جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قرص ویسول برای تکرر ادرار

تصویر دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

سولیفناسین یا همان قرص ویسول برای تکرر ادرار استفاده می شود. سولیفناسین توانایی کنترل ادرار برای عضلات شل شده مثانه، را بهبود می بخشد. به کاهش نشت ادرار، احساس نیاز فوری به ادرار و تکرر ادرار کمک می کند. این دارو در گروه داروهای ضد اسپاسم می باشد.

قرص ویسول چیست؟

ویسول یک داروی خوراکی است که توسط پزشک تجویز می شود. قرص خوراکی ویسول (سولیفناسین) فقط با نام تجاری VESIcare در دسترس می باشد. فرم عمومی این دارو در دسترس نمی باشد.

موارد مصرف ویسول

ازویسول یا همان سولیفناسین برای درمان علائم مثانه پرکار (OAB) استفاده می شود. این علائم عبارتند از:

تکرر ادرار

از سولیفناسین برای درمان چه بیماری هایی استفاده می شود؟

از سولیفناسین (VESIcare) برای درمان مثانه پرکار استفاده می شود (وضعیتی که در آن عضلات مثانه به طور غیرقابل کنترل منقبض می شوند و باعث تکرر ادرار، نیاز فوری به ادرار و عدم توانایی در کنترل ادرار می شوند). از سولیفناسین (VESIcare LS) برای درمان بیش فعالی نوروژنیک عضلات مثانه (یک بیماری کنترل مثانه ناشی از مشکل مغز، نخاع یا عصب) در کودکان 2 سال به بالا استفاده می شود. سولیفناسین جزو گروهی از داروها به نام ضد موسکارین می باشد. اثر این دارو با شل شدن عضلات مثانه شروع می شود.

نحوه ی مصرف داروی ویسول

سولیفناسین بصورت قرص (VESIcare) و سوسپانسیون (مایع ؛ VESIcare LS) موجود می باشد. قرص ویسول معمولاً یک بار در روز همراه یا بدون غذا باید مصرف شود. سوسپانسیون سولیفناسین (VESIcare LS) معمولاً یک بار در روز مصرف می شود. برای کمک به یادآوری مصرف ویسول، آن را هر روز تقریباً در یک ساعت مصرف کنید. دستورالعمل های روی نسخه خود را با دقت مطالعه کنید و اگر سوالی داشتید از پزشک خود بخواهید که برای شما توضیح دهند. ویسول را دقیقاً طبق دستور پزشک مصرف کنید. بیشتر یا کمتر از آن را مصرف نکنید.

سوسپانسیون را قبل از هر بار استفاده به خوبی تکان دهید تا دارو به طور یکنواخت مخلوط شود. برای اندازه گیری میزان صحیح دارو از سرنگ استفاده کنید. می توانید سوسپانسیون را مستقیماً از سرنگ و یا داخل یک لیوان کوچک ببلعید. برای جلوگیری از طعم تلخ، از مصرف سوسپانسیون با مایع یا غذای دیگر خودداری کنید.

قرص ها را کامل ببلعید. قرص ها را نشکنید یا خرد نکنید. قرص ها را همراه با آب یا مایع دیگری ببلعید.

پزشک احتمالاً قرص ویسول را با دوز کم شروع کرده و بعداً در دوره درمان، دوز مصرفی شما را افزایش می دهد.

قرص ویسول ممکن است به کنترل علائم شما کمک کند اما بیماری شما را درمان نمی کند. مصرف قرص ویسول برای تکرر ادرار را حتی اگر احساس خوبی داشتید، ادامه دهید. بدون مشورت با پزشک، مصرف سولیفناسین را قطع نکنید.

در صورت فراموش کردن یک دوز از دارو، چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر از قرص های ویسول (VESIcare) استفاده می کنید و مصرف یک دوز را فراموش کردید، دوز فراموش شده را مصرف نکنید و روز بعد در ساعت معین دوز بعدی را مصرف کنید. در یک روز دو دوز را باهم مصرف نکنید.

اگر از سوسپانسیون خوراکی سولیفناسین (VESIcare LS) استفاده می کنید مصرف یک دوز را فراموش کردید، به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف کنید. با این حال، اگر بیش از 12 ساعت از زمان مصرف آن گذشته باشد، از دوز فراموش شده صرف نظر کرده و برنامه منظم خود را ادامه دهید. در یک روز دو دوز سوسپانسیون را هم زمان مصرف نکنید.

قرص دولوکستین مهارکننده جذب مجدد سروتونین- نوراپی نفرین، اولین دارویی است که به طور خاص برای درمان بی‌اختیاری ادرار در هنگام استرس تولید و به بازار عرضه شده است.

عوارض جانبی داروی ویسول

✅خشکی دهان، یبوست، خواب آلودگی، ناراحتی معده، تاری دید، خشکی چشم، سردرد یا خستگی و ضعف غیرمعمول ممکن است از عوارض مصرف این دارو باشند. در صورت تداوم یا بدتر شدن هر یک از این عوارض، سریعاً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

✅برای از بین بردن خشکی دهان، آب نبات (بدون قند) سفت یا یخ را بمکید، آدامس (بدون قند) بجوید، آب بنوشید یا از محصولات جایگزین بزاق استفاده کنید.

✅برای جلوگیری از یبوست، از فیبر در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنید، آب کافی بنوشید و ورزش کنید. همچنین ممکن است نیاز به مصرف ملین داشته باشید. از پزشک یا داروساز خود ملین مناسب را دریافت کنید.

در صورت بروز عوارض جانبی جدی زیرسریعا به پزشک مراجعه کنید:

⛔درد شدید معده یا شکم

⛔یبوست به مدت 3 روز یا بیشتر

⛔مشکل در ادرار کردن

⛔علائم عفونت کلیه (مانند سوزش ادرار، درد حین ادرار، تکرر ادرار، تب، ادرار خونی)

⛔تغییرات ذهنی یا خلقی (مانند گیجی، توهم)

⛔درد چشم

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی، خارش یا تورم (به خصوص در صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه شدید و مشکل در تنفس فورا به اورژانس مراجعه نمایید.

⛔تورم یا قرمزی چشم

⛔تغییرات بینایی (مانند دیدن رنگین کمان در اطراف چراغ های شبانه)

واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است. با این حال، در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک جدی از جمله: بثورات پوستی، خارش یا تورم (به خصوص در صورت، زبان یا گلو)، سرگیجه شدید و مشکل در تنفس فورا به اورژانس مراجعه نمایید.

دکتر حسین کرمی متخصص کلیه و کجاری ادراری

4.1/5 - (55 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

انتقال زگیل از طریق بوسیدن امکان دارد؟ البته که، رایج ترین راه انتقال ویروس زگیل تناسلی تماس…
کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر