فتق بیضه چیست و آیا عمل فتق باعث ناباروری می شود؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قطعی ترین روش درمان فتق  هرنی جراحی است که به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان و با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی انجام می شود.

فتق بیضه چیست؟

جدار شکم و کف لگن از نظر آناتومی از لایه های مختلف شامل عضلات و بافت نگه دارنده یا فاسیا تشکیل شده است. در صورتی که این عضلات و فاسیا به علل ژنتیکی و یا فشار بیش از حد شل شود باعث برجسته گی در ناحیه پوست محل می شود که به آن فتق یا هرنی گفته می شود.

فتق چیست و کجا قرار دارد؟

انواع فتق

1- فتق اینگوینال: فتق که در کانال اینگوینال اتفاق می افتد (شایع ترین)

2- فتق فمورال: فتق که در کانال استخوان ران ایجاد می شود

3- Velpeau Hernia:  فتقی که در جلوی رگهای خونی ران اتفاق می افتد (نادر)

4- فتق نافی.

5- فتق برشی.

6- فتق اپی گاستریک.

7- فتق هیاتال.

علل ایجاد کننده فتق کدامند؟

هرنی ممکن است مادرزادی باشد که اغلب پسربچه ها و به علت نقص در سیر نزولی بیضه ها ایجاد می شود که ممکن است همراه با آب در بیضه یا هیدروسل نیز باشد.

علل اکتسابی

به هر علتی فشار داخل شکم بیش از حد بالا رود ممکن است باعث پارگی پریتوان و فاسیا و عضلات و باعث ایجاد هرنی شود. مثلاً بیماری مزمن ریه، سرفه های مزمن، کشیدن سیگار، بزرگی پروستات که برداشتن ناگهانی وسایل تشکیل از مواردی هستند که باعث هرنی می شوند.

در مواردی نیز هرنی به دنبال عمل های جراحی باز شکمی ایجاد می شود که به علت آسیب دیدن عصب عضلات حین جراحی باعث شل شدن عضله و ایجاد هرنی می شود.

محل های شایع فتق

هرنی

محل هرنی همیشه در شکم است که شایعترین محل آنها عبارتند از:

  • فتق دور ناف
  • فتق بیضه و یا بالای آن که فتق اینگوینال نامیده می شود
  • فتق انسزیونال که در محل عمل جراحی قبلی دیده می شود.

علائم فتق بیضه کدامند؟

✔️ اولین علامت برجستگی پوستی محل می باشد که بسته به شدت آن از یک گردو کوچک تا توپ فوتبال متغیر است.


✔️ دومین علامت هرنی درد می باشد: هر درد مزمن در ناحیه کانال اینگوینال ممکن است نشانه از یک هرنی و یا شروع آن باشد. از مشخصات هرنی این است که در حالت ایستاده و با زور زدن برجسته و بزرگتر می شود و در حالت خوابیده از بین می رود که به این حالت sliding می گویند. در مواقعی ممکن است اجزاء روده در داخل کیسه فتق گیر افتاده و بسبب قطع خونرسانی و درد شدیدی در محل فتق ایجاد می کند که با حالت خوابیدن نیز از بین نمی رود.

یادتان باشد این حالت جزء اورژانس های عالم پزشکی است و بیمار هر چه سریعتر باید تحت جراحی قرار بگیرد چرا که در صورت تأخیر باعث سیاه شدن روده ها و عفونت و مرگ بیمار می شود. شایعترین علت هرنی در قسمت تحتانی شکم در سنین بالا: به علت بزرگی پروستات می باشد. به علت بزرگی پروستات بیمار مجبور می شود که از زور زدن جهت خارج کردن ادرار استفاده کند که این زور زدن مزمن ممکن است باعث ایجاد فتق اینگوینال و ناباروری بالای بیضه ها می گردد.

علت پرکاری کلیه

عوارض فتق بیضه

عوارض  شامل موارد زیر است:

  • فشار بر بافت های اطراف. بیشتر فتق های مغبنی اگر با جراحی ترمیم نشوند با گذشت زمان بزرگ می شوند. در مردان ، فتق های بزرگ می توانند به کیسه بیضه گسترش یافته و باعث درد و تورم شوند.
  • فتق حبس شده. اگر محتویات فتق در نقطه ضعف دیواره شکم به دام بیفتد، محتویات آن می تواند روده را مسدود کند و منجر به درد شدید، حالت تهوع، استفراغ و عدم توانایی در اجابت مزاج یا دفع گاز شود.
  • غرق شدن فتق حبس شده می تواند جریان خون در بخشی از روده شما را قطع کند. استرانگولاسیون می تواند منجر به مرگ بافت روده آسیب دیده شود. فتق خفه شده تهدید کننده زندگی است و نیاز به جراحی فوری دارد.

آیا راهی برای جلوگیری از ایجاد فتق وجود دارد؟

در موارد مادرزادی که در بچه ها دیده می شود جلوگیری معنی ندارد و باید هر چه سریعتر درمان جراحی شوند.
در موارد بزرگسالان باید زمینه ایجاد کننده هرنی را درمان کرد که عبارتند از:

✔️ در صورت بیماری مزمن ریوی و سرفه های مزمن باید هر چه سریعتر درمان شوند.


✔️ از مصرف سیگار، قلیان و انواع دخانیات اجتناب شود.


✔️ از برداشتن وسایل سنگین و ناگهانی باید اجتناب کرد.


✔️ چاقی مفرط شکمی می تواند از علل زمینه ساز هرنی باشد که باید درمان گردد.

آیا با بستن فتق بند می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد؟

خیر، قطعی ترین روش درمان فتق عمل جراحی است و استفاده از فتق بند در درمان و جلوگیری تأثیر ندارند.

روش درمان فتق یا هرنی

همانطور که ذکر کردم قطعی ترین روش درمان هرنی جراحی است که به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان و با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی انجام می شود. روش جراحی به صورت باز و یا لاپاراسکوپی امروزه انجام می شود.

برای هرنی های بزرگ که همراه شل شدگی عضلات هستند بهترین روش درمانی عمل جراحی باز است که با برش کوچکی روی محل هرنی پوست و فاسیا باز و ساک هرنی که همان محتوی روده ها می باشد را آزاد و به داخل شکم انتقال داده و کف فتق را با نخ نایلون کاملاً ترمیم می کنیم.

درمان گیاهی باد فتق بیضه

اگر کسی مبتلا به فتق باش ، پیروی از روش های درمانی طبیعی زیر می تواند در تسکین علائم فتق کمک کند:

# ریشه زنجبیل

برای تسکین درد و ناراحتی در معده خود آب زنجبیل غلیظ یا زنجبیل خام مصرف کنید. این کار به طور همزمان سیستم سلامتی شما را تقویت می کند و به درمان فتق کمک می کند.

# کمپرس یخ

هنگامی که از فتق رنج می برید ، ممکن است التهاب و درد در شکم شما وجود داشته باشد. کیسه های یخ در صورت استفاده در ناحیه آسیب دیده باعث انقباض شده و التهاب داخل بدن را کاهش می دهد.

کمپرس یخ

# رژیم غذایی مناسب

از مصرف غذاهای پرادوی ، غذای اسیدی و هضم غذا سخت باید خودداری شود. دلیل اصلی آن این است که این ماده غذایی می تواند پوشش داخلی معده را بیشتر ملتهب کرده و بهبود فتق را دشوارتر کند.

#ورزش

فتق معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که عضلات به اندازه کافی قدرت نگه داشتن اندام را ندارند و برخی تمرینات وجود دارد که فرد می تواند در خانه انجام دهد تا عضلات خود را تقویت کند و از فتق جلوگیری کند. برخی از این ورزش ها عبارتند از: دوچرخه سواری، یوگا، پیاده روی، شنا و …

عوارض بعد از عمل فتق

شایعترین عارضه پس از عمل معمولا درد می باشد که ممکن است چند ماه بعد از عمل ادامه داشته باشد و تدریجاً از بین می رود. عوارض نادر آن آسیب به عروق بیضه ها هنگام جدا کردن هرنی می باشد که نادر است. سوزش و خارش محل نیز از عوارض بعد از عمل بوده که تدریجاً از بین می روند.

توصیه های مهم بعد از عمل چیست؟

  • به مدت 2 ماه از انجام کارهای سنگین و فعالیت های ورزشی و سنگین باید اجتناب کرد.
  • درد بعد از عمل طبیعی بوده و با مصرف مسکن و گرم نگاه داشتن محل عمل تدریجاً از بین خواهد رفت.

نزدیکی بعد از عمل فتق

داشتن مقاربت بعد از عمل هیچ مانعی ندارد. اما بهتر است 4 تا 6 هفته پس از عمل رابطه جنسی نداشته باشید.  ممکن است در کمتر از یک هفته بتوانید فعالیت عادی خود را از جمله رابطه جنسی از سر بگیرید، اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

آیا فتق بیضه خطرناک است؟

فتق وقتی اتفاق می افتد که بافتی مانند بخشی از روده از طریق یک نقطه ضعیف در عضلات شکم بیرون زده باشد. برآمدگی حاصل می تواند دردناک باشد، به ویژه هنگام سرفه، خم شدن یا بلند کردن جسم سنگین. با این حال، بسیاری از فتق ها درد ایجاد نمی کنند.

فتق لزوماً خطرناک نیست. به خودی خود بهبود نمی یابد و می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود. پزشک شما احتمالاً جراحی را برای رفع فتقی که دردناک یا بزرگ شده است، توصیه می کند.

درمتن مثانه بیش فعال

برای فتق به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پروفسور حسین کرمی در زمینه ی درمان و بهبود فتق تجربه ی فراوانی داد. اما لازم به ذکر است که این بیماری درمان دارویی ندارد. در صورت داشتن فتق باید اقدام به جراحی نمایید.
جهت نوبت دهی با شماره تلفن 22642744 تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره ی بیماری فتق

1- آیا عمل فتق بیضه باعث ناباروری میشود؟

این موضوع به ماهیت فتق و ماهیت جراحی بستگی دارد. در بعضی موارد، وازدفرنس ممکن است توسط خود فتق یا با روش جراحی آسیب ببیند و بر جریان اسپرم در هنگام انزال تأثیر بگذارد که می تواند بارداری را برای مردان از طریق مقاربت بسیار دشوارتر کند.

2- آیا فتق در زنان باعث نازایی میشود؟

زنان کمتر از مردان دچار بیماری فتق می شوند و این بیماری به ندرت می تواند باعث نازایی در زنان شود.

3- تاثیر فتق بر نعوظ

در صورت عدم درمان صحیح فتق، احتمال اینکه مردان در سلامت جنسی خود دچار مشکل شوند بسیار بیشتر است. فتق ها می توانند نعوظ و ارگاسم را کاملاً دردناک کنند. هرچه این فتق ها بیشتر پیشرفت کرده و شدیدتر شوند، احتمال بروز مشکلات اختلال عملکرد جنسی در بیمار بیشتر می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.8/5 - (62 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر سامان یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام
    سه سال پیش عمل واریکوسل ببضه چپ رو انجام دادم
    حالا برای بارداری اقدام کردیم که بعد چند ماه ازمایش اسپرموگرام دادم که تصویرش رو ارسال کردم به دکتر مراجعه کردم که دکتر قرص های زیر رو برام نوشت:
    1- تاموکسیفن سیترات ۱۰ روری نصف قرص
    2-ویتامین E 400  روزی یک عدد
    3-ال کارنیتین ۲۵۰ روزی دو عدد
    البته من سرخود مولتی ویتامین(قرص unizink) که شامل روی و‌ و یتامین c و ب کمپلکس هم هست رو روزی یک عدد مصرف کردم
    سوالم اینه اولا چرا حجم منی من کمه؟البته یک بار تو خونه خودم اندازه گرفتم ۱ میلی لیتر بود
    این داروها برای درمان کافین؟
    اگه ن چه دارویی مصرف کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      روی هم رفته قابل قبول است باید یک سال اقدام کنید تامشخص شود
  • تصویر کاربر امین یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    سلام.وقتتون بخیر..من 29سالمه همسرمم39سال،یه دختر 6ساله داریم.برای فرزند دوم 1ساله اقدام کردیم ولی بی نتیجه بوده.همسرم آزمایش دادن اسپرمشون مشکل داشته.3ماه اورتومول خوردن ولی بی نتیجه بوده.جواب آزمایش و سونو همسرم رو هم براتون میفرستم..من هم چکاپ کامل زنان شدم و مشکلی نداشتم..آیا من میتونم طبیعی باردار بشم؟برای بارداری اولم هیچ مشکلی نداشتیم با اولین اقدام باردار شدم..ممنون میشم راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر امین شنبه ۲۰ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      سلام.سوالم بی جواب مونده..ممنون میشم جواب بدید
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      اگر بعد تز یک سال اقدام جواب نگیرید ۶جلسه ای یو ای کنید
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر م یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 268 مشاهده پرسش
    با سلام و عرض ادب؛ آقای دکتر عذرخواهی میکنم که مزاحمتون شدم؛ چند روزی هست یه مشکلی برام پیش اومده خیلی نگرانم کرده اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم. بنده 33 ساله و مجرد هستم. حدود 10 ساله خون داخل ادرارمه(از طریق آزمایش مشخص شد). چند روز پیش به متخصص اورولوژی مراجعه کردم و بیضه هام رو معاینه کرد و گفت واریکوسل داری؛ سونو داپلر برام نوشت ولی تو سونو گفته واریکوسل ندارم؛ سونو کلیه و مثانه دادم همه چی نرمال بود. آزمایش اسپرم برام نوشت که جوابش به صورت زیر بود:
    volume 2
    ph 7.5
    Appearance: white & gray
    concentration 50
    total count 100
    Vitality 89{4d3df0bfcfbccfdd0d9c11ca4adc8bd019da7b887ece29178c1511761a3864ad}
    progressive type A 0
    progressive type B 35{4d3df0bfcfbccfdd0d9c11ca4adc8bd019da7b887ece29178c1511761a3864ad}
    nonprogressive type c 25{4d3df0bfcfbccfdd0d9c11ca4adc8bd019da7b887ece29178c1511761a3864ad} 
    immotile D 40{4d3df0bfcfbccfdd0d9c11ca4adc8bd019da7b887ece29178c1511761a3864ad}
    Morphology normality 3{4d3df0bfcfbccfdd0d9c11ca4adc8bd019da7b887ece29178c1511761a3864ad}
    abnormal 97
    با این تفاسیر عدم تحرک اسپرم مشاهده میشه؛ آقای دکتر علتش چی میتونه باشه؟ آیا راهی برای درمان هست؟با تشکر
    1. تصویر کاربر م جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      با سلام و عرض ادب؛ آقای دکتر عذرخواهی میکنم که مزاحمتون شدم؛ چند روزی هست یه مشکلی برام پیش اومده خیلی نگرانم کرده اگه راهنمایی بفرمایید ممنون میشم. بنده ۳۳ ساله و مجرد هستم. حدود ۱۰ ساله خون داخل ادرارمه(از طریق آزمایش مشخص شد). چند روز پیش به متخصص اورولوژی مراجعه کردم و بیضه هام رو معاینه کرد و گفت واریکوسل گرید ۲ داری؛ سونو داپلر برام نوشت ولی تو سونو گفته واریکوسل ندارم ولی تو بیضه چپ کیست اپیدیدیم مشاهده شد؛ سونو کلیه و مثانه دادم همه چی نرمال بود. آزمایش اسپرم برام نوشت که جوابش به صورت زیر بود:
      volume 2
      ph 7.5
      Appearance: white & gray
      concentration 50
      total count 100
      Vitality 89%
      progressive type A 0
      progressive type B 35%
      nonprogressive type c 25% 
      immotile D 40%
      Morphology normality 3%
      abnormal 97%
      با این تفاسیر عدم تحرک اسپرم مشاهده میشه؛ آقای دکتر علتش چی میتونه باشه؟ علتش خون داخل ادرار میتونه باشه؟ ممکنه سونو اشتباهی واریکوسل رو تشخیص نداده باشه؟ راهی برای درمان عدم تحرک اسپرم هست؟ با تشکر
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      ملاک اقدام به باروری است در کل ازمایش غیر از حرکت Aبقیه نرمال هستند ولذا اگر مجردی درمان نمیخواهد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر alirezaem یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 287 مشاهده پرسش
    سلام من هفت سال ازدواج کردم .به تازگی قصد بچه دار شدن پیدا کردیم این ازمایش اسپرم رو انجام دادم .میخواستم نظرتون رو بابت جواب بدونم .با سپاس
    1. تصویر کاربر alirezaem یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      چرا به سوال جواب نمیدی
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      کیفیت پایین است سونو بیضه کنید بفرستید ببینم
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر م یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 237 مشاهده پرسش
    سلام همسرم درصد حرکت اسپرم و مورفولوژی صفر داره سه بار ای وی اف کردیم که بار سوم جواب مثبت شد ولی ساک حاملگی تشکیل نشد و بعد سه روز از جواب مثبت جنین ها سقط شدن ازمایش جدید درصد شکست دی ان ای 60 بود و دکتر گفت به همین دلیل جنین ها سری های قبل رشد نمیکردن که با دارو به 7 درصد رسید بار چهارم ای وی اف باز هم گفتن نمونه همسرم مورفو و تحرکش صفر بوده و فقط دوتا جنین گرید Aتشکیل شده ایا امیدی هست که این جنین ها بعد انتقال رشد کنن با توجه به درمان شکست اسپرم اصلا ای وی اف ممکنه جواب بده!!! 28 درصد شد 11 و 60 درصد شد 7 با امپول گنال اف و کیوتن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      بله حتما اقدام کنید
  • تصویر کاربر حمید پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 250 مشاهده پرسش
    من 36 ساله هستم و مجرد به دلیل اینکه در سال های گذشته عمل خود ارضایی انجام میدادم و دستگاه گوارشم ضعیف شد و تغذیه مناسبی نداشته و ندارم در حال حاضر مایع منی ام بسیار رقیق شده چگونه باید بفهمم از سلامت جنسی برای ازدواج برخوردار هستم یا خیر؟ و راه درمان چیست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      ازمایش دهید بفرستید ببینم
  • تصویر کاربر Vahid پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 245 مشاهده پرسش
    با سلام من 10 سال ازدواج کردم دو تا بچه دارم دختر و پسر حالا میخام پسر دار بشم تست اسپرم دادم Abnormal..99 میباشد و تعداد اسپرم 20 میلیون میباشه. ممنون میشم راهنمایی کنید که درمان بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      تعیین جنسیت دروغ است
  • تصویر کاربر پوریا یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 283 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر. من عمل واریکوسل 3 سال پیش کردم. قبلش یه آزمایش دادم و سونو گرفتم. تعداد اسپرم 10 میلیون بود. یک ماه پیش آزمایش اسپرم دادم. تعدادش همون 10 تا بود سرعت حرکتش 40 درصد. متاهلم هستم. نمیدونم با این تعداد میتونم بچه دار بشم یا نه. در ضمن بیضه هام کوچیک شده مخصوصا راست که خیلی کوچیک شده. بیضه ی چپم کوچیک شده نه به اندازه ی راستم. نمیدونم اگه راحلی هست لطف کنید بهم بگید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      اگر ازمایش اسپرم خوب است ان مهم نیست
    2. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون. الان عکس آزمایش و واستون بفرستم
    3. تصویر کاربر پوریا پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      Liquefaction 35، total supermarket count 10,abnormal morfology20, motilitiy1hr 40,progressive50,progressive grading 30, non progressive 20,non motilitiy1hr 6o
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      قابل قبول است
    5. تصویر کاربر پوریا جمعه ۱۹ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      آقای دکتر ممنون. من متاهلم الان مدتی یعنی چند ماهی میشه جلوگیری نمیکنیم. 4 ماه میشه. ولی علائم بارداری اصلا نداره خانومم. نمیدونم به خاطر چه است. بی‌بی چک هم استفاده کرده ولی هیچی نشون نمیده. پریود هم میشه. اونم آزمایش داده ولی مشکلی نداشت. گفتم شاید مشکل از من باشه ولی اونم که شما گفتین قابل قبوله. راهی است تعداد اسپرم ها افزایش پیدا کنه.
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      باید یک سال صبر کنید تا مشخص شود
    7. تصویر کاربر پوریا یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      آقای دکتر الان لازم نیست که کاری انجام بدم یعنی دکتر برم‌؟اقای دکتر میشه واضح تر تو ضیح بدید که بعد یکسال چی مشخص می‌شود؟
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۱ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      نه نیاز به اقدام خاصی میست
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
  • تصویر کاربر Es پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر عزیز.من از ازدواج دومم صاحب فرزند نمیشوم از ازدواج اول دو فرزند دارم از سال ٩٦ پیگیر دارو درمان شدم دکتر گفت واریکسل داری که عمل کردم سال ٩٤ هم ازداج دوم کرده ام از پارسال خیلی دارو مصرف کردم ولی تعداد و تحرک اسپرم بالا نمیره بخصوص تحرک که خیلی پایین است دارو هم بیشتر فرتیلاید و پودر پروکسید خورده ام با ال کارنتین و پنتوکسی و ویتامین سی ،و زینک ،با داروهای گیاهی و.،ولی هیچ تاثیری نداره .سنم ٣٨ و سن خانم هم ٤٣ ،خواستم ببینم راهکار نهایی چی پیشنهاد میکنید؟ضمنا بنده ديابت نوع ٢ دارم انسولين ميزنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      بهترین درمان تکرار ۶جلسه ای یو ای وسپس ای وی اف است
  • تصویر کاربر Arambehzad پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 273 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر وقتتون بخیر .
    دکتر من الان حدود شش سال هست که ازدواج کردم و بچه دار نشدم البته صد در صد مطمئنم که مشکل از بنده هست به همین خاطر این موضوع رو هم از خانمم پنهان کردم . تا اینکه از طرف خانواده بابت فرزند بهم فشار اومد . رفتم یه آزمایش اسپرم دادم و نتیجه آزواسپرم بود . البته اگه بخواین می توانم جواب آزمایش رو عکس بگیرم و بفرستم .
    ناگفته نماند دکتر من در سن هفده سالگی هنوز بالغ نشده بودم تا اینکه به پزشک متخصص غدد نزد آقای دکتر حسن نبوی مراجعه کردم . ایشون فرمودن که مشکل بلوغ بنده حل میشه اما احتمال داره که هیچ وقت بچه دار نشه و از اون موقع تا به الان من از آمپول های تستسرون و که گاهی ویتامین d3 تزریق می کنم . وگفتن که سایز بیضه های من بسیار کوچک هست . متاسفانه بنده به‌خاطر ترس از دست دادن همسر حتی به ایشون نگفتم که من همچین مشکلی دارم . و موضوع رو از ایشون مخفی کردم . و امتحان هم کردم که اگه تا مدتی مشخص تستسرون رو تزریق نکنم حتی میل جنسی هم ندارم .
    و این چند ساله بابت نابسامانی اوضاع مالی هیچ اقدامی نکردم .
    آقای دکتر از شما تقاضامندم که راهنمای بکنید . آیا امید در بهبودی بنده و باروری من هست، یا اینکه پیگیری مسله تلف کردن وقت و هزینه هست .
    ممنون میشم که پاسخ بنده رو بدین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      ازمایش اسپرم صفر است باید ای وی اف کنید
    2. تصویر کاربر Arambehzad دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      Avf یعنی چه دکتر
    3. تصویر کاربر Arambehzad دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      خوب این لقاح حتما با اسپرم نفر دیگه ای صورت میگیره درسته
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      يعني تزريق ازمايشگاهي
    5. تصویر کاربر Arambehzad دوشنبه ۱۵ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      دکتر شرمنده . میشه دقیق تر و واضح تر بفرمایید .
      ایا اسپرم تزریقی برای بنده هست یا کس دیگه ای
      کلا امید در بهبود وضعیت بنده برای بچه دار شده هست . یا اینکه بارداری همسرم توسط اسپرم کس دیگه ای صورت میگیره
    6. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      نه با اسپرم خودتان
    7. تصویر کاربر Arambehzad پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      ممنونم دکتر فقط ایا با این جواب آزمایش ایا من میتونم بچه دار بشم و اینکه هزینه این ای وی اف چند هست و باید از چه طریقی اقدام کنم
    8. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۸ مهر ۹۸( 5 سال پیش)
      امید ورا باش
    9. نمایش سایر 7 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر مهدي جمعه ۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 309 مشاهده پرسش
    سلام
    من زياد خود ارضايي داشتم جندوقته ترك كردم حالا بيضه سمت جبم يكم ورم داره همراه بادردحدود2 ساعت بعدش ورمش ميره به حالت اول بر ميكرده
    لطفأ راهنمايي كنيد مشكلش جيه بايد جيكار كنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ شهریور ۹۳( 1 دهه پیش)
      سونوگرافی بکنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۷ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 329 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر.بنده بیضه سمت چپم کمی پاینتر از بیضه سمت راستم هست و موقع نزدیکی بیضه ها ب بالا یعنی داخل شکمم میره ایا مشکل خاصی دارم؟؟؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      موردی نیست نگران نباش
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 392 مشاهده پرسش
    با سلام حضور حضرت عالی
    من وقتی تحریک طولانی مدت میشم دچار درد زیادی در ناحیه بیضه میشم و با استراحت این درد از بین میره.
    لطفا منو راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 1 دهه پیش)
      کاملا طبیعی است
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 371 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید ،
    بنده حدودا یک الی دو سال پیش واریکوسل گرید 1 یا 2 داشتم و در مشهد عمل شدم ، بعد از درد طبیعی عمل ، درد خفیفی در ناحیه بیضه داشتم که دکتر گفت طبیعی است . تقریبا 10 روز بعد از عمل جای بخیه عمل چرک کرد و با تجویز دارو توسط دکتر دیگر در تهران و شست شو و مراقبت خوب شد ، (در ضمن بنده تقریبا 1 ماه بعد از عمل سکس سالم داشتم ) بعد از چندین ماه درد خفیف بیشتر شد و به دکتر دیگری در تهران ( محل زندگیم ) مراجعه کردم و با چندین عکس رنگی و خاص از بیضه و تست اسپرم گفتن که مشکلی نیست . در حال حاضر با گذشت تقریبا دو سال هنوز درد در بیضه دارم و شدیدتر شده ، سوال من این است که به نظر شما این درد جدی است یا رفع میشود ؟ ( در نظر داشته باشید که همه دکترها و پرستارهایی که در تهران مراجعه کردم جای بخیه این عمل را دیدند گفتند که این عمل را چه کسی انجام داده و اصلا به نظر برش و بخیه خوبی انجام نشده ، به نظر خودم هم نسبتا عملی بد انجام شده چون همه میگفتند چند روز اول درد داری و بعد خوب میشی ولی من تا نزدیکه یک ماه درد تقریبا شدید داشتم ) لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      درد با عمل درست نمیشود
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 1 دهه پیش)
      چه راه حلی را پیشنهاد میکنید ؟ ممنون
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 518 مشاهده پرسش
    با سلام.من پسری 28 ساله هستم ومتاهل.حدود دو سال پیش در بیضه های خودم چند برجستگی احساس کردم.به متخصص مراجعه کردم .ایشون بعد از معاینه سونوگرافی برای من تجویز کردن.جواب سونو به این شرح:یک کیست در هد اپیدیدیم سمت راست به اندازه 5 میلی متر که احتمالا از منشا تونیکا باشد ویک کیست در هد اپیدیدیم سمت چپ به اندازه 3 میلی متر.با ذکر این اوصاف چند سوال داشتم.1)میشه درباره ماهیت این کیستها یکم توضیح بدین و اینکه ایا احتمال داره این کیست ها در اینده سرطانی بشه؟2)ایا لازم هر شش ماه یکبار ازمایش و سونو انجام بدم واینکه لازم تحت نظر پزشک باشم؟3)ایا لازمه به پزشک متخصص دیگه ای مراجعه کنم؟اقای دکتر ایا لازم نگران وجود این کیست ها باشم یا خیر؟ایا لازمه دارویی مصرف کنم؟خواهش میکنم یکم توضیح بدین. خیلی میترسم.ممنون اقای دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      این کیست نیاز به درمان ندارد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب