جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علت خارش بیضه

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

در حقیقت، اصطلاح خارش بیضه، اصطلاح نادرستی است، زیرا بیضه ها در داخل کیسه بیضه قرار دارند و نمی خارند. چیزی که معمولاً باعث ایجاد احساس خارش می شود، پوست کیسه بیضه و کشاله ران است.

خارش بیضه ها، که به آن خارش تخم ها نیز گفته می شود، می تواند ناخوشایند باشد. در بیشتر موارد، خاراندن، می تواند باعث بدتر شدن خارش شود. علت خارش بیضه های مردان متفاوت است که در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

دلایل خارش بیضه

چند دلیل برای خارش بیضه ها وجود دارد. با دانستن دلیل خارش، می توانیم آن را بهتر درمان کنیم. 

1- درماتیت تماسی یا آلرژی

شوینده ی جدیدی مثل یک صابون جدید-که برای شستن شورت خود استفاده کرده اید، ممکن است باعث حساسیت پوستی شما شده باشد. حتی ممکن است پوست شما به جنس پارچه ی لباس زیر شما حساس باشد. هر یک از این موارد را بررسی کنید تا بدانید به آنها حساسیت دارید یا خیر.

2- لباس زیر تنگ و خارش بیضه

از پوشیدن لباس زیر تنگ، خودداری کنید. با پوشیدن لباس زیر تنگ، پوست بدن، در آن نواحی نمی تواند خوب تنفس کند. همچنین، باعث می شود عرق و سلول های مرده به پوست بچسبند.

3- ساییدگی یا عرق سوز شدن

این موضوع، علت اصلی خارش بیضه ها است، که شامل ساییده شدن پوست، روی پارچه، خط دوخت و ران است. این، یک اتفاق بسیار معمول در هوای مرطوب و گرم و فعالیت بیش از حد، در لباس های تنگ و کلفت است.

دلایل خارش بیضه

4- کاندیدیازیس

یک عفونت قارچی رایج است که هم در مردان و هم در زنان اتفاق می افتد. قارچ های کاندیدا بر روی بدن انسان زندگی می کنند. هنگامی که این قارچ به خوبی رشد کند، خارش همراه با لکه های پوسته پوسته روی تخم ها، بوی عجیب و درد هنگام ادرار ایجاد می کند.

5- عفونت خارش ژوک

قارچ دیگری به نام درماتوفیت، علت این بیماری است که تینیا کروریس نیز نامیده می شود. ممکن است بثورات، همراه با لکه های براق سفید در چروک های پوست وجود داشته باشد.

6- بیماری پسوریازیس عامل خارش بیضه ها

نوعی عفونت مزمن پوستی است، که در کشاله ران، متفاوت به نظر می رسد. ناحیه مرطوب، باعث می شود که آنها مانند لکه های قرمز روی پوست ضخیم و ترک خورده به نظر برسند.

7- شپش عانه

شپش عانه، انگلی مانند شپش مو است. آن ها از خون شما تغذیه می کنند و در ناحیه تناسلی شما حرکت می کنند و باعث خارش بیضه و بوی بد آن می شوند. آنها می توانند از طریق تماس با منطقه آلوده منتقل شوند.

8- گال

عفونت پوستی ناشی از کنه میکروسکوپی موسوم به Sarcoptes scabiei بوده، و از طریق تماس مستقیم پوست منتقل می شود، و هنگام شب، باعث خارش شدید می شود.

9- تبخال تناسلی علت مهم خارش بیضه

همان ویروس هرپس است که باعث ایجاد تبخال تناسلی می شود. تاول های خارش دار، زخم های باز و درد در هنگام خاراندن و کندن پوست، نتیجه ی این بیماری است. این بیماری ممکن است در اثر تماس، به شما منتقل شود، اما برای همیشه در بدن شما نهفته بماند.

10- زگیل های تناسلی

زگیل های تناسلی توسط ویروس پاپیلومای انسانی به وجود می آیند، این یک STI است که منجر به رشد گوشتی کوچک به شکل گل کلم می شود. این زیگیل ها، گاهی اوقات با خارش همراه هستند، دقیقاً روی کیسه بیضه تشکیل می شوند و ممکن است در حین رابطه جنسی متورم شده، یا خونریزی کنند.

یکی از آزاردهنده ترین دردها برای یک مرد و جنس مذکر درد ناشی از بیضه ها است که کیفیت زندگی فرد را شدیداً تحت تأثیر قرار می دهد. درد بیضه می‌تواند ناشی از آسیب‌های جزئی به اندام تناسلی باشد.

11- سوزاک یکی از دلایل خارش بیضه و بوی بد آن ها

یک STI یا STD است که در اثر عفونت باکتریایی ایجاد می شود، دلیل اصلی آن، رابطه جنسی بدون کاندوم است. این بیماری با خارش و تورم همراه است. همچنین ممکن است احساس درد در یک بیضه، ادرار دردناک و ترشح از آلت تناسلی داشته باشید.

12- کلامیدیا

این بیماری، عفونت باکتریایی دیگری است که در اثر رابطه بدون کاندوم ایجاد می شود. علائمی مشابه سوزاک دارد، ممکن است با درد و خونریزی و ترشح از رکتوم و مقعد همراه باشد.

13- تریکومونیازیس یا تریک

تریکوموناس واژینالیس، نوعی باکتری است، که بیشتر در زنان باعث STI می شود. این عفونت، با رابطه جنسی بدون کاندوم، می تواند به مردان نیز منتقل شود و باعث بروز مشکلاتی مثل ترشح، احساس سوزش و خارش، در داخل آلت تناسلی مرد در هنگام انزال و ادرار شود.

14- اگزما در کشاله ران مسبب خارش و بوی بد بیضه ها

این بیماری پوستی دارای عواضی مثل علائم التهاب، تورم، خارش و قرمزی است. هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد اما درمان ها می توانند، در زمان اود کردن، آن را کنترل کنند.

15- بیماری Extramammary Paget

نوعی سرطان پوست است. اگر اگزما روی پوست بیضه به درمان ها پاسخ ندهد، این مشکل، مشکوک به سرطان پوست است.

درمان خارش بیضه

برای درمان خارش بیضه به چه دکتری مراجعه کنیم؟

شاید خارش بیضه، در ابتدا نگران کننده به نظر نرسد. در بعضی موارد، فرد ممکن است در همان اول، علت خارش را دانسته، و نیاز به درمان دارویی نداشته باشد.

زمانی که التهاب یا خارش شما ادامه دار یا شدید شود، شما برای تشخیص علت، و درمان درست، باید به پزشک متخصص مجاری ادراری و ناحیه تناسلی مراجعه کنید. همچنین، پزشک باید، هر گونه التهابی را که تغییر شکل داده، یا عفونت کرده است را معاینه کند. هر کسی که مشکوک به داشتن شپش عانه است، باید برای درمان، به پزشک مراجعه کند.

چگونه از خارش اندام تناسلی جلوگیری کنیم؟

بانوان، باید مراحل زیر را دنبال کنند:

🚺 بعد از ادرار یا مدفوع، خود را، از جلو به پشت، بشورید، تا از ورود باکتری های مقعدی، به واژن جلوگیری شود.

🚺 از استفاده از مواد شیمیایی، مثل دوش های واژینال، یا اسپری های بهداشتی زنان، که می توانند تعادل اسیدی واژن را به هم بزنند، خودداری کنید.

🚺 از استفاده از مواد معطر بهداشتی زنان (پدها، صابون ها و…) خودداری کنید.

آقایان باید مراحل زیر را دنبال کنند:

🚹 آلت تناسلی خود را به خوبی بشویید. این شست و شو، شامل ناحیه زیر پوست اضافی در افرادی است که ختنه نشده اند.

🚹از آنجایی که رطوبت، در اندام تناسلی، باعث عفونت می شود، ناحیه را خشک نگه دارید. پودر بچه در تابستان به شما کمک می کند.

مقاله پیشنهادی دکتر حسین کرمی: عمل فتق بیضه چگونه است؟

بانوان و آقایان، هردو، باید موارد زیر را رعایت کنند:

🚻 از لباس زیر های گشاد، با الیاف طبیعی استفاده کنید و لباس زیر خود را ح اکثر، هر 24 ساعت، عوض کنید.

🚻 ناحیه تناسلی خود را تمیز و خشک نگه دارید. از صابون لطیف استفاده کرده، و به خوبی آن را با آب بشویید.

🚻 از مواد لباس شویی بی بو، و لطیف برای شست و شوی لباس زیر خود، استفاده کنید.

🚻 بعد از حمام یا شنا، به خوبی خود را خشک کنید. از خیس ماندن طولانی بپرهیزید.

🚻 از رابطه ی جنسی محافظت نشده، خود داری کنید. مخصوصاً وقتی نگران وجود عفونت در خود یا پارتنرتان، هستید.


دکتر حسین کرمی متخصص درمان بیماری های ناحیه تناسلی

4.2/5 - (188 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر یوسف جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش) تعداد بازدید: 78 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید
    من چند وقتیه زیر بیضه هام زخم شده و در جای زخم ها خارش و کمی سوزش دارم
    البته وقتی بیضمو با اب گرم که میشورم خوب میشه چیکار باید انجام. بدم؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر یوسف جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      عکس اپلود کردم
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۵ آبان ۲( 5 ماه پیش)
      رعایت بهداشت فردی پماد کالامین موضعی هر ۱۲ ساعت
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر Amir یکشنبه ۱۶ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 71 مشاهده پرسش
    با سلام و خسته نباشید
    مدتیه که احساس خارش شدید در کشاله ران و پوست بیضه ها دارم . خارش به شدت غیر قابل کنتروله احساس سفت شدن و التهاب روی پوست بیضه ها دارم و چین و چروک های پوست بیضه کمی غیر عادی سفت و عمیق شده که عکس فرستادم . چند سالی هست که از پودر های تیز بر برای موهای زائد استفاده میکنم که در چند ماه گذشته کمی باعث سوختگی شده برام . هر شب حمام و شستشوی کامل بدن رو دارم . ممنون میشم کمکم کنید با تشکر از شما
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۱۵ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      عکس هارو مجددا آپلود کنید
    2. تصویر کاربر Amir شنبه ۱۵ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      درود
      دکتر بشدت در پوست بیضه کشاله ران و حتی پوست الت احساس خارش دارم ترک های پوست بیضه خیلی عمیق شده و پوستش حالت تورمی داره
      سپاس بابت توجه و وقتی که گذاشتید
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۶ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      از مو برهای سنتی استفاده نکنید ماده ی شوینده ی روزانه ی خودتون رو عوض کنید از پماد کالامین بعد از حمام استفاده کنید قرص سیتریزین۱۰ میلی هر شب یک عدد مصرف کنید
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر فرهاد جمعه ۱۴ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    سلام ، من سابقه سنگ کلیه دارم و اخرین سنگ رو 2 ماه پیش دفع کردم، چند روزیه که به طور مداوم و نا خوداگاه قسمت زیر بیضه تا مقعد رو هی جمع میکنم به شکل انقباض ، انبساط ، درد ندارم ولی احساس سنگینی و گرفتگی بیضه دارم ، دلیلش چی میتونه باشه و ایا دارو باید مصرف کنم ؟ یه مقدار هم تکرر ادرار دارم لطفا اگر بای دارو مصرف کنم لاتین بفرمایین چون من ایران نیستم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      تورم بیضه دارید؟
    2. تصویر کاربر فرهاد پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      خیر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد تا یک ماه هر روز نیم ساعت داخل تشت آب گرم بنشینید
    4. تصویر کاربر فرهاد پنجشنبه ۱۳ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      تشکر
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۱۴ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      🌺
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر آرمین یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 76 مشاهده پرسش
    با سلام خدمت دکتر
    مدتی است زمانی که بیضه سمت چپ را به داخل فشار می‌دهم درد خفیفی در بیضه سمت چپ تا پایین کمر سمت چیر تیر میکشد و ول می‌کند گاهی اوقات هم در پا ولی بیضه سمت راست اینگونه نیست- در حال عادی نه دردی دارم- نه مشکل در نعوظ- نه قرمزی نه تورم- گاهی اوقات که ادار میکنم پس از اتمام ادار تیر خفیفی از انتها آلت تناسبی سمت چپ تا بیضه چپ تیر میکشد و ول میشود در ضمن بیضه سمت چپ کمی به جلو تر اومده نسبت بیضه راست و برآمده تر مشکل از چیست
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲ مهر ۲( 6 ماه پیش)
      سلام باید سونوگرافی انجام شود
  • تصویر کاربر شهروز یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 84 مشاهده پرسش
    سلام من خیلی وقته لا خارش بیضه دارم یکبار دکتر رفتم ولی جواب نگرفتم بهم آنتی هیستامین با کرم های دست ساز دادن و تا زمانی که مصرف میکردم خارش رفع شده بود ولی تا قطع شدن دوباره برگشت , خارش شبها خیلی بیشتر میشه , و یه سری جوش‌های سفید رنگ هم روی بیضه ایجاد شده که نگران کنندس میخواستم علت رو بدونم و راهنماییم کنین
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      عکس بفرستید
    2. تصویر کاربر شهروز یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      ارسال شد
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      کیست است باید تخلیه بشه اگر از نظر زیبایی براتون مهمه
    4. تصویر کاربر شهروز یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      برای خارش چی ، چکار باید بکنم ؟ آیا رفع کیست به صورت لیزر انجام میشه؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۱۹ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      خیر به روش جراحی انجام میشه عامل این خارش ها بخاطر شیو مو با تیغ و نفوذ مو است
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محمد سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 87 مشاهده پرسش
    سلام. وقت بخیر. آقای دکتر بنده حدود دو هفته پیش یک عدد قرص سیلدنافیل 100 مصرف کردم حدود ساعت 10 شب. و تا فردا ساعت 9 صبح نعوظ کامل داشتم وقتی نعوظ قطع شد احساس درد در بیضه راست کردم و بعد از چند ساعت ورم و درد با هم دیگه. الان درد و ورم قطع نشده و گاهی سراغم میاد. و بیضه هم خیلی حساس شده. و حتی رگ های ک ب بیضه متصله ورم داره و بزرگ شده و باد کرده. خاستم بدونم این خودش بر طرف میشه و از عوارض قرصه. چه کاری لازمه انجام بدم. متشکرم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام چند سالتون هست ؟ اصلا نباید نعوظ اینقدر طول بکشه . مگر رابطه جنسی نداشتید وقتی مصرف کردید ؟ یک سونوگرافی بیضه ها و اسکروتوم کنید . الت سفت نیس الان ؟
  • تصویر کاربر ابولفضل شنبه ۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    سلام.من حدود ۹ ماهه درگیر خارش شدید و سوزش در بیضه ها هستم. تا به حال شش بار دکتر رفتم آزمایش دادم هیچ نسخه ای هیچ گونه تاثیری نداشته. نیوتادین،سیتریزین ،کتوکونازول، نوپینتین قرصا و کلوتریمازول،تریامسیایون ان ان، کلنداماییسین، کتوکونازول کرمهایی هستن که در طول این چند ماه دکترای مختلف تجویز کردن استفاده کردم هیچ کدوم هیچ تاثیری نداشته. آزمایش هم قبلا دادم ضمیمه میکنم براتون.واقعا دیونه شدم چرا هیچ چیز اثر نداره. تسخیصتون چی هست چی مصرف کنم. هیچ زخمی ندارم فقط خارش و سوزش. از اسفند پارسال هم هیچ رابطه‌ای با همسرم نداشتم سر این موضوع.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      سلام موهای ناحیه را با تیغ میزنید ؟ بهداشت رعایت میشه ؟
    2. تصویر کاربر ابولفضل جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بله. هر روز دو بار لباس زیر عوض میکنم. ولی کارم جوری هست از نه صبح تا ده و نیم شب بیرون هستم و کلا با وجود پوشیدن لباس نخی و شلواری که چسبان نباشه باز بسیار عرق میکنم.این عرق کردنه هم خیلی موثر هست. زیر بیضه ها دونه های سفید و التهاب سر التم حالت تاول سفید و‌ میسوزه.
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      بخاطر عرق هست این خارش ها . روزهای تعطیل قطعا این شرایط کمتر میشه . هرچقدر دارو مصرف کنید فایده نداره باید شرایط شغلی رو عوض کنید
    4. تصویر کاربر ابولفضل جمعه ۳ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      داروهایی نیست که تعریق رو‌کم کنه؟؟ چون شرایط شغلیم رو‌نمیتونم تغییر بده.چون هر جا برم فرق نداره به هر حال باید از خونه برم بیرون و این اتفاق میوفته
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۴ شهریور ۲( 7 ماه پیش)
      به یه متخصص پوست مراجعه کنید میتونن کمک کنن در حیطه کار من نیست
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
  • تصویر کاربر محسن پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش) تعداد بازدید: 88 مشاهده پرسش
    با سلام
    من بین دو تا سه ماه هست که سمت چپ کلاهک آلتم درد میکنه. یکی دو لکه بر روی این قسمت دیده میشه که رفتم پیش متخصص اورولوژی و گفتن چیزی نیست و دکتر همچنین من رو برای آزمایش PSA و عفونت ادرای از آنجایی که پارسال تورم پروستات داشتم فرستادند ولی مشکلی مشاهده نشد
    کلا این درد نوسان داره یه وقت هست یه وقت نیست ولی نسبت به اوایل کمی کمتر شده. و در مواقعی نعوظ دارم و یا ادرار حبس میکنم این درد بیشتر میشه و اصلا نمیتونم رابطه جنسی داشته باشم و همچنین این درد به انگشت‌های پای سمت چپم منتقل میشه
    ضمنا دکتر اورولوژی توی دو مرحله داروی افلوکساسین و تاوانکس بهم دادن که با وجود مصرف کامل تغییری مشاهده نشد
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۶ مرداد ۲( 7 ماه پیش)
      سلام این دردها عصبی است منشا خاصی ندارد . ممکنه جاهای دیگه از بدن هم اتفاق بیفته
  • تصویر کاربر آرزی جمعه ۲۳ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 105 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشین
    یک چیز سفید کوچیک روی آلتم هستش میخواستم بدونم چی هستش و چجوری از بین میشه بردش
    مدت طولانی هم هستش رابطه نداشتم.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      بخیه محل ختنه است اهمیتی نداره
    2. تصویر کاربر آرزی پنجشنبه ۲۲ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      یه 2 3 ماهی میشه مشخصه فقط. این شکلی نبود قبلش. راهی واسه از بین بردنش هست؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۳ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      به متخصص پوست مراجعه کنید شاید بشه با لیزر درمان کرد
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر مهدی چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش) تعداد بازدید: 69 مشاهده پرسش
    سلام جناب دکتر وقت بخیر
    من دو ماه هست که بعد از رابطه محافظت شده با شریک جنسیم بیضه هام خارش داره و شبها شدید میشه
    الان به کشاله ها و زیر بیضه هام هم سرایت کرده و شدیدا میخاره و از خارش زیاد قرمز شده
    چند روز کرم کلوتریمازول مصرف کردم روزی یکبار خارشش برطرف شد ولی بلافاصله تا خشک میشه خارش داره
    امروز شریک جنسیم از دستگاه تناسلی خودش چند تیکه مثل پوست خشک شده کندن که تصاویرشو براتون ارسال میکنم
    راحت جدا شدن و جاش طبیعی بوده و اثری ازش نمونده خواستم بدونم امکان این که زگیل تناسلی باشه هست یا خیر
    خودم بعد این ماجرا تمام بدنم رو چک کردم برجستگی یا زگیلی مشاهده نکردم امکان سرایتش با وجود محافظت هست یا خیر؟
    ایشون هیچ علائمی ندارن منم فقط خارش دارم
    و این که برای مردان ازمایشش اچ پی وی به چه صورته ؟ نمونه برداریه یا ازمایش ادرار یا خون هست؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۲۱ تیر ۲( 9 ماه پیش)
      برای مردان ازمایش hpv مناسبی نداریم و دقیق نیستند . تنها حالت رویت ضایعه واضح و برداشتن نمونه از اون هست . این خانم توسط متخصص زنان معاینه بشه با ضایعات کنده شده که نمیشه تشخیص گذاشت
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

کولپوسکوپی زگیل تناسلی چیست؟ کولپوسکوپی که نوعی معاینه دستگاه تناسلی زنان است، ابزاری مؤثر برای تشخیص زگیل…
واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر