باشند.

اثر ماهی بر روی دیر انزالی

9- قارچ

قارچ، مخصوصاً قارچ های شیتا که سرشار از چندین ماده غذایی می باشند که به سلامت بارروی مرد کمک می کنند. آنها منبع خوبی از کولین می باشند که اثر مثبتی بر دیر انزالی می گذارد. تست های حیوانی نشان داده است که جذب کافی زینک، سطوح تستوسترون و پرولاکتین و نیز هماهنگی و قدرت عضلات را بهبود می بخشد.

10- آووکادو

انزال زودرس مربوط به بیماری قلبی و سلامتی قلبی می باشد، چرا که منشأ پاتوفیزیولوژیک مشترکی دارند. یک بازبینی سیستماتیک نشان می دهد که مردانی با سطوح منیزم پایین، بیشتر در معرض آسیب انزال زودرس هستند، گرچه هنوز ارتباط بین این دو مشخص نیست.

آووکادو، منبع بسیار خوبی از منیزیم می باشد؛ از اینرو آنها باید در رژیم غذایی برای جلوگیری از انزال زودرس گنجانده شوند. شما می توانید یک کاسه آواکادوی خرد شده را با تزیین بلوبری و هندوانه و تکه های بادام بخورید، چرا که تمام این مواد غذایی سرشار از منیزیم می باشند.

کمبود چه ویتامینی باعث زود انزالی میشود؟

کمبود ویتامین ب ۱۲ معمولاً در مردان جوان مبتلا به گاستریت مزمن (التهاب بافت داخلی معده) مشاهده می شود. ویتامین ب ۱۲ یکی از موارد مؤثر در سنتز سروتونین بوده که نقش کلیدی در فیزیولوژی انزال دارد. مردان مبتلا به کمبود ویتامین ب ۱۲ در معرض خطر مشکلات جنسی -مخصوصاً زود انزالی- قرار دارند.


دکتر کرمی متخصص زگیل تناسلی در تهران

4.3/5 - (498 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر میترا شنبه ۷ مهر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    سلام همسر من دوسال پیش واریکوسل داشت و عمل کرد و پس از معاینه واریکوسل بهبود یافت.ولی دو روز هست که بالای الت تناسلی زیر شکم سمت چپ درد احساس میکند.آیا مربوط به واریکوسل میباشد؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۷ مهر ۹۷( 5 سال پیش)
  • تصویر کاربر ایمان شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 231 مشاهده پرسش
    با عرض سلام
    بنده ۴ سال پیش عمل واریکوسل انجام داده ام
    مدتیست از ناحیه بیضه ها دچار درد شده ام
    متاهلم.
    پس از مراجعه به دکتر و اراعه ازمایش اسپرم و سونوگرافی مشخص شد واریکوسل گرید ۱دارم.
    دکتر گفت نیازی به عمل نیست و به مرور زمان بهبود خواهد یافت و کپسول سلکوکسیب ۱۰۰تجویز کرد.

    میخواستم بپرسم آیا واقعا نیازی به عمل نیست و بهبود خواهم یافت؟

    از چه کارهایی باید پرهیز کنم ٫ ایا ورزش کردن برایم مضر است؟

    چه چیزی یا کار به درمان و تسکین درد کمک میکند؟

    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ تیر ۹۷( 5 سال پیش)
      يك بار عمل كافي تست نياز. به اقدام بعدي نيست
  • تصویر کاربر لیدا دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 266 مشاهده پرسش
    با عرض سلام و خسته نباشی
    همسرم مشکل ضعیف بودن اسپرم داره.برای درمان پیش مختصص اولوروژیست رفتیم براشون ی سری قرص تجویز کردن برای مدت3ماه.همسرم بعد از خوردن 40روز قرص ی ازمایش اسپرم دادن که به این صورت بود
    Semen volume 2.90
    Semen ph 7.80
    Sperm count(millml) 8.45 more than 15
    Motile sperms 36
    more than40
    Progressive sperms 36 more than 32
    Round cell 1.06
    Wbc 0-1
    Normal morphology 30 more than 4
    من با این ازمایش پیش دکتر زنان رفتم گفت شما کاندیدای ای وف هستید با این ازمایش همسرت.میخواستم بدونم نظر شما در مورد این ازمایش همسرم چیه؟؟
    در ضمن برای فرزند دوم میخوایم اقدام کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ خرداد ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام من كاملا مخالفم ازمايش خوبند صبر كنيد
  • تصویر کاربر امیرحسن یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 256 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر صمن عرص تشکر از راهنمایی ها به استحصار میرساند من چند سال پیش با سنوگرافی متوجه شدم در بیصه سمت چب واریکوسل مشهود گریدیک رو دیدن ولی متاسفانه اهمیتی ندادم و در حال حاصر بیصه سمت راست نیز به این وصعیت دچار شده و در معاینه خودم متوجه کوچک شدن بیشه ها شده ام که البته بیصه چپ بیشتر و حتی پایین تر میباشد از حدود دوماه قبل نیز وقتی در نزدیکه بیصه راستم به بالا حرکت کرده و زیر پوست کنار آلت تعیر مکان میده
    سوال حقیر این است
    ایا بیصه ها به اندازه قبلی برمیگردد یا خیر
    واگر برنمیگردد بعداز عمل واریکوسل از کوچک شدن بیشتر پیشگیری میشود یا نه باز روند کوچک شدن ادامه دارد
    سوال بعدی ایا عمل نزد حصرتعالی بابیمه تامین اجتماعی مقدور است و هزینش چقدر میباشد باتشکر و عرص پوزش
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      رگها همینطور میمانند بهتر است بیایید معاینه کنم۰۲۱۷۱۰۶۲۳۰۰
  • تصویر کاربر علی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 368 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    ببخشید یه سوال داشتم.
    درجه واریکوس رو چجوری تشخیص میشه داد؟
    من واریکوس دارم.ازمایش اسپرم هم دادم .که اسپرمم کامل 0 هست و جند باری هم دکتر برام قرص های ivf hd و این قبیل چیزا نوشت ولی بازم 0 بود کاملا.
    ازمایش تیکه برداری و بیوپسی هم دادم که بازم ازواسپرم نتیجش بود.

    به نظر شما امکانش هست درجه واریکوس من 3 باشد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۴ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      بايد معاينه كنم٠٢١٧١٠٦٢٣٠٠
  • تصویر کاربر اميداسفنديار دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 217 مشاهده پرسش
    سلام آقاي دكتر الان يكسال اقدام كرديم جواب نگرفتيم آزمايش اسپرم دادم ميخوام جوابشو بدونم Alive sperm count(A+B+c)19هستش . Progressive motility(A+B)24هستش
    Motility(A+c)76
    لطفا بهم بگيد يعني چي ممنون ميشم🙏🏻
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ اسفند ۹۶( 6 سال پیش)
      کیفیت مخصوصا حرکت کم است اگر در معاینه واریکوسل دارید باید عمل کنید
  • تصویر کاربر اکبر سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 712 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من پسری 31 ساله و مجرد هستم راستش از بیست سالگی خود ارضایز انجام داده ام اوایل زیاد بوده اما حالا ترک کردم اما گاهی ممکنه 3 یا 4 ماه یبار انجام بدم. متاسفانه از همون سالها در خواب جنب هم میشدم الان چتد وقتی هست بیشتر جنب میشم. من شب ها خیلی خیلی کم مایعات می خورم تا مثانه ام پر نشود و جنب نشم اما نمیدونم چرا بازم مثانه ام پر میشه؟! البته بعضی وقت ها هم در خواب جلوی جنب شدنم رو گرفتم اما جایی خوندم که ممکنه باعث پروستاتیت بشه. راستش اول می خوام اگه درمانی برای جنب شدن بهم بدید که واقعا برام درد آوره هم باعث سستی بدنم میشه هم ترس آسیب به پروستات دارم. آیا داروی موثری هست که جنب شدن رو درمان کنه و در ضمن عوارضی نداشته باشه. هزینه دارو مهم نیست. لطفا کمکم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ دی ۹۶( 6 سال پیش)
      استفاده از داروهاي شل كننده است كه به علت عوارض من توصيه نميكنم
  • تصویر کاربر مجید چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 224 مشاهده پرسش
    با سلام و احترام خدمت دکتر کرمی بزرگوار. سال 94 با درد واریکوسل خدمتتون رسیدم . با دیدن آزمایشات فرمودین احتیاج بعمل نیست ولی مدتی هستش دردم بسیار طاقت فرسا شده لطف کنید راهنمایی کنید من چه کار باید بکنم آیا دوباره بیام مطب یا بیمارستان. از درد بسیار کرج رفتم دکتر آقای دکتر گفتن سریع باید عمل کنم اما چون پدرم هم از بیماران شماست و شما بسیار حاذق هستید خواستم نظر شما را بدونم . خیلی خیلی بزرگواری می کنید من را راهنمایی کنید. عزتتون مستدام . مجید زارع کهن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
  • تصویر کاربر mohamad چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید ، آقای دکتر من پسری 19 ساله هستم دو هفته و 3 روز پیش عمل واریکوسل بیضه سمت چپ رو انجام دادم اقای دکتر من قبلا سوالم رو در سایتتون خدمتتون مطرح کرده بودم اما متاسفانه چون سایتتون فرمت عکس من رو نمیشناخت مجبور شدم که در تلگرام مزاحمتون بشم اقای دکتر دکترم قبل از عملم هیچ توضیحی به من در مورد روش های عمل و عوارض هرکدوم به من نداد و اینکه هر کدوم چه حسنی بر دیگری دارد و من متاسفانه تحت جراحی باز قرار گرفتم ، از وقتی وارد سایتتون شدم یعنی بعد از عمل دلشوره خیلی زیادی گرفتم یک مقدار هم وسواس فکری دارم و قتی فهمیدم که بد ترین نوع عمل جراحی باز است خیلی حالم دارد بد میشود خواستم بدونم اگر دکترم خوب باشد امکان ریسک این نوع جراحی باز هم اینقدر زیاد است من بعد از این مدت یک چیزی شبیه نخد در زیر بیضه سمت چپم نزدیک مقعدم کنار اپیدیدم وجود دارد و بیضه سمت چپم سنگین شده وقتی بدنم گرم میشود و یا بیشتر از نیم شاعت میشینم به طوری که بیضه کاملا در کیسه خود قرار میگیره اون برامدگی و سنگینی خودش رو بهتر نشون میده دکتر جراحم گفتند که سه ماه بعد از عمل دوباره بروم پیششان اما من خیلی استرس دارم لطفا قوت قلب بهم بدید ایا نتیجه عمل جدا از غوارض در هر سه نوع عمل یعنی باز و میکرو و لاپروسکوپی با هم خیلی متفاوت هست ، اگر اینطوره خودم هم تعجب میکنم دکترم خیلی معروف هستند و سهامدار چند بیمارستان هستند و عضو انجمن اورولوژی امریکا چطور به من هیچکدوم از شرایط رو قبل از عمل نگفتند من از اون برامدگی عکس گرفتم خدمتتون میفرستم خواهش میکنم کمکم کنید به نظرتون سه ماه نشده برم دکترم رو دوباره ببینم یا مزاحم شما بشم به خدا حالم اصلا خوب نیست چون خودشون من رو عمل کردم فکر اول باید بروم پیششون و بپرسم که چرا بدون گفتن به من نوع عمل رو انتخاب کردند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۸ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      این عمل عالی است بیخودی نگران نباش
  • تصویر کاربر ali یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 183 مشاهده پرسش
    سلام . من یه پسر مجرد 25 ساله هستم .
    باورش سخته اما من از 10 سالگی شروع به خودارضایی کردم حداقل 3 روز یه بار یا هفته ای یه بار و یا حتی 10روز یه بار درگیرش بودم
    تا به این سن رسیدم .
    خستگی شدید
    عدم تمرکز
    استرس و مضطرب
    زود انزالی
    بیضه های کوچک
    دور شدن از اجتماع
    حواس پرتی شد
    سردرد
    و...
    جوری شده که از ازدواج واهمه دارم
    میترسم عقیم شده باشم
    ویا حتی واس همیشه تو فکر اینم قید ازدواج بزنم
    خیلی پشیمونم 😔😔
    ایا راه درمان داره ؟ میشه به حالت اول برگشت ؟ 🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۹۶( 6 سال پیش)
      سما مشکلتان عصبی است روانکاو مراجعه نمایید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر