جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

درمان واریکوسل بدون جراحی با دارو، یخ یا گانودرما

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

درمان خانگی واریکوسل چگونه است؟ آیا درمان واریکوسل بدون جراحی امکان پذیر است؟ در ادامه مطلب این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد. بهترین درمان واریکوسل بر اساس نوع واریکوسل (خفیف، متوسط و شدید) انتخاب می شود.

واریس سیاهرگ های بیضه را واریکوسل می گویند. واریکوسل خفیف در معاینه خیلی مشخص نیست ولی در سونوگرافی رنگی به صورت گشادی خفیف رگ های بیضه خودش را نشان می دهد. به واریکوسل خفیف در اصطلاح واریکوسل گرید 1 نیز می گویند.

درمان واریکوسل خفیف با دارو

از هر 10 نفر آقا، 4 نفر به واریکوسل خفیف دچار هستند. گاهی واریکوسل خفیف نیازی به درمان دارویی هم ندارد. اگر زوجی بعد از 12 ماه نزدیکی البته در صورت سلامت زن، باز هم بچه دار نشوند، در این صورت درمان واریکوسل با دارو اولویت پیدا می کند.

هر چقدر واریکوسل خفیف تر باشد، نیاز به جراحی کمتر است. از آنجا که در واریکوسل خفیف ما با رگ های باریک مواجه هستیم، عمل واریکوسل می تواند عوارضی چون: کوچک شدن بیضه و یا آب آوردن بیضه را همراه داشته باشد.

آیا با واریکوسل ناباروری هم 100‌درصد درمان می‌شود؟
درصد موفقیت واریکوسل خفیف با جراحی بسیار پایین است. لذا درمان دارویی واریکوسل خفیف در اولویت است. برای جلویگری از واریکوسل نوع درمان دارویی واریکوسل کاملا بستگی به شکل اسپرم، تعداد و نوع حرکت آنها دارد. خوشبختانه امروزه داروهای زیادی در دسترس است که برای درمان واریکوسل خفیف استفاده می شوند. برای درمان واریکوسل خفیف از داروهایی استفاده می شود که تولید اسپرم را بالا برده و فعالیت آنها را افزایش دهد.

معمولا برای درمان واریکوسل از داروهایی استفاده می شود که باعث افزایش تستروژن می شوند. در کنار آن داروهای آنتی اکسیدان نیز ممکن است، تجویز شوند. توجه داشته باشید که یک سری از داروهای درمان واریکوسل خفیف فرآیند نطفه سازی را تحریک می کنند، اما چون داروهای نطفه ساز با عوارضی همراه هستند، حتما می بایست با نظر متخصص ارولوژی مصرف شوند.

قرص واریکوسل

در اغلب موارد به همراه واریکوسل نطفه وجود دارد ولی حرکت و تعداد آن ها کم می باشد که ما در چنین شرایطی از قرص برای درمان واریکوسل استفاده می کنیم:

1- قرص ونوویتال برای واریکوسل

عصاره بذر شاه بلوط از طریق تقویت مویرگ ها و رگ های خونی نه تنها از بیماری هایی مانند واریس و بواسیر جلوگیری می کند، بلکه می تواند در ترمیم آسیب های عروقی و التهابی رگ نیز موثر باشد. قرص ونوویتال یک داروی گیاهی شامل عصاره شاه بلوط است که دارای خاصیت ضد انعقادی می باشد.

این قرص با بهبود جریان برگشتی وریدی، مانع از رسوب پروتئین ها در دیواره ی دریچه های لانه کبوتری می شود. با این حال قرص ونوویتال به تازگی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته و استفاده از آن به عنوان درمان قطعی واریکوسل تایید نهایی نشده است. بنابراین درمان واریکوسل با قرص ونوویتال هنوز از نظر علمی قطعی نیست.

2- کلومنیس سیترات

این دارو با دوز 50 میلی گرم شروع می شود. مکانیسم اثر آن افزایش تحریک ترشح هورمون FSH از هیپوفیز می باشد که جهت تحریک اسپرم سازی در مردان و از طرفی جهت تحریک تخمک گذاری در زنانی که عادت ماهانه شان مختل و نامنظم می باشد استفاده می گردد. عوارض آن تهوع، استفراغ، حساسیت پستان ها و اختلال در خلق و خو و همچنین تحریک کیست تخمدان در خانم ها است.

داروی میربتریک چه استفاده ای دارد؟

3- آمپول HCG

که شامل هورمون LH و FSH بوده و لذا تزیق آنها باعث تحریک سلول های نطفه ساز جهت تولید اسپرم و تحریک تولید تستوسترون توسط هورمون LH می شود.

4- قرص بروموکریپتین

در بعضی از افراد نابارور سطح هورمون پرولاکتین بالا است که می تواند به علت ترشح بیش از حد هورمون پرولاکتین توسط مغز باشد که باعث ناباروری می شود. قرص بروموکریپتین باعث کاهش هورمون پرولاکتین شده و به بارور شدن فرد کمک می کند. عوارض آن تهوع، استفراغ، سرگیجه و کاهش فشار خون می باشد.

5- آمپول GNRH

در کسانی که در مغز و قسمت هیپوفیز تالاموس هورمون های تحریک کننده GNRH ترشح نمی شود و کمبود دارند از این آمپول به عنوان جایگزین تزریق و لذا باعث تحریک نطفه سازی در مرد و تخمک گذاری در زن می شود.

6- انواع ویتامین ها

ویتامین E، مولتی ویتامین و آسپرین نیز جهت درمان باروری استفاده می گردد.

چرا واریکوسل میگیریم؟

در مورد رگ های پا علت آن مشخص است زیاد سرپا ایستادن های بی حرکت شایعترین علت ایجاد واریس در پاها می باشد. ولی در مورد بیضه علت ایجاد واریس بیضه یا واریکوسل، کاملاً مشخص نمی باشد و به نظر علت های مختلفی از قبیل: ضعف مادرزادی در دریچه های لانه کبوتری وریدی، زور زدن های زیاد و سرپا ایستادن های زیاد از علل احتمالی هستند.

از کجا بدانیم واریکوسل داریم یا نه؟

90 درصد واریکوسل در طرف چپ بیضه ایجاد می شود. ممکن است کاملاً بی علامت باشد. درد بیضه از علامت های شایع این بیماری می باشد که مخصوصاً در کسانی که زیاد سرپا می ایستند به صورت ورم و درد ممکن است خود را نشان دهد.

☑️ بهترین راه تشخیص واریکوسل معاینه توسط خود فرد است در درجه اول

امروزه بهترین توصیه پزشکان به جوانان معاینه بیضه ها توسط خود فرد در هنگام استحمام می باشد. چرا که هر گونه بزرگ شدن بیضه، آب آوردن بیضه، برجستگی های بیضه و از جمله واریکوسل که به صورت یک کیسه کرم مانند در بالای بیضه که با زور زدن بیشتر می شود و بهترین علامت وجود این بیماری است در همان معاینه توسط خود فرد می تواند مشخص شود.

درمان واریکوسل

آیا درمان گیاهی قطعی واریکوسل امکان پذیر است؟ واریکوسل به علت خرابی رگ های لانه کبوتری است. وقتی دریچه ی رگ خراب شود، یعنی گردش خون به خوبی در رگ انجام نمی شود و خون در آنجا ثابت می ماند. عدم حرکت خون سبب ایجاد لخته و در نهایت تورم و درد می شود. متاسفانه در جامعه ی ما مثل خیلی از بیماری ها، باورهایی در رابطه با واریکوسل وجود دارد که در میان مردم شایع هستند.

یکی از آنها نقش رژیم غذایی در واریکوسل است مثلا توصیه میکنند از عسل، ادویه جات، غذاهای تقویت کننده، حبوبات، گردو یا بادام برای تقویت بیضه ها استفاده کنند. این باور غلط هست؛ چرا که ما در بیماری واریکوسل باید رگ بسته و خراب را ببندیم. بنابراین رژیم غذایی برخلاف باور عمومی در درمان واریکوسل و ناباروری هیچ جایگاهی ندارد و کمک کننده نیست.

درمان واریکوسل با خاکشیر

درمان واریکوسل با خرنوب یا خاکشیر، استفاده از زالو و یا درمان واریکوسل با ورزش نمی تواند نتیجه ی مطلوبی به دنبال داشته باشد؛ چرا که در واریکوسل خفیف رگ های بیضه آسیب دیده اند و چنین درمان های سنتی قادر به حل مشکل پزشکی شما نیستند.

درمان واریکوسل با یخ

حرارت بالای ایجاد شده به علت واریکوسل می تواند عامل خرابی بیضه ها باشد. به همین علت توصیه می کنند که از سونا و یا آب خیلی گرم پرهیز کنید. این قضیه ارتباطی با استفاده از یخ ندارد و درمان واریکوسل با یخ کاملا ساختگی است.

درمان واریکوسل با گانودرما

یکی از مواردی که در رابطه با آن تبلیغات وسیعی انجام میشود، قارچ گانودرما است. این قارچ به عنوان قهرمانی در درمان زگیل تناسلی، تومور های سرطان بیضه، سرطان روده، سرطان پستان و واریکوسل از طرف افراد غیر متخصص تبلیغ میشود. استفاده از گانودرما در زمینه ی درمان ناباروری و واریکوسل هیچ جایگاهی در  گاید لاین های پزشکی دنیا ندارد و نباید گول چنین تبلیغاتی را خورد.

درمان واریکوسل بیضه با زالو

در قدیم بر این باور بودند که زالو به علت مکش خون وریدی می تواند در درمان واریکوسل موثر باشد به همین دلیل به نوبت در 3-4 جلسه با انداختن زالو روی بیضه، خون وریدی توسط زالو مکیده می شد.

درمان واریکوسل با نخ

از دیگر باورهای غلط در زمینه درمان واریکوسل، بستن بیضه با نخ می باشد که یکی از خطرناک ترین کارها برای بیضه است چرا که به طور کل، خون رسانی قطع شده و بیضه ها کوچک می شوند و در گذر زمان از بین می روند.

درمان خانگی واریکوسل تنها در کنار درمان دارویی آن، با هدف کنترل این بیماری توصیه می شود. اما توصیه های اینجانب:

  • زیاد سرپا نمانید.
  • ورزش های بدنسازی سنگین انجام ندهید.
  • بیضه ها را گرم نگه دارند، چون گرمای زیاد، سبب مختل شدن تولد اسپرم می شود. بنابراین سونا و جکوزی گرم توصیه نمی شوند.

توجه: درد خفیف بیضه همراه با واریکوسل خفیف نیازی به عمل جراحی ندارد. خیلی از افراد برای درمان درد بیضه اقدام به عمل واریکوسل می کنند که این کار جز تشدید درد بیضه، نتیجه ی دیگری به همراه ندارد.

جمع بندی:

  • واریکوسل خفیف در اکثر مردان وجود دارد.
  • در همه ی مردان نیازی به درمان واریکوسل خفیف ندارد.
  • اگر واریکوسل با درد بیضه همراه باشد، اغلب به خاطر واریکوسل خفیف نیست.
  • اولویت درمان واریکوسل خفیف با ناباروری است.

آیا واریکوسل درمان داروئی دارد؟

همچنانکه ذکر کردم اساس ایجاد واریکوسل، خراب شدن دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ های بیضه است که باعث می شود تا جریان حرکت خون رسانی مختل شود و در حقیقت یک انسداد در مسیر خون رسانی به بیضه ها ایجاد گردد. وقتی مکانیسم واریکوسل را بفهمیم متوجه می شویم که تنها روش درمان واریکوسل گرید 2 و گرید 3 فقط و فقط جراحی و بستن رگ های خراب و گشاد شده هستند. درمان دارویی واریکوسل در واقع بعد از عمل، تجویز می شود.

بهترین درمان واریکوسل لاپاراسکوپی و میکروسرجری است.

عوارض واریکوسل چیست؟

عوارض واریکوسل به این علت ایجاد می شود که خونی که به بیضه ها می رود به علت خرابی دریچه های لانه کبوتری سیاهرگ ها بر نمی گردد و لذا باعث انسداد عملکرد در رگ ها شده و باعث می شود که:

1) سلول های نطفه ساز بیضه ضعیف شوند و در نتیجه نطفه هایی در مرد ایجاد می شود که در آزمایش منی شکل شان غیرطبیعی، کم حرکت و تعداد کمتری دارند.

2) کوچک شدن بیضه ها و درد مزمن از عوارض واریکوسل می باشد.

واریکوسل و درد زیر شکم

یکی از علامت های نشان دهنده ی واریکوسل، درد است اما این درد در کیسه ی بیضه ظهور کرده و تقریبا در همان قسمت می ماند. پس از کجا متوجه شویم که درد ما مربوط به واریکوسل است یا خیر؟ درد زیر شکم می تواند ناشی از: حرکت سنگ در لوله حالب، عفونت مثانه، عفونت پروستات، سرطان و یا در خانم ها مواردی همچون: کیست تخمدان و آندومتریوز باشد که برای تشخیص دقیق آن باید به متخصص مراجعه کرد.

علت درد بیضه سمت چپ بعد از عمل واریکوسل

در عمل واریکوسل، رگ هایی که دریچه هایشان خراب شده (گشاد شده) را به روش لاپاراسکپی و میکروسرجری میبندیم، یعنی رگ ها را کور می کنیم. وقتی که بالای رگ های بیضه بسته می شود، این رگ ها از پایین، شروع به گشاد شدن و نشتی خون می کنند. نتیچه چنین جریانی می تواند تورم کیسه بیضه بعد از عمل واریکوسل باشد. تورم بیضه بعد از عمل واریکوسل می تواند سبب ایجاد درد بیضه شود که موقتی است و به مرور زمان درمان می شود. هر چقدر این تورم و نشت مایع کمتر باشد، درد بیضه نیز کمتر است و همچنین درصد آب آوردن بیضه نیز بسیار پایین خواهد بود.

و لذا جمع بندی میکنیم درد بیضه بعد از عمل جراحی واریکوسل به علت بسته شدن یا کور کردن رگ ها، تورم موقتی رگ و نشت مایع از رگ به بیرون، ایجاد تورم در بیضه و یا ایجاد فشار می باشد که طبیعی است. لذا توصیه میکنیم  بعد از عمل برای اینکه دردی نداشته باشید حتما:

کیفیت اسپرم بعد از عمل واریکوسل

پزشکان، انجام فرایند ترمیمی واریکوسل را برای درمان ناباروری مردان توصیه می کنند. جراحی اصلاح واریکوسل در بازگردانی و احیای باروری مردان از اهمیت فراوانی برخوردار است. این جراحی در بیشتر بیماران موثر واقع می شود. در بیمارانی که معیار های اسپرمی آن ها غیر طبیعی بوده و یا کاهش حجم بیضه در آن ها بروز داده است، همواره باید انجام عمل واریکوسلکتومی توصیه شود.
پس از عمل جراحی واریکوسل، بهبودی کلی در کیفیت اسپرم ها مشاهده خواهد شد. موارد زیر  پس از این عمل اتفاق خواهد افتاد:

افزایش کیفیت اسپرم پس از عمل واریکوسل

در هر نوع درمان ناباروری مردان، صرف نظر از بیماری و تعداد اسپرم ها، مهم ترین عامل ایجاد اختلال علاوه بر مدت ناباروری، سن و ذخیره تخمدانی همسر فرد مبتلا می باشد. نتایج تحقیقات پزشکان نشان می دهد میزان بارداری در همسران افرادی که تحت جراحی قرار گرفته و نگرفته اند، یکسان می باشد. لازم به ذکر است که شیوع واریکوسل در مردان جوان بالا بوده و سبب اختلال در باروری تمامی افراد نمی شود.

عود واریکوسل بعد از عمل

امروزه واریکوسل با عمل باز انجام می شود. در حین عمل با عینک های میکروسکوپی و بزرگنمایی 50 تا 60 برابری با میکروسرجری و لاپاراسکوپی فقط رگ های خراب را جدا و می بندیم که به این روش عمل میکروسکوپی واریکوسل می گویند. این رگ ها بعد از عمل گشاد می شوند. زمانی که فرد برای ویزیت و معاینه به متخصص مراجعه می کند، به اشتباه به بیمار می گویند که واریکوسل عود کرده است. انجام عمل مجدد واریکوسل عوارض مختلفی دارد که در همین مقاله توضیح داده شد. لذا یکی از عوارض عمل جراحی مجدد، آب آوردن بیضه، درد و کوچک شده بیضه است.

انجام سونوگرافی و گزارش گشاد شدن رگ ها بعد از عمل دلیل بر عود مجدد واریکوسل نمی باشد؛ چون پزشک سونوگرافی نمی داند که بالای این رگ ها بسته شده و دلیل گشاد بودن رگ های بیضه همین است. انجام عمل های سنتی یا زمانی که رگ خراب شده، به خوبی بسته نشود، می تواند سبب عود واریکوسل بعد از عمل باشد. تشخیص قطعی عود واریکوسل، تشخیص خرابی دریچه ها با معاینه و سونوگرافی رنگی است.

در این سونوگرافی، باز و بسته بودن رگ، قطر رگ و برگشت خون به عقب با دقت بررسی می شود. اغلب گشاد شدن رگ ها در معاینه و سونوگرافی ساده دلیل عود واریکوسل بعد از عمل نیست. به شدت توصیه می کنم بدون بررسی دقیق، عمل دوم واریکوسل را انجام ندهند.

عود واریکوسل بعد از عمل اگر با میکروسرجری و لاپاراسکوپی انجام شود، نزدیک به صفر است.

خلاصه:

4/5 - (435 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر آ سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 13 مشاهده پرسش
    سلام و عرض ادب خدمت شما آقای دکتر کرمی بنده 19 سالمه
    یک چند روزی هست که بیضه چپ افتادگی پیدا کرده و گاهی تیر میکشه و یک درد میگیره دیروز رفتم دکتر گفت واریکوسل داری برو سونوگرافی رفتم سونو زد میزان واریکوسل 2mm نشون دکتر دادم گفت برو نیاز به عمل نیست
    چند تا سوال داشتم
    آیا خود ارضایی باید ترک بشه اثر میذاره؟
    ایا در آینده منجر به ناباوری میشه؟
    آیا ورزش هایی مثل بدنسازی و برداشتن چیز سنگین باعث تشدیدش میشه
    وهنگامی که درد میگیره باید چکار کنم دکتر گفت عمل نمیخواد برو یکسال دیگ بیا تا معاینه ات کنم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      مرتبط نیست ممکنه بله فعلا عمل لاز نداره
  • تصویر کاربر حامد دوشنبه ۲۵ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    سلام درود بر شما دکتر کرمی
    عمل واریکوسل یک طرفه رو برای من انجام دادید ، تیر ماه سال 1401 و آمپول های اچ سی جی رو تجویز کردید که 3 ماه بعد تزریق کنم اما من به علت ماموریت هایی که داشتم نتونستم انجتم بدم و از ابتدای سال 1402 تا خرداد هفته ای یکبار تزریق رو انجام دادم و همسرم برای اولین بار باردار شدن اما بچه خارج از رحم بود و با آمپول سقط کردند ، از خرداد تا الان ما دیگه بچه دار نشدیم
    میخواستم ببینم میتونم یه دوره دیگه از همون آمپول که تجویز کرده بودید استفاده کنم ؟
    الان شهرستان هستم نمیتونم بیام برای ویزیت اما اگر بفرمایید تا یک ماه آینده حضوری خدمت برسم

    ببخشید طولانی شد
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
    2. تصویر کاربر حامد یکشنبه ۲۴ دی ۲( 2 ماه پیش)
      تا چند روز آینده انجام میشه و جواب رو ارسال میکنم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۵ دی ۲( 2 ماه پیش)
      🌺
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر خدامراد یکشنبه ۳ دی ۲( 2 ماه پیش) تعداد بازدید: 18 مشاهده پرسش
    الان من چکار کنم که صاحب فرزند بشم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۳ دی ۲( 2 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر محمد جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 39 مشاهده پرسش
    سلام دکتر من دو هفته عمل انجام دادم.درد. بیضه دارم .و جای بخیه از زیر پوست سفت شده
    این طبیعیه یا مشکل داره ؟
    آیا میتوانم کار سنگین حدود ۱۵ کیلو انجام بدم و بکارم ادامه بدم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      چه عملی شدین
    2. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      عمل واریکسول دوطرفه ؟
    3. تصویر کاربر محمد جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      واریکسول دوطرفه
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      سفت شدن جای بخیه طبیعیه
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      بهتره تا یکماه کار سنگین انجام ندین
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر اسی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 36 مشاهده پرسش
    سلام دکتر خسته نباشید من اسپرم هام هم تعدادشان کمه وسرعتش...... در سونو گرافی واریکوسل سمت چپ نشون داده و همچنین درر ناحیه سمینال وزیکول سمت راست تورم دیده شده لطفاً جواب بدید آیا قابل درمان هست

    در ضمن دکتر برام آمپول پی دی وال آرژنین واسپریژن وویه آمپول دیگه پی دی هوم نوشته آیا این دارو ها تاثیر داره
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۷ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      جواب ازمایش و سونو رو ارسال کنید
  • تصویر کاربر ط یکشنبه ۵ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 32 مشاهده پرسش
    باسلام شوهرم عمل واریکوسل بیضه چپ گرید سه انجام دادن بعداز عمل بیضه کمی افتاده تر شده و بعضی وقتا بیضه راستش هم درد میگیره از بیضه بند شورت تنگ باید استفاده کنه درضمن ما مشکلمون ناباروریه
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۵ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز مایع منی انجام شود
  • تصویر کاربر امیر جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 50 مشاهده پرسش
    درود.وقتتون بخیر جناب دکتر.دو روزه که بیضه چپم دردی خفیف داره که در هنگام راه رفتن و فعالیت مشهوده و در هنگام دراز کش و نشسته دردی ندارم.به دکتر اورولوژیست مراجعه کردم و با انجام سونو مشخص شد که در بیضه چپ واریکوسل خفیف گرید ۱ دارم.با توجه به اینکه ۴۰ سالمه و متاهلم و صاحب فرزند نیز هستم دکتر اورولوژیست فرمودند که مشکل خاصی نیست و نیاز به انجام کار و حتی مراجعه مجدد هم نیست.فقط دو ورق ناپروکسن ۲۵۰ برام تجویز کردن.الان یک روزه که این قرص رو استفاده کردم هنوزم همون درد خفیف رو فقط هنگام راه رفتن و فعالیت دارم.ممنون میشم که شما نیز نظرتون رو بفرمایید و اینکه بهتره برای تسکین این درد خفیف چکار کنم و اینکه چه دارویی رو باید استفاده کنم؟تصویر سونو رو هم خدمتتون ارسال کردم.سپاسگزارم🙏
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 3 ماه پیش)
      همون دارو رو ادامه بدین تا یک ماه هر شب نیم ساعت داخل تشت آب گرم بنشینید
    2. تصویر کاربر امیر سه شنبه ۳۰ آبان ۲( 3 ماه پیش)
      ممنونم آقای دکتر.ببخشید نشستن در تشت آب گرم هنگام شب چه تاثیری داره؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      علائمتون مشکوک به پروستاتیت هم هست جهت تسکین این درد اینکارو انجام بدین
    4. تصویر کاربر امیر پنجشنبه ۲ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      ممنونم جناب دکتر🙏🌹
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ آذر ۲( 3 ماه پیش)
      🌺
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 54 مشاهده پرسش
    سلام ، میخواستم بدونم با این جواب آزمایش که براتون فرستادم میتونم قبل عمل برای بچه دار شدن اقدام کنم یا اول باید جراحی انجام بدم ؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام مجددا عکس هارو آپلود کنید
  • تصویر کاربر مهدی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 46 مشاهده پرسش
    خستهدنباشید من ۴سال پیش عمل کردم سمت چو واریکوسل داشتم .اما ماه پیش مه سونوگرافی دادم گفتن که در هر دوطرف واریکوسل دیده میشود ایا باید دوباره عمل‌منم یا راه دیکه ای هست؟براتون عکس سونوگرفای هم فرستادم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      مشکل بارداری دارید؟
    2. تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بارداری فک نکنم مشکل داشته باشم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      در صورتی که آزمایش مایع منی نرمال باشد نیاز به عمل جراحی نخواهید داشت
    4. تصویر کاربر مهدی جمعه ۱۹ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      ینی نیازی به مصرف دارو یا چیزی ندارم برای حل کردن یا جلوگیری از بدتر شدن موضوع؟البته بدنسازی هم تمرین میکنم این ورزش نمیتونه باعث این موضوع بشه؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۰ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      تا زمانی که مشکلی از نظر مایع منی و یا درد مزمنی ندارید نیاز به عمل ندارد
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر امید دوشنبه ۱۰ مهر ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 80 مشاهده پرسش
    با سلام و خستە نباشید خدمت دکتر کرمی بزرگوار
    اقای دکتر ببخشید پارسال پدرم فتق دو طرفش رو عمل کرد کە درد داشت و الان دوبارە ھم درد رو دارە از جای عملش و فتقش اووت کردە- ھمچنین قبلا واریکوسل دو طرف ھم داشت و عمل کردە بود و دوبارە اون ھم اووت کردە. و حالا درد دارە. پدرم حدودا ١٠٠ کیلو ھم وزن دارن
    اقای دکتر جان من خیلی وقتە شما رو در فضای مجازی دنبال میکنم و بسیار دوستتون داریم و سپاس گزاریم از اموزش ھای بی دریغتون
    و حالا چشم امید من بە توصیە شما بزرگوارە کە چە راھکاری رو پیشنھاد میدین برای پدرم- اگر عمل میتونە بشە ممنون شما خواھم بود اگە برای پدرم انجام بدین
    دوبار با مطب شما و واتساپ تماس گرفتم و فرمودن چون قبلا عمل شدە دکتر کرمی نمیتونن ببینن پدرم رو.
    با سپاس از وقت گذاشتن برای این پیام

    امید محمدی- بانە
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      با سلام خدمت شما همراه گرامی عکس رو مجددا آپلود کنید لطفا
    2. تصویر کاربر امید یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      عکس
    3. تصویر کاربر امید یکشنبه ۹ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      .
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۱۰ مهر ۲( 5 ماه پیش)
      فتق سمت راست نیاز به عمل مجدد دارد عمل واریکوسل مجدد به احتمال زیاد باعث بهبود درد نخواهد شد
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…
پزشک اورولوژی به چه معنی است؟ و در چه حوضه ای فعالیت میکند؟ اورولوژیست ها پزشکان متخصصی…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر