پاسخهای علمی دکتر کرمی درباره خود ارضایی

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

 امروزه جوانان زیادی در داخل کشور و خارج از کشور که از بینندگان سایت من بوده و گهگاهی جهت ویزیت به مطب تشریف می آورند، سوالاتی درباره خودارضائی و عوارض و عواقب آن می پرسند و درباره آن نگرانند.با توجه به اهمیت این موضوع بنده بر آن شدم که اطلاعات کاملی درباره ی عوارض خودارضایی و درمان خودارضایی تهیه و در اختیار شما خوانندگان این مفاله قرار دهم.در ابتدا نمونه سوالاتی که از اینجانب انجام شده را عنوان و سپس درباره تک تک آنها توضیحات لازم را ارائه می نمایم.

ترس از عقیم شدن به دلیل خود ارضایی حقیقت دارد؟

ترس از عقیم شدن به دلیل خود ارضایی

خود ارضایی به هیچ عنوان باعث عقیم شدن شما نخواهد شد اما عوارضی که بر روح و روان شما خواهد گذاشت بسیار خطرناک و گاهی جبران ناپذیر است.

 

خودارضایی در دختران و تاثیرات آن بعد از ازدواج

خانم جوانی که قبل از ازدواج عادت به خودارضائی داشتند بعد از ازدواج از مقاربت با همسر لذت نمی برند و به اوج لذت جنسی یا ارگاسم نمی رسند.

یکی از عوارض خودارضائی مکرر، شرطی شدن این رفتار و عادت به ارضاء در یک وضعیت خاص می باشد که این قضیه باعث می شود که اغلب مبتلایان به این عادت، در هنگام مقاربت طبیعی و رسیدن به ارگاسم مشکل پیدا کنند و چه بسا به ارگاسم نمی رسند. این امر در خانم ها با شدت بیشتری می تواند نمود پیدا کند.

عقیم شدن به دلیل خود ارضایی

آیا خودارضایی باعث ناباروری میشود

خود ارضایی نه در زنان و نه در مردان به هیج عنوان باعث تا نا باروری نمی شود.

آیا خود ارضایی باعث نازایی میشود؟

ایا خود ارضایی زن باعث نازایی میشود؟ نه خودارضایی به هیچ وجه روی باروری شما تأثیر نمی گذارد. افسانه های زیادی در مورد ناباروری وجود دارد. برخی افراد معتقدند که خودارضایی می تواند باعث ناباروری شود. اما از لحاظ علمی هنوز چیزی ثابت نشده است.

آیا خود ارضایی باعث عقیم شدن میشود؟

مرد جوانی مبتلا به خودارضائی می باشد از عوارض و عواقب آن مخصوصاً ناباروری نگران است و از من پرسیده است که آیا خودارضایی باعث ناباروری مردان میشود؟

در مطالعات انجام شده ارتباطی بین عقیم شدن و  ناباروری و خودارضائی پیدا نشده است. تنها مورد استفاده از خودارضائی در پزشکی، جهت تهیه مایع منی در مردان مبتلا به ناباروری می باشد که جهت بررسی آزمایشگاهی علت ناباروری مردان باید آزمایش منی آنها را از نظر شکل و حرکت نطفه ها و موارد دیگر بررسی شود. درست خواندن آزمایش اسپرم خیلی مهم است.

خود ارضایی در زنان

آیا خود ارضایی باعث زود انزالی میشود؟

فرد دیگر که مبتلا است اظهار می کند که بعد از ازدواج دچار زود انزالی شده است. در صورت تکرار خودارضائی با دفعات بیشتر و به علت تحریک های مکرر اعصاب اتونوم آستانه تحریک پذیری عصبی پائین آمده و لذا افراد مبتلا و مخصوصاً با تعداد بیشتر، تحریک پذیری بیشتری نسبت به عوامل محرک بیرونی پیدا کرده و لذا می تواند باعث زودانزالی مردان شود.

ایا خود ارضایی باعث ضعیف شدن چشم و بدن میشود؟

فرد دیگر اظهار می دارد که مبتلا به تاری دید، ضعف و بی حالی و بی حوصلگی و پرخاشگری شده است.

در این عادت به علت تکرار زیاد آن به کرات، عضلات بدن در هنگام انال تحریک و منقبض و لذا باعث مصرف انرژی بیشتر و بالارفتن اسید لاکتیک در عضلات شده و لذا ضعف و خستگی و بی حالی به سراغ فرد می آید که هر چه تعداد انجام بیشتر باشد، این ضعف شدیدتر است.

ایا خودارضایی باعث واریکوسل میشود؟

خود ارضایی به تنهایی باعث ایجاد واریکوسل نمی شودو اما اگر شما واریکوسل دارید از خودارضایی پرهیز کنید زیرا باعث بدتر شدن بیماری می شود. اگر نمیدانید وایکوسل چه شکلی است تصاویر واریکوسل را ببینید تا در صورت درگیر شدن با واریکوسل آن را بشناسید.

درمان خودارضایی از نظر علمی

مثل مشهور که ماهی را هر موقع از آب بگیری تازه است بهترین کار اتخاذ یک تصمیم قاطع، عمل به جمله مشهور که خواستن توانستن است می باشد و لذا اولین  اقدام درمان تصمیم قاطع بر ترک خود ارضایی است. با انجام این کار ها خود را از نظر روانی آماده کنید:

با توجه به نمونه سوالات مطرح شده در این جا به بررسی علمی خود ارضایی و درمان خود ارضایی از نظر علمی در پسران و خانم ها پرداختیم و امیدواریم به رعایت این موارد خودارضایی را ترک نمایید.

انزال زودرس

خود ارضایی چیست؟

در این روش فرد با خیالپردازی و بدور از واقعیت و با تحریک دستگاه تناسلی و پردازش ذهنی صحنه های تحریک کننده سعی می کند که خود را به اوج لذت جنسی یا ارگاسم برساند و با تکرار آن به صورت یک عادت درآمده و کسانی را می بینیم که سرانجام متأسفانه اعتیاد به خودارضائی پیدا می کنند.

خودارضائی اختصاص به مردان نداشته و زنانی را که مبتلا به این امر هستند در سطح جامعه مشاهده می کنیم. این امر می تواند مثل اعتیاد های دیگر روح و روان و جسم فرد را تحت تأثیر قرار می دهد.

سوالی که در ذهن شما ممکن است ایجاد شود این است که چه در مقاربت طبیعی و چه در خود ارضایی ارگاسم یا اوج لذت جنسی ایجاد و در هر دو انزال اتفاق می افتد پس چه فرقی بین این دو امر وجود دارد؟

جواب

در مقاربت طبیعی فاز هیجان جنسی به همراه جنبه های مهم عاطفی و با سیر مراحل طبیعی خود پیش می رود ولی در خودارضائی این فاز به صورت short cut و میانبر بوده و بصورت سریع و فاقد جنبه های عاطفی می باشد که با تکرار و مخصوصاً درجات بالای آن عوارض خاص خودش را ایجاد می کند.

امروزه ما در سطح جامعه کسانی را می بینیم که به بدترین مواد مخدر اعتیاد داشته اند ولی با یک تصمیم قاطع و ترک آن ها مسیر درست زندگی را طی می کنند که خودارضائی در مقایسه با آنان ناچیز و قابل مقایسه نمی باشد. پس نتیجه اینکه با توکل بر خدا و اتخاذ یک تصمیم قاطع می توان به سادگی از شر این رفتار که باعث آسیب جسمی و روحی می گردد خلاص شد.

4/5 - (162 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر سمانه جمعه ۴ اردیبهشت ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 267 مشاهده پرسش
    با سلام
    من دختری 25 ساله هستم که 25 روز پیش با نامزدم رابطه سطحی و بدون دخول داشته ام و هنوز باکره هستم متوجه شدیم ایشون دچار زگیل روی الت تناسلی شده اند و پیش متخصص ارولوژی رفتند گفتند زگیل تناسلیه و کلی ازمایش دادن ولی من نمیدونم به منم منتقل شده یا نه پیش متخصص زنان رفتم گفت ضایعه ای نداری و واکسن گارداسیل پیشنهاد داد. من خوندم اگه ویروس را دریافت کرده باشم دیگه واکسن تأثیری نداره ایا شما پیشنهاد میدید من سریغ تزریق کنم ؟ با توجه به اینکه تازه نامزدم کردیم و میخوایم رابطه کامل داشته باشیم حالا باید چه کنیم؟ ایا کاندوم موثره ؟ ایشون کلا از ن دوری می کنن
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۴ اردیبهشت ۹۴( 9 سال پیش)
      واکسن گارداسیل بزن
  • تصویر کاربر عباس جمعه ۲۸ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 430 مشاهده پرسش
    دکتر جون متاسفانه من معامله ام راست نمیشه و حیثیتم رفته ... البته باید بگم که زیاد جلق میزنم شاید مشکل اونه ولی در مجموع میگن حرفهای قدیمی ها رو باید طلا گرفت . یک قدیمی میگفت یک دوچرخه رو اگر سی سال بگذاری گوشه حیاط میپوسه .. همون بحث یوز ایت ار لوز ایت که شما گفتی .
    منم باید بگم که آی دیدنت یوز ایت اند حالا آی لوز ایت اند آی لوز مای گرل فرند بیکاز شی وانت ا بیگ دیک اند آی هونت اند شی لفت می . آی لاو یو دکتر . سی یو لیتر . بوس موس کیس میس . میس یو دکتر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۸ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      اندازه در حالت نعوظ چقدر است
  • تصویر کاربر علیرضا یکشنبه ۲۳ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 254 مشاهده پرسش
    با سلام من جوانی 23 ساله هستم تغریبا 8 ساله خود ارضایی میکنم و تغریبا یک ساله متوجه شدم آلتم به صورت راست و سفت نمیشه . بزرگ میشه ولی سفت و راست نمیشه مشکل چیست و باید جه کرد ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۳ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      باید بررسی شوید
  • تصویر کاربر عطا شنبه ۲۲ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 297 مشاهده پرسش
    سلام آقای دوکتر من 24سالیمه مردم آلت تناسلیم یککم کوچیکتر ازبقیه مردها است اما من وقتی بدن مرد یا آ لت تناسلی مردی را میبینم یک حالی دیگه میشم من کون میدم وخیلی لزتش بیشتر از نزدیکی بازنا هست آیا من مشکیل ژنیتیک دارم چه کار باید بوکنم اگر میشد از ایمیل جواب بیدین ممنون میشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      به روانکاو بروید
  • تصویر کاربر هادی شنبه ۲۲ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 259 مشاهده پرسش
    با سلام من مشکل جنسی دارم اما در حال حاضر امکان مراجعه به پزشک را ندارم می خواستم بدانم می توانم از قرص های ضد بارداری زنان استفاده بکنم و می خواستم بدنم چه عوارضی دارند ممنون می شوم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۲ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      تحت نظر متخصص زنان باشید
  • تصویر کاربر محسن دوشنبه ۱۷ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 858 مشاهده پرسش
    سلام و تبريک سال نو اينجانب 16 سال قبل به علت پرياپيسم تحت عمل جراحي د رناحيه پرينه قرارگرفتم که دران ناحيه شنت فيستول کارگداشته اند و سه سال فبل هم وريد رو بستم به خاطر نشت وريدي که داشتم تا حدودي درمان شدم سوالم اينه که ايا شنت دران ناحيه رو ميشه بست ؟ اگه جواب مثبت هست تا چند درصد احتمال خوب شدنش هست ؟ التم در هنگان نعوظ از قسمت پرینه تا نزدیک ختنه گاه خیلی سفت هست ولی ازاین قسمت که توی عکس هم قابل مشاهده هست کمی شل هستش ایا با این تفاصیل مشکلم درمان میشود یا خیر ؟درضمن عکس التم رو درحالت نیمه نعوظ که پیوست این سوال میکنم با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      راهی درمان ندارد
  • تصویر کاربر امیر سه شنبه ۱۸ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 264 مشاهده پرسش
    با سلام
    من وقتی با خانم ام رابطه برقرار می کنم حس میکنم اون ارضا نمیشه (با توجه به رفتارهای عصبی و رفتار خانم ام)با توجه به اینکه من زود ارضاء نیستم.(حتی بعد از نیم ساعت همبستری)
    موندم چکار کنم کمک کم دارم سرد میشم و افسرده
    دکتر مشکل و چطور حل کنم؟
    سایتی میتونین معرفی کنین که بتونه کمکم کنه؟
    یا کاری که بتونم بیشتر نقطه جی رو تحریک کنم؟
    کم کم دچار نعوظ آلتم کم شده و بعد ائلین ارضا دیگه چیزی حس نمیکنم و نعوظی ندارم این حس منو اذیت میکنه آیا من هم دچار بیماری خاصی شدم؟
    ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۸ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      باید روانکاو بروید02188209216÷
  • تصویر کاربر علی دوشنبه ۱۷ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 294 مشاهده پرسش
    سلام من 27سالمه 4ماهه ازدواج کردم ولی درهنگام سکس ظرف چند دقیقه ارضا میشم وبرای اینکه ارضا نشم قبل ارضا شدن یا می ایستم ویا میکشم بیرون تا سرد بشم ودوباره ادامه میدم وبا اینکا تا یکساعت 45دقیقه ادامه میدم آیا اینکارو انجام میدم مشکلی برام ایجاد میکنه لطفا برای مشکلم راهنمایم کنید ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      مطلب سایت من را بخوانید
  • تصویر کاربر الیاس دوشنبه ۱۷ فروردین ۹۴( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 298 مشاهده پرسش
    سلام
    اقای دکتر
    من تا الان دورابطه جنسی داشتم
    ولی در هردو
    عرض دو سه دقیقه حتی کمتر
    ارضا شدم
    چاره چیه اقای دکتر
    با تشکر
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۷ فروردین ۹۴( 9 سال پیش)
      هنوز زوداست
  • تصویر کاربر جلال دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۳( 9 سال پیش) تعداد بازدید: 319 مشاهده پرسش
    باسلام وخسته نباشید.بنده آقای مجردی هستم و29سال سن دارم وموقع تحریک با دست درکمتراز10ثانیه انزال انجام میشود چه راهکاری برای این موضوع دارید؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۳( 9 سال پیش)
      مطلب سایت من در این مورد را بخوانید
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر