اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

شكستن سنگ حالب از طريق مجراي ادرار (TUL)

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انسداد لوله حالب و مجاری ادراری اگر درمان نشود باعث ایجاد تب و لرز و عفونت شدید کلیه و در نهایت از کار افتادگی کامل کلیه می شود. امروزه این سنگ ها را می توان از طریق روش TUL از راه مجرا،‌ بدون هیچگونه برشی بر شکم و بی هیچ دردی خارج نمود. در ادامه عمل tul را توضیح خواهیم داد.

قبل از عمل tul

متخصص بیهوشی قبل از عمل tul به بیمار مشاوره می دهد. آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب میبایست از چند روز قبل از عمل قطع شوند. بیمار باید صبح روز عمل ناشتا به بیمارستان مراجعه نماید ولی معمولاً روز قبل از عمل بستری شده و از شب قبل ناشتا بوده و سرم تزریقی و آنتی بیوتیک دریافت می کند.

برای عمل tul از روش بیحسی نخاعی استفاده می شود و در اغلب موارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست.

عمل تی یو ال(TUL)

جراح به کمک وسیله ای بنام یورتروسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه و سپس لوله حالب شده و بعد از دیدن سنگ حالب  به کمک ابزار مخصوص سنگ را خرد نموده و در این مرحله در صورتی که امکان داشته باشد خرده های سنگ خارج شده و در غیر اینصورت بسته به نظر جراح ممکن است در داخل حالب لوله ای قرار داد شود که توسط یک سوند مثانه ثابت می گردد.

بعد از عمل tul چه اتفاقی میافتد؟

◾ در اغلب موارد سنگ حالب بیمار بطور کامل خارج شده و بیمار بعد از رفع بی حسی می تواند در همان روز مرخص شود.

◾ در مواردی که نیاز به گذاشتن لوله حالب وجود دارد حتماً بعد از چهار هفته برای خارج کردن آن به پزشک مراجعه کنید.

◾ معمولاً برای چند روز آنتی بیوتیک خوراکی و مسکن تجوبز می شود. به بیمار توصیه می شود مایعات زیاد مصرف نماید.

◾ همچنین بیمار می بایست جهت کمک به دفع خرده سنگها فعالیت نموده و حتماً در یک ظرف ادرار نماید تا در صورت دفع سنگ آنها را جهت انجام آزمایش بدست آورد.

مراقبت پس از جراحی خروج سنگ به روش بسته از مجرای ادرار (TUL)

 عوارض عمل tul چیست؟

✔️ ضربه به بافت بعلت کاربرد نادرست آندوسکوپ، گشادکننده یا غلاف در جراحی که میتواند به سوراخ شدن دیواره حالب منجر گردد.

✔️ جداشدگی بافت و یا مهاجرت جسم خارجی (بطور ‌مثال، سنگ) به دیواره حالب

✔️ قرار دادن هر گونه ابزاری با فشار، بخصوص در جوانان می‌تواند به آسیب‌دیدگی دیواره حالب منجر شود زیرا قطر لوله حالب آنها بسیار کم است.

درمورد علائم افتادن سنگ کلیه در مثانه بخوانید!

عمل تی یو ال

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌ های مجاری ادراری

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌های مجاری ادراری شامل موارد مختلفی است که می‌توانند احتمال تشکیل سنگ در کلیه، حالب، مثانه یا مجرای ادرار را افزایش دهند. این عوامل به سبک زندگی، رژیم غذایی، شرایط پزشکی و ژنتیک مربوط می‌شوند.

 ۱. کم‌آبی بدن (مهم‌ترین عامل)

نوشیدن کم آب باعث غلیظ شدن ادرار و افزایش احتمال رسوب مواد معدنی مانند کلسیم و اگزالات می‌شود.
زندگی در مناطق گرمسیری یا تعریق زیاد نیز باعث کم‌آبی و تشکیل سنگ می‌شود.

 ۲. رژیم غذایی نامناسب

مصرف زیاد پروتئین حیوانی (گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات زیاد) باعث افزایش اسید اوریک و تشکیل سنگ می‌شود. نمک زیاد جذب کلسیم را در کلیه‌ها افزایش داده و خطر سنگ‌سازی را بالا می‌برد. مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار و قهوه که دارای اسید فسفریک هستند، می‌تواند احتمال سنگ کلیه را افزایش دهد.

 ۳. عوامل ژنتیکی و خانوادگی

 اگر یکی از اعضای خانواده سابقه‌ی سنگ کلیه داشته باشد، احتمال ابتلا در دیگر افراد خانواده بیشتر است.

 ۴. بیماری‌های زمینه‌ای

  1. نقرس (افزایش اسید اوریک در خون)
  2. پرکاری پاراتیروئید (افزایش کلسیم در ادرار)
  3. عفونت‌های مزمن مجاری ادراری (باعث سنگ‌های عفونی می‌شود)
  4. بیماری‌های روده‌ای (مثل کرون و کولیت اولسراتیو که جذب مواد معدنی را تغییر می‌دهند)

 ۵. چاقی و کم‌تحرکی

  1. چاقی باعث افزایش دفع اگزالات و اسید اوریک شده و خطر تشکیل سنگ را بالا می‌برد.
  2. بی‌تحرکی طولانی‌مدت باعث کاهش دفع کلسیم از استخوان‌ها و افزایش آن در ادرار می‌شود.

 ۶. برخی داروها و مکمل‌ها

مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.
داروهای ادرارآور، ضدتشنج و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است سنگ‌سازی را تشدید کنند.

 ۷. نوع ادرار و شرایط مرتبط

ادرار اسیدی یا قلیایی بیش از حد می‌تواند تشکیل انواع خاصی از سنگ‌ها را تحریک کند.
احتباس ادرار یا تخلیه‌ی ناکامل مثانه می‌تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

3.9/5 - (129 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 3068 مشاهده پرسش
    اقای دکتر من شنبه این هفته اومدم مطبتون.3-4 روز سوزش عجیب داشتم همرا با درد باسن و لگن و یکم پهلو.....(چندین بار این حالت برام پی اومده) از ناحیه t11-12 نخام اسیب دیده بپد. لگنم یکم بی حس.... خللاصه پنج سال این اتفاق برام افتاده همیشه سوزش و تکر داشتم. اما 5-6 ماه خیلی شدید میکیره سر ی ماه..... ازمایش و سونو...... نشون دادم گفاین اینا چیزی نیست. گفتین باید نوار بدی. گفتم باشه فقط ی قرصی بدین یکم سوزشم کم کنه. قرص پیسپل و گاباپنتین دادین. 24 ساعته خیلی بهترم کرد. دو روز بعد یعنی دوسنبه نوار دادم. سه شنبه که حواب بهتون نشون دادم گفتین وضعیت مثانه ات خیلی بد حجمش خیلی کمه.....(28 سی سی بود) بعد گفتین مایعات خیلی نخورید. ادرار کردنتم سعی کن تا حایی میتونی به تاهیر بینداز. قرصا رپز دوم اثرش هیلی بهتر سد تایم دسوییم از 2 ساعت رسید به 6ساعت. امروزم حتی ی بار به 9 ساعت رسیدحالا من جند سوال دارم 1- باکلوفت دز 25 روزی چند تا بخورم؟؟؟؟ تا کی بخورم. ؟؟؟فکر کنم گفتین هر شب یکی بخور اما متاسفانه تو دفترجم دارو ننوشتید . امصا ومهرتون زدید اما یادتون رفته قرص بنوسید 2- علت عفونت شدید سوزش وحشتتاک و وجود خون در ادرار.... ایا دلیلش کم ححم بودن مثانه است؟؟؟؟؟؟ 3- گفتین انتی بیپتیک و سییتون مصرف نکن. ایا ایناباعث نمیشه زودتر عفونت بگیرم؟؟؟ 4- داروی ویسول بر یه ماه نوشتید. بعد یه ماه اونو قطع کنم؟؟؟؟ وضعم خوب شد قطع کنم؟؟و در اخر بازم بگم که دو روز منو خیللی خوب کرده . مثلا امروز صب6 دسشویی رفتم. بعد 1515بعد 2115 بعدسم 130 بامداد ادرار حجمش زیاد شده بین 200-250 سی سی. راحت میاد. یعنی اینجور بمونم خیلللی راضیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      بله له توصيه هايمن عمل كنيد بهبودي نسبي حاصل خواهد شد
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      من اونهمه سوال پرسیدم. هیچکدوم جواب ندادید
      اگه اینجوره این سوال جواب به درد نخوره
      هزار تومن چیزی نیست اما این توهین به شعور بیماران
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      هزار تومان فقط جلوگيري اسوالا بيخودي است وبراي من ارزشي ندارد٢-ليماري شمارا حضوري توضيح دادهام وتوصيه ها را گفته ام اينجا براي بيماران راه دور كه نمتوانند ويا بيماري اورژانسي دارند است نه براي افرادي مثل حضرتعالي كه مشكل پيچيده داريد وبايد با بيماريتان بسازيد من چطوري ميتوان حجم مثانه شمارا كه ١٠ برابر كم شده بلافاصله درست كنم يك مقدار منصف ومنطقي باشيد و اين سوالا را اينجا مطرح نكنيد
    4. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      اتفاقا من نگران حجم.... نیستم
      فقط گفتم داروهامو جه طور مصرف کنم. مخصوصا باکلوفن که یادتتون رفت تو دفترجه بنوسید. مهرتون زدید بعد رفتم دارو بگیرم دیدم دارو ننوشنید. اما گفتین که باکلوفن مصرف کنید

      اتفاقا دارو اثر کامللا خوبی روی من گذاسته.

      فقط سوال من اینه ویسول تا کی مصرف کنم(ویسول تا ی ماه داروش نوشتید)بعد ی ماه بازم بخورم. یا لازم یک بار دیگه برای ویزیت مزاحمتون بشم
      باکلوفن دز چندش چه طور مصرف کنم..... روزی جند بار

      و اینکه عفونت شدیدی که من بعضی وقتا میگیرم به خاطر کوچکی حجم مثانه است یا علت دیگه هم داره؟؟؟


      این سه تا سوال جواب بدید ممنون میشم.
    5. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      من همیشه سوزش خیلی زیاد ندارم
      30-40 روز خوبم (2-3 ساعت دسشویی میرم)بعد سه جهار روز سوزش شددید و تکرر زیا د میگیرم
    6. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      اینم دفترچم که دارو باکلوفن نوشته نشده

      حضوری یادم رفت نحوه ی مصرف دارو و اینکه تا کی مصرف کنم بپرسم . ایراد از من
      اما ممنون میشم پاسخ بدید
    7. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      ١-حد اقل ٦ ماه٢-بكلوفن ١٠ هر ١٢ ساعت نصف قرص٣-سوزش وعقونت به كوچكي مثانه ارتباطي ندارد اگر كشت ادرار عفوني بود انتيبيوتيك بخوريد
    8. نمایش سایر 6 پاسخ
  • تصویر کاربر علیرضا سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 486 مشاهده پرسش
    با سلام. آقای دکتر من یک جوان بیست و هشت ساله هست . قبل از خواب مجبورم چهار تا پنج دفعه با فاصله نیم ساعت به دست شویی برم و ادرار کنم . هر دفعه مقدار کم و بعد از ادارا بازهم حس ادرار دارم. سونوگرافی رفتم و جداره مثانم در حالت خالی چهار و هفت دهم بود. ازمایشات عفونت رفتم و هبچ عفونتی نداشتم. این بیماری زندگی منو کاملا مختل کرده. ممنون میشم اگه من رو راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام مطلب تكرر ادراري مزمن سايت من را بخوانيد٢- براي تشخيص ودرمان بايد نوار مثانه بگيريد فيلم ان در اپارات را با نام من ببينيد
  • تصویر کاربر دهقان چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 482 مشاهده پرسش
    سلام دکتر کرمی من 30سالمه مادرزادی اکستروفی مثانه بودم و مثانم بیرون از شکم بود و بصورت باز بعداز کلی جراحی ها از 3روز پس از تولد تا سال 78 که تماما شکست میخورد سال78دکتر نوربالا برای نجات کلیه هام و خیس کردن مدام منو سیستوپلاستی مثانه عمل کرد و تا الان برای هر دفعه تخلیه نلاتون میزنم میخواستم بگم آیا علم پزشکی تاکنون به هیچ درمان دیگری رسیده تا از دست سونداژ راحت شوم چون اینقدر عفونت حاد دارم که چندین ساله فقط چرک ازم دفع میشه و بحتی تب نمیکنم عفونت چندساله بیضه ی سمت راستم رو درگیر کرده و چند ساله درد دارم و هیچ انتی بیوتیکی رو بدنم جواب نمیده حتی با بستری و نسل جدیداش. سونوگرافی بیضه که رفتم میگن چیزی نیست ولی واقعا خسته شدم میدونم از عفونته و راضی هستم برگردم به قبل و دیگه سوند نزنم برای تخلیه.آقای دکتر چون شناخت خوبی از شما داشتم و شما یه فرد متدین و مذهبی مییشناسم ازتون کمک میخام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام بهترين راه درمان وجلوگيري از عفونت انجام سونداژ براي تخليه است
    2. تصویر کاربر دهقان سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      دکتر میبخشین خیلی ساده جوابم رو دادین واقعا خودتون جواب میدین یا منشی یا فردی دیگه جوابم رو دادلطفا کامل جواب بدین من که دائم سوند میزنم من میخوام راحت شم از سونداژ. آیا سلول های بنیادی و این چیزا به کمک برای یه مثانه دیگه یا اسفنگتر و... نیومده .
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      من خودم جواب ميدهم اكستروفي بيماري پيچيده اي است كه بايد با ان كنار بياييد هركجاي دنيا برويد درمان همين است مي توانيد نظر دكتر نوربالا را نيز بپرسيد اگر كاري از دستم بيايد در خدمتم
    4. تصویر کاربر دهقان چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      خیلی ممنونم آقای دکتر به هرحال ما بیمارا بعداز خدا امیدمون به شما پزشک هاست تا وسیله بشین و اون قدرت بالقوه ا ی که خدا تو دنیا گذاشته را به وسیله ی علم کشف کنید و مارا نجات بدید.کاش زودتر بعضی درمانها کشف میشد از سیستوپلاستی بیش از 20ساله میگذره و هنوز درمان اساسی تر و بهتری نیامده .با این سرعت پیشرفت تو زمینه مثانه تا عمر من شاید درمان کامل بدست نیاد مجدد ممنونم جناب دکتر از توجه شما
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام اگر كاري از دست من بر مياد درخدمتم
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مولود دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 453 مشاهده پرسش
    لطفا به این سوال جواب دهید چون در دو سول قبلی کد رهگیری را یاداشت نکرده بودم.
    سلام آقای دکتر
    بنده یک مریض در غرب کشور هستم و مدت دو ماه است به تکرر ادرار دچار شده ام.سونوگرافی کلیه ها و مثانه و پروستات را هم انجام دادم ، همگی سالم بودند و ازمایش psaهم انجام دادم که کمتر از 1بود. به مهاباد پیش دکتر وفا عبدالله پور متخصص مجاری ادراری رفتم که بعد از دیدن ازمایش و سونوگرافی و تست انگشتی پروستات گفت؛شما مثانه تان تحریک شده است و قرص تولرین داد و گفت با این قرص ها خوب می شوی و اگر خوب شدی مراجعه نکن. بعد از مصرف قرص ها که هنوز تمام نشده مدت یک هفته خوب شدم ولی الان دوباره مثل قبل شده ام و درد ندارم ولی به مثانه ام فشار میاد و وقتی دستشویی می روم مقدار کمی ادرار دارم.
    لطفاراهنماییم کنیید چکار کنم.
    در ضمن بنده معلم بوده و آدم عصبی هستم و استرس و اضطراب دارم و مدتی هم قرص اعصاب فلوکستین خورده ام.
    باتشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام از نظر من مشكل شما عصبي است ٢-مقاومت كن وزود زود ديتشويي نرو بهتر ميشويد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      دستشويي
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر مولود سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 496 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر
    من یک مریض در غرب کشور هستم که یک دفعه دچار تکرر ادرار شده ام. سونوگرافی از کلیه و مثانه و پروستات انجام دادم که طبیعی بودند و ازماش psaهم انجام‌دادم که کمتر از یک بود.به دکتر عبدالله پور در مهاباد مراجعه کردم گفت هیچی نیست، تحریک مثانه است و قرص تولرین بهم داد و گفت اگر خوب شدی مراجعه نکن، بعد از مصرف این قرص مدت دو هفته ای خوب شدم‌ ولی الان دوباره مثل قبل شده ام ، درد هم ندارم ولی رو مثانه ام فشار میاید و وقتی به دستشویی مراجعه می کنم ادرار کمی دارم.
    لطفا راهنماییم کنید، چکار کنم.
    در ضمن ادم عصبی هستم و استرس و اضظرابم دارم‌واز مریضی می ترسم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      جوابتان را قبلا دادهام
  • تصویر کاربر ariya سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 4548 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین.من به خاطر ریزش مو تمام بدنم و جوش های بزرگ که روی گونه هام میزدم به متخصص داخلی رجوع کردم.بعد از چکاپ کامل مقدای خون در ادرار دیده شد که بعد از سونوگرافی مقداری رسوبات اکوژن دیده شد.من غلظت خون هم دارم و مقداری قدنم بالا میره.برای درمان به من قطره سنکل دادن اما بعد از مصرف چند روزه درد خیلی زیادی در پهلوهام و کمرم حس میکنم بقدری که قابل تحمل نیست الان سه روزه قطع کردم و درد بهبود پیدا کرده میخواستم ببینم اصلا این رسوبات اکوژن چی هست باید حتما به متخصص کلیه و مجاری مراجعه کنم یا همین قطره رو مصرف کنم .ریزش تمام موهای بدنم امکان داره از این باشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام نياز به دارو نيست هر ٢ ساعت يك ليوان اب خوريد حل ميشود
  • تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 420 مشاهده پرسش
    علت درد وسوزش ادرار همسر بنده هنگام دفع رو بیان فرمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد ازمايش وكشت ادرار دهيد مشخص ميشود
  • تصویر کاربر وحیده یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 413 مشاهده پرسش
    این شرح موضوع است
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      مطلب باز نميشود
  • تصویر کاربر یاسر دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 523 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر یه سوال داشتم خدمتتون من بیمار ضایعه نخاعی هستم مدتیه دچار درد شدید مثانه هستم که هنگام سوند گذاری روزانه این درد تشدید میشه آزمایش هم انجام دادم که پاکه همچنین سونوگرافی که مشکلی خاصی جز نوروژیک بودنه نداره میخواستم بپرسم علت این درد چیه یه نکنه دیگه اینه فقط با قرص آزامبخش لورازپام دردش ساکت میشه ممنون میشم جواب بدید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      بايد فقط از مسكن استفاده كنيد راهي ندارد
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 704 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عزیز و دوست داشتنی.
    من علیرضا هستم 23 ساله اومدم خدمت شما برای تکرار ادرار فرمودید باید نوار مثانه بگیریم و چهارصد تومن هم خرج داره و فرمودید تخفیف هم داره آقای دکتر من درآمدم در ماه نهصدتومن بیشتر نیست یک کارگر ساده هستم و ورامین زندگی می کنیم و آنچنان وضع مالی خوبی نداریم اگر می تونید یه تخفیف خوب بدید من بیام تا ان شاءالله آزمایش نوار مثانه بدم.
    منتظر جوابتون هستم
    خدا خیرتون بده.
    یاعلی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ بهمن ۹۵( 9 سال پیش)
      سلام من در خدمتتان هستم با مطب تماس بگيريد
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر پیمان یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 618 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقای دکتر و تبریک سال نو
    من 35 سال سن دارم و متاهل و دارای یک فرزاند هستم. برای افزایش تحرک اسپرم می توان از قرص Semenax استفاده کرد و آیا عوارضی ندارد و یا بهتر از اقرص گياهي افروديت استفاده کنم. تعداد اسپرم من 121 میلیون و میزان تحرک A اسپرم 49 است. ممنون میشوم راهنمایی کنید. (البته برای بچه دوم اقدام کردیم که الان 9 ماه هست که موفق نشدیم و البته در سونوگرافی از بیضه ها واریکوسل گرید یک برای بیضه سمت راست نشان داده است.)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      دارو اثر ندارد جهت معاینه تشریف بیورید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب