اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

شكستن سنگ حالب از طريق مجراي ادرار (TUL)

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

انسداد لوله حالب و مجاری ادراری اگر درمان نشود باعث ایجاد تب و لرز و عفونت شدید کلیه و در نهایت از کار افتادگی کامل کلیه می شود. امروزه این سنگ ها را می توان از طریق روش TUL از راه مجرا،‌ بدون هیچگونه برشی بر شکم و بی هیچ دردی خارج نمود. در ادامه عمل tul را توضیح خواهیم داد.

قبل از عمل tul

متخصص بیهوشی قبل از عمل tul به بیمار مشاوره می دهد. آسپرین و سایر داروهای ضدالتهاب میبایست از چند روز قبل از عمل قطع شوند. بیمار باید صبح روز عمل ناشتا به بیمارستان مراجعه نماید ولی معمولاً روز قبل از عمل بستری شده و از شب قبل ناشتا بوده و سرم تزریقی و آنتی بیوتیک دریافت می کند.

برای عمل tul از روش بیحسی نخاعی استفاده می شود و در اغلب موارد نیاز به بیهوشی عمومی نیست.

عمل تی یو ال(TUL)

جراح به کمک وسیله ای بنام یورتروسکوپ از طریق مجرای ادرار وارد مثانه و سپس لوله حالب شده و بعد از دیدن سنگ حالب  به کمک ابزار مخصوص سنگ را خرد نموده و در این مرحله در صورتی که امکان داشته باشد خرده های سنگ خارج شده و در غیر اینصورت بسته به نظر جراح ممکن است در داخل حالب لوله ای قرار داد شود که توسط یک سوند مثانه ثابت می گردد.

بعد از عمل tul چه اتفاقی میافتد؟

◾ در اغلب موارد سنگ حالب بیمار بطور کامل خارج شده و بیمار بعد از رفع بی حسی می تواند در همان روز مرخص شود.

◾ در مواردی که نیاز به گذاشتن لوله حالب وجود دارد حتماً بعد از چهار هفته برای خارج کردن آن به پزشک مراجعه کنید.

◾ معمولاً برای چند روز آنتی بیوتیک خوراکی و مسکن تجوبز می شود. به بیمار توصیه می شود مایعات زیاد مصرف نماید.

◾ همچنین بیمار می بایست جهت کمک به دفع خرده سنگها فعالیت نموده و حتماً در یک ظرف ادرار نماید تا در صورت دفع سنگ آنها را جهت انجام آزمایش بدست آورد.

مراقبت پس از جراحی خروج سنگ به روش بسته از مجرای ادرار (TUL)

 عوارض عمل tul چیست؟

✔️ ضربه به بافت بعلت کاربرد نادرست آندوسکوپ، گشادکننده یا غلاف در جراحی که میتواند به سوراخ شدن دیواره حالب منجر گردد.

✔️ جداشدگی بافت و یا مهاجرت جسم خارجی (بطور ‌مثال، سنگ) به دیواره حالب

✔️ قرار دادن هر گونه ابزاری با فشار، بخصوص در جوانان می‌تواند به آسیب‌دیدگی دیواره حالب منجر شود زیرا قطر لوله حالب آنها بسیار کم است.

درمورد علائم افتادن سنگ کلیه در مثانه بخوانید!

عمل تی یو ال

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌ های مجاری ادراری

عوامل خطر در ابتلا به انواع سنگ‌های مجاری ادراری شامل موارد مختلفی است که می‌توانند احتمال تشکیل سنگ در کلیه، حالب، مثانه یا مجرای ادرار را افزایش دهند. این عوامل به سبک زندگی، رژیم غذایی، شرایط پزشکی و ژنتیک مربوط می‌شوند.

 ۱. کم‌آبی بدن (مهم‌ترین عامل)

نوشیدن کم آب باعث غلیظ شدن ادرار و افزایش احتمال رسوب مواد معدنی مانند کلسیم و اگزالات می‌شود.
زندگی در مناطق گرمسیری یا تعریق زیاد نیز باعث کم‌آبی و تشکیل سنگ می‌شود.

 ۲. رژیم غذایی نامناسب

مصرف زیاد پروتئین حیوانی (گوشت قرمز، تخم‌مرغ، لبنیات زیاد) باعث افزایش اسید اوریک و تشکیل سنگ می‌شود. نمک زیاد جذب کلسیم را در کلیه‌ها افزایش داده و خطر سنگ‌سازی را بالا می‌برد. مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار و قهوه که دارای اسید فسفریک هستند، می‌تواند احتمال سنگ کلیه را افزایش دهد.

 ۳. عوامل ژنتیکی و خانوادگی

 اگر یکی از اعضای خانواده سابقه‌ی سنگ کلیه داشته باشد، احتمال ابتلا در دیگر افراد خانواده بیشتر است.

 ۴. بیماری‌های زمینه‌ای

  1. نقرس (افزایش اسید اوریک در خون)
  2. پرکاری پاراتیروئید (افزایش کلسیم در ادرار)
  3. عفونت‌های مزمن مجاری ادراری (باعث سنگ‌های عفونی می‌شود)
  4. بیماری‌های روده‌ای (مثل کرون و کولیت اولسراتیو که جذب مواد معدنی را تغییر می‌دهند)

 ۵. چاقی و کم‌تحرکی

  1. چاقی باعث افزایش دفع اگزالات و اسید اوریک شده و خطر تشکیل سنگ را بالا می‌برد.
  2. بی‌تحرکی طولانی‌مدت باعث کاهش دفع کلسیم از استخوان‌ها و افزایش آن در ادرار می‌شود.

 ۶. برخی داروها و مکمل‌ها

مصرف بیش از حد مکمل‌های کلسیم و ویتامین D می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.
داروهای ادرارآور، ضدتشنج و برخی آنتی‌بیوتیک‌ها نیز ممکن است سنگ‌سازی را تشدید کنند.

 ۷. نوع ادرار و شرایط مرتبط

ادرار اسیدی یا قلیایی بیش از حد می‌تواند تشکیل انواع خاصی از سنگ‌ها را تحریک کند.
احتباس ادرار یا تخلیه‌ی ناکامل مثانه می‌تواند باعث تشکیل سنگ مثانه شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فلوشیپ فوق تخصصی درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی  

عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه شهید بهشتی تهران ، عضو انجمن ارولوژی اروپا ، امریکا و آسیا

3.9/5 - (129 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر سجاد شنبه ۱ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 366 مشاهده پرسش
    سلام
    بنده پسرم و ۱۶ سالمه و از ۱۲ سالگی خود ارضایی میکردم ولی الان حدود ۱ ماه هست ترک کروم خدارو شکر ولب بعضی وقت که تحریک میشم آلتم بلند میشه و .... احساس داشتن ادرار میکنم که وقتی میرم ادرار کنم اولش منی میاد بیرون . یعنی من چون تحریک شدم و پورن نگاه کردم ولی خود ارضایی نکردم ‌ . منی اول ادرار آمده یعنی خود ارضایی حساب میشه ؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱ مهر ۲( 2 سال پیش)
      همراه عزیز اگر تحریک جنسی میشوید باید مایع منی تخلیه شود تحریک جنسی بدون انزال برای بدن مضر میباشد
  • تصویر کاربر نوید چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 368 مشاهده پرسش
    باسلام یه هفته هست درد دارم بعضی وقتا از 2 تا پهلو پشت شروع میشه میاد تا دور ناف بعضی وقتا از بالای الت شروع میشه سوزنی طور هست سوزش ادرار ندارم ،سونو کلیه ، مثانه ، فتق ، سنگ صفرا و شکمی و کبد تو هفته گذشته انجام دادم 2 روز هر 2 ساعت میرم دستشویی
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سونوگرافی را بفرستید
    2. تصویر کاربر نوید یکشنبه ۲ مهر ۲( 2 سال پیش)
      عکس فرستادم نیومده ، اقای دکتر هر چی اب میخورم دفع میشه ، خواهشا یه وقت حضوری بهم بدین تلفن نوبت دهی جواب نمیدن
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۵ مهر ۲( 2 سال پیش)
      همینجا در خدمت شما هستم سوال خود را بپرسید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 425 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر عزیز بنده ارسال 82 مشکل مثانه دچار شدم ادرار کوچکم چند سی سی موقع بلند شدن با وسیله ای رو بلند میکردم می‌ریخت خسته شدم تمام دکترای رشت ورفتم نتیجه نگرفتم ازاعصاب قرص خوردم نه .افتادم تریاک مدتی خوب بودم ولی خسته شدم اومدم تهران دکتر مهناودکتر نیکوبخت فرمودند آمیزش وزیادکن که نمیشه.دکتر امامی رفتم از من یوردنامیک گرفت جواب موجود ایشونم گفتن مغز به نخاع دستور نامیده ده سال دکترورورا گذاشتم کنار الان درد دارم سرپا هستم درد دارم کارممم نصب سرامیک واسلب خواهشاً چکار کنم چ دارو بخورم بمیرم م نه عکس میگیرم وهیچی چون خدا می‌دونه بااین دکترا چ کشیدم درحال کاردرد احساس نمیشه استراحت اذیتم می‌کنه و ریختن ادرار بجاست بعضی اوقات متوجه میشم تازگی رفتم آزمایش کلی گفت عفونت نداری.سپاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      با سلام و احترام بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت داره وعود بیماری هم بالاست هر روز به مدت نیم ساعت در لگن آب گرم بنشینید و درمان دارویی با افلوکساسین هر ۱۲ ساعت و تامسولوسین هر شب و ملوکسیکام هر ۱۲ ساعت رو تا یک ماه ادامه بدهید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      با سلام و احترام بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت داره وعود بیماری هم بالاست هر روز به مدت نیم ساعت در لگن آب گرم بنشینید و درمان دارویی با افلوکساسین هر ۱۲ ساعت و تامسولوسین هر شب و ملوکسیکام هر ۱۲ ساعت رو تا یک ماه ادامه بدهید
    3. تصویر کاربر سعید پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام وخسته نباشید جناب دکتر کرمی عزیز سپاس ازشما
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      🌺
    5. تصویر کاربر سعید جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام صبح بخیر آقای دکتر دوز داروها نفرمودید.درضمن یادم رفت بعضیی چیزا.موقع ادرار سرپا راحتر تخلیه م.نشسته حتما آب ولرم روآلت ریخته بشه بقول خودم چند سی سی تخلیه آبگرم دردوتسکین میده.باعرض معذرت آلت بلند میشه یا موقع تحریک تخلیه نشه دردم خیلی شدید یادم رفت عرض کنم خدمت شما بزرگوار.دکتر موذن جمشیدی باکلوفن درست باشه اوایل می‌خوردم.قرصهای تجویزی شما معده رو ادیت نمیکنه.قربانت سعید
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳۱ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      نه معده رو اذیت نمیکنه تامسولوسین ۰/۴ هر شب افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر نگار پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 548 مشاهده پرسش
    سلام. من ۳۰ سالم هست و هرازگاهی در شدید خنجری و غیر قابل تحملی در پهلوی سمت چپ و پایین شکمم احساس میکنم. دردش طوریه که شب از خواب بیدارم میکنه و همزمان که شدید میشه عرق میکنم و حالت تهوع هم بهم دست میده. اصولا ۵، ۱۰ دقیقه ای میگیره و بعد برطرف میشه و اصولا کمی بعد از خالی کردن روده این اتفاق میفته اما لزوما اینطور نیست. قبلا خیلی به ندرت همچین حالتی پیش میومد برام ولی اخیرا بیشتر شده و بعد از هربار که این حالت پیش میاد تا یه مدت بعدش درد خفیفی تو همون قسمت پایین چپ شکمم حس میکنم همچنان. این حالت اغلب شب و تو خواب برام اتفاق میفته. با توجه به اینکه من از کودکی هرازگاهی در همین ناحیه دچار درد شدید اسپاسم مانند میشدم، البته نه به این شدت، ممنون میشم راهنمایی کنید الان لازم هست به متخصص مراجعه کنم یا همون نشانه‌های اسپاسم هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر مریم پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام مادر من ۸۳ ساله هستم مدتی میشه خون تو ادرار دیده میشه گفتم از سنگ کلیه است ۷ تا سنگ داشتن چند دفعه دفع شد حالا باز خون تو درآر دارن و درد زیر شکم طوری شد که کمخونی اهن داشتن معده ک روده ها بررسی شد موردی نبود..
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۳۰ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      با سلام خون در ادرار با توجه به سنگ ریزه های کلیه قابل توجیه است در صورت عدم بهبود جهت رد بدخیمی های مثانه باید سیستوسکوپی انجام شود
  • تصویر کاربر اسما یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 434 مشاهده پرسش
    سلام وقت به خير من يك ماه پيش جراحي پروتز هيپ انجام دادم ، تحت بيهوشي اسپاينال قرار گرفتم حين جراحي برام سوند نزاشته بودن و بعد به هوش آمدن مثانه ام پربود و به سختي تخليه شد ، در اين مدت احساس ميكنم كه مثانه ام كامل تخليه نميشه و مقداري ادرار باقي ميمانه كه با ماساژ مثانه يا اب گرم سعي ميكنم تخليه كنم مثانه ام را ، در عين حال احساس فوريت ادرار هم دارم به طوري كه در روزهاي اول بعد از جواخي ادرارم سر ربز ميشد ، الان بهتر شده اما اين احساس فوريت ادرار به خصوص در خالت ايستاده تا خودم رو برسانم به سرويس بهداشتي گاهي وقتها بهم دست ميده ، من فيزيوتراپيستم تمرينات كگل رو شروع كردم ، آيل اين عارضه ماندگار هست يا برطرف ميشه؟ من سابقه ي لوپوس مشكل آلرژي به دارو دارم ترجيحم اين هست با درمان هاي غير دارويي مشكل رو برطرف كنم آيا فيزيوتراپي يا درمان هاي جايگزين رو بهم پيشنهاد ميكنيد؟ از انجا كه تا يك ماه ديگر بايد با واكر جا به جا شم امكان مراجعه حضوري رو ندارم امكانش هست راهنمايي بفرمايبد ، حقيقتا اصلا نميتونم سونو و تست يوروديناميك با اين وضعيت انجام بدم. داروهايي كه در حال حاضر استفاده ميكنم پردنيزيلون ٥ ميلي روزي دو عدد ،آزارام ٥٠ روزي دو عدد ، هيدروكسي كلروكين روزي ١ عدد، كنكورد ٢/٥ نصف قرص، آسپربن شبي يك عدد ، قبل از جراحي لوزاتان ٢٥ نصف قرص و فوروزونومايد ٤٠ نصف قرص براي دفع پروتئبن استفاده ميكردم كه قطع كردن به خاطر جراحي، البته كه فوروزونومايد از قبل از جراحي متخصص روماتولوژي گفته بودن قطع كنم چون ادم نداشتم و ضروريتي نداشت ، آيا ميتونه به خاطر قطع كردن فوروزونومايد باشه ؟ چون وقتي فوروزونومابد نميخورم شدت ادرارم كم ميشه ، دكتر روماتولوژ گفتن عادت كردي وگرنه فوروزونومايد براي درمانت ضروريتي نداره ،دفع پروتئنم هم كم هستش در حد ١٠٠ وً …
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام عکس آنالیز و کشت ادراریتون رو بفرستید لطفا
    2. تصویر کاربر اسما یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      كشت ادرار قبل عمل رو دارم بعد عمل تست ادرار ندادم چون اصلا سوزش ادرار و حالت عفونت ادراري رو نداشتم اگر نياز باشه انجام ميدم مجددا.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      کشت ادرار انجام بدهید ورزش های kegel رو انجام بدین مصرف مایعات فراوان داشته باشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 364 مشاهده پرسش
    باسلام من سنگشکن پی سی ان ال کردم یک هفته بعدازعمل کلیه هابه خونریزی شدید افتاد الان یک هفته است خونریزی قطع شده ولی لخته ها جلو ادرارومیگیرن مجبورشدم سوندبزنم راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام براتون استنت حالب تعبیه شده است؟
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      خیر
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      خیر
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      در صورتی که خونریزی و دفع لخته دارید حتما باید به جراح معالج خودتون مراجعه کنید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر ماهک یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 385 مشاهده پرسش
    سلام.دکترمن از۲شنبه اونهفته دردای پریودی دارم وادرارم تیره است البته تا۴شنبه اینجوری بودم بعدشیاف دیکلوفناک۱۰۰زدم وآب خوردم آروم شدم.۵شنبه هیچ دردی نداشتم.دیشب ساعت۳خورده ای بادردرفتم دسشویی ودوباره مثانه کمر شکم دردگرفت.و۲دفعه رفتم دسشویی ادرارم تیره شده ومثانم انگارتوش پره درد دارم.میخواستم بدونم ایناعلایم عفونت ادرایه؟ومن طبق تاریخ هرماهم امروزبایدپریودبشم.میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام باید آزمایش آنالیز و کشت ادراری و همینطور سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
    2. تصویر کاربر ماهک شنبه ۲۵ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      دکتر امروز همه جاتعطیل.میشه لطف کنیدیک راهنمایی کنید که چیکارکنم آروم بشم تافردابرم آزمایش وسونوگرافی بدم.
      میتونم شیاف دیکلوفناک۱۰۰بزنم دردمو کم کنه؟
      دکترمن سنگ کلیه هم دارم امکانش هست دارم سنگ دفع میکنم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      بله احتمال دفع سنگ با علایم شما بسیار بالاست شیاف دیکلوفناک و مسکن های خوراکی به همراه آب فراوان استفاده کنید
    4. تصویر کاربر ماهک یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      آقای دکتر دیشب وامروز دوتاتیکه سیاه با ادرار ازم دفع شد این یعنی همون سنگ کلیس که دفع شده؟
      یعنی من الان اون دردا برا عفونت ادراری نبوده؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سنگ کلیه و سنگ های مثانه میتوانند باعث عفونت ادراری شوند بله شما سنگ دفع کرده اید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر فرزانه دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 409 مشاهده پرسش
    سلام خوبین خانم ۲۷ساله هستم که از زمان مجردی تا الان سوزش بعد ادرار دارم بخدا خیلی اذیت هستم تو این چند سال نزدیک ۱۳سال میشه هرکاری کردم هر دکتری رفتم هیچ فایده ای نداره تو این چند سال کشت ادرار منفی سونو کلیه مشکلی نداشت وازلحاظ رحم تخمدان سالم پاپ اسمیر هم انجام دادم مشکلی نداشت اصلا نمیتونم نزدیکی داشته باشم سوزش بیشتر میشه بعداز هردفعه ادرار به شدت میسوزه تا چند ساعت بعد دوباره ادرار و دوباره سوزش اب هم زیاد می نوشم ولی دیگه دل درد حالت تهوع میگیرم ،راحت ادرار میکنم ولی بعد تموم شدن ادرار باز سوزش شروع میشه بعصی موقع ادرار زیاد وبعضی مواقع ادرار کم ادرار زرد یاچرکی موقع پریودی نزدیکای پریودی سوزش شدید تر میشه الانم حامله هستم یکسره شب وروز سوزش دارم بخدا دارم میمیرم نمیدونم چیکارکنم هیچ دارویی تاثیر نمیزاره لطفا بگین چیکارکنم سوزش بدون عفونت علتش چیه موقع سوزش کمردرد هم هستم ممکنه تنگی مجرا باسنگ داشته باشم و راستی تازگی ها رفتم دکتر چون یبوست هم دارم گفت تا یبوستت درمان نشه سوزشت هم خوب نمیشه چون به خاطر یبوست سوزش داری رفتم سیستوسکوپی انجام ندادن میگن هنوز جوون هستین وبا این سونو فقط داخل مثانه رو میبینیم هیچ کمکی بهت نمیکنه که سوزشت کم بشه چجوری میتونم بفهمم تنگی مجرا دارم یان با چه نوع عکسی معلوم میشه توحاملگی مشکلی نداره آقای دکتر شب تا صبح ۵ ال۶ دفعه برا ادرار باید بلند شم و همش حس میکنم بازم ادرار دارم. پسر اولم هیپوسپادیاس ازنکع شدید داره همش فکر میکنم به خاطر سوزشی که دارم این مشکل برا پسرم پیش اومده حالا ناخواسته باردارشدم وخیلی میترسم که مشکلی نداشته باشه از بس ازاین سوزش رنج میبرم میگفتم تا سوزشم برطرف نشه بچه نمیخام حالا که باردارم سوزشم بیشتر شده ایا تو بارداری سیستوسکوپی انجام میدین ازشهرستان بیام بخدا زندگیم داره ازهم می‌پاشه به خاطر سوزش نمیتونم نزدیکی داشته باشم شوهرم همش قهره ممنون میشم راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      با سلام و احترام هایپوسپادیازیس بچه ی اول ربطی به سوزش ادراری شما نداره اگه کشت ادرار منفیه سونوگرافی نرماله و سنگی نداشتین و جریان ادرارتون نرماله بعیده که تنگی مجرا داشته باشین تنگی مجرا تو خانم ها خیلی نادره
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      حین نزدیکی هم سوزش ادرار دارید؟
    3. تصویر کاربر فرزانه یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام بله حین نزدیکی خیلی میسوزه بعدادرار سوزش بیشتر میشه یعنی موقع ادرارراحت ادرار میکنم بعدش به شدت میسوزه
    4. تصویر کاربر فرزانه یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام بله حین نزدیکی خیلی میسوزه بعدادرار سوزش بیشتر میشه موقع ادرار راحت ادرار میکنم ولی بعد تموم شدن ادرار به شدت میسوزه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      فعلا کاری نمیشه کرد تحت نظر متخصص زنان باشید تا زمان وضع حمل سر خود دارویی رو مصرف نکنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر shapoorkhosravi چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 396 مشاهده پرسش
    همسرم نزدیک به دو ساله سوند داره بخاطر تصادف هوشیاریش پایینه تو ازمایشاتش عفونت اداری نشون میده دارو هم مصرف کرده الان مدتی سوند اذیتش میکنه داخل سوند خونریزی داره سونو ضخامت مثانه گزارش شده دارو پرازوسین دو هفته اس میگیره ولی باز خونریزی داره
    سوندش که در میاریم خوب میشه
    لطفا دستور بفرمایید
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ شهریور ۲( 2 سال پیش)
      سلام بهترین اقدام این هست ۴ تا ۵ بار در روز با نلاتون ادرار رو تخلیه کنید و سوند دائم نداشته باشن . اینجوری مشکل عفونت حل میشه
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر پیمان یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 619 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آقای دکتر و تبریک سال نو
    من 35 سال سن دارم و متاهل و دارای یک فرزاند هستم. برای افزایش تحرک اسپرم می توان از قرص Semenax استفاده کرد و آیا عوارضی ندارد و یا بهتر از اقرص گياهي افروديت استفاده کنم. تعداد اسپرم من 121 میلیون و میزان تحرک A اسپرم 49 است. ممنون میشوم راهنمایی کنید. (البته برای بچه دوم اقدام کردیم که الان 9 ماه هست که موفق نشدیم و البته در سونوگرافی از بیضه ها واریکوسل گرید یک برای بیضه سمت راست نشان داده است.)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      دارو اثر ندارد جهت معاینه تشریف بیورید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب