جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فتق بیضه چیست و آیا عمل فتق باعث ناباروری می شود؟

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

قطعی ترین روش درمان فتق  هرنی جراحی است که به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان و با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی انجام می شود.

فتق بیضه چیست؟

جدار شکم و کف لگن از نظر آناتومی از لایه های مختلف شامل عضلات و بافت نگه دارنده یا فاسیا تشکیل شده است. در صورتی که این عضلات و فاسیا به علل ژنتیکی و یا فشار بیش از حد شل شود باعث برجسته گی در ناحیه پوست محل می شود که به آن فتق یا هرنی گفته می شود.

فتق چیست و کجا قرار دارد؟

انواع فتق

1- فتق اینگوینال: فتق که در کانال اینگوینال اتفاق می افتد (شایع ترین)

2- فتق فمورال: فتق که در کانال استخوان ران ایجاد می شود

3- Velpeau Hernia:  فتقی که در جلوی رگهای خونی ران اتفاق می افتد (نادر)

4- فتق نافی.

5- فتق برشی.

6- فتق اپی گاستریک.

7- فتق هیاتال.

علل ایجاد کننده فتق کدامند؟

هرنی ممکن است مادرزادی باشد که اغلب پسربچه ها و به علت نقص در سیر نزولی بیضه ها ایجاد می شود که ممکن است همراه با آب در بیضه یا هیدروسل نیز باشد.

علل اکتسابی

به هر علتی فشار داخل شکم بیش از حد بالا رود ممکن است باعث پارگی پریتوان و فاسیا و عضلات و باعث ایجاد هرنی شود. مثلاً بیماری مزمن ریه، سرفه های مزمن، کشیدن سیگار، بزرگی پروستات که برداشتن ناگهانی وسایل تشکیل از مواردی هستند که باعث هرنی می شوند.

در مواردی نیز هرنی به دنبال عمل های جراحی باز شکمی ایجاد می شود که به علت آسیب دیدن عصب عضلات حین جراحی باعث شل شدن عضله و ایجاد هرنی می شود.

محل های شایع فتق

هرنی

محل هرنی همیشه در شکم است که شایعترین محل آنها عبارتند از:

  • فتق دور ناف
  • فتق بیضه و یا بالای آن که فتق اینگوینال نامیده می شود
  • فتق انسزیونال که در محل عمل جراحی قبلی دیده می شود.

علائم فتق بیضه کدامند؟

✔️ اولین علامت برجستگی پوستی محل می باشد که بسته به شدت آن از یک گردو کوچک تا توپ فوتبال متغیر است.


✔️ دومین علامت هرنی درد می باشد: هر درد مزمن در ناحیه کانال اینگوینال ممکن است نشانه از یک هرنی و یا شروع آن باشد. از مشخصات هرنی این است که در حالت ایستاده و با زور زدن برجسته و بزرگتر می شود و در حالت خوابیده از بین می رود که به این حالت sliding می گویند. در مواقعی ممکن است اجزاء روده در داخل کیسه فتق گیر افتاده و بسبب قطع خونرسانی و درد شدیدی در محل فتق ایجاد می کند که با حالت خوابیدن نیز از بین نمی رود.

یادتان باشد این حالت جزء اورژانس های عالم پزشکی است و بیمار هر چه سریعتر باید تحت جراحی قرار بگیرد چرا که در صورت تأخیر باعث سیاه شدن روده ها و عفونت و مرگ بیمار می شود. شایعترین علت هرنی در قسمت تحتانی شکم در سنین بالا: به علت بزرگی پروستات می باشد. به علت بزرگی پروستات بیمار مجبور می شود که از زور زدن جهت خارج کردن ادرار استفاده کند که این زور زدن مزمن ممکن است باعث ایجاد فتق اینگوینال و ناباروری بالای بیضه ها می گردد.

علت پرکاری کلیه

عوارض فتق بیضه

عوارض  شامل موارد زیر است:

  • فشار بر بافت های اطراف. بیشتر فتق های مغبنی اگر با جراحی ترمیم نشوند با گذشت زمان بزرگ می شوند. در مردان ، فتق های بزرگ می توانند به کیسه بیضه گسترش یافته و باعث درد و تورم شوند.
  • فتق حبس شده. اگر محتویات فتق در نقطه ضعف دیواره شکم به دام بیفتد، محتویات آن می تواند روده را مسدود کند و منجر به درد شدید، حالت تهوع، استفراغ و عدم توانایی در اجابت مزاج یا دفع گاز شود.
  • غرق شدن فتق حبس شده می تواند جریان خون در بخشی از روده شما را قطع کند. استرانگولاسیون می تواند منجر به مرگ بافت روده آسیب دیده شود. فتق خفه شده تهدید کننده زندگی است و نیاز به جراحی فوری دارد.

آیا راهی برای جلوگیری از ایجاد فتق وجود دارد؟

در موارد مادرزادی که در بچه ها دیده می شود جلوگیری معنی ندارد و باید هر چه سریعتر درمان جراحی شوند.
در موارد بزرگسالان باید زمینه ایجاد کننده هرنی را درمان کرد که عبارتند از:

✔️ در صورت بیماری مزمن ریوی و سرفه های مزمن باید هر چه سریعتر درمان شوند.


✔️ از مصرف سیگار، قلیان و انواع دخانیات اجتناب شود.


✔️ از برداشتن وسایل سنگین و ناگهانی باید اجتناب کرد.


✔️ چاقی مفرط شکمی می تواند از علل زمینه ساز هرنی باشد که باید درمان گردد.

آیا با بستن فتق بند می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد؟

خیر، قطعی ترین روش درمان فتق عمل جراحی است و استفاده از فتق بند در درمان و جلوگیری تأثیر ندارند.

روش درمان فتق یا هرنی

همانطور که ذکر کردم قطعی ترین روش درمان هرنی جراحی است که به صورت سرپایی و بدون بستری در بیمارستان و با بی حسی نخاعی و یا بیهوشی انجام می شود. روش جراحی به صورت باز و یا لاپاراسکوپی امروزه انجام می شود.

برای هرنی های بزرگ که همراه شل شدگی عضلات هستند بهترین روش درمانی عمل جراحی باز است که با برش کوچکی روی محل هرنی پوست و فاسیا باز و ساک هرنی که همان محتوی روده ها می باشد را آزاد و به داخل شکم انتقال داده و کف فتق را با نخ نایلون کاملاً ترمیم می کنیم.

درمان گیاهی باد فتق بیضه

اگر کسی مبتلا به فتق باش ، پیروی از روش های درمانی طبیعی زیر می تواند در تسکین علائم فتق کمک کند:

# ریشه زنجبیل

برای تسکین درد و ناراحتی در معده خود آب زنجبیل غلیظ یا زنجبیل خام مصرف کنید. این کار به طور همزمان سیستم سلامتی شما را تقویت می کند و به درمان فتق کمک می کند.

# کمپرس یخ

هنگامی که از فتق رنج می برید ، ممکن است التهاب و درد در شکم شما وجود داشته باشد. کیسه های یخ در صورت استفاده در ناحیه آسیب دیده باعث انقباض شده و التهاب داخل بدن را کاهش می دهد.

کمپرس یخ

# رژیم غذایی مناسب

از مصرف غذاهای پرادوی ، غذای اسیدی و هضم غذا سخت باید خودداری شود. دلیل اصلی آن این است که این ماده غذایی می تواند پوشش داخلی معده را بیشتر ملتهب کرده و بهبود فتق را دشوارتر کند.

#ورزش

فتق معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که عضلات به اندازه کافی قدرت نگه داشتن اندام را ندارند و برخی تمرینات وجود دارد که فرد می تواند در خانه انجام دهد تا عضلات خود را تقویت کند و از فتق جلوگیری کند. برخی از این ورزش ها عبارتند از: دوچرخه سواری، یوگا، پیاده روی، شنا و …

عوارض بعد از عمل فتق

شایعترین عارضه پس از عمل معمولا درد می باشد که ممکن است چند ماه بعد از عمل ادامه داشته باشد و تدریجاً از بین می رود. عوارض نادر آن آسیب به عروق بیضه ها هنگام جدا کردن هرنی می باشد که نادر است. سوزش و خارش محل نیز از عوارض بعد از عمل بوده که تدریجاً از بین می روند.

توصیه های مهم بعد از عمل چیست؟

  • به مدت 2 ماه از انجام کارهای سنگین و فعالیت های ورزشی و سنگین باید اجتناب کرد.
  • درد بعد از عمل طبیعی بوده و با مصرف مسکن و گرم نگاه داشتن محل عمل تدریجاً از بین خواهد رفت.

نزديكي بعد از عمل فتق

داشتن مقاربت بعد از عمل هیچ مانعی ندارد. اما بهتر است 4 تا 6 هفته پس از عمل رابطه جنسی نداشته باشید.  ممکن است در کمتر از یک هفته بتوانید فعالیت عادی خود را از جمله رابطه جنسی از سر بگیرید، اما ممکن است بیشتر طول بکشد.

آیا فتق بیضه خطرناک است؟

فتق وقتی اتفاق می افتد که بافتی مانند بخشی از روده از طریق یک نقطه ضعیف در عضلات شکم بیرون زده باشد. برآمدگی حاصل می تواند دردناک باشد، به ویژه هنگام سرفه، خم شدن یا بلند کردن جسم سنگین. با این حال، بسیاری از فتق ها درد ایجاد نمی کنند.

فتق لزوماً خطرناک نیست. به خودی خود بهبود نمی یابد و می تواند منجر به عوارض تهدید کننده زندگی شود. پزشک شما احتمالاً جراحی را برای رفع فتقی که دردناک یا بزرگ شده است، توصیه می کند.

درمتن مثانه بیش فعال

برای فتق به چه دکتری مراجعه کنیم؟

پروفسور حسین کرمی در زمینه ی درمان و بهبود فتق تجربه ی فراوانی داد. اما لازم به ذکر است که این بیماری درمان دارویی ندارد. در صورت داشتن فتق باید اقدام به جراحی نمایید.
جهت نوبت دهی با شماره تلفن 22642744 تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره ی بیماری فتق

1- آیا عمل فتق بیضه باعث ناباروری میشود؟

این موضوع به ماهیت فتق و ماهیت جراحی بستگی دارد. در بعضی موارد، وازدفرنس ممکن است توسط خود فتق یا با روش جراحی آسیب ببیند و بر جریان اسپرم در هنگام انزال تأثیر بگذارد که می تواند بارداری را برای مردان از طریق مقاربت بسیار دشوارتر کند.

2- آیا فتق در زنان باعث نازایی میشود؟

زنان کمتر از مردان دچار بیماری فتق می شوند و این بیماری به ندرت می تواند باعث نازایی در زنان شود.

3- تاثیر فتق بر نعوظ

در صورت عدم درمان صحیح فتق، احتمال اینکه مردان در سلامت جنسی خود دچار مشکل شوند بسیار بیشتر است. فتق ها می توانند نعوظ و ارگاسم را کاملاً دردناک کنند. هرچه این فتق ها بیشتر پیشرفت کرده و شدیدتر شوند، احتمال بروز مشکلات اختلال عملکرد جنسی در بیمار بیشتر می شود.

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

3.9/5 - (58 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

  • تصویر کاربر محراب سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 44 مشاهده پرسش
    سلام فرزند ۵ ماهه دادم که به خاطر بی قراری و استفراغ های مکرر به پزشک اطفال مراجعه کردم بعد از سونو مشخص شد که کلیه ی چپ فولنس داره و دیامتر لگنچه ۴ هستش و دو تا کریستال ۲ میل و ۱ میل داره دکتر براش هیدروکلروتیازید تجویز کرد و گفت ۲ ماهه دیگه مراجعه کنم چون بچه سرما خورده بود براش آنتی بیوتیک نوشت و گفت در صورت بی قراری آز کشت ادرار انجام بدم بعد از تقریبا یا ماه بچه کمی بیقراری میکرد بردم برای کشت ادرار گفتن ادرارش سالمه فقط هنوز کریستال توی آزمایش وجود داشت میخواستم بدونم نظر شما چیه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      درمان ادامه پیدا کنه
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      اگه کشت ادرار منفیه نیاز به انتی بیوتیک نداره
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر ترانه سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    سلام و درود، الت همسرم کج هستش میخواستم بدونم ممکنه بعد از ازدواج برای رابطه مون مشکلی بوجود بیاد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      بستگی به میزان کج بودنش داره
  • تصویر کاربر سهیل پنجشنبه ۲۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    سلام من پسرم و ۲۹ سالمه و مجردم ی وقتای حس میکنم یچی تو مثانه م گیر کرده حالت راحتی نداره بیشتر اخر مثانه ته ته بعدش ول میکنه در کل اینجورم ی وقتای زیاد میرم دستشوی بعد ادرار ک تخلیه شد بلند میشم ک برم انگا حالت دوباره دستشویی بهم دست میده ک یچیز دیگ میخاد خارج بشه یچیز سفید رنگ حالت تکه ی گاهیم زرد بدون بو ادم فک میکنه عفونته گاهیم میزنه ب کلیه چپم و حالت نبضی و سوزش و الان پایین کلیه م هم ی حالت نمیدونم درد یا گرفتگی یا چیز،دیگ نمیدونم و خیلی مواقع ادرام سفیده ی وقتایم درد حس میکنم البته من قبلا واریکوسل از نوع گرید ۳ داشتم ک عمل کردم ۵ سال پیش و گاهی یچیزی میزارم رو مثانه م ک بهش فشار بیاد و اون حالت یادم بره در کل من تو قسمت مثانه م و کلیه چپم احساس راحتی نمیکنم یبارم سنگ کلیه دفع کردم ولی قبل اونم ایجو بودم نمیدونم عفونت مجاری ادار یا التهاب پروستات یا مثانه قبلا ازتون مشاوره گرفتم سونو و ازمایش نشون دادم گفتید سونوگرافی با تعین باقی مانده ادرار انجام دادم ک انجام دادم البته زیاد اب خوردم محبورشدم چندبار دستشوی برم میخام بگید چرا من الان کلیه چپم میسوزه تو مثانه م درد و گرفتگی هس و سوزش واقعا اذیتم نمیدونم جیه شایدم عفونت کلیه و مثانه ست توروخدا بگید چکا کنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      مدارکتون رو بفرستید
    2. تصویر کاربر سهیل سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      عکس
    3. تصویر کاربر سهیل سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      عکی
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      باید به متخصص طب فیزیکی مراجعه کنید مشکلتون جنبه ی پاتولوژیک نداره
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر مصطفی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 37 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر خانم من ۵۰ ساله هستن بیشتر از ۳ ماهه درگیر زگیل تناسلی شدن ۴ بار فریز کردن با فواصل ۲ هفته و ۲ بار هم لیزر کردن ولی زگیل ها از بین نرفته و باز عود میکنه
    ۲ هفته هست از محلول سرکه و حنا استفاده کردن زگیلها افتادن ولی به محض قطع کردن درمان دوباره ظاهر میشن لطفا راهنمایی کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      باید نمونه برداری بشه
  • تصویر کاربر رضا سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 60 مشاهده پرسش
    اقا دکتر اینا چیه زیگیله یا ن خیلی استرس دارم انقدر گقتن مردم ترسیدم منم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      زگیله باید کرایو بشه
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 19 مشاهده پرسش
    سلام وقتتون بخیر . حدود چند سال قبل این دانه رو نوک آلت بنده ظاهر شد که رنگش هم تقریبا تیره هست و یکمم آبکی و هیچ درد و علائمی نداره اما از بین هم نمیره میخواستم بدونم چی میتونه باشه و اینکه راه درمانی دارد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      باسلام و احترام باید از نزدیک معاینه شوید
  • تصویر کاربر حسيني سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 29 مشاهده پرسش
    سلام واحترام
    اقاي دكترجواب ازمايش psa من ١٠ شده است كه نسبت به نرمال خيلي بالاميباشدبراي پائين اوردن ان چه قرصي بخورم؟ ٥٥ سال دارم ممنون ازراهنمايي
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      آزمایش رو بفرستید
  • تصویر کاربر احمد سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام سونو گرافی کردم در سونوگرافی نوشته شده بود حین مانور والسالوا در حالت ایستاده و خوابیده شواهدی به نفع وجود هرمی در کانال اینگوینال وفمورال راست رویت شد هرنی اشپیگل رویت نشد.تعداپ کمی لنف نود با نمای ری اکتیو در نسج نرم اینگوینال راست با حداکثر سایز9.5×۳۳ مشاهده شدکورد واپیدیدیم راست قطر و اکوژنیسسیته نرمال دارد میشه لطفاً بگید این سونو یعنی چی؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۴ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      فتق سمت راست دارید
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 27 مشاهده پرسش
    سلام چند ماهه ضایعاتی روی ناحیه تناسلی من دراومده توی قسمت تنه و نوک آلت ضایعات تنه با دوتا پماد کلوتریمازول و تریامسینولون برطرف شدن ولی ضایعات نوک آلت همچنان هستن میخواستم ببینم ممکنه زگیل باشه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
    2. تصویر کاربر محمد پنجشنبه ۲۴ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      بله حتما
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۵ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      خیر زگیل نیست به متخصص پوست مراجعه کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر رها چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    مادرم ۶۱ ساله هستن سه ماه پیش سنگ کلیه در کلیه راست نشان داد دکتر دارو داد که سنگ بیفته بعد سه ماه سنو دادن الان میگن کلیه ها افزایش نشان میده و کیست کوتیکال تو کلیه راست ۷ در ۱۳ نشان میده
    مادرم دیابت و چربی خون و تیرویید دارن
    دکتر سنوگرافی گفته ممکن کلیه از کار بیفته
    لطفا بگین باید چیکار کنیم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      کیست کلیه نیاز به اقدامی نداره
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۸ بهمن ۲( 2 ماه پیش)
      دیابت مادر شما اصلا کنترل نیست و با این وضع به زودی دچار مشکلات عدیده ای خواهند شد
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات
  • تصویر کاربر مهلا سه شنبه ۲۹ مهر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 5480 مشاهده پرسش
    سلام اقای دکتر من حدود 8 بار با شوهرم رابطه مقعدی داشتم وقتی عوارضش رو خوندم دیگه به شوهرم اجازه اینکارو ندادم الان خیلی نگارنم از کجا بفهمم که عضلات اسفنکتر مقعدم پاره نشده ایا ممکنه در دوران پیری به بی اختیاری مدفوع دچار شم؟ اگرمقعدم اسیب دیده باشه ممکنه خودش ترمیم بشه با گذشت زمان؟ لطفا اقای دکتر خیلی نگرانم لطفا کامل به همه سوالام پاسخ بدین تا خیالم راحت شه . با تشکر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۹ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      اصلا نگران نباش مشکلی پیش نمی اید
  • تصویر کاربر ارمین دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 261 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر.چندی پیش به علت بلند کردن بار زیاد بیضه هایم درد داشته و به دکتر مراجعه کردم ودر مورد واریکوسل و تومور و پروستات از او پرسیدم که ایشان رد کرد و خود به خود خوب شدم. بعد دوسال دوباره همان درد را در سمت راست بیضه و ران کف پا و کلیه مخصوصا راست دارم که نگرانم کرده.ضمنا بنئه رو به شکم میخوابیدم و شاید این موضوع فشار وارد کرده.بعضی زمانها هم بعد سکس دیر بطور کامل خودم را تخلیه میکردم.دکتر کمکم کنید ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۳ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      سونوگرافی بکنید
    2. تصویر کاربر ارمین یکشنبه ۱۳ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      جسارتا به چیز خاصی مشکوک هستید؟میتونه خطرناک باشه؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۴ مهر ۹۳( 9 سال پیش)
      سونوگرافی بیضه بکنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر احسان جمعه ۷ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 251 مشاهده پرسش
    سلام اقاى دكتر
    من يه جون 19 سالم از صبح كه بيدار شدم بى دليل بيضه سمت راستم درد داره وقتى لمس مى كنم درد زياد احساس مى كنم. بيضه سمت راستم كوچكتره از اون يكى. مشكلم چيه ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      عکسش را بفرستید
  • تصویر کاربر مهدي جمعه ۷ شهریور ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 257 مشاهده پرسش
    سلام
    من زياد خود ارضايي داشتم جندوقته ترك كردم حالا بيضه سمت جبم يكم ورم داره همراه بادردحدود2 ساعت بعدش ورمش ميره به حالت اول بر ميكرده
    لطفأ راهنمايي كنيد مشكلش جيه بايد جيكار كنم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۷ شهریور ۹۳( 9 سال پیش)
      سونوگرافی بکنید
  • تصویر کاربر محمد دوشنبه ۲۷ مرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 279 مشاهده پرسش
    با سلام اقای دکتر.بنده بیضه سمت چپم کمی پاینتر از بیضه سمت راستم هست و موقع نزدیکی بیضه ها ب بالا یعنی داخل شکمم میره ایا مشکل خاصی دارم؟؟؟ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۷ مرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      موردی نیست نگران نباش
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 327 مشاهده پرسش
    با سلام حضور حضرت عالی
    من وقتی تحریک طولانی مدت میشم دچار درد زیادی در ناحیه بیضه میشم و با استراحت این درد از بین میره.
    لطفا منو راهنمایی کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۲ مرداد ۹۳( 9 سال پیش)
      کاملا طبیعی است
  • تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 326 مشاهده پرسش
    سلام و خسته نباشید ،
    بنده حدودا یک الی دو سال پیش واریکوسل گرید 1 یا 2 داشتم و در مشهد عمل شدم ، بعد از درد طبیعی عمل ، درد خفیفی در ناحیه بیضه داشتم که دکتر گفت طبیعی است . تقریبا 10 روز بعد از عمل جای بخیه عمل چرک کرد و با تجویز دارو توسط دکتر دیگر در تهران و شست شو و مراقبت خوب شد ، (در ضمن بنده تقریبا 1 ماه بعد از عمل سکس سالم داشتم ) بعد از چندین ماه درد خفیف بیشتر شد و به دکتر دیگری در تهران ( محل زندگیم ) مراجعه کردم و با چندین عکس رنگی و خاص از بیضه و تست اسپرم گفتن که مشکلی نیست . در حال حاضر با گذشت تقریبا دو سال هنوز درد در بیضه دارم و شدیدتر شده ، سوال من این است که به نظر شما این درد جدی است یا رفع میشود ؟ ( در نظر داشته باشید که همه دکترها و پرستارهایی که در تهران مراجعه کردم جای بخیه این عمل را دیدند گفتند که این عمل را چه کسی انجام داده و اصلا به نظر برش و بخیه خوبی انجام نشده ، به نظر خودم هم نسبتا عملی بد انجام شده چون همه میگفتند چند روز اول درد داری و بعد خوب میشی ولی من تا نزدیکه یک ماه درد تقریبا شدید داشتم ) لطفا راهنماییم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      درد با عمل درست نمیشود
    2. تصویر کاربر علی پنجشنبه ۲۶ تیر ۹۳( 9 سال پیش)
      چه راه حلی را پیشنهاد میکنید ؟ ممنون
    3. نمایش سایر 1 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش) تعداد بازدید: 455 مشاهده پرسش
    با سلام.من پسری 28 ساله هستم ومتاهل.حدود دو سال پیش در بیضه های خودم چند برجستگی احساس کردم.به متخصص مراجعه کردم .ایشون بعد از معاینه سونوگرافی برای من تجویز کردن.جواب سونو به این شرح:یک کیست در هد اپیدیدیم سمت راست به اندازه 5 میلی متر که احتمالا از منشا تونیکا باشد ویک کیست در هد اپیدیدیم سمت چپ به اندازه 3 میلی متر.با ذکر این اوصاف چند سوال داشتم.1)میشه درباره ماهیت این کیستها یکم توضیح بدین و اینکه ایا احتمال داره این کیست ها در اینده سرطانی بشه؟2)ایا لازم هر شش ماه یکبار ازمایش و سونو انجام بدم واینکه لازم تحت نظر پزشک باشم؟3)ایا لازمه به پزشک متخصص دیگه ای مراجعه کنم؟اقای دکتر ایا لازم نگران وجود این کیست ها باشم یا خیر؟ایا لازمه دارویی مصرف کنم؟خواهش میکنم یکم توضیح بدین. خیلی میترسم.ممنون اقای دکتر.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۳( 1 دهه پیش)
      این کیست نیاز به درمان ندارد
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب