جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آمپول سرطان پروستات و داروهای سرطان پروستات

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:
همچنانکه ذکر شد قطعی ترین و بهترین روش درمان سرطان پروستات به شرطی که در مرحه اولیه تشخیص داده شود، عمل جراحی آن یا رادیکال پروستاتکتومی می باشد.

این درمان قطعی بوده و بیمار می تواند عمر طبیعی خود را داشته باشد به شرطی که سرطان به جاهای دیگر بدن دست اندازی یا متاستاز نداشته باشد. 

اقدام به نمونه برداری از پروستات

متأسفانه بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی و یا عدم اهمیت به موضوع زمانی به دکتر مراجعه می کنند که کار از کار گذشته و سرطان پروستات به دیگر اعضای بدن که شایعترین آن غده لنفاوی لگن و استخوان های ستون فقرات است منتشر شده است که اغلب با درد منتشر استخوان ها، ضعف، کم خونی، بی حالی و خستگی خود را نشان می دهد.

درمانی در این مرحله تسکینی بوده و باعث متوقف شدن بیماری می شود نه درمان قطعی. سلول های سرطانی پروستات برای رشد و تکثیر و انتشار نیازمند تغذیه از هورمون های آندروژن که شایعترین آن تستوسترون می باشد که بیش از 90 درصد آن از بیضه های مردان تولید می شود، می باشند.

در همین راستا امروزه درمان سرطان های پیشرفته پروستات تحریم و قطع کردن غذاهای سلول های سرطان پروستات که همان تستوسترون است، می باشد. با قطع تولید تستوسترون در بدن و یا جلوگیری از ورود آنها به سلول های سرطانی پروستات، این سرطان متوقف و سلول ها به خواب زمستانی می روند.

قطع تولید تستوسترون

روش های مختلفی برای از بین بردن تولید و اثر هورمون های تستوسترون در بیماران مبتلا به سرطان پروستات وجود دارد که به شرح آنها می پردازم:

1- آمپول سرطان پروستات

استفاده از این دارو ها در بیضه ها که به آنها سلول های سرکوب کننده GNRH گفته می شود. این داروها به صورت آمپول هر یک ماه و یا هر سه ماه و به صورت عضلانی برای بیمار تزریق می شود که این دارو باعث توقف تستوسترون سازی در بیضه ها شده و به این طریق راه غذارسانی به سلول های سرطانی قطع می شود و لذا باعث توقف بیماری سرطان پروستات می گردد.

نوع دیگر داروها مثل فلوتامید از ورود تستوسترون به داخل سلول های سرطانی جلوگیری می کند و لذا باعث قطع تغذیه سلول های سرطانی پروستات می گردند.

هورمون تراپی سرطان پروستات

2- برداشتن بیضه

دومین راه درمانی سرطان پیشرفته پروستات برداشتن محل و مرکز تولید تستوسترون در بدن یا همان بیضه ها (ارکیکتومی دوطرفه) است. که در این روش هر دو بیضه مرد مبتلا به سرطان پروستات برداشته می شود و لذا به علت از بین رفتن مرکز تغذیه سلول های سرطان پروستات، رشد و تکثیر سلول های سرطان پروستات بلافاصله متوقف می شود.

این اولین درمانی است که برای سرطان های متاستاتیک پروستات در افراد بالای 70 سال استفاده میشود. گرچه این یک عمل جراحی است، این یک ADT را درنظر می گیرد زیرا این کار هر دو منبع تولید تستوسترون را حذف میکند، یعنی هر دو بیضه را. تاثیر این جراحی دائمی است و نمیتوان اثر آن را بازگرداند.

3- شیمی درمانی

برخلاف سرطان های دیگر شیمی درمانی نقش برجسته ای در درمان سرطان پروستات ندارد و فقط زمانی استفاده می شود که سرطان پروستات مقاوم به هورمون درمانی ایجاد شود که به عنوان مسکن درمانی استفاه می شود. شیمی درمانی استفاده از دارو برای از بین بردن سلول های سرطانی است، معمولا این کار با پایان دادن توانایی رشد و تقسیم سلول ها است. شیمی درمانی معمولا توسط یک متخصص سرطان داده میشود.

شیمی درمانی سیستمیک به جریان خون وارد می شود تا به سلول های سرطانی در بدن برسد. شیمی درمانی برای سرطان پروستات از طریق لوله ای که با سوزن وارد ورید می شود داده خواهد شد. شیمی درمانی ممکن است به بیمارانی که سرطان پروستات پیشرفته یا مقاوم به اختگی دارند داده شود. رژیم شیمی درمانی، یا برنامه ی آن، معمولا شامل تعداد مشخصی چرخه می شود که در دوره های زمانی مشخصی انجام می شوند.

چند داروی استاندارد وجود دارند که در سرطان پروستات استفاده می شوند. درکل، شیمی درمانی استاندارد با docetaxel در ترکیب با استروئیدی به اسم پردنیزون آغاز می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا همچنین داروهای دیگری را نیز تایید کرده است، براساس پژوهش ها cabazitaxel، زمانی که با متوتروکسات مقایسه شد نشان داده شد؛ بیمارانی که بیماری پیشرفته دارند را بعد از مصرف docetaxel بهبود می بخشد.

در آزمایش های بالینی، cabazitaxel با docetaxel در بیمارانی که قبلا شیمی درمانی دریافت نکرده بودند مقایسه شد. در این بیماران، درمان با cabazitaxel بهتر از درمان با docetaxel استاندارد نبود.

شیمی درمانی

دیگر پژوهش ها مقدار مصرفی استاندارد را با مقدار کمتری از cabazitaxel در بیمارانی که غده ی آن ها بعد از درمان با را docetaxel  رشد کرده بود مقایسه کردند.به علاوه عوارض جانبی کمتر، این پژوهش همچنین دریافت که مقدار پایین تر دارو به بیماران کمک میکند زندگی طولانی تری داشته باشند.

پژوهش های اخیر نشان داده اند که اضافه کردن شیمی درمانی بعد از تکمیل 2 سال ADT برای مردانی که سرطان پرخطر پروستات داشته اند، کسانی که درمان قطعی پرتودرمانی گرفته اند، رویکرد موثری برای کاهش احتمال عود سرطان و بهبود بقا است. گرچه این نتایج جالب هستند، پژوهش های بیشتری نیاز است تا مشاهده شود آیا این درمان به افرادی که سرطان پروستات دارند کمک میکند یا خیر.

درکل، عوارض جانبی شیمی درمانی بستگی به خود فرد، نوع شیمی درمانی که فرد گرفته است، مقدار داروی استفاده شده و طول مدت درمان دارد، اما این عوارض می توانند شامل خستگی، زخم در دهان و گلو، اسهال، تهوع و استفراغ؛ یبوست، بیماری های خونی، تاثیرات دستگاه عصبی، تغییر در خلقیات و حافظه، مشکلات جنسی و تولید مثل، از دست دادن اشتها، درد و ریزش مو باشند.

معمولا عوارض جانبی شیمی درمانی بعد از اتمام درمان از بین خواهند رفت. در هر حال، ممکن است بعیض از عوارض ادامه یابند، بازگردند یا بعد از مدتی ایجاد شوند. از پزشک خود بپرسید که براساس برنامه درمانیتان چه عوارضی را ممکن است تجربه کنید. گروه درمانی شما با شما برای مدیریت یا پیشگیری از خیلی از عوارض جانبی کار خواهند کرد.

در مورد این مطالب اساسی مرتبط با شیمی درمانی و آماده شدن برای این درمان بیشتر یاد بگیرید. داروهایی که برای درمان سرطان استفاده میشوند همچنان درحال ارزیابی شدن هستند. صحبت با پزشکتان اغلب بهترین راه برای آموختن درمورد داروهای تجویزی شما، اهداف آن ها و عوارض جانبی احتمالی آن ها یا تداخلات آن ها با دیگر داروها است. با استفاده از راهنمای داروها، درمورد داروهایتان اطلاعات بیشتری بیاموزید.

رادیوتراپی سرطان پروستات

4- رادیوتراپی

رادیوتراپی یا پرتو درمانی در دو مورد زیر برای کمک درمانی سرطان پروستات استفاده می شود.

  • بعضی از افراد مبتلا به سرطان پروستات که تحت عمل جراحی رادیکال پروستاتکتومی قرار می گیرند و بعد از عمل جراحی عود سرطان با بالا رفتن PSA بعد از عمل خود را نشان می دهد، که در این موارد بهترین درمان رادیوتراپی کف لگن می باشد.
  • دومین مورد استفاده رادیوتراپی در درمان سرطان پروستات، دردهای منتشر استخوانی به علت متاستاز سرطان پروستات به ستون فقرات و لگن می باشد. که این بیماران چند جلسه تحت درمان رادیوتراپی قرار می گیرند و درد استخوانی آنها تسکین پیدا می کند.

در صورت نیاز، جهت اخذ نوبت با شماره تلفن 22642744-021 تماس بگیرید.


دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 
3.9/5 - (11 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر کوروش چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش) تعداد بازدید: 67 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت استاد ارحمند. بنده ۴۵سال دارم تکرر ادار بیش از حد دارم. مشگل در اتمام دفع دارم. یعنی وقتی ادرار تمام میشه قطره قطره باز میریزه. گاها درد در ناحیه بیضه یا مثانه دارم. گاه گاهی سوزش ادرار البته خیلی کم. پرنوشی آب دارم. تکرر بیش از حد ادرار زندگی من را خیلی مختل کرده. خواستم از اقای دکتر بپرسم ممکنه به علت پرستات باشه.؟ آیا نیاز به سونوگرافی دارم؟ با تشکر از استاد ارحمند
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۲( 11 ماه پیش)
      سلام بله حتما یک سونوگرافی کلیه و مجاری ادرار و پروستات و باقی مانده حجم ادرار پس از تخلیه انجام بسه بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر م.خ دوشنبه ۲۹ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 102 مشاهده پرسش
    سلام و احترام - بیمار ۷۴ ساله مرد با سابقه جراحی قلب باز (۱۵ سال پیش) و قلب بیست درصد ضعیف - جراحی کمر برای بیحسی پا ۴ سال پیش.
    علایم بالینی: مشکل دفع اداری ندارند. درد در لگن ندارند. فقط درد در دست چپ که بنا به نظر متخصص ربطی به قلب و گردن ندارد. خون در ادراردارند بین ۵ تا ۱۲ و PSA بین ۸ تا ۱۴ متغیر بوده از ابان ماه ۱۴۰۱ - اخرین تست PSA در اسفند ۱۴۰۱، ۱۰ بوده (کاهش از ۱۴) بعد از مصرف یک دوره انتی بیوتیک (تامسوور، مترونیدازول، سیپروفلوکساسین).
    بیوپسی انجام نشده ولی جواب mp mri وجود تومور در سمت راست را بیان کرده و Pirads پنج هست. معاینه DRE هم به نفع تومور بدخیم هست. اخرین حجم پروستات ۵۰ سی سی هست.
    سوالات :
    ۱- چه راهکاری توصیه میشه؟

    با توجه به pirads پنج و احتمال بالای بدخیمی تومور، میشه بدون بیوپسی اقدام به پت اسکن کرد جهت تشخیص متاستاز احتمالی؟ واگر مشکلی نبود جراحی رادیکال انجام داد بدون بیوپسی؟

    ۲- ایا مصرف امپول دیفرلین و قرص فلوتامید جهت کاهش رشد تومور تا زمانیکه تصمیم بگیریم چکار کنیم، توصیه میشه؟

    ۳- ایا بیوپسی ممکنه باعث پخش شدن سلولهای سرطانی به بافتهای دیگر شود؟

    ۴ - در صورت عدم متاستاز، ایا بعد از جراحی شیمی درمانی و پرتودرمانی توصیه میشه؟
    ۵- ایا درد استخوان سمت چپ میتونه بدلیل متاستاز باشه با توجه به اخرین PSA که عدد ۱۰ بوده؟
    ۶- ایا دست نزدن و هیچ اقدامی نکردن رو توصیه میکنید همراه با تست منظم PSA تا زمانیکه علایم بروز کرد با توجه به اینکه اکثر تورمورهای پروستات رشد کند دارند و ممکنه مشکلی ایجاد نکنند؟
    بسیار ممنونم از وقت شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام اسکن استخوان جهت بررسی متاستاز نیاز است بیوپسی لازم است تا دقیق بگوید قابل عمل هست یا خیر و چقدر توده نفوذ داشته - بدون بیوپسی نمیشه عمل کرد - بیوپسی باعث پخش نمیشه - مسئله مهم برای ایشان وضعیت قلبی ضعیف است و این عمل سنگین است توصیه به اقدام غیر جراحی میشه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      ایشون نیاز به یک بیوپسی به هرحال دارند . ادامه درمان توسط یک انکولوژیست
    3. تصویر کاربر م.خ یکشنبه ۲۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      خیلی ممنوم اقای دکتر از پاسخ فوری.
      با توجه به اینکه درد دست چپ پدرم از حدود مرداد ماه امسال شروع شده ولی میزان psa در ابان ماه امسال ۸ بوده، فکر میکنید احتمال متاستاز ناشی از پروستات مطرحه؟
      به نظرتون اگر بخوایم یک بار یک اسکن درست بکنیم، پت اسکن بهتره یا اسکن استخوان؟ و هورمون درمانی رو نفرمودید، یک متخصص باسابقه پیشنهاد کردند دیفرلین و فلوتامید رو ولی میخواستیم نظر شما رو هم بدونیم. میشه شروع کرد حداقل تا زمانیکه تصمیم بگیریم چه روشی پیش بگیریم؟
      مجدد ممنونم از وقت و‌حوصله شما
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      اسکن استخوان کفایت میکنه خب واضحا اگر عمل نشوند قطعا روش درمانی اصلی هورمون درمانی با داروهای مذکور است .
    5. تصویر کاربر م.خ یکشنبه ۲۸ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      واقعا ممنونم جناب دکتر.
      ایشون اسکن تراکم استخوان دادن برای ستون فقرات و گردن (بنا به نسخه دکتر اورولوژیست وقتی درد دست چپ مطرح شد) که نتیجه osteoporotic برای گردن و osteopenic برای lumbar spine است. متاسفانه نمیتونم عکس رو بفرستم. زیر ۸ مگ هم هست ولی پیغام خطا میده.
      ایا اسکن متفاوتی نیاز است و فاصله بین این اسکن ها چقدر باشه که خیلی مضر نباشه؟

      دکتر فرمودید عمل سنگینی هست، از نظر طول زمان بیهوشی یا عوارض بعد از عمل؟ اگر بتونن عمل کنن و متاستاز مطرح نباشه ایا باز هم پرتودرمانی انجام میشه یا همون عمل و چک کردن دوره ای psa کافی هست؟
      بسیار ممنونم از لطفتون
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۹ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      بستگی به بیوپسی و جواب پاتولوژی داره . با این وضعیت قلب بعید میدونم بیهوشی و قلب اکی عمل بدن . اسکن هم باید whole body bone scan انجام بشه
    7. نمایش سایر 5 پاسخ
  • تصویر کاربر شهریار جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    جناب آقای پرفسور کرمی
    سلام و عرض ادب🙏
    بنده 60 ساله و اهل ارومیه میباشم،
    حدودا 17 ماه پیش آنژیو پلاستی شده و دو عدد استنت تعبیه شد و در حال حاضر داروهای زیر را مصرف مینمایم:
    _ Valzomix 580
    روزی یکعدد
    _ Concor 25 mg
    صبح ها یکعدد
    _ plavix 75
    صبح ها یکعدد
    _ Fenofibrate 200 mg
    ظهر ها یکعدد
    _ Livercare هلث اید
    ظهر ها یکعدد
    _ Rosuvastatin 20 mg
    بعد از شام یکعدد
    _ ASA 81 mg
    شب ها یکعدد
    _ Alprazolam 1 mg
    شب ها یکعدد

    اخیرا با توجه به علائم زیر:
    _ دفعات زیاد ادرار
    _ ضعیف شدن فشار و قطر ادرار
    _گاها بی اختیاری جزیی ادرار
    _ عدم نعوظ پایدار
    ****
    _ احتباس ادراری ندارم *
    - خون در ادرار ندارم *
    _ شب ادراری اصلا ندارم *
    _ درد شکمی حاد ندارم *
    از پزشک معالج قلبم درخواست چکاب و سونوگرافی جهت بررسی گرید کبد و مثانه و پروستات نمودم، که جواب ها بپیوست تقدیم میگردد،
    حال با توجه به ضخامت دیواره مثانه و حجم بسیار بزرگ پروستات cc152, و PSA نرمال،
    به احتمال زیاد مبتلا به هیپرپلازی خوش خیم (BPH) میباشم
    حال پرسش بنده از محضر آن بزرگوار  اینست:
    1 _ بزرگترین حجم پروستات که تا کنون در طی طبابت دیده اید، چند سی سی بوده است؟
    2_ بهترین درمان غیر تهاجمی ( عمل جراحی) چیست؟ و چند درصد احتمال بهبودی دارد؟
    3 _ با توجه به سونوگرافی و آزمایشات ارسالی ، ایا احتمال سرطان پروستات ( بدخیمی) محتمل میباشد؟
    لطفا بطور شفاف جواب را مرقوم فرمایید.
    متشکرم 🙏 درمان پیشنهادی جنابعالی چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام ۱-حجم پروستات ۳۰۰ هم دیده ام ۲-فعلا درمان دارویی شروع شود و اگر بهبودی نداشتید عمل جراحی ۳- تامسولوسین شبی یک عدد بخورید ببینید علایم چطور است ۴- اگر نیاز به عمل باشد حتما باید به شکل باز عمل شوید و حتما متخصص قلب باید اکی عمل بدهد ازمایشات اپلود نشده ولی اگر میگویید psa نرمال است فعلا بررسی بدخیمی نمیخواد
  • تصویر کاربر ویسی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 110 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر

    پدر من ۵۳ سالشه،
    حجم تقریبی پروستات 36cc
    PSA 5.00
    Free PSA 0.66
    Free psa/Total psa ratio 13

    افلوکساسین ۳۰۰ برای التهاب بیضه استفاده میکردن و شبی ۱ عدد تامسولوسین 0.4 مصرف میکنن
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۳ اسفند ۱( 1 سال پیش)
      سلام psa کمی بالا هست بعد از یک ماه مصرف تامسولوسین و افلوکساسین مجدد ازمایش psa بدین بفرستید برام
  • تصویر کاربر ولی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 100 مشاهده پرسش
    باسلام و سپاس از این اقدام ارزشمندتان. ۶۸ سالمه.
    آقای دکتر به دلیل پروستات بدخیم و پیشرفته در فروردین ۹۹ اقدام به رادیکال پروستاکتومی و سپس ۳۷ جلسه پرتو درمانی نمودهم که نتیجه ایده ال بود. ولی بعد از ۱۴ ماه متاسفانه انزیم های پروستات از حدو صفر به ۰/۵ رسید. در طی این مدت آمپول سه ماهه و قرص بیکالومید رو مرتب مصرف میکردم.
    به موجب پزشک انکولوژی اقدام به پت اسکن کردم که نشان‌دهنده یک تومور در غدد لنفاوی سمت راست شد.
    پزشک معالج روزی دو عدد فلوتامید ۲۵۰ داد . اکنون بعد از ۳ سال PSA به طور ناگهانی به عدد ۲/۵ افزایش پیدا کرده. البته در سی تی شکم و گلن. اسکلت بدن و خون موردی مشاهده نمی شود. برای کاهش PSA از ۲/۵ به حدودصفر چه دستورالعملی صادر می فرمایید.
    درضمن مبتلا به بیماری قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون هستم. اخیرا تکرر ادرار شدید پیدا کردم.
    ببخشید که خیلی طولانی شد. باسپاس مجدد.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۸ بهمن ۱( 1 سال پیش)
      سلام تنها راه مصرف مداوم داروهای ذکر شده جهت سرکوب است زیر نظر انکولوژی psa بدهید تا در صورت لزوم رادیوتراپی نیز در نظر گرفته شود
  • تصویر کاربر Banoo جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش) تعداد بازدید: 108 مشاهده پرسش
    یک ماه دیگه برای مطب آقای دکتر کرمی وقت داریم .جواب نمونه برداری رو که گرفتیم دکتر دیگری گفته زودتر به دکتر متخصص نشون بدید و ما نگران هستیم میخواستیم نظر دکتر بدونیم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ دی ۱( 1 سال پیش)
      بفرستید ببینم همینجا نمونه چی بوده
    2. تصویر کاربر Banoo جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      جواب نمونه گیری پروستات محمدرضا میرحیدری
    3. تصویر کاربر Banoo جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      میشه لطفا اطلاع بدید که دو برگه پاسخ نمونه گیری از پروستات براتون ارسال شده یا خیر؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ دی ۱( 1 سال پیش)
      هردو صفحه رویت شد سرطان پروستات مطرح است سریعا اسکن استخوان از نظر بررسی متاستاز استخوانی انجام شود Psa چند بوده است ؟ مشکل زمینه ای مثل بیماری قلبی یا دیابت دارند ؟
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر اکبر دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 243 مشاهده پرسش
    [ Photo ]
    با سلام من 64سال دارم حدود 30 سال است که التهاب یا عفونت پروستات دارم و چندین مرحله تا کنون انتی بیوتیک های مختلف مصرف کرده ام اکنون تکرر ادار دارم وکمر درد بعد از خود ارضایی تا چند روز کمر درد دارم معمولا قطع میشه ولی الان دیگه کمر درد قطع نمشه psa پارسال بوده 1.2امسال 3.2شده و fpsa.47.مییباشه شب یک ترازیسین 2 میخورم ولی دو بار در شب ادرار میکنم درناحیه زیر بیضه هم درد دارم وزن پروستات 29 و کشت ادرار منفی است یک سنگ کلیه 7 میلی در کلیه چپ دارم نتیجه ct scan , سونوگرافی به پیوست است لطفا بیماری من چیست ممکن است سرطان باشه یا پروستاتیته چون psa ذر این یکسال2 عدد بالا رفته ضمنا چه داروهایی باید مصرف کنم
    1. تصویر کاربر اکبر یکشنبه ۱۵ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      سلام لطفاً پاسخ بدهید تا حالا ۴۵۰۰۰تومان پرداخته ام ولی هیچ پاسخی نگرفته ام
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      مجدد ۳ ماه بعد PSA چک کنید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۶ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      دارو ها رو هم ادامه بدید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر سروش پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 240 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر
    بنده التهاب پروستات دارم چند هفته ای هست
    افلوکساسین
    ملوکسیکام و تامسولوسین طبق مقداری که گفتین میخورم
    میخواستم بدونم برای بهبود این بیماری ، با توجه ب این مجرد هستم، میتونم خودارضایی کنم تا تخلیه بیشتر صورت بگیره یا خودارضایی خودش یه عامل مضره برای التهاب پروستات؟
    1. تصویر کاربر سروش دوشنبه ۹ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      آقای دکتر میشه دریابین؟
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۲ اسفند ۰( 2 سال پیش)
      2-سلام ،بايد معاينه شويد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدرضا چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 214 مشاهده پرسش
    ماه مرداد سال ۱۳۹۹ عمل رادیکال پروستات داشتم و بعد از آن ۳۵ جلسه پرتودرمانی انجام دادم و از اسفند ۹۹ آمپول تزریق میکنم. تا کی باید ادامه بدم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۷ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      باید PSA چک کنید
  • تصویر کاربر محمد شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش) تعداد بازدید: 223 مشاهده پرسش
    سلام
    آقای دکتر پدرم ۷۰ سال سن دارد و سال ۹۲ جراحی پروستات انجام دادند.امپول دفرلین استفاده می‌کردند ولی یال۹۸ متاستاز کرد که پرتو شدند ولی مدتی به استخوان سرایت کرده و ستون فقرات و کتف درگیر شده درد زیادی دارند.psa۱۲۰الان میخواستم بدونم میشه با خارج کردن بیضه سرطان را کنترل کرد؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۹ بهمن ۰( 2 سال پیش)
      بلی تا چند سال کنترل میشه
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر