جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برای عفونت ادراری چه قرصی بخوریم؟

دکترحسین کرمی

دکترحسین کرمی

در این مقاله مطالعه می‌کنید:

عفونت دستگاه ادراری (UTI) وقتی اتفاق می افتد، که باکتری ها وارد مثانه، کلیه ها یا قسمت دیگری از دستگاه ادراری شوند. بهترین روش برای درمان عفونت ادراری و تسکین علائمی مانند درد، سوزش و نیاز فوری به ادرار کردن، استفاده از آنتی بیوتیک ها  و قرص عفونت ادراری است.

این قرص ها، باکتری های عامل عفونت ادراری را از بین می برند. مهم است که آنها را همانطور که دکتر تجویز کرده مصرف کنید. در غیر این صورت، عفونت ادراری جزئی، می تواند به عفونت جدی کلیه یا خون تبدیل شود. اینکه چه آنتی بیوتیک و قرصی را برای چه مدتی مصرف کنید، به نتایج کشت ادرار بستگی دارد.

آیا عفونت ادراری میتواند باعث بچه دار نشدن مردان بشود؟

بهترین آنتی بیوتیک و قرص عفونت ادراری

پزشک قرص برای عفونت ادراری را بر چه اساس تجویز می کند؟ قوی ترین انتی بیوتیک برای عفونت ادراری کدام است؟ پزشک، نمونه ادرار را برای تأیید عفونت ادراری می گیرد. سپس آزمایشگاه میکروب ها را در یک ظرف، به مدت چند روز رشد می دهد؛ تا بفهمد عامل عفونت، کدام نوع باکتری است.

به این کار، آزمایش کشت می گویند. این آزمایش، به پزشک نشان می دهد که چه نوع میکروبی باعث عفونت شده است. وی احتمالاً یکی از آنتی بیوتیک های زیر را برای درمان، قبل از رسیدن نتایج آزمایش کشت، برای شما تجویز می کند:

علائم سرطان مثانه در زنان

درمان زگیل تناسلی مردان

آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری
آنتی بیوتیک برای عفونت ادراری

اینکه چه دارو و دوزی برای شما تجویز شود، به پیچیده بودن یا نبودن عفونت بستگی دارد. “عفونت غیر پیچیده” یعنی دستگاه ادراری حالت طبیعی دارد. و “پیچیده” یعنی در دستگاه ادراری، بیماری یا مشکلی وجود دارد. ممکن است به باریک شدن میزنای (لوله هایی که ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کنند)، باریک شدن میزراه ( مجرایی که ادرار را از مثانه به خارج از بدن منتقل می کند)، و یا انسداد (که می تواند ناشی از سنگ کلیه یا بزرگی پروستات باشد)، مبتلا باشید.

برای درمان عفونت پیچیده، پزشک ممکن است دوز بیشتری از آنتی بیوتیک تجویز کند. اگر عفونت ادراری شدید بوده، یا در کلیه ها اتفاق افتاده باشد، ممکن است برای معاجله، به دریافت دوز بالای آنتی بیوتیک از طریق IV، در بیمارستان یا مطب پزشک، نیاز داشته باشید.

بیشتر بدانید…

لاپاراسکوپی چیست؟

پزشک همچنین در انتخاب آنتی بیوتیک این عوامل را در نظر خواهد گرفت:

  • بارداری
  • سن بیش از 65 سال
  • حساسیت به آنتی بیوتیک
  • سابقه بروز اثرات جانبی با آنتی بیوتیک
  • مدت زمان مصرف آنتی بیوتیک

پزشک به شما اطلاع می دهد. به طور معمول، در عفونت غیر پیچیده، آنتی بیوتیک باید برای مدت 2 تا 3 روز مصرف شود. برخی از افراد باید 7 تا 10 روز از این داروها استفاده کنند.

برای عفونت پیچیده، ممکن است لازم باشد 14 روز یا بیشتر آنتی بیوتیک مصرف نمایید. آزمایش مجدد ادرار می تواند از بین رفتن میکروب ها را نشان دهد. اگر همچنان عفونت داشته باشید، باید مدت زمان بیشتری آنتی بیوتیک مصرف کنید.

عوارض جانبی آنتی بیوتیک های عفونت ادراری

آنتی بیوتیک ها هم، مانند هر داروی دیگری، عوارض جانبی دارند. برخی از این موارد عبارتند از:

⛔ راش

⛔ اسهال

⛔ تهوع، استفراغ

⛔ سردرد

⛔ آسیب به تاندون یا عصب

چرا باید داروی عفونت ادراری را کامل مصرف کنیم؟

آنتی بیوتیک ها به خوبی در برابر عفونت ادراری اثرگذارند. ممکن است بعد از چند روز مصرف دارو، احساس بهتری داشته باشید. اما حتی در این صورت، باید داروی خود را تا پایان دوره درمان، به طور کامل مصرف کنید. اگر مصرف آنتی بیوتیک را خیلی زود متوقف کنید، باکتری های موجود در دستگاه ادراری، به تمامی از بین نخواهند رفت.

این میکروب ها ممکن است در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند. این بدان معناست که در آینده، این داروها دیگر قادر به از بین بردن این عفونت ها نخواهند بود. بنابراین اگر مجددا به عفونت ادراری دیگری مبتلا شوید، دارویی که مصرف می کنید نمی تواند آن را درمان کند. دوره درمان با دارو را کامل کنید تا مطمئن شوید همه باکتری ها از بین رفته اند.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

علائم UTI باید طی چند روز بهبود یابد. اگر دچار علائم زیر شدید باید سریعا به متخصص کلیه و مجاری ادراری مراجعه نمایید:

  • علائمتان برطرف نمی شود
  • علائم بدتر شده است
  • علائم پس از درمان دوباره برمی گردد
  • آنتی بیوتیک ها سبب بروز عوارض جانبی آزار دهنده ای شده اند

بیشتر بدانید…

درمان تومور بیضه

تشخیص عفونت ادراری

آزمایشات و روش هایی که برای تشخیص عفونت های ادراری استفاده می شود، شامل موارد زیر است:

آنالیز نمونه ادرار:

ممکن است پزشک، برای یافتن گلبول های سفید خون، گلبول های قرمز یا باکتری ها، از شما یک نمونه ادرار، برای آنالیز آزمایشگاهی، بخواهد. برای جلوگیری از آلودگی احتمالی نمونه، ممکن است به شما آموزش داده شود که ابتدا ناحیه تناسلی خود را با یک پد ضد عفونی کننده پاک کرده، و سپس ادرار را جمع آوری کنید.

کشت باکتری های دستگاه ادراری در آزمایشگاه:

گاهی اوقات، پس آنالیز آزمایشگاهی ادرار، نیاز به کشت ادرار دارید. این آزمایش به پزشک می گوید که چه باکتری هایی باعث عفونت شده اند و کدام داروها بر آن موثرترند.

عکسبرداری از دستگاه ادراری:

اگر به طور مکرر به عفونتی مبتلا می شوید که به نظر پزشک، ممکن است در اثر ناهنجاری در دستگاه ادراری ایجاد شود؛ ممکن است به سونوگرافی، اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) نیاز داشته باشید. همچنین پزشک ممکن است از رنگ حاجب برای برجسته سازی ساختارهای دستگاه ادراری استفاده کند.

استفاده از اسکوپ برای مشاهده داخل مثانه:

اگر مکررا به عفونت ادراری مبتلا می شوید، ممکن است پزشک با استفاده از یک لوله نازک و بلند دارای لنز (سیستوسکوپ)، سیستوسکوپی را انجام دهد تا داخل مجرای ادرار و مثانه را مشاهده کند. سیستوسکوپ در مجرای ادرار قرار داده شده و از این طریق وارد مثانه می شود.

 

4/5 - (248 امتیاز)

مشاوره پزشکی

در پایان هر مقاله برای راحتی شما عزیزان، نرم افزار پرسش و پاسخ قرار داده شده است تا به راحتی سوالات خود را با ما در میان بگذارید. از طریق این نرم افزار می توانید پرسش ها و مدارک پزشکی خود را ارسال کنید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ داده شود.

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

پاسخ های ارایه شده اعم از تشخیصی و درمانی توصیه های کلی بوده شما را از مراجعه به پزشک معالجتان بی نیاز نمی کنند.با توجه به تعداد زیاد سوالات پاسخ شما تا 4 روز کاری به صورت پیامک اطلاع رسانی خواهد شد  

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال خودتون و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر ارمیا سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 2 هفته پیش) تعداد بازدید: 27 مشاهده پرسش
    سلام آقای دکتر من سه روزه سوزش ادرار شدید داشتم و کمی خون در ادرارم هم دیده میشد تکرر ادرار زیاد هم داشتم اما خیلی کم و به صورت قطره ای میومد به پزشک مراجعه کردم ازم نمونه ادرار گرفتن بعد از آزمایش نمونه ادرار پزشک برام دو نوع دارو برام تجویز کرد الان یه روزه این دارو ها رو هم مصرف میکنم دو بار رفتم دستشویی بعد از مصرف این دارو ها ادرام کمی بیشتر شده اما کاملاً قرمز شده ادرارم و خون کاملاً مشخصه انگار فقط داره خون میاد اما سوزش ندارم آیا مصرف دارو ها رو ادامه بدم مشکل جدی نیست چکار کنم لطفاً راهنمایی کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۲ اسفند ۲( 2 هفته پیش)
      داروهای تجویز شده رو ادامه بدین
  • تصویر کاربر مائده سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 26 مشاهده پرسش
    سلام خسته نباشید من جدیدا زود به زود دچارعفونت ادراری میشم ،یعنی ادار همراه با درد و تکرر ادارر وبی اختیاری وگاها حالت ابری شدن ادار ،،سه ماه پیش خون توی ادرارم بود سونو انجام دادم همه اعضا تست شد مشکلی نبود نه سنگ نه چیز دیگه ،هربار قرص های آنتی بیوتیک و مخصوص عفونت میخورم اما دوباره شروع میشه ،چیکار کنم چه قرصی مصرف کنم که این مشکل کامل حل بشه؟؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۱ اسفند ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز و کشت ادرار انجام شود
  • تصویر کاربر علام جمعه ۲۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 24 مشاهده پرسش
    مدتیست شب هابااینکه چایی ونوشیدنی هم نمیخورم ۴باربیدارمیشوم
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۷ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      با سلام و احترام سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
  • تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش) تعداد بازدید: 38 مشاهده پرسش
    سلام برج شش مزاحم شدم درمورد مثانم.قبلا یوردنامیک انجام دادم. که مغز ب نخاع دستور نامیده ودو سی سی تخلیه نمیشه.مجدد درد ومشکلات شروع شدش قبلاً عرض کردم شما پیام قبل ودارید توضیح ندم .وقتتون بگیرم.دارو تجویزی شما تامسو بود بخاطر عوارض نخوردم.افلوکساسین وملوکسبکلم 7/5.خوردم دردم بهترشدش.درضمن ملوکسیکام خودسرانه ادامه دادم نخورم درد بیشتر میشه ترسیدم قطع کردم گفتن عوارض داره شما چ دستور میفرمایید.درضمن مدتی معتقدم نمی‌دونم سوزش دارم چیزی بالا پایین می‌ره تخلیه بشم هین حالت سوختگی.گیج شدم..قبلاً پیاده روی میکردم نمیتونستم بشینم داروها شما جواب داد.ملوکسیکام نخورم سمت راست کمر ودرد مثانه خدا می‌دونه..معدم وناراحت نکن چون سابقه دارم
    1. تصویر کاربر سعید سه شنبه ۱۰ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      ,آقای دکتر روزها خیلی دستشویی میرم بعضی اوقات رود به زود نصف شبها هم دوبارحتمی..آقای دکتر کارسنگین هم برام مشکل سازه..جناب دکترحمیدی سال 80,گفت دوکیلو با سنگین بلند نکنی..دکتر نیکوبخت گفت هفته چهار بار آمیزش واساتیید دیگر بیست و دوسال گذشت این درد با ما پایه پا اومدش
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      باید تامسولوسین رو هم مصرف میکردین
    3. تصویر کاربر سعید چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      سلام آقای دکتر ساکن رشت هستم .دارو تجویز نمیکنید داروهای قبل واستفاده کنم همین حالتهای قبل ودارم درد وکمی سوزش و خوب تخلیه نمیشم.
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی چهارشنبه ۱۱ بهمن ۲( 1 ماه پیش)
      بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر سهیل سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش) تعداد بازدید: 45 مشاهده پرسش
    سلام اقا دکتر خسته نباشین من چن‌وقته احساس تکرار ادارار وباقی ماندن ادرار در مجاری را دارم دو بار دکتر رفتم سونوگرافی کردن وهر دوبار همه چی نرمال بوده حتی دارو هم ننوشتن اما حالا بعد از ادرار احساس درد در بیضه وآلت را نیز دارم گاهی وقتا حتی در کمر مشکل از کجاس
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۵ دی ۲( 3 ماه پیش)
      با سلام و احترام خدمت شما همراه گرامی بیماری شما نیاز به درمان طولانی مدت و با عود بالا همراه میباشد کپسول تامسولوسین هر شب یک عدد افلوکساسین ۳۰۰ هر ۱۲ ساعت کپسول ملوکسیکام ۷/۵ هر ۱۲ ساعت و روزی نیم ساعت داخل لگن آب گرم بنشینید در صورت عود و تکرار علائم بعد از بهبودی مجددا دوره ی درمان تکرار شود
  • تصویر کاربر H4H جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 53 مشاهده پرسش
    سلام و وقت بخیر
    پدر من 71 سال دارن و کمی بزرگی پروستات و کمی عدم تخلیه ادرار داشتن، پزشک ارولوژ تامسولوسین (روزی یک عدد) تجویز کردن که به صورت کجدار و مریز ادرار می کردن و زندگی می کردن.
    متاسفانه سه ماه پیش زمین خوردن و لگنشون شکست، عمل جراحی انجام و پروتز جایگذاری شد.
    درحد سه چهار روز سوند داشتن و ترخیص شدن، در منزل از سوزش و تکرر ادرار شکایت داشتن که بامراجعه به پزشک فرمودن که احتمالا به خاطر سونداژ بوده و برطرف می شه و داروهای روتین سوزش ادرار تجویز کردن.
    بعداز گذشت 20 روز ادرار حالت سفید و گچی و بد بو گرفت، آزمایش ادرار انجام و کشت صورت گرفت که جواب آزمایش مثبت بودو باکتری در ادرار وجود داشت، چند روزی بستری شدن و آنتی بیوتیک دریافت و با بهبودی ترخیص شدن.
    بعد از ترخیص پانزده روز در منزل آنتی بیوتیک گرفتن، دوسه روز بعد از قطع دارو دوباره ادرار بد بو شد و آزمایش کشت ادرار مثبت شد و توصیه شد به پزشک ارولوژ مراجعه کنیم، پزشک ارولوژ توصیه به سونوگرافی کردن و در سونوگرافی عدم تخلیه مشاهده شد و توصیه شد به سونداژ به مدت 20 روز و مصرف تامسولوسین دوتا در روز و قرص پروستاتان یک عدد و قرص بتانکول به صورت دوعدد صبح، دوعدد ظهرو یک عدد شب.
    سونداژ ر صبح ساعت 10 بعدازجابت مزاج صبحگاهی انجام و مقدار زیادی ادرار ظرف دو سه دقیقه اول خارج شد.(چیزی بیش از یک لیتر)
    عصر همان روز دوباره تب و لرز کردن و به توصیه دکتر اورژانس و تب بالا به بیمارستان مراجعه و چند روز بستری شدن که کم خونی هم در آزمایشات رویت شد، سه واحد خون دریافت و آنتی بیوتیک استفاده و بعد از 8 روز ترخیص شدن.
    بابا چندسال پیش سکته خفیف مغزی داشتن که در حرکت شون تاثیری نداشت و برای جلوگیری از سکته مغزی زالربان بیست بعد از نهار و آسپیرین هشتاد بعد ازشام مصرف می کنن و قرص سرتراین پنجاه هم برا اعصاب استفاده می کنن.
    دکتر ارولوژ بیمارستان فرمودن که سونداژ کار اشتباهی بوده و بابا باید حتما عمل جراحی بشن یا تا آخر عمر از سوند استفاده کنن.
    حالا سوال من اینه که عمل جراحی واقعا لازمه؟
    عمل جراحی موثر هست؟
    آیا واقعا این سونداژ 20 روزه تاثیری نداره؟
    با توجه به اینکه بعد از عمل لگن و عفونت مداوم و بی حالی و بیمار بودن، هنوز راه رفتن هم بهبود پیدا نکرده و حدود 12 کیلو وزن کم کردن، واقعا عمل جراحی در این شرایط توصیه می شه؟
    واقعا سه چهار ماهه که وضعیت آشفتگی عجیبی داریم و عفونت ادراری اجازه ی راه رفتن و بهبود پا بعد از شکستگی لگن رو از ما گرفته و همین کم تحرگی ظاهرا زمینه ساز مجدد عفونت ادراری هم می شه.
    با توجه به شرایط موجود و وضغیت آشفتگی ما و همچنین تجربه و سابقه ی استادکرمی و احترام به اعتماد مخاطب امیدورام، که خود جناب استاد پاسخگوی سوال بنده باشن و پاسخگویی رو به دستیاران محترم شون ارجاع ندن
    تصاویر سونوگرافی به پیوست ارسال شد.
    سپاس از لطف شما و زمانی که صرف می کنید.
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی جمعه ۲۶ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و احترام با این شرایط بالینی فعلا عمل جراحی به سود بیمار نیست چند ماه بعد که شرایط بالینی بیمار بهتر شد به مطب جهت تعیین وقت عمل مراجعه کنید پاسخگویی به سوالات هر دوسایت توسط بنده انجام میشه
  • تصویر کاربر ایمان سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    با سلام.پدر تومور مثانه باinvasion to limina propria دارند.پزشکشان ۶ تا ب ث ژ تجویز کرده اند آیا این درمان کافی است؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      بله
    2. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      باید تحت نظر باشند
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی سه شنبه ۲۳ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      چندین نوبت سیستوسکوپی فالو اپ انجام شود
    4. نمایش سایر 2 پاسخ
  • تصویر کاربر جواد پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 72 مشاهده پرسش
    سلام دکترمن التم زخم شده بدجورالعان چندروزه بهترنشددکترپوست هم رفتم خوب نشدم چکارکنم ممنون
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و عرض ادب خدمت شما همراه گرامی لطفا عکس های ضایعات رو در سایت آپلود کنید (شرایط عمومی ارسال عکس مثل سایز و فرمت رو رعایت کنید)
    2. تصویر کاربر جواد چهارشنبه ۲۴ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      سلام دکترگفتی عکس بگیر
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      علتش چی بوده؟
    4. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی پنجشنبه ۲۵ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      شرح حال دقیق بدین
    5. نمایش سایر 3 پاسخ
  • تصویر کاربر پرهیزکار دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش) تعداد بازدید: 57 مشاهده پرسش
    بعضی از مواقع به خصوص بعد از ادرار ، هنوز احساس اینکه در مجرا ادرار وجود دارد دارم .
    در صمن موقع تخلیه ،کل مجرا را تخلیه میکنم .
    دلیل خاصی دارد؟
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی دوشنبه ۲۲ آبان ۲( 4 ماه پیش)
      با سلام و احترام آزمایش آنالیز و کشت ادرار انجام شود
  • تصویر کاربر ماهک یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش) تعداد بازدید: 103 مشاهده پرسش
    سلام.دکترمن از۲شنبه اونهفته دردای پریودی دارم وادرارم تیره است البته تا۴شنبه اینجوری بودم بعدشیاف دیکلوفناک۱۰۰زدم وآب خوردم آروم شدم.۵شنبه هیچ دردی نداشتم.دیشب ساعت۳خورده ای بادردرفتم دسشویی ودوباره مثانه کمر شکم دردگرفت.و۲دفعه رفتم دسشویی ادرارم تیره شده ومثانم انگارتوش پره درد دارم.میخواستم بدونم ایناعلایم عفونت ادرایه؟ومن طبق تاریخ هرماهم امروزبایدپریودبشم.میشه راهنماییم کنید
    1. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سلام باید آزمایش آنالیز و کشت ادراری و همینطور سونوگرافی کلیه ها و مجاری ادراری انجام دهید
    2. تصویر کاربر ماهک شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      دکتر امروز همه جاتعطیل.میشه لطف کنیدیک راهنمایی کنید که چیکارکنم آروم بشم تافردابرم آزمایش وسونوگرافی بدم.
      میتونم شیاف دیکلوفناک۱۰۰بزنم دردمو کم کنه؟
      دکترمن سنگ کلیه هم دارم امکانش هست دارم سنگ دفع میکنم؟
    3. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی شنبه ۲۵ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      بله احتمال دفع سنگ با علایم شما بسیار بالاست شیاف دیکلوفناک و مسکن های خوراکی به همراه آب فراوان استفاده کنید
    4. تصویر کاربر ماهک یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      آقای دکتر دیشب وامروز دوتاتیکه سیاه با ادرار ازم دفع شد این یعنی همون سنگ کلیس که دفع شده؟
      یعنی من الان اون دردا برا عفونت ادراری نبوده؟
    5. تصویر کاربر دکتر حسین کرمی یکشنبه ۲۶ شهریور ۲( 6 ماه پیش)
      سنگ کلیه و سنگ های مثانه میتوانند باعث عفونت ادراری شوند بله شما سنگ دفع کرده اید
    6. نمایش سایر 4 پاسخ
درحال دریافت اطلاعات

مطالب بیشتری بخوانید

واریکوسل یکی از بیماری های بیضه است که مردان را درگیر میکند، واریکوسل در واقع به معنای…
چرا باید یورودینامیک یا نوار مثانه انجام بدهیم؟ تست یورودینامیک میزان ذخیره و ترشح ادرار را در…
وازکتومی یا همان عمل بستن لوله مردان و عقیم شدن مردان، یک عمل سرپایی است که، برای…

روزای هفته

ساعت مطب

شنبه (مطب نیکان)

14:00 - 19:00

دوشنبه

تعطیل است

سه شنبه (مطب نیکان)

13:00 - 19:00

پنج شنبه (مطب نیکان)

09:00 - 14:00

جستجو

حالب

+54 مطلب

پرسش از دکتر