جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برش پروستات از طريق مجرا TURP

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

TURP به معنی برش پروستات از طریق مجرای ادراری و بدون شكاف جراحی باز می باشد. در روش TURP  با بی حسی نخاعی و با عبور دروبین به داخل مجرا قسمتی از پروستات را كه انسداد مجرا ایجاد كرده است كاملاً تراش داده و باعث می شود مجرای پروستات باز شده و جریان ادرار به صورت معمولی و روان خارج شود.

توصیه های قبل از عمل

۱- در صورت وجود عفونت های ادراری باید با انجام آزمایش و خوردن آنتی بیوتیك كاملاً عفونت ادراری را كنترل كرد.

۲- در صورت مصرف داروهای رقیق كننده خون از جمله آسپرین و وارفارین باید یك هفته قبل از عمل با نظر پزشك دارو قطع گردد.

۳- عمل با بی حسی موضعی نخاعی انجام می شود.

۴- این عمل روی توانایی جنسی تأثیری ندارد ولی اغلب باعث ریزش مایع منی به مثانه می شود كه با ادرار دفع می گردد.

۵- به مدت 24 ساعت بعد از عمل سوند مجرا برای شستشو و جلوگیری از لخته شدن ادرار گذاشته می شود.

برش پروستات از طريق مجرا TUR-P

ادرار كردن

اگر چه شما بلافاصله پس از عمل TURP  متوجه بهبودی قابل ملاحظه ای در جریان ادرار خود خواهید بود، ولی تا چند هفته به احتمال قوی تكرر ادرار و احساس فوریت در ادرار كردن خواهید داشت كه با ترمیم پیدا كردن حفره پروستات بریده شده،  مشكلات ادراری رفته رفته برطرف می شوند. بایستی مقادیر زیادی مایعات (هر یك ساعت یك لیوان) مایعات بنوشید تا رنگ ادرار صاف شود. تا سه هفته پس از جراحی ممكن است چند قطره خون در ادرار مشاهده شود. توصیه می شود هنگام اجابت مزاج از زور زدن پرهیز نمایید. زیرا ممكن است سبب خونریزی از پروستات شود. استفاده از ملین نیز برای جلوگیری از این مشكل كمك كننده است.

فعالیت روزانه

كم كم فعالیت عادی روزانه را شروع كنید. از بلند كردن وسایل بیش از 10كیلوگرم، تا شش هفته خودداری كنید. زیرا ممكن است سبب ایجاد خونریزی از پروستات شود. سه هفته پس ازعمل جراحی، می توانید فعالیت جنسی (نزدیكی)داشته باشید. در قدرت و توانایی جنسی شما تغییری حاصل نخواهد شد.  ولی بیش از 80درصد موارد، هنگام انزال، منی شما وارد مثانه شده و بیرون نخواهد ریخت. این موضوع هیچگونه مشكلی برای شما ایجاد نمی كند و سبب تغییر در توانایی جنسی شما نمی شود.

 

 

بهداشت

شما می توانید طبق روزهای عادی حمام كرده و دوش بگیرید.

مصرف دارو

موقع ترك بیمارستان ممكن است برای شما دارو تجویز شود. داروهای قبل از عمل را می توانید دوباره شورع به مصرف كردن نمایید. آسپرین و داروهای ضد درد مفاصل و اندامها خطر خونریزی پس از عمل جراحی را زیاد می كند. اگر لازم است مصرف این داروها را از سر بگیرید قبلاً با پزشك خود مشورت كنید.

پیگیری

اولین ویزیت شما دو هفته پس از جراحی TURP  خواهد بود. برای تعیین نوبت  وقت با مطب و یا كلینیك پزشك خود تماس بگیرید. بزرگ شدن پروستات در بیش از 90درصد موارد خوش خیم است ولی گاهی در موارد اندك، متاسفانه بزرگی پروستات همراه با سرطان پروستات می باشد. بافتهای بریده شده از پروستات به آزمایشگاه فرستاده می شود تا اگر بزرگی پروستات همراه با سرطان باشد، تشخیص داده شود. در اولین مراجعه به پزشك جواب پاتولوژی را از آزمایشگاه اخذ و همراه خود بیاورید.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

2.9/5 - (7 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش) تعداد بازدید: 604 مشاهده پرسش
    با سلام . پدرم کانسر پروستات دارند. پاهاشون متورم شده . و رگهای ران شدیدا میگرفت . دکترشون داپلر رنگی گرفتن از پاشون و بعد دوباره شیمی درمانی رو توصیه کردند . اما پدرم هنوز به شدت پای راستش میگیره. برای کاهش درد ان چه کار کنیم . ایا خطری داره. در نتیجه داپلر امده:ورید ها در مقطع عرضی به خوبی کمپرس شده تغییرات flow در ورید های کوچک تر با کمپرشن عضلات دیستال به ورید ها به خوبی رویت شد . در مجموع تصویری به نفع DVTدیده نشد.تصویر لنف نود های متعدد پاتو لوزیک در ناحیه اینگوینال طرف راست مشاهده میشود که بزرگترین ان ها به دیامتر 20mm30mm میباشد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۴( 8 سال پیش)
      دکتر انکولوگ باید بروید
  • تصویر کاربر علی جمعه ۲۱ آذر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    ببخشید دکتر سن اینجانب 65 سال میباشد پیرو کد پیگیری های شماره W53N498 , B28R149 , 52P265
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۱ آذر ۹۳( 9 سال پیش)
      سلام اگر امکان دارد سوالتانرا تکرار فرمایید
  • تصویر کاربر سمیرا چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 478 مشاهده پرسش
    سلام. خسته نباشین.. خانمی 29 ساله هستم. متاهل و بدون فرزند. مدتیه سوزش و تکرر ادرار دارم. یه بار ازمایش دادم که عفونتی نبود. الان دوباره کشت ادرار و سونو دادم. میزان رزیدو 45 سی سی بود. خودم هم حس تخلیه ناقص دارم و زور میزنم. مثانه جدار نرمال داشته و فاقد سنگ دیورتیکول و توده فضاگیر است. هیدرونفروز دیده نشد. در کلیه سمت چپ یک سنگ 5 میلی متری در کالیس میانی و یک کانون اکوژن 4.5درکالیس فوقانی دیده شد. تطابق با ‌‌‌kubوu/a دیده میشود. در کالیسهای میانی و تحتانی کلیه راست حداقل چهار کانون اکوژن 4تا 5 میلیمتری دیده میشوند که سایه خلفی شارپ ندارند و مشکوک به سنگ کلیوی می باشند. phادرار 6 و تمام موارد منفی بود. wbc 1_2 rbc1_2 ep cells 3_4. نوبت دکترم هفته بهده و خیلی نگرانم. میخواستم نظرتون رو راجع به علت تخلیه ناقص بدونم؟ ایا مربوط به سنگه؟ من از سیستوسکوپی وحشت دارم. بنظرتون لازمه انجام بشه؟ با بیهوشی کامل هم میشه؟ و اینکه سنگها چه جوری درمان میشن. خیلی خیلی ممنونم از وقتی که میذارید. من رشت هستم و امکان مراجعه حضوری خدمت شما رو ندارم. در ضمن specific gravity 1025
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۴ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      اول نوار مثانه باید بدهید02122642744
  • تصویر کاربر آیت یکشنبه ۱۸ آبان ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 291 مشاهده پرسش
    باسلام خدمت جنابعالی و کلیه همکارانتان بنده 52 سال دارم و از لحاظ اداری فقط زیاد دستشوئی میروم و شبها فقط یکبار از خواب بدار میشوم برای دستشوئی رفتن البته بیشتر در فصل سرما این اتفاق میافتد و بیماری دیابت دارم که شماره آن حدودا 140 میباشد و روزی یک قرص مصرف میکنم و الان در طی دوماه دو بار خون در انزال خود میبینم آیا مشکل خاصی از نظر پروستات دارم یانه ضمنا سوزش ادار و یا درد در ناحیه مثانه ندارم با تشکر فراوان بنده از شهرستان نهاوند تماس میگیرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۵ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      فعلا جوان هستید در این سن پروستات نیاز به جراحی ندارد خون در منی اصلا جای نگرانی نیست تو صیه میکنم از مایش pasانجام بدهید
    2. تصویر کاربر آیت شنبه ۱۷ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      باسلام خدمت جنابعالی و تشکر فراوان دوباره مزاحم اوقات شما میشوم و یک سوال دارم البته جای بسیار تشکر و قدردانی دارد که شما بزرگوار وقت خود را دراختیار هم وطن های خود میگذارید من تا الان دکتری ندیم وقت خودش را همینطور در اختیار دیگران بگذارد بسیار خوشحال هستم . دکتر جان من 52 سال دارم و مدت زیادی است که تکرر ادار دارم و در بعضی اوقات حتما دو ساعت یکبار باید به دستشوئی بروم و آزمایش دادم دیابت داشتم واین تکرر د رایام سرما بیشتر است و رنگ ادار سفید این آب است و نه سوزش و نه درد در کلیه دارم وقتی میخواهم بجائی بروم این احساس بیشتر میشود و باید به دستشوئی بروم ایا به کلیه ها ربطی دارد یا نه سونوگرافی گرفته ام و میگویند کلیه شما مشکل ندارد راه حلی به بنده پیشنهاد بدهید با تشکر فراوان
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۸ آبان ۹۳( 9 سال پیش)
      اگر چکاپ مشکلی ندارد نگران نباشید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

گاهی یک سنگ کلیه چپ حتی خیلی ریز به اندازی یک شن می تواند باعث دردی وحشتناک…
انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر