جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فتق بیضه چیست و آیا عمل فتق باعث ناباروری می شود؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قطعی ترین روش درمان فتق  هرنی جراحی است که به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان و با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی انجام می شود.

فتق بیضه چیست؟

جدار شکم و کف لگن از نظر آناتومی از لایه های مختلف شامل عضلات و بافت نگه دارنده یا فاسیا تشکیل شده است. در صورتی که این عضلات و فاسیا به علل ژنتیکی و یا فشار بیش از حد شل شود باعث برجسته گی در ناحیه پوست محل می شود که به آن فتق یا هرنی گفته می شود.

فتق چیست و کجا قرار دارد؟

انواع فتق

1- فتق اینگوینال: فتق که در کانال اینگوینال اتفاق می افتد (شایع ترین)

2- فتق فمورال: فتق که در کانال استخوان ران ایجاد می شود

3- Velpeau Hernia:  فتقی که در جلوی رگهای خونی ران اتفاق می افتد (نادر)

4- فتق نافی.

5- فتق برشی.

6- فتق اپی گاستریک.

7- فتق هیاتال.

علل ایجاد کننده فتق کدامند؟

هرنی ممکن است مادرزادی باشد که اغلب پسربچه ها و به علت نقص در سیر نزولی بیضه ها ایجاد می شود که ممکن است همراه با آب در بیضه یا هیدروسل نیز باشد.

علل اکتسابی

به هر علتی فشار داخل شکم بیش از حد بالا رود ممکن است باعث پارگی پریتوان و فاسیا و عضلات و باعث ایجاد هرنی شود. مثلاً بیماری مزمن ریه، سرفه های مزمن، کشیدن سیگار، بزرگی پروستات که برداشتن ناگهانی وسایل تشکیل از مواردی هستند که باعث هرنی می شوند.

در مواردی نیز هرنی به دنبال عمل های جراحی باز شکمی ایجاد می شود که به علت آسیب دیدن عصب عضلات حین جراحی باعث شل شدن عضله و ایجاد هرنی می شود.

محل های شایع فتق

هرنی

محل هرنی همیشه در شکم است که شایعترین محل آنها عبارتند از:

  • فتق دور ناف
  • فتق بیضه و یا بالای آن که فتق اینگوینال نامیده می شود
  • فتق انسزیونال که در محل عمل جراحی قبلی دیده می شود.

علائم فتق بیضه کدامند؟

✔️ اولین علامت برجستگی پوستی محل می باشد که بسته به شدت آن از یک گردو کوچک تا توپ فوتبال متغیر است.


✔️ دومین علامت هرنی درد می باشد: هر درد مزمن در ناحیه کانال اینگوینال ممکن است نشانه از یک هرنی و یا شروع آن باشد. از مشخصات هرنی این است که در حالت ایستاده و با زور زدن برجسته و بزرگتر می شود و در حالت خوابیده از بین می رود که به این حالت sliding می گویند. در مواقعی ممکن است اجزاء روده در داخل کیسه فتق گیر افتاده و بسبب قطع خونرسانی و درد شدیدی در محل فتق ایجاد می کند که با حالت خوابیدن نیز از بین نمی رود.

یادتان باشد این حالت جزء اورژانس های عالم پزشکی است و بیمار هر چه سریعتر باید تحت جراحی قرار بگیرد چرا که در صورت تأخیر باعث سیاه شدن روده ها و عفونت و مرگ بیمار می شود. شایعترین علت هرنی در قسمت تحتانی شکم در سنین بالا: به علت بزرگی پروستات می باشد. به علت بزرگی پروستات بیمار مجبور می شود که از زور زدن جهت خارج کردن ادرار استفاده کند که این زور زدن مزمن ممکن است باعث ایجاد فتق اینگوینال و ناباروری بالای بیضه ها می گردد.

علت پرکاری کلیه

عوارض فتق بیضه

عوارض  شامل موارد زیر است:

  • فشار بر بافت های اطراف. بیشتر فتق های مغبنی اگر با جراحی ترمیم نشوند با گذشت زمان بزرگ می شوند. در مردان ، فتق های بزرگ می توانند به کیسه بیضه گسترش یافته و باعث درد و تورم شوند.
  • فتق حبس شده. اگر محتویات فتق در نقطه ضعف دیواره شکم به دام بیفتد، محتویات آن می تواند روده را مسدود کند و منجر به درد شدید، حالت تهوع، استفراغ و عدم توانایی در اجابت مزاج یا دفع گاز شود.
  • غرق شدن فتق حبس شده می تواند جریان خون در بخشی از روده شما را قطع کند. استرانگولاسیون می تواند منجر به مرگ بافت روده آسیب دیده شود. فتق خفه شده تهدید کننده زندگی است و نیاز به جراحی فوری دارد.

آیا راهی برای جلوگیری از ایجاد فتق وجود دارد؟

در موارد مادرزادی که در بچه ها دیده می شود جلوگیری معنی ندارد و باید هر چه سریعتر درمان جراحی شوند.
در موارد بزرگسالان باید زمینه ایجاد کننده هرنی را درمان کرد که عبارتند از:

✔️ در صورت بیماری مزمن ریوی و سرفه های مزمن باید هر چه سریعتر درمان شوند.


✔️ از مصرف سیگار، قلیان و انواع دخانیات اجتناب شود.


✔️ از برداشتن وسایل سنگین و ناگهانی باید اجتناب کرد.


✔️ چاقی مفرط شکمی می تواند از علل زمینه ساز هرنی باشد که باید درمان گردد.

آیا با بستن فتق بند می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد؟

خیر، قطعی ترین روش درمان فتق عمل جراحی است و استفاده از فتق بند در درمان و جلوگیری تأثیر ندارند.

روش درمان فتق یا هرنی

همانطور که ذکر کردم قطعی ترین روش درمان هرنی جراحی است که به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان و با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی انجام می شود. روش جراحی به صورت باز و یا لاپاراسکوپی امروزه انجام می شود.

برای هرنی های بزرگ که همراه شل شدگی عضلات هستند بهترین روش درمانی عمل جراحی باز است که با برش کوچکی روی محل هرنی پوست و فاسیا باز و ساک هرنی که همان محتوی روده ها می باشد را آزاد و به داخل شکم انتقال داده و کف فتق را با نخ نایلون کاملاً ترمیم می کنیم.

درمان گیاهی باد فتق بیضه

اگر کسی مبتلا به فتق باش ، پیروی از روش های درمانی طبیعی زیر می تواند در تسکین علائم فتق کمک کند:

# ریشه زنجبیل

برای تسکین درد و ناراحتی در معده خود آب زنجبیل غلیظ یا زنجبیل خام مصرف کنید. این کار به طور همزمان سیستم سلامتی شما را تقویت می کند و به درمان فتق کمک می کند.

# کمپرس یخ

هنگامی که از فتق رنج می برید ، ممکن است التهاب و درد در شکم شما وجود داشته باشد. کیسه های یخ در صورت استفاده در ناحیه آسیب دیده باعث انقباض شده و التهاب داخل بدن را کاهش می دهد.

کمپرس یخ

# رژیم غذایی مناسب

از مصرف غذاهای پرادوی ، غذای اسیدی و هضم غذا سخت باید خودداری شود. دلیل اصلی آن این است که این ماده غذایی می تواند پوشش داخلی معده را بیشتر ملتهب کرده و بهبود فتق را دشوارتر کند.

#ورزش

فتق معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که عضلات به اندازه کافی قدرت نگه داشتن اندام را ندارند و برخی تمرینات وجود دارد که فرد می تواند در خانه انجام دهد تا عضلات خود را تقویت کند و از فتق جلوگیری کند. برخی از این ورزش ها عبارتند از: دوچرخه سواری، یوگا، پیاده روی، شنا و …

عوارض بعد از عمل فتق

شایعترین عارضه پس از عمل معمولا درد می باشد که ممکن است چند ماه بعد از عمل ادامه داشته باشد و تدریجاً از بین می رود. عوارض نادر آن آسیب به عروق بیضه ها هنگام جدا کردن هرنی می باشد که نادر است. سوزش و خارش محل نیز از عوارض بعد از عمل بوده که تدریجاً از بین می روند.

توصیه های مهم بعد از عمل چیست؟

  • به مدت 2 ماه از انجام کارهای سنگین و فعالیت های ورزشی و سنگین باید اجتناب کرد.
  • درد بعد از عمل طبیعی بوده و با مصرف مسکن و گرم نگاه داشتن محل عمل تدریجاً از بین خواهد رفت.

نزديكي بعد از عمل فتق

داشتن مقاربت بعد از عمل هیچ مانعی ندارد. اما بهتر است 4 تا 6 هفته پس از عمل رابطه جنسی نداشته باشید.  ممکن است در کمتر از یک هفته بتوانید فعالیت عادی خود را از جمله رابطه جنسی از سر بگیرید، اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

آیا فتق بیضه خطرناک است؟

فتق وقتی اتفاق می افتد که بافتی مانند بخشی از روده از طریق یک نقطه ضعیف در عضلات شکم بیرون زده باشد. برآمدگی حاصل می تواند دردناک باشد، به ویژه هنگام سرفه، خم شدن یا بلند کردن جسم سنگین. با این حال، بسیاری از فتق ها درد ایجاد نمی کنند.

فتق لزوماً خطرناک نیست. به خودی خود بهبود نمی یابد و می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود. پزشک شما احتمالاً جراحی را برای رفع فتقی که دردناک یا بزرگ شده است، توصیه می کند.

درمتن مثانه بیش فعال

برای فتق به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پروفسور حسین کرمی در زمینه ی درمان و بهبود فتق تجربه ی فراوانی داد. اما لازم به ذکر است که این بیماری درمان دارویی ندارد. در صورت داشتن فتق باید اقدام به جراحی نمایید.
جهت نوبت دهی با شماره تلفن 22642744 تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره ی بیماری فتق

1- آیا عمل فتق بیضه باعث ناباروری میشود؟

این موضوع به ماهیت فتق و ماهیت جراحی بستگی دارد. در بعضی موارد، وازدفرنس ممکن است توسط خود فتق یا با روش جراحی آسیب ببیند و بر جریان اسپرم در هنگام انزال تأثیر بگذارد که می تواند بارداری را برای مردان از طریق مقاربت بسیار دشوارتر کند.

2- آیا فتق در زنان باعث نازایی میشود؟

زنان کمتر از مردان دچار بیماری فتق می شوند و این بیماری به ندرت می تواند باعث نازایی در زنان شود.

3- تاثیر فتق بر نعوظ

در صورت عدم درمان صحیح فتق، احتمال اینکه مردان در سلامت جنسی خود دچار مشکل شوند بسیار بیشتر است. فتق ها می توانند نعوظ و ارگاسم را کاملاً دردناک کنند. هرچه این فتق ها بیشتر پیشرفت کرده و شدیدتر شوند، احتمال بروز مشکلات اختلال عملکرد جنسی در بیمار بیشتر می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.9/5 - (56 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 263 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید من 33 سال دارم و سال قبل پس از اینکه یک سال نتونستیم بچه دار بشیم آذرماه 98 ازمایش دادیم، من ازمایش اسپرم دادم و کاملا نرمال بودم. بعد بهمن ماه من بیوپسی کلیه کردم و 3ماه قرص اندوکسان مصرف کردم تا 10 خردادماه امسال. 20تیرماه مجدد ازمایش اسپرم دادم که میزان اسپرمم صفر بوده و گفتن به دلیل مصرف این قرص بوده(البته کورتون هم مصرف میکنم). میخواستم بدونم راهی برای من وجود داره مراجعه کنم خدمتتون؟ حالا با هریک از روش های درمان ناباروری، چون دکتر زنان رفتیم گفتن بعد از 6ماه از پایان مصرف اندوکسان مجددا ازمایش اسپرم بدید که فعلا 4ماه شده حدودا. آزمایشات قبلی رو به پیوست ارسال کردم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام آزمایش اسپرم رو تکرار کنید و جواب بیوپسی را بفرستید
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 248 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خسته نباشید.من نزدیکه ۲۷ سالمه پارسال اقدام به بچه دار شدن کردیم ماه دوم همسرم باردار شد و در سه ماهگی سونو گرافی دادگفتن قلبش تشکیل شده ضربان میزنه فقط ساک حاملگی کوچک تر از حد نرماله و بچه بعد یک هفته سقط شد.الانم ازمایش اسپرم دادم دکتر گفت تحرک اسپرمم کمه به خاطر همینه که بچه سقط میشه خواستم ببینم ایا مشکل از حرکت اسپرمه که بچه سقط شده؟؟سونو دادم واریکوسل خفیف ام داشتم گفتن گرید ۱ خیلی خفیفه.
    ممنون میشم توضیح خوبی بهم بدین اخه خیلی نگرانم منو همسرم نگرانیم که هیچ وقت صاحب فرزند نشیم
    عکس های ازمایشم میفرستم خدمتتون .تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      حرکت اسپرم ها تون کمی ضعیفه ، البته با یک بار ازمایش اسپرم نمیشه قضاوت کرد و باید تکرار شه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      یک سال تلاش کنید برای بارداری
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      علت سقط این نبوده
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر کورش جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 228 مشاهده پرسش
    باسلام، جواب ازمایش اسپرم به فایل پیوست به حضورتان ارسال گردید. لازم به ذکر است که جواب ازمایش واریکسل بنده منفی بوده و کاملا سالم بوده.

    ممنونم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ازمایش را تکرار کنید در یک مرکز معتبر. سونوگرافی در یک مرکز معتبر انجام شود. پودر آندروفرتی هر ۱۲ ساعت
  • تصویر کاربر علی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 225 مشاهده پرسش
    با سلام
    جناب دکتر بنده وارکوسل گرید 1 دارم پس از انجام سونوگرافی و عکس رنگی هیچگونه عارضه خاصی دیده نشد هیدروسل در بیضه ها وجود نداشت اندازه بیضه طبیعی و... و دکتر سونوگرافی فرمودن هیچ مسئله خاصی نداری ولی خیلی خفیف هست ولی متاسفانه بعد از 4ماه جهت بارداری نتیجه ای حاصل نشد و خانم بنده پس از چکاپ هیچ نوع موردی نداشت و قرار شد بنده بررسی کنم.چون ادم استرسی و وسواسی هستم همیشه شب قبل از ازمایش اسپرم دچار بیخوابی میشوم و ازمایش مطلوبی نمیتونم بدم. منظورم این هست با توجه به شرایط آزمایش اسپرم به صورت مصنوعی بنده حداقل دارای 20% خطا میباشم و هیچ کاری نمیتونم انجام بدم درحال حاضر میخواستم ببینم با توجه به آزمایش بنده آیا امکان افزایش حرکت اسپرم بدون عمل میباشد یاخیر؟
    با تشکر
    1. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      جواب آزمایش
    2. تصویر کاربر علی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      با سلام
      جواب آزمایش
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام یک سال فرصت بدهید و منظم رابطه داشته باشید جهت بارداری. اگر بعد از یک سال نتیجه نگرفتین ازمایش اسپرم مجددبدهید. ازمایش شما خوب است نگران نباشید و به تلاشتون ادامه بدین
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر زهرا چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 239 مشاهده پرسش
    سلام دکتر همسر من ۲ سال پیش واریکوسل عمل کردن قبل از عمل نتیجه ازمایش فقط ۲۰۰ هزارتا اسپرم بود و مورفولوژی زیر یک درصدبهمون گفتن غیر ممکنه باردار بشیم اونم طبیعی اما ۴۰ روز بعد از عملشون من متوجه شدم باردارم اما پسرم موقع به دنیا اومدن متاسفانه بخاطر کمبود اکسیژن هایپوکسی شد و بعد از ۲۷ روز فوت کرد الان حدود ۱۰ ماهه که مجدد برای بارداری اقدام کردیم مجددا همسرم ازمایش دادن که باز هم دکترا نظرشون به آی وی اف بود و گفتن بارداری طبیعی غیر ممکنه جواب ازمایش رو براتون به پیوست ارسال میکنم داروهم مصرف میکنن همسرم ال کارنیتین و سوزین و ویتامین e و سلنیوم و اسید فولیک الان دوماهه مصرف کرده داروهارو و برای بک ماه دیگه دارو داره بنظر شما با دارو قابل حل هست این مسئله یا واقعا باید آی وی اف کنیم خودمم کاملا بررسی شدم و مشکلی نداشتم
    1. تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      نمیدونسم عکس ثبت شده یانه یک بار دیگه ارسالش کردم
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام اگر به مدت یک سال تلاشتون نتیجه نداد ، ابتدا جهت iui اقدام کنید اگر نشد ivf
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      از پودر آندروفرتی هر ۱۲ ساعت استفاده کنن
    4. تصویر کاربر زهرا سه شنبه ۸ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام دکتر بله ممنون ازتون درضمن یک مدت بهش کپسول فرتید اید میدادم که نتیجه نداد و بعد از اون جوشونده خرنوب که اون هم نتیجه ای نداشت
      ازنظر شما با این دارو ها و پودری که گفتید امکان باروری به طور طبیعی هست؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      امکان باروری هست ، ولی احتمالش کمتر از فرد عادیه. ولی با روش های کمک باروری میشه باردار شد. مخصوصا با ivf حتما میشه
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر رفیعی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 219 مشاهده پرسش
    حرکت ضعیف اسپرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجددا عکس را ارسال کنید تا بررسی کنم و پاسخ دهم
    2. تصویر کاربر رفیعی پنجشنبه ۱۰ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      داخل تلگرام ارسال کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      همینجا ارسال کنید
    4. تصویر کاربر رفیعی جمعه ۱۱ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ارسال کردم
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۲ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      به میزان خیلی کمی سرعت اسپرم کاهش یافته ولی با این ازمایش مشکلی جهت بارداری نخواهد بود. نگران نباشید. اگر بعد از یک سال باردار نشدید سونوگرافی کنید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر باسط دوشنبه ۷ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 230 مشاهده پرسش
    مشکل اصلی ناباروری هست لطفاً آزمایشات رو بررسی نمایید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام عکس باز نمیشود لطفا مجدد ارسال کنید ببینم
    2. تصویر کاربر باسط دوشنبه ۷ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ۴ تا عکس هستن
    3. تصویر کاربر باسط دوشنبه ۷ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      ارسال کردم
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۷ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام کمی سرعت اسپرم کم است. سونوگرافی جهت واریکوسل انجام شود. یک سال جهت بارداری فرصت دهید
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 182 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من ۶ساله ازدواج کردم وبچه دار نشدم وسال اول که ازمایش دادم ازمایشم ۵۰ ملیون بود و دکتر گفت باید واریکوسل عمل بکنی وعمل کردم وعمل خوب بود وبهتر شدم ولی تعداد بالا وپایین میشود وتا این که سال ۹۵ ivfکردم و۹تا جنین تشکیل شد وسه تا انتقال دادم ولی نتیجه نگرفتیم ومدتی خودم دارویه ویتامین خوردم تا اینکه اسپرمم از سه ملیون به هفت ملیون وبعدبه ده و به هفتاد ملیون رسید ولی حرکت وشکل انها خوب نیست میخواستم بدونم چه راهی برایه بهتر شدن شکل وحرکت وجود دارد وبا این ازمایش من میتونم iuiانجام بدم یا اینکه خودم به طور طبیعی بچه دار میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۹ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام احتمال بارداری طبیعی هست ولی کمه. از پودر آندروفرتی استفاده کنید و ivf گزینه مناسبی است
  • تصویر کاربر آرابو یکشنبه ۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 189 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت شما آزمايش اسپرم بنده رو تفسير ميكنيد ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      شکل و حرکت اسپرم ها مختل است. آزمایش را در یک مرکز نعتبر تکرار کنید و سونوگرافی از جهت واریکوسل انجام شود
  • تصویر کاربر علی یکشنبه ۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش) تعداد بازدید: 193 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر بنده آزمایش آنالیز اسپرم رو بنا به درخواست دکتر همسرم دو بار انجام دادم که بار اول تعداد اسپرم 1.36 و بار دوم که بعد از سه روز انجام دادم 1.04 بود که گفتن تعداد اسپرم کمه و بنده به دکتر اورولوژی مردان مراجعه مردم و ایشان دو نوع قرص به من دادند و گفتند بعد یک ماه دوباره آزمایش را تکرار کنم و برم پیششون.دکتر زنان بار اول با دیدن آزمایش اسپرم عمل ivf رو پیشنهاد داد.ایا راهی برای افزایش تعداد اسپرم هست . و اینکه ما در خانواده نه سابقه داریم و نه ضربه ای بهم وارد شده و همچنین دکتر معاینه کرد و گفت اندازه بیضه خانم خوبه.ازمایش رو براتون میفرستم.ممنون لطفا راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۶ مهر ۹۹( 3 سال پیش)
      سلام یک سال برای بارداری تلاش کنید. اگر نشد iui انجام دهید
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 322 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید ،
    بنده حدودا یک الی دو سال پیش واریکوسل گرید 1 یا 2 داشتم و در مشهد عمل شدم ، بعد از درد طبیعی عمل ، درد خفیفی در ناحیه بیضه داشتم که دکتر گفت طبیعی است . تقریبا 10 روز بعد از عمل جای بخیه عمل چرک کرد و با تجویز دارو توسط دکتر دیگر در تهران و شست شو و مراقبت خوب شد ، (در ضمن بنده تقریبا 1 ماه بعد از عمل سکس سالم داشتم ) بعد از چندین ماه درد خفیف بیشتر شد و به دکتر دیگری در تهران ( محل زندگیم ) مراجعه کردم و با چندین عکس رنگی و خاص از بیضه و تست اسپرم گفتن که مشکلی نیست . در حال حاضر با گذشت تقریبا دو سال هنوز درد در بیضه دارم و شدیدتر شده ، سوال من این است که به نظر شما این درد جدی است یا رفع میشود ؟ ( در نظر داشته باشید که همه دکترها و پرستارهایی که در تهران مراجعه کردم جای بخیه این عمل را دیدند گفتند که این عمل را چه کسی انجام داده و اصلا به نظر برش و بخیه خوبی انجام نشده ، به نظر خودم هم نسبتا عملی بد انجام شده چون همه میگفتند چند روز اول درد داری و بعد خوب میشی ولی من تا نزدیکه یک ماه درد تقریبا شدید داشتم ) لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      درد با عمل درست نمیشود
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      چه راه حلی را پیشنهاد میکنید ؟ ممنون
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 448 مشاهده پرسش
    با سلام.من پسری 28 ساله هستم ومتاهل.حدود دو سال پیش در بیضه های خودم چند برجستگی احساس کردم.به متخصص مراجعه کردم .ایشون بعد از معاینه سونوگرافی برای من تجویز کردن.جواب سونو به این شرح:یک کیست در هد اپیدیدیم سمت راست به اندازه 5 میلی متر که احتمالا از منشا تونیکا باشد ویک کیست در هد اپیدیدیم سمت چپ به اندازه 3 میلی متر.با ذکر این اوصاف چند سوال داشتم.1)میشه درباره ماهیت این کیستها یکم توضیح بدین و اینکه ایا احتمال داره این کیست ها در اینده سرطانی بشه؟2)ایا لازم هر شش ماه یکبار ازمایش و سونو انجام بدم واینکه لازم تحت نظر پزشک باشم؟3)ایا لازمه به پزشک متخصص دیگه ای مراجعه کنم؟اقای دکتر ایا لازم نگران وجود این کیست ها باشم یا خیر؟ایا لازمه دارویی مصرف کنم؟خواهش میکنم یکم توضیح بدین. خیلی میترسم.ممنون اقای دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 9 سال پیش)
      این کیست نیاز به درمان ندارد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب