بهترین سن تزریق واکسن زگیل تناسلی + قیمت واکسن گارداسیل

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
در حال حاضر واکسن گارداسیل برای پیشگیری از HᏢᏙ نوع ۱۶ و ۱۸ (شایع ترین عوامل ایجاد سرطان دهانه رحم ) و نیز نوع ۶ و ۱۱ (شایعترین عوامل ایجاد زگیل تناسلی) استفاده می شود.

آمپول گارداسیل ممکن است مقاومت در برابر انواع کمتر شایع زگیل تناسلی که منجر به کانسر سرویکس(سرطان هانه رحم) نیز می شوند را به طور متقاطع ایجاد نماید. علاوه بر واکسن گارداسیل یک واکسن دیگر به نام سرواریکس نیز معرفی شده است که در برابر انواع ویروس های نوع ۱۶ و ۱۸ مصونیت ایجاد می کند

واکسن گارداسیل

قیمت واکسن گارداسیل در داروخانه1403

قیمت واکسن گارداسیل ۱۴۰۳ با توجه به نوع برند و کشور تولید کننده متفاوت است. در حال حاضر قیمت واکسن گارداسیل ۱۴۰۳ چهار ظرفیتی در حدود 5،000،000 تومان و قیمت واکسن گارداسیل ۱۴۰۳ نه ظرفیتی از 10،000،000 تومان تا 18،000،000 تومان به صورت آزاد بفروش می رسد.

سن تزریق واکسن زگیل تناسلی

بهترین زمان تزریق واکسن برای دختر خانم ها در سن 11-12 سالگی و قبل از شروع فعالیت های جنسی است و بعد از ابتلا به زگیل تناسلی زدن واکسن هیچ فایده ای ندارد و توصیه نمی شود.

 

 

چرا باید واکسن زگیل تناسلی بزنیم؟

واکسن گارداسیل نمی تواند عفونت HPV یا بیماری های در ارتباط با آن مثل کانسر را درمان نمایند. برخی از کشورها تزریق واکسن گارداسیل پسرها را به منظور جلوگیری از سرطان های اندام های جنسی در آقایان مشابه خانم ها شروع کرده اند. همچنین یکی از واکسن های در دسترس است که از ایجاد زگیل تناسلی در آقایان و خانم ها ممانعت می کند. 

سازمان بهداشت جهانی واکسیناسون دخترها را با سن ۹ تا ۱۳ سال توصیه می کند، چرا که مقرون به صرفه ترین روش برای مقابله با کانسر سرویکس یا سرطان دهانه رحم است. واکسن زگیل تناسلی نباید جایگزین روش های غربالگری گردد. در کشور هایی که واکسن HPV استفاده می گردد، برنامه های غربالگری باید توسعه یافته و تقویت گردد.

تزریق واکسن زگیل برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در دختر مجرد بسیار مفید است آن را جدی بگیرید.

مراکز تزریق آمپول گارداسیل در تهران

شما می توانید واکسن hpv را در درمانگاه های تخصصی بدون نیاز به مراجعه به داروخانه تزریق نمایید. یکی از این مراکز، درمانگاه تخصصی رئوف در خیابان شریعتی می باشد.

داروخانه 13 آبان

واکسن hpv را از کجا تهیه کنیم؟

برای خرید آمپول گارداسیل در تهران می توانید به داروخانه ۱۳ آبان به نشانی تهران، میدان هفت تیر، خیابان کریم خان زند بعد از خردمند جنوبی، پلاک 92 مراجعه کنید. نزدیک ترین مترو به داروخانه 13 آبان، متروی هفت تیر است.

خرید واکسن گارداسیل

واکسن زگیل تناسلی در داروخانه های ۱۳ آبان و ۲۹ فروردین در تهران موجود است. با این حال حتما قبل از مراجعه با این مراکز تماس گرفته و از موجودی آنها اطمینان حاصل نمایید. در صورتی که در سن مناسب واکسن را تزریق کرده باشید دیگری نیازی به درمان زگیل تناسلی مردان نمی باشد چرا که به آن مبتلا نخواهید شد!

قیمت واکسن گارداسیل در هلال احمر

آخرین  (به روز شده در خرداد ۱۴۰۳) : آخرین قیمت هر دوز این واکسن اگر از داروخانه هلال احمر تهیه شود ۴۰۰هزار تومان است.

واکسن زگیل تناسلی مردان

تنها واکسن ۴ ویروسی گارداسیل، مجوز استفاده در مردان را دارد. این واکسن برای کلیه پسران ۹ تا ۱۱ سال و هم چنین پسران ۱۳ تا ۲۱ ساله که قبلا واکسن نزده یا به طور ناقص زده اند، توصیه می شود. تزریق واکسن در مردان همجنس باز یا مبتلا به ضعف سیستم ایمنی (مانند ایدز) تا قبل ازسن ۲۶ سالگی توصیه شده است.

واکسن زگیل تناسلی برای چه کسانی مناسب است؟

 

واکسن گارداسیل 9 ظرفیتی

بهترین واکسن زگیل تناسلی مردان ، گارداسیل 9 می باشد چرا که محافظت بیشتری در مقابل انواع زگیل تناسلی دارد؛ مخصوصا در برابر ویروس هایی که باعث سرطان می شوند. تزریق سه دوز واکسن گارداسیل 9 در یک دوره برای پیشگیری کافی است و نیازی به تکرار آن نیست و نقش محافظتی در برابر زگیل های ایجاد کننده سرطان گردن رحم دارد.

واکسن گارداسیل و بارداری

واکسن گارداسل برای زنان باردار توصیه نمی شود. مطالعات نشان داده اند که واکسن HPV برای نوزادان متولد شده از مادران دریافت کننده این واکسن در دوران بادراری، مشکلی به وجود نیاورده است؛ با این حال به تحقیقات بیشتری نیاز است. زنان باردار تا زمانی که بارداری آن ها تمام نشده است، نباید هیچ مقداری از واکسن HPV را دریافت کنند. دریافت واکسن در دوران بارداری دلیلی برای پایان دادن به بارداری نیست.

جلوگیری از ابتلا به سرطان رحم در زنان

عوارض جانبی واکسن گارداسیل

سردرد، تب، تهوع، سرگیچه، درد در ناحیه تزریق، تورم، خارش، و غش در پانزده دقیقه اولیه پس از تزریق می‌تواند وجود داشته باشد. معمولاً ۱۵ دقیقه پس از انجام واکسن فرد را نگه می‌دارند. از آنجایی که غش کردن می تواند سبب افتادن و آسیب دیدن شود، نوجوانان و بزرگسالان باید در هنگام واکسیناسیون  HPV به حالت  نشسته یا دراز کش باشند. نشستن یا دراز کشیدن به مدت 15 دقیقه پس از واکسیناسیون می تواند به جلوگیری از غش کردن و آسیب دیدن کمک کند.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

4.1/5 - (64 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر زهرا شنبه ۳۰ تیر ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام اقا دکتر
    من ویرجین هستم
    و رابطه سطحی با نامزدم دارم
    2 سالی هست که با هم رابطه داریم و هیچ مشکلی پیش نیامده بود
    3 روز پیش بین لابیا ها من سوزش و خارش احساس کردم
    و الان متوجه زائده شدم
    میترسم زگیل باشه
    میشه بهم بگید هست یا خیر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۳۰ تیر ۳( 1 هفته پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر سارا پنجشنبه ۲۸ تیر ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 9 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خانم هستم 37ساله تست پاپ اسمیر انجام دادم منفی بود ونرمال، ولی hpvنوع54 زده کم خطر دکتر زنان بهم گفت که اصلا خطر ناک نیت فقط سالی یکبار تست پاپ اسمیر انجام بده وسیستم ایمنی تقویت شود خواستم بپرسم واقعا خطر ناک نیست یعنی در اینده به پر خطر تبدیل نمیشه البته من عمل tlهم انجام دادم وهم خودم وهم شوهرم به هیچ عنوان مشکل اخلاقی ندا ریم وبرام سوال هست که از کجا الوده شدم، ایا ممکنه از بدن حذف بشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۸ تیر ۳( 1 هفته پیش)
      منبع آلودگی به جز روابط جنسی میتونه پروب سونوگرافی و پروب لیزر و استخر و ... اینا باشه جواب تست hpv,رو ارسال کنید ببینم
  • تصویر کاربر عرفان سه شنبه ۲۶ تیر ۳( 1 هفته پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    وقتتون بخیر، من اخیرا متوجه یک سری زائده روی آلت تناسلی شدم ولی مشخص نیست برام دقیقا که چی هست چون شبیه به زگیل تناسلی حالت گل کلمی نداره و حدودا 5 ماه هست که رابطه جنسی ای نداشتم و قبل اون هم تا 1 سال فقط یک شریک جنسی داشتم
    فقط روی ناحیه شفت قرار داره و 3 عدد هست تا اینجا

    سال 98 من گارداسیل زده بودم،
    و نکته دیگه اینکه اخرین رابطه جنسی پر خطر من برای دو سال پیش بوده و چند ماه بعدش هم من تست اچ پی وی داده بودم و منفی درومده بود ازمایشم.
    1. تصویر کاربر عرفان دوشنبه ۲۵ تیر ۳( 1 هفته پیش)
      اینم از زاویه دیگه همون عارضه ها
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۶ تیر ۳( 1 هفته پیش)
      زگیل نیستند دوست عزیز تجمع چربی زیر جلده
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر نرگس سه شنبه ۱۹ تیر ۳( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 16 مشاهده پرسش
    درود و عرض ادب
    ۲۵ ساله هستم (خانوم) برای چکاپ تست پاپ اسمیر دادم و چون عفونت سطح متوسط داشتم تست اچ پی وی انجام دادم توی پاپ اسمیر هیچ مورد دیگه ای بجز التهاب متوسط نبود ولی تست که دادم گفتن یک سویه از اچ پی وی (۳۵ فک میکنم) مبتلا هستین ، خواستم بدونم برای درمان چکار کنم هیچ زگیل یا زائده ای هم ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۹ تیر ۳( 2 هفته پیش)
      بهتره واکسن رو تزریق کنید به پارتنرتون اطلاع بدین و تحت نظر متخصص زنان باشید
  • تصویر کاربر قاسم سه شنبه ۱۲ تیر ۳( 3 هفته پیش) تعداد بازدید: 24 مشاهده پرسش
    سلام اقاي دكتر روي الت تناسلي چند دانه قرمز رنك زدم و هر مدت يك بار يه قسمت ميزنه يا ميزه يا ميمونه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۲ تیر ۳( 3 هفته پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
  • تصویر کاربر زينب جمعه ۸ تیر ۳( 4 هفته پیش) تعداد بازدید: 22 مشاهده پرسش
    آيا هر زائده گوشتي اطراف مقعد زگيل مقعدي است ؟انجام تست Hpv ضروري است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ تیر ۳( 4 هفته پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۸ تیر ۳( 4 هفته پیش)
      خیر
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر امیرحسین یکشنبه ۲۷ خرداد ۳( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 31 مشاهده پرسش
    سلام بنده مرد مجرد 30 ساله بدون رابطه جنسی هستم در شیفت های کاری با افرادی زندگی میکنم که احتمال روابط بر خطر دارند

    سوال 1 آیا واکسن بزنم اگه آره (ایرانی خارجی 9 ظرفیت یا 4 )

    سوال 2 کسانی که میگیرند درمان دارند اگه آره چه نوع هایی وجود دارد البته غیر فریض شدن چون زیبایی محل تناسلی مهمه و از اون مهمتر آیا بعد ابتلا راهی وجود دارد که مریض خیالش راحت بشه که به فرد دیگری انتقال نمی‌دهد

    ممنون از وقتی که میزارید در بالابردن آگاهی جامعه خیلی از این بابت نگرانم چون هلال احمری هستم و بعضی از عزیزان در پایگاه های شهر های دیگه همچین موردی را داشتند و به همین دلیل اخراج شدند و از لحاظ به خطر افتادن کارم هم استرسم بیشتر شده (دقدقه فکریم شده این چند وقت)
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۷ خرداد ۳( 1 ماه پیش)
      بله واکسن بزنید ترجیحا ۹ ظرفیتی بله درمان با کرایو و لیزر خواهد بود
  • تصویر کاربر Ss یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 41 مشاهده پرسش
    سلام من 35سالمه علایمی نداشتم فقط بعضژ مواقع خوارش داشتم رفتم دکتر براژ چکاپ که تست دادم دو نوع 51و40اچ پی وژ ر‌ دارم ایا قابل درمانه من باید چیکار منم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      تست پاپ اسمیر انجام شود
  • تصویر کاربر الهه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    عرض سلام و خسته نباشید دکتر من مدتی متوجه چند دانه ساه رنگ در اندام خصوصیم شدم خیلی نگرانم که یوقت زگیل تناسلی باشن میشه لطفا بفرمایید اینا زگیل هستن و یا اصلا امکانش هست شبه زگیل باشن ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      زگیل نیست آنژیوکراتوم هستند
  • تصویر کاربر احمدی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب
    بنده ۲ هفته پیش مبتلا به سرماخوردگی شدید شدم و در طول درمان بیماریم یکباره احساس خارش در ناحیه تناسلی داشتم و بعد از ۴۸ ساعت یک تاول بزرگ بر روی کلاهک ظاهر شد و بعد از ترکیدن حالت زخم تازه و بعضا ترشحات بر روی آن وجود دارد. از پمادتتراسایکلین استفاده کردم و بعد از گذشت حدود ۱۰ روز همچنان حالت التهابی و تازگی زخم وجود دارد اما سوزش و خارش برطرف شده.
    با توجه به شرایط کاری من که بیشتر طول روز روی زخم پوشیده باید باشد لطفا راهنمایی بفرمایید برای درمان چه اقداماتی لازم است.
    ضمنا پیش از این اتفاق ارتباط جنسی نداشته ام
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر احمدی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      انجام شد
    3. تصویر کاربر احمدی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      انجام شد
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      حتما به صورت اورژانسی به متخصص پوست مراجعه کنید
    5. تصویر کاربر احمدی سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      با سلام‌مجدد
      با توجه به استفاده از ژل کلوتریمازول و مصرف قرص سفالکسین ۵۰۰از ۲۴ ساعت قبل (به توصیه پزشک درمانگاه)تغییرات محسوسی ایجاد شده که تصویر آن را ارسال می نماید.
      توصیه حضرتعالی همچنان مراجعه به دکتر پوست می باشد
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۳( 2 ماه پیش)
      بله علی رغم بهبودی حتما به متخصص پوست مراجعه کنید
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر