اگر سوالی داری اینجا از ما بپرس

درباره هیپوسپادیازیس چه میدانید؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

از قدیم الایام و از بدو تولد هر نوزادی بیماری هیپوسپادیازیس وجود داشته و از هر 300 تولد نوزاد پسر یک مورد دیده می شود که در گذشته به آن ختنه خدایی می گفتند یعنی پسر بچه ختنه شده به دنیا آمده است.البته امروزه از نظر علمی این اصطلاح درست نمی باشد بلکه یک نوع عیب ساختاری آلت تناسلی مردانه مادرزادی می باشد.

تعریف هیپوسپادیازیس

در حالت طبیعی در آلت تناسلی مرد و نوزاد تازه متولد شده ادرار از نوک آلت تناسلی خارج می شود. در بیماری هیپوسپادیازیس مجرای آلت به جای نوک آلت در قسمت شکمی آلت قرار گرفته و بسته به شدت آن می تواند به نوع خفیف که در نزدیکی حشفه باشد.

مثل شکل زیر و یا در حالت متوسط در وسط شکم آلت و در حالتهای شدید در نزدیکی بیضه ها و یا حتی در ناحیه میان دو راهی و جلو مقعد قرار بگیرد. هر چه محل خروج ادرار به طرف بیضه ها نزدیک باشد نشان دهنده شدت بیماری و همچنین همزمان بودن مشکلات دیگر از قبیل عدم نزول بیضه ها و یا وجود همزمان رحم و تخمدان در شکم نوزاد پسر و اختلال کلیوی در این نوزادان بالا است و باید بررسی شود.

شدت بروز هیپوسپادیازیس از نظر آماری چقدر است؟

همچنانکه عرض کردم در هر 300 مورد نوزاد بچه پسر دیده می شود.

imagesmnblp;

علت ایجاد بیماری هیپوسپادیازیس چیست؟

علت ایجادکننده بیماری هیپوسپادیازیس مشخص نیست ولی

  • ارث
  • زایمان در مادران بالای 40 سال
  • مصرف سیگار هنگام حاملگی
  • از همه مهمتر اختلال هورمون تستوسترون و عملکرد آن در دوران جنینی که باعث رشد آلت جنین در داخل رحم مادر می باشد از عوامل ایجاد کننده هیپوسپادیازیس می باشند.

از کجا متوجه شویم که نوزاد پسر هیپوسپادیازیس دارد یا نه؟

باید در بدو تلود و در اتاق عمل نوزاد توسط پزشک معاینه شود. همچنانکه عرض کردم در بیماری هیپوسپادیازیس خروجی آلت از قسمت شکمی آلت تناسلی می باشد نه نوک آن. امروزه مردان جوانی را می بینیم که علیرغم گذشت سالیان سال از سن آنها هنوز بیماریشان تشخیص داده نشده است و در سنین میانسالی و بزرگسالی جهت درمان به پزشک مراجعه می کنند.

عوارض هیپوسپادیازیس چیست؟

بسته به شدت بیماری هیپوسپادیازیس ممکن است بیماری علائم زیر را داشته باشد

✔️ اگر خروجی ادرار نزدیک نوک آلت باشد اغلب علائمی ندارد.

✔️ ممکن است باعث پخش ادرار هنگام ادرار کردن شود

✔️ هر چه خروجی ادرار در قسمت شکمی تر باشد اعث انحناء آلت می شود.

✔️ از نظر زیبایی آلت تناسلی که در کسانی که مخصوصاً در شرف ازدواج هستند بسیار مهم می باشد.

✔️ اگر نوک مجرا به جلو مقعد باز شود بیمار مجبور می شود در حالت نشسته ادرار کند.

imageskjl

درمان هیپوسپادیازیس

تنها روش درمان هیپوسپادیازیس عمل جراحی ترمیم مجرا می باشد و بهترین زمان عمل جراحی در دوران کودکی و قبل از شروع مدرسه حدود 5 سالگی می باشد. هدف از درمان رساندن و یا نزدیک کردن خروجی ادرار به نوک آلت تناسلی و یا نزدیکی آن می باشد. بسته به شدت هیپوسپادیازیس نوع عمل جراحی فرق می کند.

برای انجام عمل جراحی روز عمل باید فرد در بیمارستان بستری شود و با بیهوشی عمومی عمل ترمیمی مجرا انجام می گردد. در هیپوسپادیازیس هایی که خروجی ادراری در شکم آلت تناسلی و یا نزدیک بیضه ها قرار دارند اغلب کجی آلت یا کوردی همراه هیپوسپادیازیس نیز وجود دارد که همزمان و یا به صورت عمل دو مرحله ای اصلاح می شود.

اگر خروجی ادرار در زیر حشفه یا گلانز باشد عمل راحت تر است. در این حالت پوست آن را برداشته و محل مجرا را به نوک آلت می رسانیم. مانند شکل اگر خروجی ادرار در قسمت شکم و یا نزدیک بیضه ها باشند جراحی سخت تر بوده و باید از پوست ناحیه آلت تناسلی را برداشته و به صورت مجرای ادراری در آورده و به اصطلاح عمل ترمیم مجرا با گرافت پوستی انجام می شود.

imagesmnb

مدت زمان بستری و توصیه های بعد از عمل

حین عمل برای بیمار یک سوند باریک گذاشته می شود که از آن هم برای تخلیه ادرار و عمل درست کردن مجرا روی آن استفاده می شود. به خاطر التهاب شدید محل عمل و راحت تخلیه شدن ادرار این سوند بسته به شدت هیپوسپادیازیس از 3 روز الی یک هفته خارج نمی شود و هر گونه خارج شدن خودبخودی سوند را سریع به دکتر خود اطلاع دهید چرا که خارج شدن سوند باعث عفونت و تشکیل فیستول شده و عمل را خراب می کند.
پانسمان و بانداژ محل عمل به مدت 72 ساعت می باشد که به ترمیم زخم و جلوگیری از آلوده شدن و عفونت محل عمل کمک می کنند.

عوارض هیپوسپادیازیس

شایعترین عارضه عمل ایجاد فیستول یا سوراخ باریک در محل عمل که ادرار از آن خارج می گردد، می باشد. درمان آن بسته به شدت و بزرگی فیستول فرق می کند اگر اندازه فیستول کوچک باشد خودبخود و در عرض 6 ماه بسته خواهد شد. اگر اندازه بزرگ باشد و خودبخود بسته نشود باید با جراحی سرپایی محل فیستول را ببندیم.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.5/5 - (82 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 489 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه. سلام وقتتون بخیر آقای دکتر
    من 22 سالم هست
    مدتهاست مشکل و اذیت دارم میخوام کامل شرح حال بدم،
    حدود 2 سال و نیم پیش من درد بیضه داشتم
    رفتم سونوگرافی شدم نوشته بود هیدروسل جزئی دیده میشود + تورشن و .. نیست + ابعاد سالم + اپیدیدم سمت چپ مختصر بزرگتر از سمت راست است. به من مسکن و ی داروی دیگه دادن و بعد از چند روز خوب شدم. (من به علت وسواسم تمام موارد رو میگم شاید اصلا ربطی نداشته باشه بع مشکلم)
    مشکل اصلیم از 2 سال پیش شروع شد، سوزش و تکرر ادرار داشتم و کمی هم قطره قطره اومدن
    کشت ادرار دادم اوکی بود و سونوگرافی هم شدم حجم پروستات 14 بود، pvr هم 6 سی سی و مابقی موارد اوکی شد. حتی Rug دادم و باز هم هیچ مشکلی نبود از جهت مجرا.
    من به شدت آدم مضطربی هستم آقای دکتر، وحشتناک. به همین دلیل با تعداد زیادی دکتر صحبت کردم. تعدادی داروهایی که خوردم توی اون بازه چند ماهه:
    مترونیدازول + داکسی سایلکین + افلوکساسین + سفیکسیم + تاوانکس با پروترال همگی به شکل طولانی مدت
    نهایتا ی دکتر بهم گفت به دلیل اینکه شبها بیدارت نمیکنه این علائم و ی سری دلایل دیگه بیشتر بخاطر استرسه.
    این علائم تموم شد و کم شد ولی هر چند وقت یکبار به شکل قطره قطره اومدن ادرار میومد سراغم باز.
    آقای دکتر من پارسال رفتم باشگاه بدنسازی و بیضه‌هام باز درد گرفت سونو دادم و هیچ مشکلی نبود (تورشن هیدروسیل اپیدیدیم واریکوسل) همگی رد شد. دکتر گفت بخاطر فشاریه که آوردی و من قطع کردم باشگاه رو و خوب شد.
    باز چند وقت پیش من چون شغلم رو عوض کردم و زیاد مینشستم بیضه هام درد گرفت از اول رفتم همه موارد رو انجام دادم و باز هم اوکی بود و هیچ مشکلی داخل سونو و معاینه نبود، دکتر گفتن زیاد نشین و لباس تنگ نپوش و وسط نشستن پا شو و استراحت کن، رعایت کردم و خوب شد مجددا (بهم گفتن حساس هست بیضه هات و رعایت کن)
    مدتی هست آقای دکتر که من وسواس شدیدی اومده سراغم درباره بیماری ها، هی چک میکنم هموروئید چیه! با اینکه هیچ رابطه با دخولی نداشتم هی میترسم زگیل بزنم(فقط چند بار رابطه اورال داشتم با نامزدم که ایشون هم اولین رابطه شون بوده و باکره هستند اونم آخرین بارش 8 ماه پیشه و اصلا زمان شروع این دردها و .. رابطه ای نداشتم!) مثلا هی میرم پزشک پوست که آلتم رو چک کنه زگیل نزنم در صورتی که پزشک پوست بهم میخنده و میگه چرا میای آخه، یا هی نگران اینم نکنه ی بیماری دارم که نمیدونم. یا میرم پزشک داخلی که چکم کنه یا هی فشار خونم رو چک میکنم که مشکلی نباشه! برای این وسواس چند روزی هست که دارم داروی فلوکسیتین میخورم زیر نظر روان پزشک.
    مشکل اصلی من ibs هست! من وقتهایی که استرس بگیرم شدیدااا نیاز به دفع مدفوع دارم، ممکنه مدفوعم اذیت کنه و تمام علائم ibs رو دارم از جمله اسهال و .. .
    در حال حاضر من همراه با زور زدن برای دفع مدفوعم ترشحی بی رنگ و بی بوی چسبناک دارم که پزشک گوارشم گفتن مشکلی نداره و ترشح وزیکول هست. اول میخوام این رو چک کنم اوکی باشه بعدش هم وقتهایی که ibsم اذیت میکنه علائم ادراری مثل قطره قطره اومدن ادرار همراه با مدفوع رو دارم و این رو هم پزشک گوارشم گفتن اوکیه چون قطعا علائم ادراری داره ibs.
    با توجه به آنتی بیوتیک ها و داروهایی که خوردم و آزمایش هایی که دادم (یک دوره هم یک پزشک گفت چون قطره قطره اومدن دارم تشخیصش مثانه عصبی هست و باید تولترودین بخورم و اونم خوردم) و با توجه به اینکه بصورت کلی علائم ادراریم آزار دهنده نیست مگر وقتی که اسهالم یا مثلا شب نمیخوایم یا مثلا استرس شدید میگیرم، آیا اینها از استرس و ibs و وسواس میاد؟ چون من سوزش ادرار ندارم اصلاً و فقط همون قطره قطره اومدن و بعضی وقتها احساس عدم تخلیه کامل!
    ببخشید وقتتون رو گرفتم ممنونم ازتون آقای دکتر. خیلی لطف میکنید اگر توضیح کامل بدید بهم چون شدیدا وسواس دارم و توضیح شما میتونه خیالم رو راحت کنه.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تمامی مواردی که گفتید جنبه روانی و استرسی دارد . با روانپزشک مطرح کنید . دوره درمانی طولانی دارد
    2. تصویر کاربر نیما یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ممنونم از پاسخ سریع شما آقای دکتر.
      فقط دردهای بیضه هم مشکلی ندارن؟ با توجه به سونوهایی که گفته هیچ مشکلی نبوده.
      بله همونطور که گفتم اکثر این موارد وقت نخوابیدن و استرس و .. به سراغم میاد. حتما چک میکنم با روانپزشک. موفق باشید.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      تمامی این موارد با توجه به بررسی ها انجام شده نرمال است
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر محمدامین یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 439 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکر
    میخاستم بدونم اینا زگیل هستند یانه؟
    عکس بین بیضه و مقعد میباشد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 361 مشاهده پرسش
    سلام من مردی هستم چهل ساله دچار پروستاتیت مزمنم. احساس ماندن ادرار در آلت و گاهی به طور خفیف درد زیر بیضه تا معقد. دکترهایی که مراجعه کرده ام همگی آنتی‌بیوتیک، سلکسیب و تامسولوسین تجویز کرده اند. اخیرا سونوگرافی پروستات و ازمایش ادرار داده ام. اندازه پروستاتم به حجم ۲۸ سی سی و اکوی هتروژن هست. میزان پی اس آ ی بنده ۲.۹۸ است . دکتر در ویریت اخیر بار هم انتی بیوتیک و تامسلوسین تجویز کرده. میخواستم بدونم بعد یک سال که مزمن شده اصلا تاثیر داره انتی بیوتیک و آیا نیاز به نمونه برداری هست؟ یا نوعی بزرگی خوش خیم است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام پروستاتیت مزمن بسیار عود کننده است ۳ ماه باید داروهایی که داده اند استفاده بشه
  • تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 346 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من یه جوون 21 ساله هستم یه 4 سالی هست وارد رابطه نشدم از یک سال یک زائده ای بروی سر التم دقیقا نوک آلت پدیدار شده کنارشم یک برامدگی خاصی مثل تورم هست مثل باد کردن بعضی اوغات خیلی کم رنگ میشه کوچک در حال محو شدن ولی مثلا بعد خو ارضایی خیلی تحریک میشه نه درد داره نه خون ریزی رنگشم تغییر میکنه موق هایی که با فاصله خیلی زیاد خود ارضایی میکنم بسیار کوچک میشه خواهش میکنم اگه میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام مجدد عکس بفرستید اپلود نشده
    2. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      دکتر براتون تو تلگرام فرستادم دوباره میفرستم
    3. تصویر کاربر محمد یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بفرمایید فرستادک
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      مشکل خاصی نیست جای نگرانی نداره برامدگی نوک اگر راحت ادرار میکنید مشکلی نیس
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 352 مشاهده پرسش
    با عرض سلام خدمت آقای دکتر حدودیکسال پیش متوجه یک توده در کیسه بیضه شدم که به بیضه ها نچسبیده و و در وسط دوتا بیضه قرار داشت به دکتر مراجعه کردم و سونو دادم دکتر گفتن چیزی خاصی نیست.یک توده دیگر هم متصل به این توده در سایز کوچکتر هم دارم.درضمن دکتر واریگوسل سطح ۱ هم در بیضه سمت راست هم تشخیص دادن.
    ممنون میشم کمکم کنید
    1. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خطرناکه مشکوک به توده سرطانی هست؟؟؟میتونه مشکل ساز باشه برم؟میشه توضیح بیشتر بدین ممنون
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است ولی به هر حال باید اکسیزیون بشه و از پوست جدا بشه
    3. تصویر کاربر سامان شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ببخشید من هی سوال میکنم چون میترسم از این قضیه واقعا خطرناک نیست؟و اینکه هم اون توده بزرگ باید برداشته شود و هم توده کوچک تر؟بعد برای باروری مشکلی پیش نمی اورد؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      خیر پوستی است مطابق سونوگرافی
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر نازنین شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 281 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر
    من حدود۸ ماه پیش رابطه دهانی داشتم
    تنها با ۱ نفر هم کلا ارتباط داشتم و نهایت ۳ بار
    زائده ای ک در گلو من هست زگیل هست؟
    میشه منو راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام خیر
  • تصویر کاربر علیرضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 379 مشاهده پرسش
    ۳۰ سال سن دارم از کوچکی کجی دیده میشده در خطنه گاه ولی الان خیلی بیشتر شده
    دوتا کجی هست یکی در قسمت پایین و انتحایی و یکی هم در قسمت خطنه گاه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام ، در مورد کجی آلت در صورتی که کمتر از ۳۰ درجه باشد و در رابطه ی جنسی اختلال ایجاد نکند نیاز به جراحی نیست .
  • تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 354 مشاهده پرسش
    سلام وقت بخیر به این آزمایش یه نگاه میندازید لطفا و نظرتونو بگید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      ضایعه خاصی که دیده بشه دارید ؟
    2. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    3. تصویر کاربر زینب شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      بله دوتا ضایعه وجود داره
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      لطفا عکس بفرستید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر رضا شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام بعد از مدت ۵۰ سال ترک کردم و بعد دو ماه بعد از ترک کنترل ادرارندارم اوایل نم میزدم وبی الان کنترل ادرار ندارم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      سلام تولترودین ۱ میلی گرم هر ۱۲ ساعت بخورید سونوگرافی کلیه ها و مجاری و ازمایش ادرار و کشت ادرار انجام بشه
  • تصویر کاربر علی‌ شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 408 مشاهده پرسش
    سلام
    1)طول آلت تناسلی من‌ در حالت‌ خوابیده 5 و قطر آن‌ 10 است‌ آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    2)طول آلت من‌ در حالت‌ نعوظ 10 و قطر آن‌ 12 است آيا کوچکتر إز حالت‌ استاندارد است‌؟
    3)کرم زالو و روغن خراطین برای‌ افزایش‌ طول و قطر مناسب است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول الت مناسب و قادر به انجام رابطه هستید روغن و زالو تاثیری ندارد
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲ اردیبهشت ۲( 3 سال پیش)
      طول آلت تناسلی در نعوظ بین ۹ تا ۱۵ سانت طبیعیه و نیاز به اقدام خاصی ندارد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

جستجو

حالب

+54 مطلب