اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

شكستن سنگ حالب از طريق مجراي ادرار (TUL)

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انسداد لوله حالب و مجاری ادراری اگر درمان نشود باعث ایجاد تب و لرز و عفونت شدید کلیه و در نهایت از کار افتادگی کامل کلیه می شود. امروزه این سنگ ها را می توان از طریق روش TUL از راه مجرا،‌ بدون هیچگونه برشی بر شکم و بی هیچ دردی خارج نمود. در ادامه عمل tul را توضیح خواهیم داد.

قبل از عمل tul

متخصص بیهوشی قبل از عمل tul به بیمار مشاوره می دهد. آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب میبایست از چند روز قبل از عمل قطع شوند. بیمار باید صبح روز عمل ناشتا به بیمارستان مراجعه نماید ولی معمولاً روز قبل از عمل بستری شده و از شب قبل ناشتا بوده و سرم تزریقی و آنتی بیوتیک دریافت می کند.

برای عمل tul از روش بیحسی نخاعی استفاده می شود و در اغلب موارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست.

عمل تی یو ال(TUL)

جراح به کمک وسیله ای بنام یورتروسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه و سپس لوله حالب شده و بعد از دیدن سنگ حالب  به کمک ابزار مخصوص سنگ را خرد نموده و در این مرحله در صورتی که امکان داشته باشد خرده های سنگ خارج شده و در غیر اینصورت بسته به نظر جراح ممکن است در داخل حالب لوله ای قرار داد شود که توسط یک سوند مثانه ثابت می گردد.

بعد از عمل tul چه اتفاقی میافتد؟

◾ در اغلب موارد سنگ حالب بیمار بطور کامل خارج شده و بیمار بعد از رفع بی حسی می تواند در همان روز مرخص شود.

◾ در مواردی که نیاز به گذاشتن لوله حالب وجود دارد حتماً بعد از چهار هفته برای خارج کردن آن به پزشک مراجعه کنید.

◾ معمولاً برای چند روز آنتی بیوتیک خوراکی و مسکن تجوبز می شود. به بیمار توصیه می شود مایعات زیاد مصرف نماید.

◾ همچنین بیمار می بایست جهت کمک به دفع خرده سنگها فعالیت نموده و حتماً در یک ظرف ادرار نماید تا در صورت دفع سنگ آنها را جهت انجام آزمایش بدست آورد.

مراقبت پس از جراحی خروج سنگ به روش بسته از مجرای ادرار (TUL)

 عوارض عمل tul چیست؟

✔️ ضربه به بافت بعلت کاربرد نادرست آندوسکوپ، گشادکننده یا غلاف در جراحی که میتواند به سوراخ شدن دیواره حالب منجر گردد.

✔️ جداشدگی بافت و یا مهاجرت جسم خارجی (بطور ‌مثال، سنگ) به دیواره حالب

✔️ قرار دادن هر گونه ابزاری با فشار، بخصوص در جوانان می‌تواند به آسیب‌دیدگی دیواره حالب منجر شود زیرا قطر لوله حالب آنها بسیار کم است.

درمورد علائم افتادن سنگ کلیه در مثانه بخوانید!

عمل تی یو ال

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌ های مجاری ادراری

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌های مجاری ادراری شامل موارد مختلفی است که می‌توانند احتمال تشکیل سنگ در کلیه، حالب، مثانه یا مجرای ادرار را افزایش دهند. این عوامل به سبک زندگی، رژیم غذایی، شرایط پزشکی و ژنتیک مربوط می‌شوند.

 ۱. کم‌آبی بدن (مهم‌ترین عامل)

نوشیدن کم آب باعث غلیظ شدن ادرار و افزایش احتمال رسوب مواد معدنی مانند کلسیم و اگزالات می‌شود.
زندگی در مناطق گرمسیری یا تعریق زیاد نیز باعث کم‌آبی و تشکیل سنگ می‌شود.

 ۲. رژیم غذایی نامناسب

مصرف زیاد پروتئین حیوانی (گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات زیاد) باعث افزایش اسید اوریک و تشکیل سنگ می‌شود. نمک زیاد جذب کلسیم را در کلیه‌ها افزایش داده و خطر سنگ‌سازی را بالا می‌برد. مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار و قهوه که دارای اسید فسفریک هستند، می‌تواند احتمال سنگ کلیه را افزایش دهد.

 ۳. عوامل ژنتیکی و خانوادگی

 اگر یکی از اعضای خانواده سابقه‌ی سنگ کلیه داشته باشد، احتمال ابتلا در دیگر افراد خانواده بیشتر است.

 ۴. بیماری‌های زمینه‌ای

  1. نقرس (افزایش اسید اوریک در خون)
  2. پرکاری پاراتیروئید (افزایش کلسیم در ادرار)
  3. عفونت‌های مزمن مجاری ادراری (باعث سنگ‌های عفونی می‌شود)
  4. بیماری‌های روده‌ای (مثل کرون و کولیت اولسراتیو که جذب مواد معدنی را تغییر می‌دهند)

 ۵. چاقی و کم‌تحرکی

  1. چاقی باعث افزایش دفع اگزالات و اسید اوریک شده و خطر تشکیل سنگ را بالا می‌برد.
  2. بی‌تحرکی طولانی‌مدت باعث کاهش دفع کلسیم از استخوان‌ها و افزایش آن در ادرار می‌شود.

 ۶. برخی داروها و مکمل‌ها

مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.
داروهای ادرارآور، ضدتشنج و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است سنگ‌سازی را تشدید کنند.

 ۷. نوع ادرار و شرایط مرتبط

ادرار اسیدی یا قلیایی بیش از حد می‌تواند تشکیل انواع خاصی از سنگ‌ها را تحریک کند.
احتباس ادرار یا تخلیه‌ی ناکامل مثانه می‌تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

3.9/5 - (129 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر ج دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 420 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .وقت بخیر .بنده ۵۶ سالمه.تو ازمایش ادار خون دیده شده blood+1 .rbc10-12.wbc1-2 قبلا نیز سابقه دفع سنگ کلیه داشتم .و الان هم شاهد دفع سنگ کلیه .و ریز سنگها هستم .تو سونوگرافی هم نوشته کلیه ها از نظر شکل واکو ژنیسته در حد نرمال هستن .در قسمت مثانه نیزاز نظر حد واندازه در حد نرمال هستن .ضخامت جداره
    مثانه مختصر افزایش و ترابکوله رویت گردیدpvr=10cc.پروستات هم مختصری بزرگتر و حجمی ۴۵ccدارد ..میخواستم نظر حضرت عالی رو در مورد خون در ادراربپرسم . که آیا تومورها اینکه سرطان می‌تواند باشد....در ضمن تکرار ادرار یا سوزش ...هیچ علائمی هم ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام ادرار قطرش باریک نشده ؟ ازمایش psa جهت غربالگری سرطان پروستات انجام بشه همچنین ازمایش ادرار را یک ماه بعد تکرار کنید و در طول یک ماه تامسولوسین مصرف کنید
    2. تصویر کاربر ج دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      Psa1.56
      شرمنده سوالم .در مورد حضور خون در ادراره .می‌تواند از ریز سنگها باشد .یل از التهاب پروستات .یا اینکه نگران کننده است ..blood +1
    3. تصویر کاربر ج دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      Psa1.56
      شرمنده سوالم در مورد حضور خون در ادراره .نگران کننده هست .یا اینکه از ریز سنگها یا از التهاب پروستاته
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      هم میتواند بخاطر سنگ باشد هم پروستات نیاز به بررسی هردو دارید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ج دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 406 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر .وقت بخیر .بنده ۵۶ سالمه.تو ازمایش ادار خون دیده شده blood+1 .rbc10-12.wbc1-2 قبلا نیز سابقه دفع سنگ کلیه داشتم .و الان هم شاهد دفع سنگ کلیه .و ریز سنگها هستم .تو سونوگرافی هم نوشته کلیه ها از نظر شکل واکو ژنیسته در حد نرمال هستن .در قسمت مثانه نیزاز نظر حد واندازه در حد نرمال هستن .ضخامت جداره
    مثانه مختصر افزایش و ترابکوله رویت گردیدpvr=10cc.پروستات هم مختصری بزرگتر و حجمی ۴۵ccدارد ..میخواستم نظر حضرت عالی رو در مورد خون در ادراربپرسم . که آیا تومورها اینکه سرطان می‌تواند باشد....در ضمن تکرار ادرار یا سوزش ...هیچ علائمی هم ندارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام قطر ادرار باریک شده ؟ ازمایش psa جهت غربالگری سرطان پروستات انجام بشه ازمایش ادرار به همراه کشت ادرار یک ماه بعد انجام بشه
    2. تصویر کاربر ج دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      Psa1.56
      شرمنده سوالم در مورد خون در ادراره .نگران کننده هست .یا اینکه می‌تواند از ریز سنگها یا از التهاب پروستات .یا خدایی نکرده تومور هستش
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۸ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      تمامی موارد را بررسی میکنیم نیاز به سیستوسکوپی دارید از لحاظ بررسی توده و پروستات و سی تی اسکن از لحاظ بررسی سنگ
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سپیده یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 552 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    بنده از 3 سال پیش سوزش ادرار پیدا کردم که عفونت نبود و سونگرافی سنگ نشون نداد بعدن زمان میبرد ادرار بیاد و درد پهلو داشتم و با فشار تخلیه میشد مثانه
    تنگی مجاری ادرار گفتن داری عمل کردم اما سوزش دارم و احتباس بازم که فشارمیدم بر گردن مثانه و تکون میدن کیسه مثانه رو تخلیه میکنه و آب زیاد باعث تخلیه بهتر میشه و راه میرم سوزش بهتر میشه و تا تکون بخورم گاهی توی خواب هم توالت باید برم به دلیل سوزش
    خیلی شبیه سنگ مثانه شده و حالت تهوع صبحه ها کمی دارم بیدار میشم بعد از دستشویی بهتره و و درد زیر شکم و پشت دارم توی خواب و بیداری اما کم
    سی تی اسکن برم نشون میده سنگه یا شن و یا کریستال؟در ضمن وقت صوزش فشار به مدفوع کردن هم دارم اما نمیاد
    چون درست خروجی و پیشابراه رو باید تکون بدم تا ادرار بیاد و اونجا هم سونوگرافی گرفته نشده
    پیشاپیش از پاسخ شما ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام چه دداروهایی مصرف کرده اید ؟ عکس سونو و ازمایشات رو بفرستید
  • تصویر کاربر M.farah یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 410 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر خسته نباشيد، پدرم 73 سالشونه و تقريبا يك سال هست كه مشكل پروستات دارن و داروهاي تامسولوسين،پروستاتان، اكسي بوتنين،اسپري دسموپرسين رو مصرف ميكنن چند وقتي هست كه هر چند روزي خون در ادرار مشاهده ميكنن ازمايش سي تي با تزريق و سيتولوژي انجام دادن ميخواستم بررسي كنيد نتايج رو كه ايا احتمال بدخيمي هست يا خير
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام بیماری زمینه ای چی دارن ؟ علیرغم مصرف دارو شب ها چند بار جهت ادرار کردن بیدار میشن ؟ ادرار باریک شده ؟
    2. تصویر کاربر M.farah یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      ديابت نوع ٢ دارن، زيپمنت و متفورمين استفاده ميكنن، سال گذشته تصادف داشتن كه مهره كمر شون اسيب ديده و تحت نظر دكتر مغز و اعصاب كپسول استامينوفن كدئين قهوه اي مصرف ميكنن،شب ها با مصرف اسپري دسموپرسين تقريبا دو بار از خواب بيدار ميشن ،خير جريان ادرار عادي هست.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      اگر با مصرف دارو از نحوه ادرار کردن راضی هستند اقدامی نمیخواهد برای خون داخل ادرار یه ازمایش ادرار و کشت ادرار مجدد بدهید یک نوبت نیاز به سیستوسکوپی نیز دارند . احتمالا منشا خون پروستات است
    4. تصویر کاربر M.farah یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      جناب دكتر عذر خواهي ميكنم دكتر خودشون گفتن بايد سيستوسكوپي و نمونه برداري بشه تو اتاق عمل مگه چيزي براي نمونه برداري شما تو تصاوير رويت ميكنيد؟ چيو بايد نمونه برداري كنن؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۷ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      منظورشون این هست که سیستوسکوپی و اگر ضایعه مشکوکی دیدن نمونه برداری بشن
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر علی شنبه ۶ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 411 مشاهده پرسش
    سلام دکتر.من ۴۳سال سن دارم چند روزی هست در ناحیه الت تناسلی خود حالت ویبرگی دارم مثل موبایل .مشکلی خاصی هست آفای دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۶ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام خیر مشکل عصبی هست
  • تصویر کاربر انور جمعه ۵ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 600 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر روزتون بخیر
    بنده 51 سالمه ساکن سقز هستم 8 ماه پیش درگیر مشکلات سنگ کلیه شدم در این مدت سه بارعمل tul شدم و دوبار هم جهت خارج کردن دابل جی عمل شدم حدود 4 ماهی میشه مرتب دچار عفونت ادراری بوده و درمان نشده ام و دراین مدت انواع آنتی بیوتیک تزریق و مصرف کرده ام پزشک محترم ارولوژی معتقدند . جند هفته پیش پیش هم که آزمایش کشت ادرار و پروستات دادم به تمام آنتی بیوتیکها مقاوم بود ودوستم درآزمایشگاه میگفت تا حالا با چنین موردی برخورد نکرده و در حال حاضر نیتروفورانتئین هر 8 ساعت مصرف میکنم وروزانه حداقل 10 لیوان آب میخورم
    ضمنا سیگار مصرف میکنم
    مشکلات: عذر میخوام درانتهای ادرارکردن دچار درد و سوزش میشم و اگر هم به فاصله کوتاه چند بارپشت سر هم دستشویی برم درد و سوزش خیلی بیشتر میشه همچنین به هنگام این مشکلات مقعدم نیزدچارسوزش میشه
    پشت سرهم نمیتونم آب زیادی مصرف کنم چون به شدت دچار سوزش میشم.گاه گاهی هم درد و سوزش آلت تناسلی دارم
    ببخشید طولانی شد از لطف و محبت شما بسیار سپاسگزارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام یک سونوگرافی کلیه ها و مجاری و یک ازمایش ادرار و کشت ادرار بفرستید
    2. تصویر کاربر انور جمعه ۵ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام آقای دکتر روزتون بخیر
      سی تی اسکن جدید هم دارم نمی‌دونم جطور بفرستم
      وضعیتم خیلی پیچیده شده لطفاً راهنمایی بفرمایید خیلی ممنون
    3. تصویر کاربر انور جمعه ۵ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام آخرین ازمایش
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سونو نرمال است به مدت ۳ هفته هفته ای یک عدد فسفومایسین ۳ گرمی بخورید . بعد از ۳ هفته مجدد ازمایش ادرار و کشت ادرار را در یک ازمایشگاه معتبر تکرار کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر Hadi پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 427 مشاهده پرسش
    با سلام عرض ادب
    بنده عفونت مثانه وعفونت بیضه دارم که دکترم قرص سیپروفلوکسین و امپول سفتریاکسون تجویز کردن بعد پنج شش روز بازم ادامه داره سونگرافی وازمایشم دادم که عفونت گفتن دارم وبعد چند روز خارش شدیدی زیر بیضه هام باسن و ران پاهام ایجاد شده و زیر کیسه بیضه هام شش هفت تا نقطه شبیه جوش در اومده که جوش نیستن برا اینا هم پماد کلومتازول و صابون ضد قارچ وصابون گلیسیرین دادن هیچ تاثیری نداشت الان موندم که چیکار کنم لطفا خواهشن برام قرص یا امپول تجویز کنین ممنون میشم از لطفتون...!!؟؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام عکس ها اپلود نشده دوباره بفرستید
    2. تصویر کاربر Hadi پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      ببخشین اقای دکتر تو تلگرام بفرستم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      خیر اینجا بفرستید
    4. تصویر کاربر Hadi پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      .
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۴ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      اگر تورم بیضه دارید یک حوله زیر بیضه بزارید به شکلی که بیضه بالا قرار بگیره . همین انتی بیوتیک هایی که دادن رو ادامه بدین اگر دیدید بدتر میسه باید به بیمارستان مراجعه و بستری بسین تزریقی بگیرین
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر مسلمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 451 مشاهده پرسش
    سلام.دکتر پدرم رو بردیم سونگرافی و پیشنهاد سیستوسکوپی کرده و این جوابش هست؟نطر حص تعالی چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام عکس را مجدد بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر مسلمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام..اینم نتیجه سیستسکوپی
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سرطان مثانه مطرح است پس از یک ماه از این عمل نیاز به سیستوسکوپی جهت بررسی عود است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر حجت دوشنبه ۱ اسفند ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 640 مشاهده پرسش
    بر اثر تصادف که حلقه گلنم شکسته شد ومثانه کنده و پاره شد وجراحی گردید حدود ۷ماه سوند آلت و شکمی داشتم بعد از خارج کر دن سوند آلت دکتر متوجه از بین رفتن حدود ۷سانت مجرای ادرار با عکس و آزمایشات شدند که آن قسمت پیوندی گردید الان تکرر ادرار دارم در حد متوسط و گاهی بی اختیاری که متوجه نمی شوم و دیواره مثانه ۸ سانت شده با سونوگرافی معلوم شد بعد از انجام تخلیه ادرار حدود ۴۰سیسی در ادرار باقی میماند و در اثر تصادف دستگاه تناسلی جنسی از کار افتاده و اگر تخلیه بموقع نشود درد شدید بیضه ها شکم و بسمت کلیه راستم درد شدید فرا میگیرد لطفا بنده حقیر را راهنمائی فرمائید و مراحل درمان و زمان مراجعه به بیمارستان یا کلینیک خودتان را به شماره همراهم پیامک بفرمائید خداوند خیر دنیا و آخرت به شما بنده شایسته خودش عنایت فرماید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱ اسفند ۱( 3 سال پیش)
      سلام کجا عمل کردین ؟ اون بی اختیاری بخاطر اسیب مثانه طبیعی است . تولترودین ۲ میلی گرم بخورید باقی مانده ادراری شما نرمال است . اگر توانایی تخلیه مناسب ادرار را ندارید باید با دوربین مجدد مجرا بررسی بشه
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۲۹ بهمن ۱( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 417 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر مرد ۳۶ ساله هستم و از حدود ۴ ماهه که دچار تاخیر در شروع ادرار به مدت حداقل ۱ دقیقه و همچنین تکرر ادرار با دفع کم و گاهی باقی مانده ادرار در مثانه هستم که سونوگرافی همه چی کاملا سالم بود و نوار مثانه انجام دادم که خدمتتون میفرستم و کارمندم و الان چند ماهه به دلیل مشکلات فوق سر کار نمیرم آیا من شامل بازنشستگی میشم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ بهمن ۱( 3 سال پیش)
      در همین سوال فرموده بودید نوروپاتی مطرح شده و سابقه سوند گذاری داشته اید درست است ؟
    2. تصویر کاربر محمد شنبه ۲۹ بهمن ۱( 3 سال پیش)
      بله جناب دکتر اما mri ها هیچ چیز به نفع ام اس یا التهاب نخاع رو نشون ندادن و فقط در حال حاضر پزشک کمیسیون گفتند در صورت مثانه عصبی احتمال بازنشستگی هست ولی با توجه به نوار مثانه که emg اسفکتر و دترسور سینرژی و هماهنگ تشخیص داده شده آیا دیگه لفظ مثانه عصبی به بیماری من داده میشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ بهمن ۱( 3 سال پیش)
      بله میشه مطرح بشه اما باید سیستوسکوپی و بررسی مجرا از نظر مجرا شوید همچنین میتوانید عکس رنگی مجرا RUG کنید
    4. تصویر کاربر محمد شنبه ۲۹ بهمن ۱( 3 سال پیش)
      بله ممنون و سوال دیگه اینکه مثانه بیش فعال g3 حاد هست یا اولیه و کلا درمان قطعی داره؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۹ بهمن ۱( 3 سال پیش)
      درمان قطعی نداره مگر علت زمینه ای مثل اون نوروپاتی بهبود یابد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر پیمان یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 619 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقای دکتر و تبریک سال نو
    من 35 سال سن دارم و متاهل و دارای یک فرزاند هستم. برای افزایش تحرک اسپرم می توان از قرص Semenax استفاده کرد و آیا عوارضی ندارد و یا بهتر از اقرص گياهي افروديت استفاده کنم. تعداد اسپرم من 121 میلیون و میزان تحرک A اسپرم 49 است. ممنون میشوم راهنمایی کنید. (البته برای بچه دوم اقدام کردیم که الان 9 ماه هست که موفق نشدیم و البته در سونوگرافی از بیضه ها واریکوسل گرید یک برای بیضه سمت راست نشان داده است.)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      دارو اثر ندارد جهت معاینه تشریف بیورید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب